בתשובה לגילית, 17/07/01 15:16
רק שאלה אחת 28630
כן. דוגמה לכולנו. בואו נסגודנה יחדיו לאל, שמוכן לשחק משחקים עם חיים של אנשים, שמוכן להרוג אנשים חפים מפשע בשביל להראות שהוא צודק. זה מזכיר לי סצנה מסרט מאפיה, בה הבוס הגדול אומר לאחד החיילים שלו להרוג את אחיו, כהוכחה לנאמנותו. בושה.
אתה הולך לרופא שיניים? 28638
אתה תיקח את ילדיך הזכים לדוד הרע עם המקדחה? וכשהם יבכו תגיד להם- אבל זה לטובתכם? וכשהם לא יבינו תגיד להם- כשתגדלו תבינו? אתה לא מתבייש ?!
נקודות נוספות למחשבה: סיבה ומסובב, זכות הבחירה (או-אפשרות הבחירה) התמונה השלמה, עולם הזה ועולם הבא.
אתה הולך לרופא שיניים? 28642
אני לא יודע על מה את מדברת. אני מעולם לא פחדתי מרופא השיניים. וגם לא מעורב שם שום כאב מיוחד, בדרך כלל. הרדמה, את יודעת. ולמה שארצה לומר לילדים ההיפותטיים שכשיגדלו, יבינו? מה מפריע לי להסביר להם מדוע הם צריכים ללכת לרופא השיניים, כמו לכל רופא?

או שאולי את מנסה לרמוז לי שאני צריך לצחצח שיניים ביתר אדיקות?

ונקודות למחשבה אצלך: האם ניתנה לאיוב האפשרות להציל את משפחתו, שנספתה? מה רע עשו בנותיו ובניו של איוב, שנתן אלוהים לשטן לחסלם?
ומה הקשר לעולם הבא, הרי גמולו של איוב ניתן לו בעודו בחיים?
אוקי,אתה לא טיפוס של אנולוגיות.. 28651
אז ככה: הדברים אינם כפי שהם נראים. אף פעם. כשהיינו קטנים חשבנו שאנחנו יודעים באלף אחוז דברים שהיו שטות מוחלטת.אני אישית ידעתי שיש פיות. האדם הוא בר מוות ולכן יש לו עבר, הווה ועתיד, הקב"ה הוא מעבר לזמן וזו רק סיבה אחת למה הטענה ש"הוא הורג חפים מפשע להראות שהוא צודק" איננה במקומה- זו לא מערכת שיקולים שאנחנו יכולים לשפוט מנקודת מבטנו. אם תאמר לי שאנשים מתים=אין אלהים זה יהיה נכון בערך כמו "אבל תראה איך מישהו ניצל בנס"= יש אלהים. זה לא עובד ככה.
לגבי איוב- נאמר פה שאין לי מספיק ידע, זה בודאי נכון. עם זאת הנקודות למחשבה שאתה מציע לי בפירוש הופיעו בחומר הלימודים לבגרות בתנ"ך. עכשיו, ז א ת נקודה למחשבה- איך זה שהצלחת להגיע עד הלום ולא לענות עליהן?! בכל מקרה קטונתי, כל ספר איוב מפורש יתן תשובות הרבה, פנה ל"דעת מקרא" אם זה מעניין אותך.
אוקי,אתה לא טיפוס של אנולוגיות.. 28654
אני לא טיפוס של אנלוגיות מטופשות וחסרות הקשר.

הבעיה שלך היא שאת עדיין חושבת שאת יודעת משהו שהוא שטות מוחלטת. אבל את לא מסוגלת להבין את זה.

בסיפור איוב ספציפית אלוהים, דרך שליחו השטן, מתנכל לאיוב, משסה בו מחלות ומחסל את ילדיו. ולאחר מכן, כאשר איוב מבקש הסבר, כל שהוא מקבל הוא התרברבויות, שמתאימות לילד קטן. זה לא מקרה, ממנו אלוהים יכול להחלץ עם התירוץ העקום הזה של "אוי, לא רציתי להתערב בדרכי האדם," שהרי הוא מתערב, אמנם פסיבית, אך כאשר האחריות מוטלת עליו, בחיי אדם, הורס את חייו, הורג צעירים חפים מפשע, וכל זאת בגלל, כפי שכתוב בספר עצמו, שרצה להראות לשטן כמה החייל שלו נאמן לו. "הנה, תהרוג את המשפחה שלו, תמרר את חייו - הוא רק יברך את שם הסנדק שלו."

בכלל, אם האל הזה הוא כל כך מעבר לזמן, אז איך בדיוק הוא נמצא במצב שבו הוא יכול להטיף לנו, בני התמותה, מוסר? רבים הדתיים שטוענים שאי אפשר להבין את האלוהים - מי אמר שהוא מבין אותנו? למעשה, אם נעיין בתנ"ך, נמצא את הדמות הזו, את האלוהים, מתנהג כאילו הוא באמת אינו מבין את בני האדם.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים