בתשובה להאייל האלמוני, 17/04/05 23:45
תחרות בחינוך 293801
ראשית, בא נבהיר על מה אנו מדברים. אין לי בעייה עקרונית עם חינוך חובה. התורה מחייבת חינוך הילדים. יש לי רתיעה מהשימוש בפועל מחוק חינוך חובה אשר מופעל נגד אלו שרוצים לחנך את ילדיהם אחרת. אבל לא זה נושא הדיון.

הדיון הוא על ניהול בתי ספר על ידי המועצה המקומית או המדינה. איך זה קרה?

אני יכול לחשוב כרגע על שתי סיבות:

1) מספיק על מנת להצדיק התערבות ממשלתית שיהיו 2% או 5% קליינטים לא מרוצים כדי שתתעורר סערה שתדרוש מעורבות ממשלתית. כשמדובר על מערכת חינוך, ברור שיהיו 5% ואפילו 10% לא מרוצים. חינוך הוא עניין מאוד קשה ולא פשוט לדאוג לכל ילד למה שנדרש לו. לכן, הממשלה מתערבת, מקימה בתי ספר ציבוריים ואז יש 50% לא מרוצים, אבל אז כבר מאוחר מדי לסובב את הגלגל אחורה.

2) כש NETSCAPE הוציאו דפדפן, בשביל מה מייקרוסופט הוציאו דפדפן אחר? מה היה חסר לציבור?
תשובה: מייקרוסופט רצו נתח שוק.

באותה צורה גם רשויות עירוניות רצו נתח שוק בהוראה. ראש העיר צריך להראות שהוא עושה משהו טוב, אז הוא מקים בי"ס. כשזה כבר לא עובד כי בית הספר מתחת לכל ביקורת, הוא מקים איצטדיון. כשמתרגלים לזה הוא מקים משהו אחר. ביורוקרטיה צריכה לגדול ולהתפתח.
תחרות בחינוך 294174
לפי מה שאני מכיר, בחלק מהמדינות בהן הונהג חוק חינוך חובה קרה הדבר ביוזמת המורים, שבחלקם הרגיש מאויימים ממצב של מערכת חינוך פרטית, בה המורה מועסק בחוזה אישי ונשפט על פי מקצועיותו, וחיפשו דרכים להגן על עצמם, להבטיח צמיחה לתוך מנגנון, קביעות וכיוצא בזה. כלומר כל הפעילות של ההשתלטות הממשלתית היתה בשל האינטרסים של המורים ולא התלמידים.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים