בתשובה לאיילת בועזסון, 01/02/05 22:13
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279102
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279105
שלא תגיד שלא ניסיתי...
אחרי שמגיעים להסבר בנוגע למטמון של גוגל, מעלים את הדף וזופ! מקבלים גוף גברי בתחתוני טנגה אדומים וכתבה על אימפוטנציה. ‏1
מי אמר שלא מתחשבים בנו, החילוניות?

1 מצב זה נכון כמובן עד שנרג מעריב יחליטו לשנות את העמוד הפותח.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279108
מעניין שאצלי זה עולה יופי. מזל שהמאמר עוד קיים בגוגל. אם ככה, אז אני מעתיק לך אותו כאן:

הצילו את השבת
אם פתיחת עסקים בשבת תעבור בלי מחאה מקיר לקיר, בתוך כעשר שנים יהיה צורך בסרטי ארכיון כדי להסביר לילדינו מהי שבת
חגי סגל

בין גשר הצבים בנחל אלכסנדר לבין כביש החוף הישן צמח לו בשנים האחרונות יריד קניות גדול. יש בו חנויות גדולות לדברי הלבשה וכלי בית, פינת חי בשביל הילדים ומגרש חניה גדול להורים. נקלעתי לשם בשושן פורים וגיליתי שני דברים מוזרים. 1. המקום היה שומם למדי, בניגוד מוחלט לטענת בנק ישראל, כאילו המיתון נגמר. כמעט כל החנויות היו סגורות. 2. משום מה, רוב האורחים שבכל זאת הסתובבו במקום היו דתיים.
ומה התברר? שהיריד הטרי הזה דווקא שוקק חיים, אבל בעיקר בשישי-שבת. בשאר השבוע רוב הסוחרים בקושי טורחים לפתוח את חנויותיהם. הם נחים בימים ראשון עד חמישי, ומתחילים לעבוד רק לכבוד שבת, יום העסקים הגדול. או אז פוקדים את היריד אלפי לקוחות חילונים, תאבי בילוי ורכש, ואילו הדתיים הפתאים, שטרם הפנימו את סדרי המסחר החדשים במדינת היהודים, מגיעים באמצע השבוע ונתקלים בדלתות נעולות.

בסוף הם יפנימו, ואז זה יכאב קצת לסוחרים. בעלוני קשר המופצים בבתי הכנסת ובעיתונות הדתית יש כבר ניצני התארגנות של חרם קונים על סוחרים מוכרי שבת. בשלב זה עדיין מכנים אותו "העדפה מתקנת של בתי עסק שומרי שבת", אך לא רחוק היום שבו ידובר במפורש על חרם גורף. צרכנים מכל גוני הקשת הדתית ידירו רגליהם וארנקיהם מרשתות שיווק, השולחות יד חמדנית באחד הערכים המכוננים של היהדות. מי שטרח בשבת, יאכל אותה באמצע השבוע.
השאלה היא למה חרם כזה הוא עניינם של דתיים בלבד? אמנם מעת לעת בוקעים גם קולות חילוניים המוחים על הפרטת השבת, קולות ששודרו לאחרונה בכתבה מעניינת של שלי יחימוביץ' בערוץ 2, אבל אלה נדירים מאוד. כשרשת המשביר לצרכן הודיעה על כוונתה לפתוח בשבת את סניפיה בקניוני הרצליה וקרית-ביאליק, רק ח"כים חרדים תקפו אותה. כשנודע כי כל בתי העסק בפרויקט נתב"ג 2000 יחויבו לפתוח בשבתות, רק גורמים דתיים הגישו עתירה לבג"צ. האם למגזרים אחרים אין מניות בשבת?
והרי השבת איננה המצאה של מאיר פרוש או צורת בילוי ייחודית של הרבנים הראשיים. גם למי שמחלל אותה בדל"ת אמותיו יש אינטרס בשמירת אופיה המסורתי בפרהסיה, ולו רק מטעמים סוציאליים ומטעמי איכות חיים. איש לא רוצה שחוצות ישראל ישקקו פעילות בשבתות כמו בימות החול, אפילו לא יוסף פריצקי.
מצד שני, ברור שפתיחת בתי מסחר בשבתות תגרור מצב כזה. היא לא תצטמצם לקניונים ולאזורי שיווק חוץ-עירוניים, אלא תחלחל לתוך הערים. אחרי הקניונים, אזורי געש ונתב"ג 2000, יגיע בסוף תורם של הסוחרים הקטנים לחלל שבת, חלקם הגדול מחוסר ברירה. מאות אלפי אזרחים יאולצו לעבוד בשבת, והשבוע הישראלי יכיל שבעה ימי עבודה ושאון.
כדי לסכל את הסיוט באיבו יש צורך דחוף בהרחבת פעולתם של פקחי השבת, ובעיקר בנטילת אחריות מצד כל מי שדואג באמת לאופי היהודי של מדינת ישראל. אם פתיחת סניפי המשביר בשבתות תעבור בלי מחאה מקיר לקיר, בתוך כעשר שנים יהיה צורך בסרטי ארכיון כדי להסביר לילדינו מהי שבת.
(16/03/04, מעריב)
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279115
מכל המאמר הארוך תרשה לי להתייחס רק למשפט אחד (וזה יופי שהעלית אותו לפה כי בדיוק אתמול תהיתי בנושא):
"כשנודע כי כל בתי העסק בפרויקט נתב"ג 2000 יחויבו לפתוח בשבתות, רק גורמים דתיים הגישו עתירה לבג"צ. האם למגזרים אחרים אין מניות בשבת?"

האם דתיים לא יקנו בדיוטי פרי במידה ויהיה פתוח בשבתות? הם יוותרו על מוצרי חשמל, סיגריות ואלכוהול פטורים ממס?

ובנוגע למניות - אני חייבת לציין שמעולם לא הרגשתי צורך לכמת או לנכס יום זה או אחר למגזרים שונים ולכן קשה לי להתייחס למונח "מניות השבת". אני בעיקר עסוקה בלימוד הדור הבא מהו "עונג שבת" בעיני. אנחנו מקפידים לנוח בשבת מעבודה ולימודים ובמקביל להכין את עצמנו לשבוע הבא ע"י פינוק עצמי במה שמענג אותנו, אפילו אם נדרשת נסיעה למקום למשל. כל אחד והעונג שלו.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 279119
יקנו הרבה פחות, תהי בטוחה.

ואילו אני לעומתך עובד בשבת וגם אשתי (היא אפילו מקבלת על כך כסף יותר מבכל ימי השבוע), משתדל ללמוד תורה כמה שיותר בשבת, ובעיקר לסיים איזה ספר וחצי מהכותרים העיוניים והספרותיים החדשים, לעבור על עיתוני השבת המועדפים עלי ובמקביל לערוך שולחן שבת למשפחה ולאורחים, ולצבור כוחות רוחניים-תרבותיים לקראת השבוע הבא. נו, ואז? מעניין פה מישהו?

בכלל לא בשביל זה העליתי את המאמר של חגי סגל, אלא בשביל שתדעי מגורם צדדי שהמצב של קניות בשבת הוא הפך ממה שדמיינת לך. וכיצד עלי להגיב למצב זה, לדעתך?! לרוץ לתקשורת שלא שמה עלינו קצוץ, על מנת ליצור לחץ ציבורי על בתי העסק. אני מעדיף ליצור את הלחץ בעזרת הכסף, כלומר, לא קונים יותר במקומות שמוכרים ופתוחים בשבת.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 304251
לאחרונה נאלצתי לבדוק את הדיוטי פרי. במוצרים מסויימים המחירים יותר גבוהים מאשר בעיר, באחרים ההפרשים זניחים.
אני מניח שבמוצרים מסויימים יש את ה 17% הנחה של המע"מ אבל זה לא נראה לי מהותי.

היה אגב מישהו שהאלכוהול שלו פיזר אדים בכל האוטובוס. בשביל 17% הנחה לא נראה לי שווה את הסיכון.
האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע 305626
אכן. עושה רושם שהדבר היחיד שכדאי לקנות בדיוטי פרי זה סיגריות, ואני בכלל לא מעשן, אז אין לי שום תועלת בכך.
המוזר בעניין הוא חנות המוזיקה שלהם, המופעלת ע"י התו השמיני. החנויות של הרשת הזאת בירושלים הן הזולות ביותר שראיתי מעודי - והנה, דווקא בדיוטי פרי, איפה שאני אמור לקבל הנחה נוספת על הדיסקים, גיליתי מחירים שקרובים יותר לטירוף שרץ באירופה (16 אירו לדיסק, אללי!).
חגי סגל 279272
זה לא הטרוריסט ההוא מעצורי המחתרת - החבר'ה האלה, שזממו לפגוע בסטודנטיות תמימות, רק כי הן במקרה ערביות, ולפוצץ השמיימה את מסגדי הר הבית?
חגי סגל 279278
לא מכירו אישית, אבל העיתונאי חגי סגל, עד לאחרונה ראש מחלקת החדשות בערוץ 7 ופובליציסט בעיתון "מעריב", הוא כיום בעל טור אקטואלי בעיתון "בשבע" תחת הכותרת "הוי ארצי". הוא זכה בפרס ביקורת התקשורת, בין השאר בשל פרויקט שהפיק סגל בתקליטור בשם "הכתובת היתה באוויר", בו ניתן למצוא דוגמאות רבות לדרך האוהדת והחד-גונית שבה נתקבל הסכם אוסלו בתקשורת הישראלית, ולכשלונה של זו לקיים דיון אמיתי, ביקורתי ומאוזן בנושא.

חגי סגל 279280
תגובה 2129
חגי סגל 279281
התשובה היא כן. העיתונאי חגי סגל והטרוריסט המורשע חגי סגל הם אותו אדם. הוא כתב על זה ספר, "אחים יקרים", http://www.a7.org/author.php?id=3

כמי שמדבר על דיון אמיתי, ביקורתי ומאוזן אפשר היה לצפות שתדע על מה אתה מדבר.
חגי סגל 279286
נניח שזהו האיש, מה הקשר בין האיש לבין הפרטים האינפורמציוניים שהובאו על ידי מדבריו במאמר שפורסם בעמוד הדעות של "מעריב"? האם אין זה נכון מה שהוא כתב במארו המובא כאן למעלה? דחילק, די עם הדמוניזציה הזאת של האיש בשל דעותיו השונות משלכם. אפשר לחשוב שאני עוד חושב כמוהו בכל הברה היוצאת מפיו. הבאתי אינפורמציה אמינה ומצידי שהאיש שיהיה חתום עליה יקראו לו ד"ר יוסי ביילין.

אח"כ אתם עוד מעיזים לשאול ביללת ילד "אבל למה אתה פוסל אותי?".
חגי סגל 279288
ה"דמוניזציה" היא לא בשל דעותיו. היא בשל *מעשיו*. אתה יודע שהוא גרם להתעוורות של חבלן משטרה?
חגי סגל 279292
בכלל לא ידעתי מי האיש. חלס!

דברו לגופו של עניין כבר. האם במאמר המובא הנ"ל הוא משקר? כן, אז מה ב"מעריב" כה טיפשים שלא מסוגלים להתחקות אחר האינפורמציה שהוא מנפיק ולפיה מקומות מסחר כאלה ואחרים פתוחים בשבת וחג כמה קילומטרים ממשרדי דסק המערכת שלהם? דחילק, יש גבול.
חגי סגל 279310
רק כדי להיות בטוח שקראתי נכון: מספרים לך שמדובר בטרוריסט שגרם להתעוורותו של אדם - ואגב, שגם היה שותף לתכנית שלא הספיקה להתבצע, לפוצץ את הר הבית - וכל זה פשוט לא מעניין אותך ולא נוגע לך ואתה אומר לא פחות ולא יותר: "דברו לעניין! - בתי מסחר פתוחים בשבת!".

בתי מסחר פתוחים בשבת - *זה* מה שחשוב, אה?

וואלה, כל פעם שנדמה לי שכבר שמעתי ממך הכל אתה מצליח להדהים אותי מחדש!
חגי סגל 279312
חגי סגל האיש אינו מעניין אותי בהקשר הנידון כאן. הבאתי את מאמרו כמקור אינפורמטי נוסף ותו לא. הנושא כאן הוא ''בתי מסחר פתוחים בשבת'' וכל הערה אישית כזו או אחרת אינה קשורה לנידון. מצטער, אני ייקי שמשתדל להיות צמוד לנידון. וסליחה שאני קיים.

אגב, ככל הנראה האיש לא הואשם בבית משפט ולא מדובר בעבירות שיש עמן קלון. לא שאני מעריץ אותו או משהו, להפך. סתם שתדעו, אם אתם כה להוטים לדעת כמה שיותר על האיש ומעשיו.
חגי סגל 279328
אני מוחה! גם אני טרוריסט, גם לי מגיע להיות כאן בתור מקור אינפורמטיבי! היי, שייך יאסין, אל תידחף - היי, פזוש - יש כאן תור! יאללה, איפה המספרים?
חגי סגל 279344
כמדומני שזו סתם דמוניזציה, כי האיש לא הוכח כאשם בבית המשפט בטרור.
חגי סגל 279357
למיטב ידיעתי סגל היה בין מורשעי פרשת המחתרת היהודית, ישב במאסר, ועונשו קוצר על ידי הנשיא דאז חיים הרצוג. סגל אף כתב את הספר ''אחים יקרים'' על הפרשה.
חגי סגל 279375
טוב לדעת. לא ידעתי את כל זה. וגם את מה שהערתי כידיעה על האיש, אספתי מאתר שקישורו הישיר מופיע למטה: תגובה 279278

עכשיו בבקשה תאמר לי האם יש לך בעיה כלשהי עם ציון העובדות האינפורמטיביות הבאות בדברי חגי סגל מתוך מאמרו המצוטט כראיה חיצונית לנידון מעיתון "מעריב":

1. "בין גשר הצבים בנחל אלכסנדר לבין כביש החוף הישן צמח לו בשנים האחרונות יריד קניות גדול. יש בו חנויות גדולות לדברי הלבשה וכלי בית, פינת חי בשביל הילדים ומגרש חניה גדול להורים".

2. "מתברר שהיריד הטרי הזה דווקא שוקק חיים, אבל בעיקר בשישי-שבת. בשאר השבוע רוב הסוחרים בקושי טורחים לפתוח את חנויותיהם. הם נחים בימים ראשון עד חמישי, ומתחילים לעבוד רק לכבוד שבת, יום העסקים הגדול. או אז פוקדים את היריד אלפי לקוחות חילונים, תאבי בילוי ורכש, ואילו הדתיים הפתאים, שטרם הפנימו את סדרי המסחר החדשים במדינת היהודים, מגיעים באמצע השבוע ונתקלים בדלתות נעולות".

3. "בעלוני קשר המופצים בבתי הכנסת ובעיתונות הדתית יש כבר ניצני התארגנות של חרם קונים על סוחרים מוכרי שבת. בשלב זה עדיין מכנים אותו "העדפה מתקנת של בתי עסק שומרי שבת", אך לא רחוק היום שבו ידובר במפורש על חרם גורף. צרכנים מכל גוני הקשת הדתית ידירו רגליהם וארנקיהם מרשתות שיווק, השולחות יד חמדנית באחד הערכים המכוננים של היהדות. מי שטרח בשבת, יאכל אותה באמצע השבוע".

4. "כשרשת המשביר לצרכן הודיעה על כוונתה לפתוח בשבת את סניפיה בקניוני הרצליה וקרית-ביאליק, רק ח"כים חרדים תקפו אותה. כשנודע כי כל בתי העסק בפרויקט נתב"ג 2000 יחויבו לפתוח בשבתות, רק גורמים דתיים הגישו עתירה לבג"צ".

האם כל הדברים האלה נכונים עובדתית או לאו?! נכון, לא צריך אותו בשביל כל האמיתות הללו. ועמכם הסליחה על כך שכלל לא ידעתי מיהו האיש הלז.
אתה צודק 279327
בכלל לא ידעת הרבה דברים.
חגי סגל 279352
א. מה זאת אמרת נניח? זה האיש. הויכוח הזה מיותר.

ב. שאלו אותך שאלה תגובה 279272 ואתה, במקום לבדוק ולענות, או לומר שאתה לא יודע, התחמקת.

ג. במאמר שפורסם בעמוד הדעות של מעריב היה, שים לב, דעה, ולא פרטים אינפורמטיבים. בגלל זה קוראים לזה "עמוד הדעות", ולא, למשל, העמוד האינפורמטיבי.

ד. אתה שואל מה הקשר בין האיש למה שהוא פרסם. אם, כמו שאתה רומז, אין קשר, למה הסברת לנו מי הוא האיש ב תגובה 279278

ה. אם יש קשר, אז ודאי שעובדת היותו רוצח מורשע חשובה יותר מעובדת היותו "בעל טור אקטואלי בעיתון "בשבע"".

ו. כנראה שזה נכון שהוא כתב את המאמר (תתן קישור למאמר במעריב), אבל למה להכחיש את העובדות.

ז. האיש הוא טרוריסט מורשע. איפה יש כאן דמוניזציה.

ח. ה"דמוניזציה" היא בשל מעשיו הפסולים מכל וכל, ולא בשל דעותיו.

ט. "הבאתי אינפורמציה אמינה" לא נכון, הבאת דעה מפוקפקת.
חגי סגל 279353
טוב, על כל אלה כבר עניתי כאן במהלך הדיון העקר והמיותר הזה, אז אין טעם שאחזור שוב על דברי.
חגי סגל 279458
עכשיו, אחרי שכבר ברור וידוע שזהו אכן הטרוריסט, ואחרי ששמענו את דעתו של מר פז (שהתרגז מאוד על תשומת הלב לשטות הפעוטה הזאת בקשר לארגון הטרור שמר סגל הורשע בחברות בו, כי צריך, כמו שחזר ואמר מר פז - לדבר לעניין!) שלא חשוב שזהו טרוריסט, אלא מה שחשוב זה שזהו טרוריסט הכואב את קדושת השבת - עכשיו אפשר גם לשים קצת לב לגוף שנתן לסגל את הפרס הפובליציסטי החשוב והמרשים מתגובה 279278 :

הגוף הזה נקרא - "האגודה לזכות הציבור לדעת", אבל אולי שם יותר מתאים לו היה יכול להיות - "האגודה לזכותם של פוליטיקאים ומי שניסו להיות פוליטיקאים, פלוס עוד ימניים נורא מעוצבנים (פלוס כמה מרכזוני מחמד עם כוונות טובות), להיטפל לתקשורת"
חגי סגל 279471
תגובה 279375
סוף עונת התפוזים? 280003
"רוצח מתמודד על מקום במזכירות הליכוד
התנועה בוחרת היום את הגוף המפקח העליון, בו יושבים כמאה חברים. שרת החינוך ושרת המשפטים הזהירו מהשתלטות קיצונים על התנועה, בעקבות התמודדות איש המחתרת היהודית שאול ניר ...
איש המחתרת היהודית שהורשע ברצח פלסטינים בחברון, נידון למאסר עולם וקיבל חנינה. בליכוד טוענים, שניר מופיע ברשימת המומלצים ב"דיל" של שר החקלאות, ישראל כץ.
לטענת הגורמים הדיל כולל את כלתו של מאיר כהנא, ד"ר ניצה כהנא. בתגובה אמר אתמול מנכ"ל מנהיגות יהודית, מיכאל פואה, שמדובר ב"ציד מכשפות".

סוף עונת התפוזים? 280018
עוד מספר דקות (נכון לשעת כתיבת תגובה זו) יראיין רזי ברקאי את ניצה בתוכניתו בגלי צה''ל.
אפשר לקבל תקציר? 280020
אפשר לקבל תקציר? 280023
הכל פחות או יותר נכתב כבר על דפי האייל באריכות - השאלות הסטנדרטיות לגבי הרב מאיר כהנא המנוח, שאלת ההשתלטות על הליכוד מצד סיעת "מנהיגות יהודית" וכו'. החידוש היה העיסוק בפוליטיקה הפנימית של הבחירות בליכוד היום והופעתה של ניצה ברשימת המומלצים של ישראל כ"ץ. אולי ניצה תרצה לחלוק איתנו רשמים מהראיון ומהבחירות?
סוף עונת התפוזים? 280109
חטיבת "מנהיגות יהודית" בליכוד נחלה אמש כישלון בבחירות למזכירות התנועה, לאחר ששני מועמדיה הבולטים, איש המחתרת היהודית לשעבר, שאול ניר, וכלתו של מאיר כהנא, ד"ר ניצה כהנא, לא הצליחו להיבחר. מנכ"ל הליכוד, אריק ברמי, אמר לגלי צה"ל כי תוצאות הבחירות הן גילוי בגרות של מרכז הליכוד, שמנע ניסיון השתלטות נוסף על "מוסד ליכודי" מובהק. בבחירות הצביעו כ-‏85% מחברי המרכז."
"נסיון השתלטות"? 280143
שני אנשים שמייצגים בערך 2% (?) ממצביעי הליכוד, לא הצליחו להבחר לגוף בן מאה חברים. המרד דוכא.
"נסיון השתלטות"? 280194
במישור הרעיוני, זאת קבוצה שמצהירה שמטרתה להשתלט על הליכוד וכן מצהירה שהיא הליכוד ''האמיתי''. ניצה גם טענה בעבר שהמרכז הוא הרבה יותר ''ליכוד אמיתי'' מהנבחרים. במישור המעשי, זאת קבוצה שיש לה הרבה השפעה על תהליכים פנימיים בליכוד, בעיקר בגלל האיום שהיא משדרת באמצעות הכוח המשוער שלה במרכז (וזאת הייתה האיסטרטגיה הרשמית שלהם).

מאחר שאני בטוח שהאנשים עצמם היו ראויים (לפחות המועמדת שאנחנו מכירים), אני חושב שבהחלט אפשר לייחס משמעות לתוצאות, במישור הרעיוני והמעשי.
"נסיון השתלטות"? 280208
שלהצהיר שאתה עומד להשתלט על משהו זאת לא אסטרטגיה טובה להשתלטות על משהו ?
"נסיון השתלטות"? 280211
אני חושב שזאת יכולה להיות אסטרטגיה טובה אם עובדים נכון ונזהרים שלא להעמיד למבחן את הכוח האמיתי שלך.

המשמעות היא פשוט שאין להם כוח - אין הסכמה רעיונית איתם ואין להם גם כוח ממשי.
"נסיון השתלטות"? 280219
נראה לי יותר סביר שמדובר בשיטת בחירות שמקשה על מועמדים של קבוצות מיעוט.
"נסיון השתלטות"? 280220
האם ההשערה הזאת מבוססת על הערכה של שיטת הבחירות או על הערכה של כוחם של הפייגלינים?

(הבנתי שהם לא רק מועמדי קבוצות מיעוט אלא מועמדי השר כץ, ושכל שאר המועמדים ברשימתו נבחרו למעט המועמדים הללו).
"נסיון השתלטות"? 280228
לפי ההערכות שאני מכיר, קבוצת "מנהיגות יהודית" מהווה כ- 5% מן הצירים במרכז הליכוד, ואם קבוצה בגודל כזה לא מצליחה להכניס 2 נציגים לגוף של מאה חברים, אז שיטת הבחירות מוטה לרעת קבוצות קטנות (אני לא טוען שמזכירות הליכוד צריכה להיות היטל פרופורציוני של המרכז).
"נסיון השתלטות"? 280304
אתה יכול לתת קישור כלשהו להערכות שאתה מדבר עליהם?
"נסיון השתלטות"? 280311
0x7600439184-0x7600439205 בזכרון לטווח בינוני שלי - זה נחשב?
מר ו. - אתה בטוח? 280558
מה ההסתברות שאף אחת מהספרות ההקסדצימליות האלה אינה גדולה מ- 9?
"נסיון השתלטות"? 280437
למישהו (ניצה?) יש מושג מה שיטת הבחירות המדוייקת למזכירות הליכוד?
אתה לא קורא אלמוניים? 280313
לפי תגובה 277113 הבחירות היו בחירות אזוריות‏1, ולכן "בחירות שמקשות על מועמדים של קבוצות מיעוט" (אלא אם כן קבוצות המיעוט הן קבוצות מחוזיות).

1 בדיקה ב www.likudnik.co.il/ מראה שזה נכון.
אתה לא קורא אלמוניים? 280440
אלא אם קבוצות המיעוט הללו נהנות מריכוז גאוגרפי. האם היה "מחוז ש"י" בבחירות?
כן, 280546
אבל דוקטור כהנא ושאול ניר התמודדו במחוז ירושלים (http://www.likudnik.co.il/Front/NewsNet/reports.asp?... מי שעיצב את האתר הזה צריך להכנס לכלא. כל פעם שאני נכנס לקישור הזה, אני רואה משהו אחר, באחת הפעמים היה שם תוצאות הבחירות במחוז ירושלים )
כן, 280573
ולא התמודדו נציגים של מנהיגות יהודית במחוז ש"י?
הכשלון של השניים דווקא במחוז ירושלים, אגב, הוא די מפתיע, לאור העובדה שירושלים הייתה, אני חושב, העיר עם האחוזים הגבוהים ביותר של מתנגדים לתוכנית ההתנתקות במשאל המתפקדים, בגבולות הקו הירוק.
להצלחה אבות רבים, הכשלון הוא יתום 280556
על מה הרעש? כידוע, כבר היום מכהן רוצח כח"כ מטעם הליכוד.
למי אתה מתכוון? 280557
למי אתה מתכוון? 280560
קרא את כותרת התגובה שלי 300 פעם.
אופס.. 280563
חגי סגל 304253
למען העמד דברים על דיוקם. חגי סגל השתתף בפעולה אחת של המחתרת היהודית - קטיעת הרגליים של אחד מראשי הערים הטרוריסטים. עד כמה שזכור לי, לא היה לו קשר להתעוורות החבלן המשטרתי. הוא נדון לשלוש שנות מאסר, וישב בכלא די הרבה זמן. כך שהשתחררות מוקדם בגלל חנינה אם היתה, לא היתה משהו משמעותי.
הוא לא ניסה לפגוע בסטודנטיות ערביות ולא בכיפת הסלע. אני במקומו הייתי אולי מבקש את הסרת התגובות המשמיצות.

אגב, אהוד יתום מכחיש שהוא זה שהרג את המחבלים. בהתחשב בשחרורם של חוטפי האוטובוס בכביש החוף, איני מצטער על שהם חוסלו. אני חושב שמעשיו של השמאלני יוסי גינוסר, שכללו שקרים וחיפוי, עלילות שווא והתעללות בעיזאת נאפסו, חמורים פי אלף מהוצאתם להורג של חוטפי האוטובוס ללא משפט.
חגי סגל 304254
כיוון שקטיעת הרגליים של בסאם שקעה הייתה מתוכננת, קרוב לוודאי כרצח (זה היה מטען נפץ במכוניתו), שלוש שנים בכלא הן זמן קצר ביותר כעונש על פעולה זו. שלא לדבר על כך שלמיטב זכרוני, סגל השתתף גם בחלק, לפחות, מהתכנונים האחרים של המחתרת היהודית ההיא.
חגי סגל 304285
חגי סגל היה רק הנהג. השווה לפסקי דין אחרים לגבי אלו שהיו רק נהגים, ברציחות שלא יצאו לפועל.
אולם כל תלונה בעניין העונש עליך להפנות לשופט/שופטים ולא אליו.
הוא היה שותף זוטר בפעולה אחת של נסיון חיסול ממוקד ללא סמכות המדינה, קיבל עונש וריצה אותו.
אם בעיניך זה פוסל אותו לעד מלהיות עיתונאי זו זכותך. אבל גם אם בעיניך הפשע הוא חמור ביותר אין זה מאפשר לעדית להשמיץ אותו ולטעון לגביו דברים שלא היו. משום מה יש אנשים שמרגישים שאדם שהורשע במשהו דמו מותר ואפשר להשמיץ אותו בלי חשבון וללא קשר לאמת.

כנ"ל כנראה חושבים אי אלו "סאטיריקנים" לגבי פוליטיקאים. יש לי המון ביקורת על הפוליטיקאים, אבל מעשיהם מספיק חמורים בפני עצמם ואין צורך לשקר לגביהם או לנבל את הפה. אפשר פשוט לאמר שהם אנשים קטנים ועלובים אשר חושבים שזכותם לנהל לנו את החיים.
חגי סגל 304310
עדית לא טענה טענות אלא שאלה שאלה. האם אתה בטוח שזכרונה הטעה אותה והמחתרת היהודית לא "זממה" את אותן מזימות שהצביעה עליהן? למיטב זכרוני, היא דוקא צודקת. והיא לא אמרה בשום מקום שחגי סגל אחראי לאותן מזימות, או אפילו שהיה שותף להן - אלא שהשתייך למחתרת שתכננה אותן.
חגי סגל 304333
שים לב למה קרה לשאלה שלה במהלך השירשור, ותבין שהשאלה לא היתה שאלה תמימה כל כך.
אבל שיהיה. הבהרתי את מה שידוע לי לגבי המקרה. אינני חושב שאדם צריך להיות נדון על היותו מהחבר'ה האלו, ולא משנה מי הם החבר'ה האלו. כמדומני שאלפי תגובות באייל עסקו בדיוק בעניין זה.
חגי סגל 304335
"אינני חושב שאדם צריך להיות נדון על היותו מהחבר'ה האלו, ולא משנה מי הם החבר'ה האלו." משנה מאוד *מהם* החבר'ה האלה. אני, אישית, לא מאשימה את כל הימין/הדתיים/תלמידי בר-אלין וכיו"ב במעשהו של יגאל עמיר. אלה לא "חבר'ה", ואין ביניהם לא קשר ולא "קשר". לעומת זאת, המחתרת היהודית הייתה קבוצה שקשרה קשר למטרות מאוד מסוימות שהיו מקובלות, בעיקרון על כל חבריה. אם אתה מאשים את חברי החמאס בכללם בכל פיגוע שהוא עושה - אז גם את כל אנשי המחתרת יש להאשים בכל תכנון שלה.
חגי סגל 304356
עד כמה שידוע לי, לא כל חבריה היו בדעה אחת. כמדומני שהיו כאלו שהסתייגו מהפעולה במכללה האיסלאמית. אחרים, כמו סגל, היו פעילים זוטרים שגוייסו לפעולה אחת בלבד.
זכותך לטעון שברגע שאדם הצטרף לפעולה אחת במחתרת הוא מוקצה לכל חייו, אולם אסור בגלל זה לרמוז שהאדם היה שותף לפעולות שלא היה שותף להם.
אחריות פרלמנטרית 304358
הייתי אומר ההפך:
זכותך לטעון שברגע שאדם הוא חבר במחתרת, הוא שותף לכל פעולותיה, אבל הוא לא בהכרח מוקצה משום כך לכל חייו.
אחריות פרלמנטרית 304366
זכותו של אדם להפעיל את כללי המוסר שהוא רוצה. הייתי מצפה ממנו להיות עקבי, לפחות. אם הוא מקצה את חגי סגל לכל חייו, הייתי מצפה שהוא יקצה (לפחות פי אלף) את אבו מאזן לכל חייו.

אגב, ללא קשר לעדית ושאר השותפים בדיון שאין לי מושג לגבי עמדתם, מי שמוכן לסלוח על כביש החוף, קו 300 או אקילה לאורו הוא אדם חסר מוסר. יחסו לחברי המחתרת היהודית מעניינת אותי פחות מקליפת השום.
אחריות פרלמנטרית 304371
מי שמוכן לסלוח על פעולות המחתרת היהודית הוא אדם חסר מוסר. דעתו על המחתרות הפלסטיניות מעניינת אותי כקליפת השום.
אחריות פרלמנטרית 304372
מי שמוכן להשוות את פעולות המחתרת היהודית לכביש החוף, קו 300 או אקילה לאורו הוא אדם חסר מוסר.

אין שלום לרשעים.
אחריות פרלמנטרית 304547
מספיק כבר עם הקשקושים האלה, שאול ניר, גולדשטיין, חגי סגל ושאר הכנופיה הם טרוריסטים בדיוק כמו חמאסניקים. העובדה שמלו את סגל לא נותנת לו שום עדיפות מוסרית על שום חמאסניק.
אחריות פרלמנטרית 304561
יש הבדלים רבים, ביניהם:
1) בחירת המטרות - החמאס פוגע באזרחים במטרה להביא לכמה שיותר הרס וחורבן. רוב פעולות המחתרת בחרו לפגוע במטרות ספציפיות של ראשי הערים והמכללה האסלאמית (קן צרעות ידוע).

2) המטרה - החמאס הציב כמטרה את השמדת מדינת ישראל. ללא קשר למה מדינת ישראל עשתה או תעשה היא מפעילה טרור.
המחתרת היהודית הפעילה טרור נגד טרור. אילולא הטרור הערבי ואזלת ידה של הממשלה בטיפול בטרור, המחתרת היהודית לא היתה קמה, כמו שארועי קיביה לא היו מתרחשים.

אין לזה שום קשר ליהדותם או גויותם של המעורבים. זה קשור להגיון פשוט.
ההתעלמות מההבדלים אינה מוסרית.
אחריות פרלמנטרית 304568
1) ב-‏82 המחבלים היהודים הניחו רימון בבית ספר בחברון ופצעו שני תלמידים.
ב-‏83 שאול ניר וחברו למחתרת מבצעים פיגוע במכללה האיסלמית בחברון , רוצחים שלושה סטודנטים ופוצעים שלושים ושלושה.

רצח של נערה פלסטינאית ב-‏89 ומלכוד של אוטובוסים בשנות ה-‏90 .

גולדשטיין רצח 29 אזרחים בכוונה תחילה.

כך שהטיעון הראשון שלך נופל כמובן.

המימדים אמנם שונים (המחבלים הערבים מבצעים יותר פיגועים) אבל מבחינה מוסרית המחבלים היהודים והערבים נמצאים באותה סקאלה.

2) הטיעון של טרור כנגד טרור של המחבלים היהודים מקביל לטיעון של טרור כנגד כיבוש של המחבלים הערבים.
המניע האמיתי של הטרור היהודי (וחברי הכנופיה אומרים זאת בעצמם) זה שיבוש והפסקה של תהליך השלום וחימום האוירה כדי למנוע מצב של רגיעה שתאלץ אותנו להחזיר שטחים.

כך שגם הטיעון השני שלך נופל.
אחריות פרלמנטרית 304603
1א) יש הבדל ברור. הסטודנטים במכללה האיסלאמית לא היו שיות תמימות.

1ב) המחבלים התחזו לאזרחים ולא לבשו מדים. לא היתה בידי המחתרת היהודית אפשרות לפגוע בלוחמים והם בהרבה מקרים בחרו לפגוע דווקא בלוחמים. המחבלים, חמאס ואש"ף, פוגעים בכל הבא ליד ובוחרים דווקא לתקוף חסרי ישע. כולל רצח של תינוקות, ילדים קטנים, קשישים וכו'.

1ג) הכמות עושה הבדל משמעותי. יהודים שפגעו באזרחים היו ברוב המקרים חלשי אופי כמו עמי פופר ולא עידית החברה.

2) האם אתה רציני? אינך רואה את ההבדל בין הפעלת אלימות כדי למנוע אלימות (ללא קשר לשאלה האם זה עוזר והאם זה ראוי) לבין הפעלת אלימות כדי להלחם בכיבוש?

אני לא ראיתי מישהו שטען שהמטרה היתה למנוע החזרת שטחים. אני שומע טענה זאת מהשמאל והיא מופרכת בעיני. אודה לך אם תביא סימוכין כדי שנוכל לדון.
אחריות פרלמנטרית 304618
1א) כלומר אתה חושב ששאול ניר וחברו נכנסו לאוניברסיטה, עשו תחקיר מקיף כדי לודא שכל האנשים שהיו בסביבה היו מעורבים בפעילות טרור ורק אז זרקו את הרימון?
אצ"ל שאי אפשר להתייחס לטענה הזאת ברצינות. כנופיית שאול ניר הרגה חפים מפשע, נקודה.

1ב) "המחבלים, חמאס ואש"ף, פוגעים בכל הבא ליד ובוחרים דווקא לתקוף חסרי ישע. כולל רצח של תינוקות, ילדים קטנים, קשישים וכו"'- (אש"ף?) אין ספק שהמחבלים פוגעים בין השאר בחסרי ישע ( אם כי לא רק, יש להם הרבה פיגועים נגד חיילים, ונגד ציבור קיצוני) בדיוק כמו שגם המחבלים היהודים פוגעים לפעמים בחסרי ישע.
יש הבדל מספרי, המחבלים הפלסטינאים פגעו ביותר יהודים חסרי ישע מאשר ההפך. אבל אין לעניין המספרי ולעניין הערכי דבר וחצי דבר. ארגון שרוצח 20 אזרחים הוא לא יותר מוסרי מארגון שרוצח 70 אזרחים.

1ג)אצ"ל שגם פלסטינאים שרוצחים יהודים הם חלשי אופי.

2) המחבלים הפלסטינאים טוענים שהם מפעילים אלימות כדי למנוע את האלימות של הכובש הציוני. כמובן שהטיעונים שלהם מופרכים בדיוק כמו הטיעונים של המחבלים היהודים .

סימוכין על קצה המזלג לטענה שלי שהמחבלים היהודים הורגים ערבים כדי למנוע החזרת שטחים-

1. התגובות לאחר רצח גולדשטיין שהציגו אותו כקדוש על זה שעצר (אם כי רק באופן זמני) את תהליך אוסלו באמצעות הטבח.

2.המחתרת היהודית תכננה לפוצץ את כיפת הסלע שעל הר הבית ע"מ לסכל את כוונת הממשלה לפנות את סיני ובמטרה לקטוע את תהליך השלום (חגי סגל, אחים יקרים, עמ' 55, 62).

3. כמובן, השהיד היהודי המפורסם ביותר, יגאל עמיר שרצח את רבין בכוונה לקטוע את תהליך השלום.
אחריות פרלמנטרית 304622
1. עצר את תהליך אוסלו? אם עצר, הכוונה היתה עצר את מרחץ הדמים הבלתי נמנע אליו מוביל הסכם אוסלו. זהו הסבר שבדיעבד.

2. מה זה קשור? בניינים הם גם חפים מפשע?

3. לא ידעתי שרבין היה ערבי. חשבתי שרק לפרס יש אמא ערבייה.
אחריות פרלמנטרית 304624
1. "אם עצר, הכוונה היתה עצר את מרחץ הדמים הבלתי נמנע אליו מוביל הסכם אוסלו"- זה בדיוק הבעיה של כל השהידים האלה, הם בטוחים שהם יכולים להציל את המדינה והם יעשו כל דבר לשם כך. טבח גולדשטיין אכן הצליח לתקוע את תהליך אוסלו לשמחתם הרבה של אנשי המחתרת.

2. במקרה הזה המחתרת חשבה שפיצוץ מבנה שקדוש לערבים יהיה יותר אפקטיבי למניעת נסיגה מפגיעה באזרחים. המטרה: מניעת נסיגה. כל האמצעים קשרים.

3. גם לרבין יש אמא ערביה, גם ליוסי שריד ולאחרונה גם לשרון.
בכל מקרה, אותו עקרון שמנחה את המחבלים היהודים הנחה גם את עמיר. המטרה: עצירת תהליך השלום, כל האמצעים כשרים.

התייחסת לסעיף אחד מתוך חמישה, מה עם השאר?
אחריות פרלמנטרית 304655
טענת שהטרור היהודי נובע מרצון למנוע החזרת שטחים, על ידי פגיעה בחפים מפשע ערבים. הבאת דוגמא של פגיעה במבנה, של פגיעה ביהודי (בעיני הרוצח הוא לא היה חף מפשע) והבאת דוגמא של הסבר של אחרים, אחרי הארוע, שהודות לפעולה של גולדשטיין התעכב תהליך החימוש של ארגוני הטרור הערבים.
כלומר, לא הבאת בדל של ראיה לטענתך המופרכת שהיהודים מרשים לעצמם להרוג אנשים למטרות פוליטיות.
אני על כן חוזר על טענתי: היהודים אשר השתמשו בטרור עשו זאת כטרור נגד טרור. תגמול לאויב על מה שהוא עולל לנו, במטרה למנוע מהם להפעיל טרור ‏1. אילו האויב היה מפסיק את הטרור נגד אזרחים ישראלים, הפגיעה בערבים לא היתה נעשית.

רוב הנושאים האחרים מוצו. אין לי רצון להגן על טרור יהודי נגד ערבים אשר איני תומך בה. רק בקשתי לדבוק באמת ולהשתמש בשכל כדי להבדיל בין רמות שונות של רוע. התייחסות לכל אלימות כאותו דבר היא עיוות מוסרי.

1 זה לא יעיל ולא עובד, אבל לא זה הנושא
אחריות פרלמנטרית 304704
"היהודים אשר השתמשו בטרור עשו זאת כטרור נגד טרור. תגמול לאויב על מה שהוא עולל לנו, במטרה למנוע מהם להפעיל טרור 'אילו האויב היה מפסיק את הטרור נגד אזרחים ישראלים, הפגיעה בערבים לא היתה נעשית"

על מה אתה מסתמך בטענה הזאת?
אחריות פרלמנטרית 304710
התקלת אותי ואני סקרן לדעת אם מדובר בטקטיקה השמאלנית הרגילה של לבלבל במוח ליריב על מנת להוציא אותו משיווי משקל, או שאתה באמת שואל בתמימות.

אני אשתדל לענות לך כאילו שאלת בתמימות:

1) חברי המחתרת היהודית טענו לגבי אובדן הבטחון האישי שלהם והתגברות הטרור. הם טוענים שזה מה שהניע אותם. היום אנו יכולים להתגעגע בערגה לאותה תקופה, אולם אז הם הרגישו חוסר ביטחון. תנסה להיזכר בהפגנות של ראשי מועצת יש"ע נגד שר הבטחון ארנס ושביתת השבת של הרב לוינגר מול דהיישה. המתנחלים פעלו רבות בדרכים חוקיות לעורר את הממשלה להגן עליהם ומשלא נענו יצאו קיצונים מהמחנה ופעלו לבד.

2) המקרים הספורדיים שארעו, שלא היוו מחתרות, כולל מקרה גולדשטיין, היו כמעט כולם אם לא כולם מקרים של אנשים אשר פעלו על רקע של נקמה אישית על אובדן חבר או קרוב משפחה.
גם אצל הערבים יש נקמה אישית אולם זה עניין צדדי לעומת עיקר הפעילות אשר נובעת מרצון פוליטי לגרשנו מארצינו.

3) מאז המחתרת היהודית המפורסמת לא היתה מחתרת נוספת עד לאחר פריצת מלחמת אוסלו באוקטובר 2000. זאת, למרות פעילות אינטנסיבית של השב"כ לייצר מחתרת כזאת על ידי הדחת אנשים לפעילות אלימה נגד ערבים. מה גרם לצירוף מקרים זה? מאות דיונים של הציבור הימני מאז פתיחת מלחמת אוסלו דנים בדילמה בין הבלגה והשענות על המדינה לבין הצורך להגיב. דיונים שלא היו עד לפתיחת המלחמה.

4) יש לימין טענות רבות לגבי הארץ הזאת. מעולם לא שמעתי או ראיתי מי שטען שהדרך לקדם את הדרישות הלגיטימיות של העם היהודי על ארצו היא ברצח ערבים ‏1. המאבק על הארץ נעשה בדרכים פוליטיות ובהתנחלות בארצינו.
אפילו את גירוש הערבים לא הוצע לעשות על ידי רצח ערבים כדי שיברחו מכאן. לעומת זאת הטרור נגד הערבים תמיד יוחס לביטוי טרור נגד טרור - ראה למשל המצע של כהנא לכנסת.

1 מימות העלייה הראשונה ועד היום ‏2.

2 הכי קרוב לזה היו פעילויות עסק הביש ואיש המחתרת שהחליט להפעיל טרור נגד יהודים כדי להמריד את הציבור נגד השלטון.
אחריות פרלמנטרית 304743
1) נשמע שאתה לא ממש מזדעזע מהמעשים "הקיצונים" של המחתרת היהודית. האם אני צודק?

3)על סמך מה אתה אומר שהייתה "פעילות אינטנסיבית של השב"כ לייצר מחתרת כזאת על ידי הדחת אנשים לפעילות אלימה נגד ערבים"?

4) במקרה יש מולי טת המצע של כהנא לכנסת , בבקשה:

"יש להעביר את הערבים הגרים בא"י לארצות ערב" (..) "אין אפשרות לדו קיום בין יהודים לערבים אלא ע"י הפרדה, ערבים לערב ויהודים לציון" (...) "מאבק חריף נגד המשך הנסיגה ודרישה לשוב אל הקווים שקדמו להסכמים (עם מצרים- ת.ר) כדי להשיב לעם את בארות הנפט במרחבי סיני.

הטענה שלך שכהנא רדף את הערבים משום שהם משתמשים בטרור היא לא נכונה ( הטרור בשנות ה-‏80 בתקופה לפני האינתפאדה היה נמוך מאוד, וכהנא רצה לגרש אותם בלי קשר לטרור שלהם וזאת גם הסיבה שהוא הציע את חוקי נירנברג נגד נישואים וקיום יחסי מין בין יהודים וערבים).

אבל אני אתן לך הנקודה הזאת בחינם בוא נצא מנקודת הנחה שאכן הטרור היהודי הוא טרור כנגד טרור. השאלה היא- במה הטענה של המחבלים היהודים שהם משתמשים בטרור כנגד טרור שונה מהטענה של המחבלים הערבים שהם משתמשים בטרור כנגד האלימות היהודית והכיבוש שגרם לאומללות של העם הפלסטינאי ?
אחריות פרלמנטרית 304816
1) מזדעזע איננה המילה. מתנגד בחריפות לפעולות טרור נגד ערבים. אינני חושב שיש צורך בכך ואיני מעונין בכך.

3) שוב? אבישי רביב עסק באופן מתמיד בפעילות אלימה נגד ערבים, על מנת למשוך אליו את הקיצונים. המקרה של האחים קהלני נראה כהדחה של השב"כ. המקרה המוזר של השבועות האחרונים של תכנון ירי טיל לאו על הר הבית (זה בקושי היה מוריד שכבת טיח דקה) גם הוא להיטות יתר של השב"כ לייצר פיגועים ולעצור את המפגעים ברגע האחרון.
אבל אם אתה רוצה, אני חוזר בי לגבי השב"כ. לעניין, לא היתה פעילות טרור נגד ערבים שלא על רקע התגברות הטרור הערבי.

4) כלומר אינך מוצא את סעיף הטרור נגד ערבים? יש סעיף כזה של טרור נגד טרור והוא במפורש מתייחס לכך שהם מפגעים בנו לכן אנו צריכים לפגוע בהם. אגב, זהו הסעיף שבו לא יכולתי לקבל את מצע כך.

למרות שאין קשר, גם הדרישה לגירוש הערבים נובע מחוסר נאמנותם למדינה. אם היו נאמנים, גם כהנא יודה שהם יכולים להשאר.

5) שלמה בן יוסף הי"ד, הרוג המלכות הראשון של הבריטים. הוא יצא לפגוע באוטובוס של ערבים, על רקע המצב הבטחוני. דרכו - הערבים מפגעים בנו, כדאי שידעו שאנו ננקום עין תחת עין. לעצור את המחבלים הוא לא יכל, לבחור מטרה לא אזרחית הוא לא יכל, אז הוא בחר בטרור נגד טרור.
כך נהגו אחר כך האצ"ל והלחי כאשר רצו להרתיע את הערבים. בהרבה מן המקרים נהגו בטפשות, כמו הרג הערבים ליד בתי הזיקוק. אבל האידיאולוגיה תמיד היתה שזו הדרך להלחם בטרור שלהם.
היום, ברוך ה', יש לנו מדינה. הצבא עדיין שומר עלינו ונאבק בטרור. לא מספיק אבל די הרבה. פעולות טרור נגד ערבים רק יזיקו. אם חלילה המדינה תתנער מתפקידה, ייתכן שיהיה צידוק להפעלת טרור נגד הערבים. אך גם אז, אפשר לבחור מטרות חכמות.

הטרור הערבי לא נועד לעצור את הרצחנות היהודית. הוא נועד למנוע עליית יהודים לארץ. להשמיד את מדינת ישראל. לגרש אותנו מרצועת עזה ומירושלים. אם רצו הפסקת אש, יכלו לקבלו בלי שום מאמץ. רק להפסיק מצידם והאש היה נפסק מצידינו.
אחריות פרלמנטרית 304817
אבוי לי, נחשפתי.
אחריות פרלמנטרית 304831
אני אענה על הנקודות שלך, הרצל (אגב, איזה עוד דמויות איישת בשהותך באייל? אתה גם אורי פז בזמנך הפנוי?)

1) האם אתה חושב שהטרור נגד הערבים הוא לא מוסרי או שאתה מתנגד לו מבחינה פרקטית?

2) או שאתה חוזר בך או שלא. אתה לא יכול לתת משפטים כמו "מקרה המוזר של השבועות האחרונים של תכנון ירי טיל לאו על הר הבית (...) הוא להיטות יתר של השב"כ לייצר פיגועים ולעצור את המפגעים ברגע האחרון " ואז לחזור בך לפני שאתה מבסס את הטיעון המוזר הזה.

4) נכון, היה גם סעיף במצע כהנא של טרור כנגד טרור. אבל הדרישה לגירוש הערבים היא משום היותם ערבים ולא תלויה בהפסקת הטרור שלהם, גם האיסור של כהנא על רחצה משותפת בחוף הים, האיסור על נישואים איתם, מפגשים איתם בבתי ספר וקיום יחסי מין לא נובע מהטרור של אותם ערבים אלא מהגזענות של כהנא.

"אגב,זהו הסעיף שבו לא יכולתי לקבל את מצע כך"- זאת אומרת שחוץ מהסעיף הזה הכול שם בסדר?

5) האצל והלח"י הם ארגוני טרור לכל דבר ועניין הם פגעו בנשים, ילדים, אוטובוסים ציבורים, התעללו בגופות, ביצעו מעשי אונס ועשו דברים לא פחות מזויעים מחמאסניקים.

הטרור הערבי באמת לא נועד למנוע רצחנות יהודית אבל הם טוענים שהם מבצעים את פעולות הטרור כדי לסיים את הכיבוש. אני לא מאמין להם בדיוק כמו שאני לא מאמין למחבלים היהודים.
אחריות פרלמנטרית 304836
תבדוק למה שימש אותי השם הרצל ותבין שהעבירה אינה חמורה כל כך. זה בדיוק העניין. יש כאלו המשתמשים בשמות נוספים כדי לקדם רעיון. אחרים עושים זאת כי השם מתאים לאימרה הנאמרת או כי אינם רוצים להזדהות בדיון מסוים. כל מקרה נדון לגופו.

1) אני מתנגד לו מבחינה מוסרית כשהוא אינו נדרש. אם יהיה צורך, אשמח להפיל להם פצצת אטום על הראש.

2) הנקודה אינה חשובה. היא לא קשורה לדיון. אני לא צריך אותה לשום דבר ועזוב אותה. היא קשורה לשאלה כמה טרור יהודי יש והאם השב"כ מועיל או מזיק. לדעתי הוא בעיקר פאטתי.

4) אז מה זה קשור לנושא?

יש איזשהו סעיף אחר שאינו בסדר? תביא ונדון. אזכירך שלא אני כתבתי את המצע ויש היצע די מוגבל של מפלגות.

5) תוסיף את ההגנה לרשימה (תגובה זאת הייתי צריך לכתוב תחת השם נתיבה) וגם את צה"ל כמובן.
לגבי אונס לא ידוע לי, גם לא לגבי התעללות בגופות ופגיעה מכוונת בנשים וילדים. בהרבה מקרים הם השתדלו שלא לפגוע באזרחים, באחרים הם ניסו למצוא מטרות יותר גבריות או סמי צבאיות. דברים כאלו אינם שייכים כלל לעולם האש"פי בו הכל כשר למען המטרה.
אחריות איילית 304840
(כדה"ב: כתובת דואל הושארה במתכוון)
אחריות פרלמנטרית 304849
אני צוחק בקשר לשם, תעשה מה שבא לך.

1) אין דבר כזה "מתנגד מבחינה מוסרית כשנדרש" אתה מתנגד לזה משום זה לא פרקטי. " *אשמח* להפיל להם פצצת אטום על הראש" זה מקסים.

2) אני רק מזכיר לך, ש*אתה* הוא זה שהעלת את הנקודה הזאת בקשר לשב"כ.

4) סעיף *אחד* שלא בסדר? אם אתה רוצה לדעת למה אני חושב שהמוסריות של כהנא זהה אם לא נופלת מרמת המוסר של ארגון הKKK בארה"ב אני מוכן לכתוב תשובה ארוכה ומפורטת מחר .

5) ההגנה וצה"ל לא עשו דברים שפלים כמו שיתוף פעולה עם היטלר למשל (אם כי אי אפשר לומר שגם הידיים שלהם היו נקיות).

אאל"ט היו לאצ"ל וללח"י 16 מעשי טבח ופעולות טרור אקראיות הטבח מפורסם ביניהם הוא הטבח בדיר יאסין ששם גם התעללו בגופות והרגו 60 נשים וילדים מבני הכפר.
אחריות פרלמנטרית 304970
1) בוודאי שיש דבר כזה. להפיל פצצת אטום על שכם כשאפשר בלחימה קלה לכבוש את העיר, זה לא מוסרי. לעומת זאת, אם הלחימה תשא אלפי קורבנות, אולי זה כן מוסרי. מה מוסרי נקבע על סמך המצב. הרמה הראויה של האכזריות כלפי האויב נקבעת לפי היכולות היחסיות שלנו. לכן שלמה בן יוסף הוא גיבור ודוד בן שימול יושב עד היום בכלא.

2) ראה למטה

4) אין צורך. יש דיון ארוך בנושא אין צורך ליבא אותו לכאן. לגבי גירוש ערבים, אני לא תומך בעניין. לדעתי מספיק להציע למי שרוצה להשלים ולמי שרוצה פיצויים להתפנות מרצון. גם הבהרתי, שלפי מה שאני הבנתי הכוונה היא לגירוש הערבים מכיוון שהם נלחמים במדינה.

5) מה זה קשור? גם האצ"ל לא. הלח"י עשו איזשהו גישוש קטן בעניין כשעוד לא ידעו שהיטלר יוצא להשמדת היהודים. ועד ההצלה ניסה להגיע לכל מיני הסכמים עם היטלר הרבה אחרי זה. לשפוט אותם עכשיו דורש לבדוק מה היה הנתונים אז. ואז בריטניה היתה האחראית הראשית למצוקות מאות אלפי יהודים שניסו לברוח ולא היה להם לאן. גרמניה אז נתנה ליהודים לצאת.

דיר יאסין לא היה טבח, ראה ניתוח מעמיק בספר של אורי מילשטיין על מלחמת העצמאות. לגבי שאר העניינים, פעולות הטרור ללא אבחנה היו היוצא מן הכלל. רוב הזמן הם ניסו שלא לפגוע באזרחים.

אני חוזר ומדגיש שיש הבדל מהותי בין מי שעומדים מולו לוחמים במדים והוא מעדיף לפגוע באזרחים לבין מי שעומד מול אזרחים לוחמים ומרגיש שאין לו אלא לבצע פעולות תגמול.
אגב מישטיין 305069
"הצל"שים רק לתומכי גרסת המערכת"
"מי שתמך בגרסת הבדויה של המערכת באשר למה שהתחולל בקרב החווה הסינית קיבל צל"ש. המתנגדים נדחקו הצידה. ד"ר אורי מילשטיין מאשים ומפנה אצבע מאשימה לעבר הרמטכ"לים בעבר ברק ושחק." http://www.inn.co.il/news.php?id=113530

והתגובה " חילופי האשמות בקרב על קרב החווה הסינית"
"הקרב על קרב החווה הסינית מסרב לגווע. בעקבות דברי ד"ר אורי מילשטיין אתמול לערוץ 7 קובע אחד ממקבלי הצל"שים בקרב כי מילשטיין משקר ועושה עוול לגיבורי הקרב. מילשטיין בתגובה: דבריי נאמרו לאחר תחקיר מעמיק." http://www.a7.org/news.php?id=113698

אהבתי במיוחד את הפיסקה "הפורום, בראשותו של אורי מילשטיין, מורכב מקבוצת אזרחים שהחליטו לחקור בהתנדבות את הפרשה, ולגלות את האמת מאחורי הפרסומים הצה"ליים. הפורום עובד על המחקר כבר שנה וחצי, ומתכנס מדי יום שני בערב להציג נושא מסוים שחקרו, ופותח אותו לדיון הציבור." אין כמו חוקר אובייקטיבי שבא לחקור את נשוא מחקרו ללא דעה קדומה או משוא פנים, זה תמיד עושה לי טוב לקרוא מחקר שמתבסס על אנשים שמנסים "לגלות את האמת" מאחורי "פרסומים" שלא מתאימים לאג'נדה הפוליטית שלהם.
ואם אני כבר דג פנינים מערוץ שבע: 305082
"האתה הוא גוגי?" של הרב יעקב לוי, טקסט חובה. http://www.a7.org/article.php3?id=4393

"כידוע כדי להוכיח אמיתות נוסחה מתמטית צריך להוכיח שהשלב הראשון עובד וכן מעבר משלב לשלב, קוראים לזאת אינדוקציה מתמטית. כלומר אם 5% מהנוסחה עובד אזי 100% מהנוסחה הוא נכון."

"ניקח את כל הנבואות שהקדוש ברוך הוא ניבא לעם ישראל ניווכח שכבר 95% מהנבואות התגשמו, ונשארו עוד 5% להשלמה ל 100% , האם זה יתממש או לא? זאת נוכל לראות בקרוב ממש."

"משפחת הנשיא בוש הגיעה לארה"ב מעיירה שנקראת צ'רלסטון וולש אנגליה, כאשר נתבונן במפה של האזור ניווכח כי מעל העיירה ישנם הרים ששמם הרי גוג מגוג." (ודי, אני לא אצטט יותר, פשוט תכנסu)
ואם אני כבר דג פנינים מערוץ שבע: 305086
אין ספק שהרב לוי גאון. למישהו יש מושג איך מתכוננים לאחרית הימים?
ואם אני כבר דג פנינים מערוץ שבע: 305350
שאל את המכון לחקר הימים והאגמים.
אחריות פרלמנטרית 304856
2. זה לא הוגן לזרות אישומים כלפי גורם מסויים ואחר כך להגיד עזוב, הנקודה אינה חשובה.

4. זה גם קצת לא הוגן להעלות את כהנא ואז להגיד שזה לא קשור לנושא. כל נושא קשור, ישירות או עקיפות, בהרבה נושאים אחרים. קצת קשה לבלוע את זה, כשמישהו בא ואומר שלא הסכים עם נקודה מסויימת במצע של כהנא והוא מתעלם מנקודות אחרות קשות וחמורות במצע זה - ותובל הביא ציטוט, כך שאין מה להתחמק באמירת תביא סעיף ונדון. הסעיף כבר כאן.

למה בכלל להשתמש שוב ושוב בטקטיקה הזאת - לבטא הזדהות עם אנשים קיצוניים או עם אידיאולוגיות קיצוניות, ואחר כך לנסות לטשטש את הההזדהות הזאת רק ע"מ להופיע איתה שוב, כעבור זמן, במקום אחר. אדם שדעותיו ברורות לו ומצפונו רגוע, אין לו שום סיבה להשתמש בטקטיקה כזאת.
אחריות פרלמנטרית 304862
תודה.
אחריות פרלמנטרית 304963
2) נגד השב"כ קשה להביא טענות מוכחות. אתה צודק שהייתי צריך לכתוב "נראה לי", בייחוד שמדובר בהערת אגב. עם זאת, בהתחשב במספר השמועות על מקרים בהם סוכנים של השב"כ פונים אל אנשים ומציעים להם אמצעי לחימה אני חושב שהשב"כ אכן עושה מאמץ לייצר פיגועים נגד ערבים שנמנעו ברגע האחרון. השב"כ טוען שזאת השיטה למנוע פיגועים נגד ערבים ואולי אף גאה במה שהוא עושה. לדעתי הם עושים יותר נזק מתועלת, ובהתחשב בעובדה שמספר הארועים הוא כה מועט, עדיף שישקיעו את הכסף במשטרת ישראל במניעת פשיעה.

4) לא אמרתי שכהנא לא קשור לנושא אלא שגירוש ערבים לא קשור לנושא. דובר על טרור, לא גירוש אנשים מהבית. גירוש אנשים מהבית נחשב כצעד לגיטימי על ידי הרוב הגדול של השמאל הישראלי.
לכן, לא העליתי בדעתי (: שתובל רואה איזשהו בעייה בסעיף זה של המצע של כהנא. אם הוא אכן רואה בכך בעייה אשמח להסביר לו למה איני רואה בזה בעייה חריפה, למרות שאני לא הייתי פועל כך.

5) איני מזדהה עם אנשים קיצוניים. הוצאת אנשים מהבית זה היום מיינסטרים. אך הסיבה שאני עושה זאת היא כי העולם מורכב. היחס השחור לבן שמוצג לעיתים הוא לא נכון ולא מוסרי.
אחריות פרלמנטרית 304374
מה קשור? רק אמרתי שאם מישהו ממשיך להשתייך לאירגון,ועוד אירגון קטן כמו המחתרת היהודית, הוא לא יכול להתנער מפעולותיו.

בעניין ההשוואה בין אבו מאזן לבין חגי סגל , כשאבו מאזן יתחיל לכתוב מאמרים במעריב בזכות שמירת השבת בשם האופי היהודי של המדינה, נחזור ונראה את דעות המשתתפים השונים כאן.
אחריות פרלמנטרית 304375
אכן לא קשור. דווקא טענתי שאנשים יכולים אם הם רוצים לטעון נגד חברי המחתרת לכל ימי חייהם, בתנאי שהם עקביים.

בג''ץ לא היה עקבי, כאשר הכשיר את יוסי גינוסר ופסל את אהוד יתום.

ולגבי חברות במחתרת, כך היו פועלים נקיי הדעת אשר בירושלים שלא היו חותמים על מסמך ולא היו מתיישבים לסעודה אם לא היו יודעים מי הם שאר השותפים.
אל תחשוש מהפרושים 304376
בוא נסכים שאין דין ישיבה לסעודה כדין התארגנות לצורך מעשי חבלה.
אל תחשוש מהפרושים 304377
בהחלט. אם אי פעם אשקול להצטרף למחתרת, אדרוש זכות וטו על כל הפעולות שלה.
משורה ישחרר רק המוות 304379
כמו שכתבתי מקודם, אין צורך *לדרוש* שום דבר מראש. רק לסרב להשתתף במחתרת שמבצעת פעולות בניגוד למצפונך. באופן כללי הייתי נזהר ממחתרות, יש להם נטיה לכפות כל מיני דברים לא נעימים על חבריהן (שלא לדבר על מתנגדיהן), וכפיה זה רע.
משורה ישחרר רק המוות 304390
הפעולה הראשונה של המחתרת היתה הפעולה של ראשי הערים. אחר כך הוא ניתק מגע או סירב להשתתף. כך שאינך יכול לבוא אליו בתלונות על מה שנעשה במחתרת אחרי עזיבתו.
משורה ישחרר רק המוות 304412
אני יכול להתלונן עליו שהוא לא הסגיר את הפושעים.
משורה ישחרר רק המוות 304421
אפשר להאשים אותו בהרבה דברים. השאלה היא האם הגון להאשים אותו על מה שהחברים שלו עשו?
בעצם טענתי היא שאנשים יודעים שהיריב בעצם איננו כל כך נורא ולכן הם משקרים או סתם מעוותים, נותנים רושם מוטעה או מוציאים דברים מהקשרם כדי להראות שהיריב באמת נורא.

מסקנה: אם אומרים על מישהו כל מיני דברים נוראים שאינם מדוייקים / נכונים, כנראה שמה שהוא כן עשה לא כל כך נורא.
משורה ישחרר רק המוות 304714
משום מה אני חושש שלדעתך גם שאר ה*חברים* שלו לא עשו משהו "כל כך נורא". תקנני ואתנצל.
משורה ישחרר רק המוות 304818
איני רואה בזה האשמה נוראה ולכן אין צורך בהתנצלות.
לגבי הר הבית, אני חושב שאנשים איבדו מזמן את הרציונליות והפרופורציות.
לגבי טרור ללא אבחנה, אני מתנגד. אני שולל את הפעולה במכללה האיסלאמית. אני בוודאי מתנגד לירי על אוטובוס ערבי ללא אבחנה.
לגבי היחס לאנשים, זה יותר מורכב. לא מדובר על רודפי בצע או תאבי רצח. מדובר על אנשים אשר פעלו בגלל שהרגישו שדם יהודי הפך הפקר וזו היתה לדעתם (ואני חושב שטעו) הדרך לצמצם את כמות הדם הנשפך.
משורה ישחרר רק המוות 304964
דילמת הקרונית!
משורה ישחרר רק המוות 304973
אני לא בטוח שהבנתי, אבל אם אתה טוען שעלינו לתת לאויב להקיז את דמינו ולא להרוג באויב כדי להפסיק את ההרג, זה לא קשור לדילמת הקרונית.

בא נציב דילמת קרונית אחרת:

הנהג יכול להמשיך בדרכו ולדרוס חמישה אנשים סתם או שהוא יכול לפנות ימינה ולדרוס את הבן, הבת, הבן דוד והאח של זה שקלקל לרכבת את הבלמים במסגרת סכסוך משפחתי בין משפחת המקלקל והנהלת הרכבת.
אל תיתנו להם קטרים. 304993
יש גם שאלה קטנה של למי נותנים קטר ביד. האנשים הללו החליטו שמותר להם להרוג ולפצוע כי *לדעתם* הם עושים יותר טוב מנזק. האנשים הללו *כן* דרסו אנשים סתם. אנשים כאלה הם מסוכנים ואין לאפשר להם להתקרב לקטרים, וכתבות עיתונאיות שלהם על איך לנהוג בקטרים גם כן חשודות בעיני.
אל תיתנו להם קטרים. 304996
לכל אחד יש קטר ביד. אחרת אין דילמת קרונית.

"סבור רבנן לקרוביה משום שלום מלכות אמר להו רבי זכריה בן אבקולס יאמרו בעלי מומין קריבין לגבי מזבח סבור למיקטליה דלא ליזיל ולימא אמר להו רבי זכריה יאמרו מטיל מום בקדשים יהרג אמר רבי יוחנן ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו והגליתנו מארצנו" גיטין נו.

יגאל עמיר חשב שהוא יכול להקריב את חייו ולהציל את עם ישראל. זו טעות גדולה, הוא לא הציל כלום ורק גרם יותר נזק, אבל כך הוא חשב. חברי המחתרת חשבו שהם יוכלו להציל חיי יהודים. הם טעו.
אחד הדברים שאדם צריך ללמד את עצמו (במיוחד אני) זה לקבל את העובדה שלא כל בעייה הוא יכול לפתור. לדעת לפעול רק כשבאמת אתה יכול לעזור, ולשתוק ו/או לא להתערב כשההתערבות שלך לא תעזור.

לעומתם, זכריה בן אבקילס יכל (לפי האגדה) למנוע את חורבן הבית. הוא ישב בחיבוק ידיים ולא עשה כלום. אני חושב לעצמי מה היה קורה אילו הרמטכ"ל לשעבר היה מודיע על התפטרותו בעקבות תכנית ההתנתקות ואומר שהוא לא יוכל להבטיח את בטחון תושבי המדינה אם התכנית תצא לפועל. ייתכן שהוא היה יכול לשנות במשהו את האסון הזה. קרונית אשר ללא ספק מובילה אותנו יותר קרוב לתהום.

וגם אנשים קטנים יכולים לשנות. ברוסיה היתה מהפכה של השמרנים נגד גורבצ'וב שנכשלה, בגלל שילצין והעם יצאו לרחובות.

ולסיום: נו באמת. חגי סגל היה שותף זוטר בהתנקשות באחד מראשי הערים ולכן הוא מנוע מלחוות דעתו 20 שנה אחר כך על דמות השבת במדינה. אתה רציני?
אל תיתנו להם קטרים. 305004
שיחווה דעתו כמה שהוא רוצה. רק שלא יצפה שלדברים יהיו תוקף מוסרי מי יודע מה. הכל התחיל מזה שאורי פז הביא מדבריו (בתום לב) בתור תניא מסייע, וכינה אותו "פובליציסט". עם כל הכבוד, זה לא הקליים טו פיים העיקרי של הנ"ל.

אתה חושב שבשנות השמונים המוקדמות המצב בישראל היה דומה למצב ברוסיה בזמן נסיון ההשתלטות השמרנית? אתה חושב שהמצב של "המונים יוצאים לרחובות" דומה למצב של "מספר קטן של אנשים מתכננים לרצוח ערבים"?
ואתה שואל לגבי הרצינות שלי?
  אל תיתנו להם קטרים. • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • שוטה הכפר הגלובלי
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • האייל האלמוני
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • שוטה הכפר הגלובלי
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  אחריות פרלמנטרית • שוטה הכפר הגלובלי
  אחריות פרלמנטרית • יעקב
  חגי סגל • שוטה הכפר הגלובלי
  חגי סגל • האייל האלמוני
  חגי סגל • יעקב
  חגי סגל • שוטה הכפר הגלובלי
  חגי סגל • יעקב
  חגי סגל • שוטה הכפר הגלובלי
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • שירות האייל
  אגב • שירות האייל
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • אורי פז
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • האייל האלמוני
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • אורי פז
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • האייל האלמוני
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • אורי פז
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • אורי פז
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • האייל האלמוני
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • אורי פז
  האשמים האמיתיים בפרשה, מעבר לכותרות הצבע • שוטה הכפר הגלובלי

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים