בתשובה לאורי פז, 01/02/05 22:03
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279095
ודאי שמותר להם, אפילו רצוי. והייתי שואלת אותך האם אופיים אינו חזק מספיק כדי להשתלט על עצמם, אבל אני כבר יודעת מה תענה ובאמת שמיותר לי להשקיע אנרגיה בדיון שנטחן עד דק.
אני גם לא שופטת אף אחד, אבל זו כמובן ההתנסחות הייחודית שלך ואני בטוחה שתחזור גם מזה ובנוגע ל''חיה ותן לחיות'' - צר לי שאתה לא רואה את הצד השני שויתר על נוחות הנסיעה באוטובוס (אני למשל לא הייתי מוותרת בעיקר משום שמסיבה בריאותית איני יכולה לשבת בחלק האחורי) או שנמנע מלנסוע ברחובות מסוימים ובשכונות מסוימות בסוף השבוע, נאלץ לוותר על מרכזי קניות ותחבורה ציבורית בשם עונג השבת של מישהו אחר, אבל זו דעתך ואין לי שום רצון או יכולת לשנות אותה.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279098
איפה בדיוק את רואה בסיפור הזה שהצד השני (הסטודנטים, החילונים) "ויתר על נוחות הנסיעה באוטובוס"? לבינתיים, הם רק רצו לבכות לתקשורת על מנת שתלחץ באמצעות דעת הקהל על "אגד" לטוב הצד שלהם בסיפור.

אחלה ויתור לצד השני, יותר ויתור מזה לא יכול להיות...

ולדוגמאות אחרות ברשותך לא אתייחס, כי אינן קשורות לנושא הנידון. ורק הערה אחת, מי לדעתך נאלץ לוותר על מרכזי קניות? איפה את חיה? בארץ? כי בישראל מזמן שכחו מה זה מרכזי קניות סגורים בשבת. הם פתוחים אפילו בבירה בירושלים ודופקים את הקופה השבועית שלהם.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279101
הם נוסעים בקו שבו יש הפרדה בין נשים לגברים, זהו מבחינתי ויתור על נוחות הנסיעה. שוב, אנחנו טוחנים שוב את אותן נקודות, שלמרבה הפלא מצאתי בדיון שאליו היה צריך להתחבר נושא זה מלכתחילה תגובה 96336
ולשאלתך - חברי ובני משפחתי בירושלים נאלצים לוותר על מרכזי קניות בסוף השבוע ולשלם מחירים מופקעים רק משום שנתקעו בלי חלב. ולא, אני לא חיה בארץ, ועדיין שמורה לי זכות הדיבור כישראלית ירושלמית.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279103
אם מותר לי לשאול באיזו שכונה הם גרים בבירה? מאה שערים או גאולה?

קניון מלחה פתוח בשבת ואם זכרוני אינו מטעני יש שם איזה סופר גדול למטה. שלא לדבר על "קניון ירושלים" ועל מכולת ענקית ברח' יפו, מרכז ירושלים ליד המידרחוב, שכל התקשורת נישקה את בעליה על הסקופ של "הנה, עוד כותרת נגד כפייה דתית".
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279104
מותר לך לשאול, מותר לי לא לענות על מנת לשמור על פרטיותם, אך כפי שהצהרתי באייל, מספר פעמים, אני מגיעה מבית חילוני עם זיקה חזקה למסורת וליהדות.

אני תוהה מנין האינפורמציה שקניון מלחה פתוח בשבת (מתוך הנחה שלא בדקת את זה באופן אישי), ככל הידוע לי, הוא סגור ומסוגר. בנוגע למכולת ברחוב יפו - אתה מתכוון לפיצוציה שנפתחה לפני כ-‏3 שנים (אם זכרוני אינו מטעני) ונסגרה בקול תרועה רמה לפני כשנתיים בשל הפסדים? אלה, כמדומני, הן חדשות ישנות.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279106
שוב, אני לא בקיא במאה אחוז בפרטים, כי כבר כמעט שנתיים וחצי שאני כבר לא גר ולומד בירושלים. אבל לגופו של עניין: איפה שאת חיה בחו"ל, את יכולה להשיג שקית חלב בימי ראשון?
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279107
בפירוש כן, ואפילו אוכל כשר.
ואני אפילו יכולה לנסוע בתחבורה ציבורית לסופר.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279116
אני יודע למשל שבצרפת ובבריטניה את יכולה לחלום על כך, ועדיין, אלה הן שתי מדינות עולם הנאורות והדמוקרטיות שבאירופה.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279182
אני יכול להעיד מניסיון אישי שבצרפת ( טוב, בפריז לפחות) אפשר למצוא חנויות פתוחות בימי ראשון והתחבורה הציבורית בוודאי שעובדת.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279211
השכנים הצרפתיים שלי, שהיגרו לא מזמן לנתניה, מספרים לי את ההיפך.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279224
אם כך, אני יכול להמליץ להם על סופר ועל מספר מאפיות טובות ברובע ה 12.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279228
שהם יסעו מצידך עד לרובע ה-‏12 בשביל שקית חלב? אפילו קרובי המשפחה של איילת בועזסון לא יהיו מוכנים לנסוע רחוק בשביל זה. עדיף כבר לגמוע כוס קפה שחור עם בוץ או כוס תה מהבילה.
1no milk today VS sunday, bloody sunday 279233
אני לא יודע איפה השכנים שלך גרו בפריז. מן הסתם מה שאפשר למצוא ברובע ה12 אפשר למצוא גם במקומות אחרים בפריז.

מבחינת העיקרון- יש סופרים ומאפיות שפתוחים ביום א' שם, ויש מטרו ואוטובוסים. בוא נבדיל בין הבעיה הפרטנית של השכנים שלך בנתניה שלא ידעו איך לקנות חלב ביום ראשון, לבין ההצהרה הגורפת שלך שאפשר רק "לחלום על כך" (תגובה 279116).

כמו כן, אני יכול להמליץ להם על בתי קפה שפתוחים ביום א' ברוב הרבעים של פריז אם הבעיה שלהם היא דווקא לגמוע קפה.

1 התלבטתי מה יותר מתאים ככותרת.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279199
הידע שלך לא מעודכן. באנגליה בוטלו כל החוקים שעסקו ביום השבתון כבר לפני שנים רבות, וכיום הכל פתוח כאוות נפשו של בעל העסק.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279287
ונניח שזה אכן כך - זה רק מעיד על כך ששתי המדינות ה''נאורות'' הללו עדיין זקוקות לכברת דרך ארוכה לפני שיהיו נאורות באמת.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279290
ממש לא. לדידי, הדבר רק מעיד על כך שיש להם ערכי מסורת וכבוד לאמונה המסורתית של עמם והכרה בצורך סוציאלי של מנוחת האדם העובד או הלומד. נאורות, כבר אמרנו? אמרנו.

להזכירך, אנחנו מדברים פה על בתי מסחר ולא על בתי תרבות ושעשועי רחוב.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279303
אנחנו לא מדברים כאן על כלום, כי הויכוח הוא מתוסבך יותר ונוגע בשאלה האם ראוי או לא ראוי לפתוח בתי עסק בשבתות. אני פשוט מנסה להפנות את תשומת לבך לעובדה שלא תצליח לשכנע אף אחד שלא צריך לפתוח בתי עסק בשבתות גם אם תביא מדינות ''נאורות'' שבהן בתי העסק סגורים בשבתות.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279305
אוקיי, תודה. טוב לדעת.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279198
מלחה סגור - אפילו הקולנוע שם סגור. קניון ירושלים הוא הוא קניון מלחה, למיטב ידיעתי. המכולת (החדשה למדי) ביפו היא לא ''ענקית'' ולא בטיח. סתם מיני-מרקט שמתמחה באלכוהול. למעשה, מדובר בלא יותר מפיצוציה מפוארת, ובכך אין כל חדש.

אם כבר, יש קומפלקס בתי קולנוע אחד שפתוח בשבת (הקולנוע בתלפיות. אני חושב שזה גיל), וכמובן יש גם את הסינמטק ואת לב סמדר, שלמיטב ידיעתי פתוחים גם הם בשבת. קניות, לעומת זאת, תאלץ לעשות איפשהו אחר.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279232
איך קוראים לקניון בתלפיות? לא "קניון ירושלים" משהו?
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279374
אלוהים כמה שאתה לא מעודכן... בתלפיות יש עכשיו כמה וכמה קניונים - יש את בית הדר, יש את לב תלפיות (איפה שהיה האומן 17), ויש גם אחד קטן ומעאפן בצורה שלא תאמן‏1, שנקרא קניון ישראל. שלושתם סגורים בשבת.

1 כל כך מעאפן שאפילו לא זכה לאזכור ברשימת הקניונים של אזור ירושלים: http://www.02net.co.il/Site/Templates/inPage.asp?cat...
למעשה, מדובר בבניין עם יותר חנויות מהמקובל, ולא ממש בקניון.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279382
מה? שלושתם סגורים בשבת. יופי! ניחמתני.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279383
בשורות טובות.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279114
ונחזור לעניין הנידון, נכון ש''הם נוסעים בקו שבו יש הפרדה בין נשים לגברים, וזהו ויתור על נוחות הנסיעה'', אבל הטענה כנגדם היא שהם עדיין מתלבשים פרובוקטיבית (בראיה סובייקטיבית, כמובן).
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279117
איבדתי אותך. יש איסור חוקי על לבוש?
חיה ותן לחיות אמרנו, לא?
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279120
שוב, זהו עניין סובייקטיבי שאין לו כל שייכות לחוק היבש.

למה כה התקוממתם למשל, בשעה שהמתנחלים ענדו טלאי כתום כאקט התגובה שלהם אל תוכנית ההתנתקות? תשאלי את עצמך לרגע. מה, יש חוק כזה שאוסר לענוד טלאי כתום? אלא שכל אחד והדברים הפוגעים ברגשותיו ועל כולנו לכבד את הרגשות של האחרים, גם אם אנחנו חושבים שהם מאמינים בשטויות ונפגעים לא-בצדק לדעתנו.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279124
קו אדום קו אדום קו אדום!
מה הקשר? ועד שלא תסביר לי מה עניין מחט להר סיני, אני לא מקדישה ולו הברה נוספת לדיון הזה.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279125
במילים אחרות, אין איסור חוקי על הלבוש, אבל יש עניין לכבד את רגשות הזולת שלא לדבר על לפגוע בהם בצורה פרובוקטיבית. גם אם את חושבת שרגשותיהם קהי חושים או שהם מאמינים בשטויות ונפגעים לא בצדק.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279126
לא. מה הקשר בין לבוש פרובוקטיבי חילוני לטלאי שמטרתו להעלות את זכר השואה?
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279128
הקשר בין הטלאי של השואה לבין תוכנית ההתנתקות, לדעת המתנחלים, הוא הטרנספר של אז כהיום.

נכון שרבים הרעיון הזה קומם מרבצם? נכון. שאלת את עצמך למה זה מקומם? בין היתר, כי זה פוגע ברגשות של ניצולי השואה וצאצאיהם. תבואי ותשאלי: מה, יש חוק כזה שאוסר לענוד טלאי כתום כמחאה ציבורית כנגד תוכנית ממשלתית? לא, אין כזה חוק. נו, ואז מה שאין חוק? אז, מותר לנהוג פרובוקטיבית? לא ולא, קו אדום. אסור לפגוע ברגשות הזולת, גם אם הזולת הוא "חרדי מטומטם" שחושב ומבין אחרת ממך.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279129
הטלאי הוא לא פריט לבוש. הטלאי הוא סמל.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279152
נכון. סמל של מה, תזכירי לי.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279147
הטיעון הזה של ''אסור לפגוע ברגשות הזולת'' הוא טיעון שאפשר ללכת איתו עד אין-סוף. אתה טוען שאישה שלבושה באופן פרובוקטיבי פוגעת ברגשותיך. היא טוענת שאתה פוגע ברגשותיה בכך שהיא לא יכולה ללכת לבושה כרצונה. אין לזה סוף.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279473
א'. כיוון שברור שאין מקובל שאדם ילך עירום כביום היוולדו ברחובה של עיר, רק בגלל שכך נח לו, ועליו להתחשב ברגשות האחרים. ולא לחינם במדינות מתוקנות בעולם יש חוק שאף אוסר על כך, שהעוברים עליו מחויבים בקנס כספי או למאסר זמני.

ב'. כיוון שברשות הרבים יש לקבל את המכנה המשותף הרחב. ועובדה היא כי אין לבוש סביר מהווה עלבון ללובש אותו, שכן בחורף כשקר כולם לובשים כך ואילו לבוש לא סביר מפריע וצורם לשני, הרי יש לנהוג בדרך זו עד כמה שהדבר נוגע לרשות הרבים.
ומה עם בקיץ, כשחם? 279477
ומה עם בקיץ, כשחם? 279479
כאמור, לבוש סביר אינו מהווה עלבון ללובש אותו. יש פעמים שאנשי עסקים נאלצים להתלבש אלגנטי גם כשזיעה קרה ניגרת מהם בחום הקיץ הלוהט. כנ''ל גם חיילים כי אלה המדים שיש להטות עליך בסבירות הגיונית גם אם חם לך מאוד. מכאן ועד ללבוש החרדי, הדרך להבנתם קרובה מאוד.
ומה עם בקיץ, כשחם? 280554
זיעה קרה בחום הקיץ הלוהט היא דוקא משהו מבורך.
ומה עם בקיץ, כשחם? 280555
גם סבירות הגיונית
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279197
יש מרכזי קניות פתוחים בשבת בירושלים? איפה הם? כל שבת אני מתבאס מחדש שאין מה לעשות כאן. האם תוכל להצילני מהשממון?
מרכזי קניות פתוחים בשבת 279234
מרכזי קניות רבים מאוד פתוחים בשבת בישראל. למען האמת, נדמה לי שלפי הסקרים, הקניות הן הבילוי המועדף ביותר על ישראלים בשבת. לא שזה אומר עלינו משהו טוב במיוחד.
על-פי אוסף העובדות שקיבץ "המכון הישראלי לדמוקרטיה": ישנם 16 קניונים וכ-‏6,000 חנויות הפתוחים ברחבי הארץ בשבת:

ופן אחר לגמרי על פתיחת הקניונים בשבת:

לעבוד או לשבות
יעל גרוס
שני המהלכים הנוכחיים - פתיחת קניון הנגב והתארגנות אנשי עסקים דתיים נגד מה שהם מכנים אפליה לרעה של מי שעומד על זכותו שלא לפתוח בשבת - מהווים עליית מדרגה בוויכוח על המסחר בשבת. הוויכוח מתנהל על רקע מאבק אחר: הקניונים מול הפאואר-סנטרים. עד כה, מקובל היה שמרכזי הקניות הפתוחים פעלו בשבת, והקניונים היו סגורים. המהלך הנוכחי משווה את תנאי הפעילות של קניון הנגב לאלה של מרכז ביג בבאר שבע, ובמקביל מהווה הצהרת כוונות שאפשר לייחסה לכלל הקניונים: אם הפאואר-סנטרים פתוחים,גם הקניונים נלחמים על הזכות לפתוח בשבת.
המהלך השני, של אנשי העסקים הדתיים, הוא צדו השני של המטבע. זוהי מלחמה של אנשי עסקים ועובדים על הזכות שלא לפתוח עסק בשבת. מובן שהיחס הוא של כלים שלובים: ככל שיותר קניונים ייפתחו בשבת, כך גם העסקים בבעלות דתית ייפגעו יותר, שכן הקניונים יהיו מעוניינים בהם פחות בשל סירובם לעבוד בשבת.
הוויכוח על המסחר בשבת כולל גם היבטים סוציאליים, ולא לחינם ארגוני הסוחרים - אשר להם אין כל קשר לדת - התנגדו לפתיחת קניונים בשבת. אברהם בירנבאום, היו"ר, יודע שנושא השבת הוא עניין שיעורר תגובת שרשרת.אם הקניונים ייפתחו בשבת, מכירות הסוחרים במרכזי הערים יינזקו, והנורמה תתקבע על 7 ימי עבודה בשבוע-נורמה שעבור בעל עסק קטן כרוכה בעלויות נוספות, או לחלופין באובדן יום המנוחה שלו.
בסיכומו של עניין, נושא המסחר בשבת הוא נפיץ, לאו דווקא בשל המלחמה על צביון המדינה, אלא עקב התנגשות בין שני אינטרסים פשוטים: בין הרצון לעבוד בשבת - של בעלי קניונים, ושל חלק מהסוחרים והעובדים, לבין הרצון שלא לעבוד בשבת - של חלקם האחר של הסוחרים והעובדים.
(28/03/04, מעריב)
מרכזי קניות בירושלים שפתוחים בשבת 279236
דובי שאל על ירושלים. לא על כל הארץ.
מרכזי קניות בירושלים שפתוחים בשבת 279249
אני כאן האידיוט שצמוד לנושא הנידון, ביני לבין איילת בועזסון, אודות מצב הקניות בשבת בישראל.

וזה שאני אישית נגד פתיחתם של בתי עסק וקניונים בשבת, זה כבר עניין אחר, שאין בו לשנות את המצב הקיים לטובת החילונים.

את דובי כבר שאלתי למעלה מה קורה עם הקניון בתלפיות. אם זכרוני אינו מטעני שוב, הוא אמור להיות פתוח בשבת והוא שנקרא ''קניון ירושלים'' לעומת ''קניון מלחה''.
מרכזי קניות בירושלים שפתוחים בשבת 279250
''קניון ירושלים'' הוא השם הרשמי של קניון מלחה.

אאז''נ (עברו כמה שנים מאז שגרתי בירושלים), הקניון בתלפיות נקרא ''קניון האחים ישראל''.
מרכזי קניות בירושלים שפתוחים בשבת 279253
נכון, נזכרתי. תודה. אולי גם ידוע לך אם "קניון האחים ישראל" פתוח בשבת?
מרכזי קניות בירושלים שפתוחים בשבת 279260
הרי לך רשימת כל קניוני ירושלים
לאחר בדיקה קצרה שערכתי בשלט רחוק (ותודה למי שעזר), התברר שלמרבה ההפתעה - כולם סגורים בשבת. כן כן, אפילו כל קניוני תלפיות באיזור התעשיה (לא הבנתי מה הקשר בין פתוח בשבת ובים איזור תעשיה, אבל ניחא).
מרכזי קניות בירושלים שפתוחים בשבת 279262
הו, תודה על האינפורמציה. חייגתי לכמה מהם והתנחמתי שבבירת ישראל, עיר הקודש ירושלים, לא מחללים שבת בפרהסיא באמצעות התפעול של מרכזי הקניות. אחת מן השתיים: או שפשוט אין מספיק קונים בשבת (כי ירושלים הולכת ומתרוקנת מחילונים למקומות כמו: מבשרת ציון) או שקנסות פקחי משרד הפנים הדרוזים, שפורז אינו מוכן היה להפעילם בשום פנים ואופן, מרתיעים את בעלי החנויות. דעתי נוטה יותר עם הסיבה הראשונה.
מרכזי קניות בירושלים שפתוחים בשבת 279263
או שישנם צרכנים שמאיימים בחרמות, נידויים, קללות, איומים ומיני מרעין בישין משום שאינם מסוגלים להתמודד עם המונח ''חיה ותן לחיות'' כשהוא לא מגיע ישירות מהם.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMarker" 279266
או שישנם יהודים טובים שבאמת איכפת להם מהפרהסיה של מדינת היהודים כמדינה יהודית ולא רק כדמוקרטית. ואזרחים אלה יפעלו בכל סוג של מחאה חוקית כנגד מפירי חוק אלה. מפירי חוק? נו, באמת. אתה שוב מגזים לך?!
כן, מפירי החוק הקיים במדינת ישראל בשם "חוק שעות עבודה ומנוחה", שבפירוש אינו חוק דתי, אלא חוק לאומי ואף סוציאלי, הנועד להגן על הסוחרים הזעירים מפני תחרות בלתי הוגנת ולאפשר לכל אחד ואחת לנוח מעמלו/ה בזמני המנוחה שנבחרו.
ואם הכסף הוא שמעניין את מפירי החוק הנ"ל, אז נכה בהם בכיסם כציבור שלם של שומרי השבת ומוקיריה.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMarker" 279270
אוי, כנראה דרכתי על עצב רגיש. מעניין איך ידעתי לאבחן בדיוק את הנקודה שאתה בכלל לא הזכרת כנימוק קודם לכן.
מעניין באיזו מדינה איום בפגיעה ונזק לרכוש זוהי ''מחאה חוקית''.
בכל מקרה, היינו שם, אין לי עניין לחזור לשם כשאתה תחגוג עם דמגוגיות זולות של טלאים כאלה או אחרים ואחר כך תגמגם משהו נוסח ''אוי טיפשון שכמותי, זו פשוט התנסחותי המסורבלת, כמובן שלא לזה התכוונתי''.
וכמו שאבא שלי תמיד אומר - רפואה שלמה לך.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMarker" 279277
אין בכוונתו של איש משומרי השבת כהלכתה לפגוע או להזיק בפרנסת הסוחרים הגדולים. המדובר הוא במחאה הולמת על רמיסת החוק הקיים בדרך שבכל מדינה מערבית נאורה אחרת כבר היו מענישים על עבירת החוק הנ"ל בחומרה רבה. אם הכסף הוא שעומד בראש מעייני מפירי החוק הנ"ל, אז פשוט לא נקנה מהם יותר. זכותינו להחליט ממי לקנות וממי לא. כאן זה עוד לא בריה"מ לשעבר.

יש לי חברים מהשירות הצבאי שהחליטו עם בנות זוגם לא לרכוש מוצרי צריכה מסוימים בגלל סגנון הפרסומת בלתי הולמת, מוסרית או צניעותית, של החברה בטלוויזיה. גם אני ואשתי למשל, החלטתנו לא לרכוש יותר מאומה ברשת "המשביר לצרכן" לאחר פתיחת הסניף בהרצליה בשבת, הקרוב לביתנו. כך נהגנו גם כאשר אשתי קיבלה תווי קנייה לראש השנה של המשביר בשווי כמה מאות שקלים. פשוט קרענו אותם לשניים-שלושה ושלחנו אותם להנהלת המשביר בצירוף מכתב קצר המבהיר את מחאותינו על חילולי השבת ההמוניים של הרשת.

ועוד משהו שאינך מעודכנת בו. לאחרונה יזם הרב רפאל הלפרין מהאופטיקה ביד אחת עם עסקי רשתות נוספות וקמעונאות יוזמת מחאה פנטסטית בתופעה:

ועוד פרט מעניין:

"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMarker" 279293
בוודאי שיש בכוונתם של שומרי השבת לפגוע ולהזיק לפרנסת הסוחרים, אחרת פשוט היו מתיישבים על שולחנו של שר הפנים. הם אפילו מצהירים שזו כוונתם. אתה הצהרת שקרעת תווי קניה למשביר לצרכן משום חילול השבת שלהם.

ואני דווקא כן מעודכנת ביוזמת הרב הלפרין, אבל אני זוכרת שבמקביל שמעתי עליה גם ביקורת חריפה מאוד ואני אודה אם מישהו ירענן את זכרוני.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMarker" 279294
מעניין שעל חיסול העסקים הקטנים לא איכפת לך, אה? יש לך מניות או מה? על יצירת תחרות בלתי-הוגנת לא מזיז לך בכלל. ועל עבירה בוטה על חוקי המדינה גם את בעד שיצפצפו, מה?

העיקר שהחיים יסובבו סביב סיר הבשר וגרורותיו, אכול ושתו כי מחר נמות.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMarker" 279298
יש לי עוד כמה נושאים שמעניינים אותי ועוד כמה נושאים שלא מעניינים אותי. הואיל וספירת מלאי אינה מענייננו כרגע, בוא לא נערבב את מה שלא שייך. מה גם שעושה רושם שאתה יודע בדיוק ממה אכפת לי יותר ופחות ואני נוטה יותר ויותר כלפי הנקודה שבה תשאל אותי ותענה בשבילי ובכך יתפנה לי עוד זמן לעשות דברים אחרים. שתהיה בריא ויום נעים לך.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMarker" 279301
מה מבין הרשימה שהוצגה בתגובה עליה הגבת הרגע אינו רלוונטי לנושא כדברים שנגרמים ונובעים מהפעלת עסקים בשבת:

* חיסול העסקים הקטנים
* תחרות בלתי-הוגנת
* עבירה בוטה על חוקי המדינה
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279306
תיזהר שבר ביצוע לא ישים לב אלייך. מבין הסעיפים שלך, רק השלישי הוא רלוונטי ואני מסכים איתך שאין לעבור על חוקי המדינה. על כן, הויכוח שלנו הוא על השאלה מדוע החוקים האוויליים הללו קיימים מלכתחילה, ומדוע לא מבטלים אותם ויפה שעה אחת קודם.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279307
שאלה מצוינת, וכנראה ששני הסעיפים הראשונים הם התשובה לה.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279308
כאמור, תיזהר מבר ביצוע. לדעתי האישית, דווקא איסור על אדם זה או אחר לעבוד בשבת אם הוא רוצה פירושו תחרות לא הוגנת. כך למשל אדם חילוני חרוץ, שבדרך הטבע היה לו יתרון על אדם דתי בתחרות על הפיצוצייה הטובה בעיר, כעת מוגבל ונאלץ להתמודד עם הדתי במגרש המשחקים של הדתי. דהיינו, היתרון הטוב ביותר של החילוני נרמס בגסות על ידי החוק, והתחרות מאוד לא הוגנת מבחינתו (אלא אם ''תחרות הוגנת'', מבחינתך, היא תחרות שבה מוטלות מגבלות על החזקים).

אם אתה פוחד מחיסול העסקים הקטנים, יש דרכים יותר יעילות להשארתם בחיים (מיסוי מופרז על העסקים הגדולים והעברת כל הכסף ממנו לסבסוד עסקים קטנים, למשל) שאינן פוגעות בצרכנים בצורה כה בוטה.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279484
הדוגמה הזאת שהבאת היא דוגמה היפוטתית מופרכת מכל מציאות. כלל בסיסי בכל תחרות עסקית הוא שימי העבודה שווים, וכאן הבה ונראה את חריצותו של ''החילוני המקופח'' שלך מנצח בתחרות שהיא שווה והוגנת.

חוק שעות מנוחה ועבודה אינו פוגע בצרכנים מושבעים באופן בוטה. הרעבים שביניהם יכולים לערוך קניות במהלך ימות השבוע, כשהקניונים פתוחים לרוב עד שעות הערב המאוחרות, אפילו בימי שלישי הקצרים.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279500
"כלל בסיסי בכל תחרות עסקית הוא שימי העבודה שווים"

אני מסכים בהחלט, אבל לא ברור איך זה סותר משהו ממה שאמרתי. גם אם יותר בחוק לעבוד שבעה ימים בשבוע, ימי העבודה יהיו שווים. ההבדל היחיד יהיה שחלק מהאנשים יטילו על עצמם מגבלות ויבחרו שלא לעבוד בחלק מהימים הללו. למען האמת, ייתכן מאוד שזה כך גם עכשיו!

הדוגמא ה"היפוטתית" אינה מופרכת כלל. חבל לי על בעלי העסקים החילוניים שרוצים לעבוד בשבת ואינם מורשים לכך, וכתוצאה מכך קשה להם ההתמודדות עם אחיהם הדתיים (שאלוהים - והחוק - לצידם). תגיד מה שתגיד, מי שפוגע כאן בתחרות העסקית הוא *אתה*, ואתה בלבד, שכן אתה בוחר להגביל חלק מבעלי העסקים. אני מציע להסיר מהם כמה שיותר מגבלות.

חוק שעות מנוחה ועבודה פוגע בי, כצרכן, באופן בוטה, ואתה לא תגיד לי איך אני מרגיש כצרכן. אם תרצה, אני בטוח שעוד כמה צרכנים כאן יסכימו איתי.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279505
בהתחשב באופיו של החוק בישראל, הוא גם מפלה לרעה את היהודים (שלא יכולים לעבוד בשבת) לעומת המוסלמים (שיכולים לעבוד בשבת).

אבל, לפני זה, מה זאת אומרת "כלל בסיסי בכל תחרות עסקית הוא שימי העבודה שווים"? מי קבע את הכלל הזה? אם העובודה שלי נותנת לי יום חופש ביום שישי, והמתחרים שלנו בחו"ל נותנים לעובדים שלהם יום חופש ביום ראשון, אז אין ביננו תחרות עסקית? האם מכאן אפשר להסיק שאורי יתמוך בביטול השבתונים ביום כיפור ופסח (עבור מעסקים שמתחרים מול חברות בחו"ל)?
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279521
ההבדל אינו בחוק אלא באכיפה. כל עובד אמור לא לעבוד ביום המנוחה המוגדר לפי דתו (ראה: http://www.hilan.co.il/Moked_Yeda_Lesachar/Laws/mskc... סעיף 7ב). עם זאת, יש להיטות-יתר באכיפת החוק כלפי יהודים וכמעט אין אכיפה כלפי אלו שאינם יהודים. סוג של גזענות כלפי יהודים, אני מניח.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279524
אם מוסה לא יכול לעבוד ביום שישי, ומשה לא יכול לעבוד ביום שבת, אז ימי העבודה שלהם לא שווים, וה''כלל'' הבסיסי לא נשמר.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279533
ימי העבודה אכן לא שווים. מספר ימי העבודה (אמור להיות, לפי החוק לפחות) שווה. עכשיו צריך להכנס להשלכות ההבדל בין בעל עסק לבין שכיר לפי סעיף זה.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279540
מספר ימי העבודה שווים, וכך מוסכם על כולם (מלבד השוקחופשיסטים, אבל זה דיון אחר). הבעיה היא שבמקום לתת למעסיק ולמועסק לקבוע מהם ימי החופש של האחרון, המדינה קובעת את זה, וקובעת את זה באופן לא אחיד, ומסיבות שאינן רלונטיות. מה הבעיה? א. "הכלל הבסיסי" בתחרות עסקית מופר. ב. מאחר שמספר היהודים גדול יותר,וכמות הכסף שבידי היהודים גדולה יותר, והיהודים לא עובדים בשבת ולכן פנויים להוציא את כספם, נוצר מצב של עדיפות למי שיכול לעבוד בשבת, או הפליה למי שאינו יכול.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279536
אני מניח שכוונתו של אורי למספר ימי העבודה השבועיים, ולא למיקום יום המנוחה. בכל מקרה האבסורד שבטיעון ה''שוויון'' נשמר.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMark 279542
אם זו היתה כוונתו של אורי, לא הייתה לו בעיה לשנות את החוק כך שיהיה דומה למדינות הנאורות. ''אף עובד לא יעבוד יותר משישה ימים בשבוע '' (כאשר יום החופש יקבע בהסכמה על ידי המעסיק והמועסק). מאחר שברור לכל שאורי לא יסכים לחוק שכזה (על זה הרי הדיון, זה לא עוד דיון בין בר ביצוע וחבורתו לשכל הישר, נכון), אני חושב שאתה טועה.
זה הכל חומייניזם וכדאי שתבין את זה 279326
ועצם קיומם של "חוקי השבת" הללו עומד בסתירה גמורה לחוק-יסוד: "חופש העיסוק", ככה ש...
זה הכל חומייניזם וכדאי שתבין את זה 279351
כידוע, החוקים נחקקים ברשות המחוקקת (הכנסת) וניתנים לפרשנות יישומית בידי הרשות השופטת (בית המשפט). ומה בדיוק קבע על הסתירה המדומה הזאת שלך בית המשפט? ראו:

"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMarker" 279297
1) איפה מצהירים?

2) מה את מבינה במסחר בכלל. כסף ולקוחות הוא שמדבר והוא שמזיז ת'עניינים. אני לא מוכן לפרנס אף רשת שמחללת שבת, גם לא בית קפה זוטר במרכז העיר מגורי נתניה המחלל את השבת בפרהסיה של מדינת היהודים. אחרים לא מוכנים יותר לפרנס רשתות ביגוד ומזון מסוימות בגלל, למשל, הכוסיות שמלקקות את מוצריהם בפרסומות כאובייקט מיני (פרסומת שהיתה באמת). למה להם את לא אומרת כלום וזה בסדר ונאור ולגיטימי ואילו ביחס לנימוק של חילול שבת לא ולא? שומו שמיים! מה פתאום?!
למה מחאה כלכלית מנימוק פמיניסטי נאור זה בסדר ואילו מחאה דומה מנימוק דתי ולאומי וסוציאלי (שלושתם יחד או לחוד) זהו קו אדום?
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMarker" 279302
1. הצהרה: עייפת אותי ואני פורשת.
משום מה החלטת שאני אויבת העם ואויבת אישית שלך והפכת את הדברים לניגוח אישי. לא כיף לי יותר. דבר עם עצמך.

2. אני לא מבינה כלום בשום דבר.אגב, נפלא לקרוא את אוצר המילים שלך. אני בד"כ לא נוטה להסתכל על "כוסיות" בפרסומות או בכל מקום אחר. אתה כנראה כן. לקוים האדומים שלי, אני לא נכנסת יותר (ראה סעיף 1) ונימוקים פמיניסטיים או אחרים שהושמו בפי לא יזכו לגיבוי ממני. אתה מוזמן לשבת ולשחק פינג פונג דעות עם עצמך. אולי בסוף תזכה להעמיד אשמים אל הקיר.
רפואה שלמה ויום נעים.
"זה הכל כסף וכדאי שתבין את זה", כלשון הפרסומת של "הארץTheMarker" 279304
סליחה, אבל אני חייב לשאול<

1. איפה החלטתי שאת אויבת העם ואויבת אישית שלי?

2. לי אין טלוויזיה בבית ופרסומת אולי ראיתי לאחרונה לפני כמה שנים טובות. בזמנו שמעתי גם מחאות של אנשים המגדירים עצמם חילונים בתוכניות רדיו ממלכתי על פרסומות מסוג זה כפי שהם תיארו בתוכנית. לא שמעתי מימי שמחאתם איננה לגיטימית. לבינתיים, אני כן שומע ממך שמחאה דומה של ציבור שומרי השבת בלתי לגיטימית והיא בגדר עבירה על החוק כפגיעה בעסקי הזולת מאחר ונימוקה שונה. צר לי שהדבר חורה לי.
מרכזי קניות פתוחים בשבת 279238
א. המאמר המקורי של יעל גרוס http://www.nrg.co.il/online/archive/ART/677/597.html

ב. 16 קניונים ו6,000 חנויות זה מעט יחסית לגודל המדינה ול60% שרוצים בכך.

ג. בירושלים מדובר ב-‏0 קניונים.

ד. עובד בעסק שפתוח 7 ימים בשבוע לא בהכרח עובד 7 ימים בשבוע. להפך, עובד בעסק שפתוח 7 ימים בשבוע בהכרח לא עובד 7 ימים בשבוע.
מרכזי קניות פתוחים בשבת 279252
א'. הו, תודה רבה על השירות הנדיב. טרם למדתי איך משחזרים את המעריב הנושן לנרג' החדש. התוכל ללמד אותנו פעם אחת ולתמיד?

ב'. יצויין כי בפועל רק 40% מכלל אוכלוסיית ישראל עושים את הקניות בשבת. ושוב, לא שזה אומר עלינו משהו טוב כחברת צרכנים, היושבת סביב סיר הבשר וגרורותיו.

ג'. ומה עם הקניון בתלפיות? נדמה לי שהוא קרוב לאיזור התעשייה או בתוכו.

ד'. נו, ואז?
מרכזי קניות פתוחים בשבת 279254
ד. אז אין חשש שפתיחה המונית של קניונים ומרכזי קניות בשבת תגרום בעיות סוציאליות, תגרום הרעת תנאי ההעסקה של העובדים או במילים אחרות - תביא לידי כך ש''עשרות אלפי אנשים יאולצו לעבוד בשבת'', כפי החשש שהביע חגי סגל במאמרו. זה כנראה לא יקרה, אלא יקרה ההיפך - לעובדים תהיה אפשרות בחירה שאינה קיימת כאשר יש יום מנוחה אחד קבוע המחייב את כל המשק.
מרכזי קניות פתוחים בשבת 279259
א. הסברתי בעבר תגובה 236404

ב. אם כל אזרח היה עושה קניות רק פעם בשבוע, היית מצפה שבכל יום יעשו קניות 14%. אם הממוצע יעלה לשניים, נצפה ש30% יעשו קניות בשבת. לכן, 40% הוא מספר אדיר. אם נתחשב בעובדה שעוד 40% מהאוכלוסיה לא קונים בשבת, מדובר על 67% מהאוכלוסיה, כמעט פי שניים מהצפוי. בהתחשב בקושי למצוא מקום לקנות בו בשבת, אפשר להגיד הרבה דברים על המספר הזה, רק הוא לא אחד מהם.

ג' לא יודע, הוא פתוח בשבת? אני די בטוח שקניון הראל (במבשרת) וביג (בבית שמש) סגורים.
מרכזי קניות פתוחים בשבת 279376
זה שיש קניונים פתוחים בשבת בישראל אני יודע. תודה לאל, שניים מהם נמצאים קרוב מאוד לאיפה שאני נמצא במרבית סופי השבוע - בהרצליה, ועוד מרכז מסחרי נאה בראשון, גם שם אני מבלה לא מעט זמן, גם הוא פתוח בשבת. בכל השלושה, אגב, וגם במקומות אחרים שאני מכיר, יש חנויות שמעדיפות להשאר סגורות בשבת. זכותן. את החליפה שקניתי לחתונה, עם זאת, העדפתי לקנות בחנות שפתוחה בשבת, ולו משום שלא היה זמן אחר שבו יכולתי אני והמעורבים האחרים בדבר להפגש לצורך העניין.

על עניין המחסור במקומות שכאלו בירושלים כבר כתבו לך, אז אין טעם שאחזור על כך.
מרכזי קניות פתוחים בשבת 279386
אותך לאיילת בועזסון על פגיעה חמורה בבעלי חנויות שומרי שבת, בכך שהעדפת במודע ובמוצהר לקיים את מצוות האתאיזם שלך לקנות חליפה לחתונתך הממשמשת ובאה בעיצומו של יום המנוחה הלאומי ועברת בגסות רוח על "חוק שעות עבודה ומנוחה" וברגל גסה דרכת על חוקי המדינה שיש לכבדם, כי חוקקו בידי רוב נבחרי הציבור (וסיבות חינוכיות ואחרות נוספות). (-:
מרכזי קניות פתוחים בשבת 279417
מה?
מרכזי קניות פתוחים בשבת 279478
טוב, אחרי שהתפייסנו כבר באמצעות המייל, אני חושב שזה יהיה מיותר מצידי לענות על שאלתך. אבל כוונתי היתה למשפט הקביעה שלך כי "בכוונתם של שומרי השבת לפגוע ולהזיק לפרנסת הסוחרים" מתגובה 279293
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279102
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279105
שלא תגיד שלא ניסיתי...
אחרי שמגיעים להסבר בנוגע למטמון של גוגל, מעלים את הדף וזופ! מקבלים גוף גברי בתחתוני טנגה אדומים וכתבה על אימפוטנציה. ‏1
מי אמר שלא מתחשבים בנו, החילוניות?

1 מצב זה נכון כמובן עד שנרג מעריב יחליטו לשנות את העמוד הפותח.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279108
מעניין שאצלי זה עולה יופי. מזל שהמאמר עוד קיים בגוגל. אם ככה, אז אני מעתיק לך אותו כאן:

הצילו את השבת
אם פתיחת עסקים בשבת תעבור בלי מחאה מקיר לקיר, בתוך כעשר שנים יהיה צורך בסרטי ארכיון כדי להסביר לילדינו מהי שבת
חגי סגל

בין גשר הצבים בנחל אלכסנדר לבין כביש החוף הישן צמח לו בשנים האחרונות יריד קניות גדול. יש בו חנויות גדולות לדברי הלבשה וכלי בית, פינת חי בשביל הילדים ומגרש חניה גדול להורים. נקלעתי לשם בשושן פורים וגיליתי שני דברים מוזרים. 1. המקום היה שומם למדי, בניגוד מוחלט לטענת בנק ישראל, כאילו המיתון נגמר. כמעט כל החנויות היו סגורות. 2. משום מה, רוב האורחים שבכל זאת הסתובבו במקום היו דתיים.
ומה התברר? שהיריד הטרי הזה דווקא שוקק חיים, אבל בעיקר בשישי-שבת. בשאר השבוע רוב הסוחרים בקושי טורחים לפתוח את חנויותיהם. הם נחים בימים ראשון עד חמישי, ומתחילים לעבוד רק לכבוד שבת, יום העסקים הגדול. או אז פוקדים את היריד אלפי לקוחות חילונים, תאבי בילוי ורכש, ואילו הדתיים הפתאים, שטרם הפנימו את סדרי המסחר החדשים במדינת היהודים, מגיעים באמצע השבוע ונתקלים בדלתות נעולות.

בסוף הם יפנימו, ואז זה יכאב קצת לסוחרים. בעלוני קשר המופצים בבתי הכנסת ובעיתונות הדתית יש כבר ניצני התארגנות של חרם קונים על סוחרים מוכרי שבת. בשלב זה עדיין מכנים אותו "העדפה מתקנת של בתי עסק שומרי שבת", אך לא רחוק היום שבו ידובר במפורש על חרם גורף. צרכנים מכל גוני הקשת הדתית ידירו רגליהם וארנקיהם מרשתות שיווק, השולחות יד חמדנית באחד הערכים המכוננים של היהדות. מי שטרח בשבת, יאכל אותה באמצע השבוע.
השאלה היא למה חרם כזה הוא עניינם של דתיים בלבד? אמנם מעת לעת בוקעים גם קולות חילוניים המוחים על הפרטת השבת, קולות ששודרו לאחרונה בכתבה מעניינת של שלי יחימוביץ' בערוץ 2, אבל אלה נדירים מאוד. כשרשת המשביר לצרכן הודיעה על כוונתה לפתוח בשבת את סניפיה בקניוני הרצליה וקרית-ביאליק, רק ח"כים חרדים תקפו אותה. כשנודע כי כל בתי העסק בפרויקט נתב"ג 2000 יחויבו לפתוח בשבתות, רק גורמים דתיים הגישו עתירה לבג"צ. האם למגזרים אחרים אין מניות בשבת?
והרי השבת איננה המצאה של מאיר פרוש או צורת בילוי ייחודית של הרבנים הראשיים. גם למי שמחלל אותה בדל"ת אמותיו יש אינטרס בשמירת אופיה המסורתי בפרהסיה, ולו רק מטעמים סוציאליים ומטעמי איכות חיים. איש לא רוצה שחוצות ישראל ישקקו פעילות בשבתות כמו בימות החול, אפילו לא יוסף פריצקי.
מצד שני, ברור שפתיחת בתי מסחר בשבתות תגרור מצב כזה. היא לא תצטמצם לקניונים ולאזורי שיווק חוץ-עירוניים, אלא תחלחל לתוך הערים. אחרי הקניונים, אזורי געש ונתב"ג 2000, יגיע בסוף תורם של הסוחרים הקטנים לחלל שבת, חלקם הגדול מחוסר ברירה. מאות אלפי אזרחים יאולצו לעבוד בשבת, והשבוע הישראלי יכיל שבעה ימי עבודה ושאון.
כדי לסכל את הסיוט באיבו יש צורך דחוף בהרחבת פעולתם של פקחי השבת, ובעיקר בנטילת אחריות מצד כל מי שדואג באמת לאופי היהודי של מדינת ישראל. אם פתיחת סניפי המשביר בשבתות תעבור בלי מחאה מקיר לקיר, בתוך כעשר שנים יהיה צורך בסרטי ארכיון כדי להסביר לילדינו מהי שבת.
(16/03/04, מעריב)
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279115
מכל המאמר הארוך תרשה לי להתייחס רק למשפט אחד (וזה יופי שהעלית אותו לפה כי בדיוק אתמול תהיתי בנושא):
"כשנודע כי כל בתי העסק בפרויקט נתב"ג 2000 יחויבו לפתוח בשבתות, רק גורמים דתיים הגישו עתירה לבג"צ. האם למגזרים אחרים אין מניות בשבת?"

האם דתיים לא יקנו בדיוטי פרי במידה ויהיה פתוח בשבתות? הם יוותרו על מוצרי חשמל, סיגריות ואלכוהול פטורים ממס?

ובנוגע למניות - אני חייבת לציין שמעולם לא הרגשתי צורך לכמת או לנכס יום זה או אחר למגזרים שונים ולכן קשה לי להתייחס למונח "מניות השבת". אני בעיקר עסוקה בלימוד הדור הבא מהו "עונג שבת" בעיני. אנחנו מקפידים לנוח בשבת מעבודה ולימודים ובמקביל להכין את עצמנו לשבוע הבא ע"י פינוק עצמי במה שמענג אותנו, אפילו אם נדרשת נסיעה למקום למשל. כל אחד והעונג שלו.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279119
יקנו הרבה פחות, תהי בטוחה.

ואילו אני לעומתך עובד בשבת וגם אשתי (היא אפילו מקבלת על כך כסף יותר מבכל ימי השבוע), משתדל ללמוד תורה כמה שיותר בשבת, ובעיקר לסיים איזה ספר וחצי מהכותרים העיוניים והספרותיים החדשים, לעבור על עיתוני השבת המועדפים עלי ובמקביל לערוך שולחן שבת למשפחה ולאורחים, ולצבור כוחות רוחניים-תרבותיים לקראת השבוע הבא. נו, ואז? מעניין פה מישהו?

בכלל לא בשביל זה העליתי את המאמר של חגי סגל, אלא בשביל שתדעי מגורם צדדי שהמצב של קניות בשבת הוא הפך ממה שדמיינת לך. וכיצד עלי להגיב למצב זה, לדעתך?! לרוץ לתקשורת שלא שמה עלינו קצוץ, על מנת ליצור לחץ ציבורי על בתי העסק. אני מעדיף ליצור את הלחץ בעזרת הכסף, כלומר, לא קונים יותר במקומות שמוכרים ופתוחים בשבת.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 304251
לאחרונה נאלצתי לבדוק את הדיוטי פרי. במוצרים מסויימים המחירים יותר גבוהים מאשר בעיר, באחרים ההפרשים זניחים.
אני מניח שבמוצרים מסויימים יש את ה 17% הנחה של המע"מ אבל זה לא נראה לי מהותי.

היה אגב מישהו שהאלכוהול שלו פיזר אדים בכל האוטובוס. בשביל 17% הנחה לא נראה לי שווה את הסיכון.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 305626
אכן. עושה רושם שהדבר היחיד שכדאי לקנות בדיוטי פרי זה סיגריות, ואני בכלל לא מעשן, אז אין לי שום תועלת בכך.
המוזר בעניין הוא חנות המוזיקה שלהם, המופעלת ע"י התו השמיני. החנויות של הרשת הזאת בירושלים הן הזולות ביותר שראיתי מעודי - והנה, דווקא בדיוטי פרי, איפה שאני אמור לקבל הנחה נוספת על הדיסקים, גיליתי מחירים שקרובים יותר לטירוף שרץ באירופה (16 אירו לדיסק, אללי!).
חגי סגל 279272
זה לא הטרוריסט ההוא מעצורי המחתרת - החבר'ה האלה, שזממו לפגוע בסטודנטיות תמימות, רק כי הן במקרה ערביות, ולפוצץ השמיימה את מסגדי הר הבית?
חגי סגל 279278
לא מכירו אישית, אבל העיתונאי חגי סגל, עד לאחרונה ראש מחלקת החדשות בערוץ 7 ופובליציסט בעיתון "מעריב", הוא כיום בעל טור אקטואלי בעיתון "בשבע" תחת הכותרת "הוי ארצי". הוא זכה בפרס ביקורת התקשורת, בין השאר בשל פרויקט שהפיק סגל בתקליטור בשם "הכתובת היתה באוויר", בו ניתן למצוא דוגמאות רבות לדרך האוהדת והחד-גונית שבה נתקבל הסכם אוסלו בתקשורת הישראלית, ולכשלונה של זו לקיים דיון אמיתי, ביקורתי ומאוזן בנושא.

חגי סגל 279280
תגובה 2129
חגי סגל 279281
התשובה היא כן. העיתונאי חגי סגל והטרוריסט המורשע חגי סגל הם אותו אדם. הוא כתב על זה ספר, "אחים יקרים", http://www.a7.org/author.php?id=3

כמי שמדבר על דיון אמיתי, ביקורתי ומאוזן אפשר היה לצפות שתדע על מה אתה מדבר.
חגי סגל 279286
נניח שזהו האיש, מה הקשר בין האיש לבין הפרטים האינפורמציוניים שהובאו על ידי מדבריו במאמר שפורסם בעמוד הדעות של "מעריב"? האם אין זה נכון מה שהוא כתב במארו המובא כאן למעלה? דחילק, די עם הדמוניזציה הזאת של האיש בשל דעותיו השונות משלכם. אפשר לחשוב שאני עוד חושב כמוהו בכל הברה היוצאת מפיו. הבאתי אינפורמציה אמינה ומצידי שהאיש שיהיה חתום עליה יקראו לו ד"ר יוסי ביילין.

אח"כ אתם עוד מעיזים לשאול ביללת ילד "אבל למה אתה פוסל אותי?".
חגי סגל 279288
ה"דמוניזציה" היא לא בשל דעותיו. היא בשל *מעשיו*. אתה יודע שהוא גרם להתעוורות של חבלן משטרה?
חגי סגל 279292
בכלל לא ידעתי מי האיש. חלס!

דברו לגופו של עניין כבר. האם במאמר המובא הנ"ל הוא משקר? כן, אז מה ב"מעריב" כה טיפשים שלא מסוגלים להתחקות אחר האינפורמציה שהוא מנפיק ולפיה מקומות מסחר כאלה ואחרים פתוחים בשבת וחג כמה קילומטרים ממשרדי דסק המערכת שלהם? דחילק, יש גבול.
חגי סגל 279310
רק כדי להיות בטוח שקראתי נכון: מספרים לך שמדובר בטרוריסט שגרם להתעוורותו של אדם - ואגב, שגם היה שותף לתכנית שלא הספיקה להתבצע, לפוצץ את הר הבית - וכל זה פשוט לא מעניין אותך ולא נוגע לך ואתה אומר לא פחות ולא יותר: "דברו לעניין! - בתי מסחר פתוחים בשבת!".

בתי מסחר פתוחים בשבת - *זה* מה שחשוב, אה?

וואלה, כל פעם שנדמה לי שכבר שמעתי ממך הכל אתה מצליח להדהים אותי מחדש!
חגי סגל 279312
חגי סגל האיש אינו מעניין אותי בהקשר הנידון כאן. הבאתי את מאמרו כמקור אינפורמטי נוסף ותו לא. הנושא כאן הוא ''בתי מסחר פתוחים בשבת'' וכל הערה אישית כזו או אחרת אינה קשורה לנידון. מצטער, אני ייקי שמשתדל להיות צמוד לנידון. וסליחה שאני קיים.

אגב, ככל הנראה האיש לא הואשם בבית משפט ולא מדובר בעבירות שיש עמן קלון. לא שאני מעריץ אותו או משהו, להפך. סתם שתדעו, אם אתם כה להוטים לדעת כמה שיותר על האיש ומעשיו.
חגי סגל 279328
אני מוחה! גם אני טרוריסט, גם לי מגיע להיות כאן בתור מקור אינפורמטיבי! היי, שייך יאסין, אל תידחף - היי, פזוש - יש כאן תור! יאללה, איפה המספרים?
חגי סגל 279344
כמדומני שזו סתם דמוניזציה, כי האיש לא הוכח כאשם בבית המשפט בטרור.
חגי סגל 279357
למיטב ידיעתי סגל היה בין מורשעי פרשת המחתרת היהודית, ישב במאסר, ועונשו קוצר על ידי הנשיא דאז חיים הרצוג. סגל אף כתב את הספר ''אחים יקרים'' על הפרשה.
חגי סגל 279375
טוב לדעת. לא ידעתי את כל זה. וגם את מה שהערתי כידיעה על האיש, אספתי מאתר שקישורו הישיר מופיע למטה: תגובה 279278

עכשיו בבקשה תאמר לי האם יש לך בעיה כלשהי עם ציון העובדות האינפורמטיביות הבאות בדברי חגי סגל מתוך מאמרו המצוטט כראיה חיצונית לנידון מעיתון "מעריב":

1. "בין גשר הצבים בנחל אלכסנדר לבין כביש החוף הישן צמח לו בשנים האחרונות יריד קניות גדול. יש בו חנויות גדולות לדברי הלבשה וכלי בית, פינת חי בשביל הילדים ומגרש חניה גדול להורים".

2. "מתברר שהיריד הטרי הזה דווקא שוקק חיים, אבל בעיקר בשישי-שבת. בשאר השבוע רוב הסוחרים בקושי טורחים לפתוח את חנויותיהם. הם נחים בימים ראשון עד חמישי, ומתחילים לעבוד רק לכבוד שבת, יום העסקים הגדול. או אז פוקדים את היריד אלפי לקוחות חילונים, תאבי בילוי ורכש, ואילו הדתיים הפתאים, שטרם הפנימו את סדרי המסחר החדשים במדינת היהודים, מגיעים באמצע השבוע ונתקלים בדלתות נעולות".

3. "בעלוני קשר המופצים בבתי הכנסת ובעיתונות הדתית יש כבר ניצני התארגנות של חרם קונים על סוחרים מוכרי שבת. בשלב זה עדיין מכנים אותו "העדפה מתקנת של בתי עסק שומרי שבת", אך לא רחוק היום שבו ידובר במפורש על חרם גורף. צרכנים מכל גוני הקשת הדתית ידירו רגליהם וארנקיהם מרשתות שיווק, השולחות יד חמדנית באחד הערכים המכוננים של היהדות. מי שטרח בשבת, יאכל אותה באמצע השבוע".

4. "כשרשת המשביר לצרכן הודיעה על כוונתה לפתוח בשבת את סניפיה בקניוני הרצליה וקרית-ביאליק, רק ח"כים חרדים תקפו אותה. כשנודע כי כל בתי העסק בפרויקט נתב"ג 2000 יחויבו לפתוח בשבתות, רק גורמים דתיים הגישו עתירה לבג"צ".

האם כל הדברים האלה נכונים עובדתית או לאו?! נכון, לא צריך אותו בשביל כל האמיתות הללו. ועמכם הסליחה על כך שכלל לא ידעתי מיהו האיש הלז.
אתה צודק 279327
בכלל לא ידעת הרבה דברים.
  חגי סגל • האייל האלמוני
  חגי סגל • אורי פז
  חגי סגל • האייל האלמוני
  חגי סגל • אורי פז
  סוף עונת התפוזים? • האייל האלמוני והארסי
  סוף עונת התפוזים? • ערן בילינסקי
  אפשר לקבל תקציר? • האייל האלמוני
  אפשר לקבל תקציר? • ערן בילינסקי
  סוף עונת התפוזים? • האייל האלמוני והארסי
  "נסיון השתלטות"? • עוזי ו.
  "נסיון השתלטות"? • יהונתן אורן
  "נסיון השתלטות"? • לא חרדי ולא עורך-דין
  "נסיון השתלטות"? • יהונתן אורן
  "נסיון השתלטות"? • עוזי ו.
  "נסיון השתלטות"? • יהונתן אורן
  "נסיון השתלטות"? • עוזי ו.
  "נסיון השתלטות"? • תובל
  "נסיון השתלטות"? • עוזי ו.
  מר ו. - אתה בטוח? • שוטה הכפר הגלובלי
  "נסיון השתלטות"? • דובי קננגיסר
  אתה לא קורא אלמוניים? • האייל האלמוני
  אתה לא קורא אלמוניים? • דובי קננגיסר
  כן, • האייל האלמוני
  כן, • דובי קננגיסר
  להצלחה אבות רבים, הכשלון הוא יתום • שוטה הכפר הגלובלי
  למי אתה מתכוון? • עמרץ
  למי אתה מתכוון? • שוטה הכפר הגלובלי
  אופס.. • עמרץ
  חגי סגל • יעקב
  חגי סגל • האייל האלמוני
  חגי סגל • יעקב
  חגי סגל • האייל האלמוני
  חגי סגל • יעקב
  חגי סגל • האייל האלמוני
  חגי סגל • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • ראובן
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • האייל האלמוני
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • תובל
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • תובל
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • תובל
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • תובל
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • האייל האלמוני
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • תובל
  אחריות פרלמנטרית • הרצל
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • תובל
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות איילית • ככה עושים את זה (כדה''ב)
  אחריות פרלמנטרית • תובל
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אגב מישטיין • סמיילי
  ואם אני כבר דג פנינים מערוץ שבע: • סמיילי
  ואם אני כבר דג פנינים מערוץ שבע: • האייל האלמוני
  ואם אני כבר דג פנינים מערוץ שבע: • שוטה הכפר הגלובלי
  אחריות פרלמנטרית • האייל האלמוני
  אחריות פרלמנטרית • תובל
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • ראובן
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אל תחשוש מהפרושים • ראובן
  אל תחשוש מהפרושים • יעקב
  משורה ישחרר רק המוות • ראובן
  משורה ישחרר רק המוות • יעקב
  משורה ישחרר רק המוות • ראובן
  משורה ישחרר רק המוות • יעקב
  משורה ישחרר רק המוות • ראובן
  משורה ישחרר רק המוות • יעקב
  משורה ישחרר רק המוות • ראובן
  משורה ישחרר רק המוות • יעקב
  אל תיתנו להם קטרים. • ראובן
  אל תיתנו להם קטרים. • יעקב
  אל תיתנו להם קטרים. • ראובן
  אל תיתנו להם קטרים. • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • שוטה הכפר הגלובלי
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • האייל האלמוני
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • שוטה הכפר הגלובלי
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • שוטה הכפר הגלובלי
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  חגי סגל • שוטה הכפר הגלובלי
  חגי סגל • האייל האלמוני
  חגי סגל • יעקב
  חגי סגל • שוטה הכפר הגלובלי
  חגי סגל • יעקב
  חגי סגל • שוטה הכפר הגלובלי
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • שירות האייל
  אגב • שירות האייל
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • אורי פז
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • האייל האלמוני
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • אורי פז
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • האייל האלמוני
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • אורי פז
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • אורי פז
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • האייל האלמוני
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • אורי פז
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • שוטה הכפר הגלובלי

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים