בתשובה להאזרח כליל נאורי, 17/07/01 9:09
שבעים פנים לה 28625
אפשר לראות בזאת סתירה. אבל אם אתה מאמין בנכונות הטקסט התנכ''י, הרי שהוא הולך יד-ביד עם התורה שבעל-פה, וזו נתנה הסברים מפורטים לסתירה זו (למשל, ''זכר ונקבה ברא אותם'' לעומת ''עזר כנגדו'' - הרי זו לילית לעומת חוה. וכן הלאה). אם אינך מקבל את התורה כטקסט נכון, אין משמעות לסתירות שבו.

בכל אופן, מבחינת האדם המאמין, אין כל סתירה בין התנ''ך לבין עצמו (או ליתר דיוק, כל הסתירות-לכאורה יושבו בפירושים השונים).
שבעים פנים לה 28627
ככה מדבר האדם, שמן הטקסט שהוא ריכז למדתי לוגיקה הסמסטר?! גוועלט!

ודאי, שאם אני לא מקבל את התורה כטקסט נכון, וכך הדבר, הרי שהסתירה אינה מפריעה כלל. פשוט הבאה לכתב של שתי מסורות בריאה שונות. כמו שלושת הגרסאות לסיפור המלכת שאול, אם אני לא טועה.

הפרשנות המסורתית שאני נחשפתי אליה נראתה יותר כמו גבב תירוצים עלובים, אגב. אני מעדיף את מאיר שלו.
שבעים פנים לה 28631
לפני שאתה מזדעק, שים לב לכך שלא הבעתי עמדה אישית. רק ציינתי שהמאמינים אינם רואים כל סתירה בטקסט.
שבעים פנים לה 28632
אסור להתלוצץ? בחיי, מה קורה לפקולטה שלנו? אין לאנשים חוש הומור.
:-(

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים