בתשובה לסמיילי, 22/04/05 16:16
אתה לא עוזר לטיעון שלך 295213
"מה היא "השאלה שאנו שואלים"?

נו. זה באמת נחמד. קודם אתה עונה, אח"כ בודק מה השאלה.
וואו 295267
אתה לא עוזר לטיעון שלך 295285
מה?

קודם אתה קובע "עובדה". אחר כך אני מראה לך שהיא לא נכונה. ואז אתה אומר שזה לא קשור לנושא. אז אני מצטער, שינוי נושא היא טקטיקה נלוזה. בוא נסכם קודם את השאלה הזו, עליה אנו דנים החל מתגובה 294982, שנסיים נעבור אז לשאלה הבאה.
אתה לא עוזר לטיעון שלך 295292
"קודם אתה קובע "עובדה". אחר כך אני מראה לך שהיא לא נכונה. ואז אתה אומר שזה לא קשור לנושא. אז אני מצטער, שינוי נושא היא טקטיקה נלוזה."

דומני שהדרך הטובה ביותר לבדוק את הטענה שלך היא ללכת אחורה ולנסות לברר מה היה הנושא. אולי אז נוכל לדעת מי בדיוק שינה אותו. מה באמת היה הנושא?

בתגובה 294981 כתבתי:

"...אנחנו מנסים לברר האם סביר להניח שבכל מקום בו יושבים אנשים, ובהנתן התנאים הכלכליים אכן יקום בית ספר..."

כאן אתה יכול לשים לב לשני דברים. ראשית, אני פותח במילים "אנחנו מנסים לברר" ואז מנסח שאלה. מאחר וזאת התגובה עליה בחרת להגיב ומאחר ותגובתך איננה כוללת ניסוחים כמו "השאלה האמיתית היא כך וכך" דומני ש*סביר* להניח שזאת הייתה השאלה עליה ענית אתה בעצמך.
שנית, שים לב שכתבתי "האם סביר" ובנוסף על כך הידרתי והוספתי סייג לסייג "ובהנתן התנאים הכלכליים".

נמשיך:

"האם יש איזשהו חוק פיסיקלי שגוזר שיוקם בית ספר? לא. האם יש חוק פיסיקלי שגוזר שתוקם מכולת או שתהיה באר? גם לא. אבל, האם *סביר להניח* שכל אלו יוקמו? ברור שכן."

כאן אפשר לשים לב, שוב, להדגשה : האם *סביר להניח*? ואפשר גם לראות שאני לא קובע *עובדה* אלא מציין מה *סביר* בעיני.
נכון, גדול עווני מנשוא ושכחתי לסייג ולהוסיף שאנו דנים ב"מה סביר" *בישראל*, ולא באפגניסטן או פרוורי בומבי וזה באמת קשה לדעת מתוך דיון המתנהל בשאלה "שוברים בחינוך כן או לא" האם אנחנו מדברים על ישראל או אולי על המושבות העתידיות במאדים. עמך הסליחה על אי ההבנה. כוונתי הייתה "מה סביר בישראל".

לסיכום:
א. לא קבעתי שום *עובדה*
ב. לא שיניתי את הנושא
ג. אתה לא הבנת את השאלה עליה ענית

חקסמח
שאלות למיקוד הדיון 295296
אין לי רצון להכנס לדיון אתה אמרת אני אמרתי, אז נמשיך מבלי להסכים. בשביל שאוכל להבין אותך, להלן רשימה של שאלות, אשמח אם תענה בכנות ולפי הסדר לשאלות הלוונטיות.

1. האם הסכמנו שהיו בהיסטוריה הורים שלא דאגו מספיק לחינוך ילדיהם?

2. האם הסכמנו שיש היום הורים שלא דואגים מספיק לחינוך ילדיהם?

אם התשובה ל1 ו2 היא חיובית אז:
3. האם הטענה שלך היא שהורה בישראל במאה ה-‏21 שונה באופן מהותי מהורה באפגניסטאן היום, או הורה בארה"ב במאה ה-‏19?

אם התשובה ל3 היא חיובית אז:
4. למה?
5. האם יש לך דוגמא היסטורית למקום בו כל ההורים דאגו לחינוך מספיק של ילדיהם (ללא מעורבות של הקהילה או המדינה)?
אם התשובה ל5 היא חיובית אז:
6. איפה ומתי?
7. מה הופך את ההורה שם לדומה מהותית להורה בישראל היום, ושונה מהותית מהורה באפגניסטאן היום?
אם התשובה ל5. היא שלילית אז:
8. מאיפה הביטחון?

9. אם אנשים באפגניסטאן ובארה"ב שונים מהותית מאלה שבישראל, אז מה העובדה שהם הקימו באר מוכיחה?
10. אם היית אמריקאי או אפגאני היית תומך בחינוך חובה?
אם התשובה ל10. היא שלילית אז:
11. למה?

אם התשובה ל3. היא שלילית אז:
12. מה הטענה שלך בעצם?

אם התשובה ל1. או 2. היא שלילית אז:
13. למה?
שאלות למיקוד הדיון 295298
מאחר ואני חושב שעשיתי מאמץ מספיק כדי להבהיר מה רציתי להגיד. ומאחר ואתה עדיין לא מבין אני מציע שנסיים בזאת.

תהיה בריא
השתכנעתי 295353
כרגיל, טיעון מוחץ מנומק היטב ומגובה בעובדות משכנע אותי ללא בעיה.
אה, כן, שכחתי 295297
חג כשר ושמח גם לך ולבני ביתך.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים