בתשובה ליעקב, 13/04/05 23:34
שוב בעיה של הבנת הקריאה 292744
הנתונים שבמאמר בווינט, חמורים ככל שיהיו, אינם מדברים כלל על אנאלפאביתיות. יצויין גם כי המאמר אינו עיוני אלא פופולארי והוא מביא באופן כללי ובמעורב את התוצאות לגבי מתמטיקה, מדעים (שני נושאים שבהם הבעייתיות של ישראל כבר ידועה ואינה בגדר גילוי מרעיש) ומיומנויות קריאה. הקישור אל הממצאים עצמם אינו עולה אצלי.

והמאמר מאתר אימאגו יש לו קשר קלוש מאוד לנושא, אם בכלל.
שוב בעיה של הגינות 292802
מה שהרגיז אותי היה סרובך לדון על פי ההגדרות שלי.
זה לא חוכמה ללמד ילדים לצרף אותיות. אפשר לעשות את זה בגיל 3, בגיל 6, בגיל 9 ובוודאי בגיל 15. הבעייה היא להביא את הילדים לתרגל את הקריאה שלהם, ולהשקיע את המאמץ העצום הנדרש בתרגול קריאה מדוייקת. לאחר מכן יש צורך לתרגל את הילדים בלהבין את הקריאה שלהם. רק אז ניתן לאמר שהילד ממש קורא, אם לא מוצא חן בעיניך שאני משתמש בביטוי אנאלפבית כדי לבטא את זה, אז תגיד. אני אשתמש בביטוי: "חסרי מיומנויות קריאה בסיסיות". אבל סתם לבלבל במוח? לשם מה?

כפי שראית - המבחנים לכיתות ט-י הראו ששליש מהילדים חסרי מיומנויות קריאה בסיסיות. הבאת לך גם לינק המראה שבארה"ב ההערכה היא שיש 20% חסרי מיומנויות קריה בסיסיות.

כל הדיון הזה שולי, והיינו יכולים להגיע במהירות להסכמה על הנתונים, אם היה לך תרבות דיון.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים