בתשובה לאביב י., 06/05/05 7:23
''אמר נבל בלבו אין א-לוהים'' (תהילים יד, א) 298542
לא *תאכלו*.
אלוהים היה משורר?
תרגיש טוב.
''אמר נבל בלבו אין א-לוהים'' (תהילים יד, א) 298551
תעוט נגררת. מנפלאות ה-Copy Paste.

תודה.
''אמר נבל בלבו אין א-לוהים'' (תהילים יד, א) 298552
התעלמת משאלתי. לא נעים לך לומר שהוא היה יותר פזמונאי?
Big G 298632
אכן לא נעים. הוא היה ראפר ושרוט רצח על היפ-הופ.
Big G 298635
אם אתה מדבר ברצינות אז אני ממש בבעיה. חשבתי קודם שזו שאלה מכשילה, כי מכל הידוע לי הוא היה די.ג'יי.
Big G 298654
אתה מאמין לזמרי היפ-הופ שאומרים שאלוהים הוא די-ג'יי ? נו, באמת.

תאמין לאל פאצ'ינו - אלוהים הוא סאדיסט.
אביב והתעויוט הנגררות... 298554
''אמר נבל בלבו אין א-לוהים'' (תהילים יד, א) 298570
נדמה לי שתובל צודק. "ביום אכלך ממנו מות תמות" איך בדיוק זה משתמע לשתי פנים?
''אמר נבל בלבו אין א-לוהים'' (תהילים יד, א) 302283
איך "ישו - משיח בן דוד" משתמע לשתי פנים?

קיום סתירות (שקיימות כביכול או למעשה) לא מחלישות דוגמה, אלא בדיוק להיפך (אחרת לא היו אנשי אמונה, אלא סתם אנשים שמניחים-הנחות-עבודה-ללא-ניטרול-החוש-הביקורתי-כלפיהן).
''אמר נבל בלבו אין א-לוהים'' (תהילים יד, א) 302307
לא מזמן השתתפתי בדיון בו קראנו בין השאר מאמר של סולובייציק על מעמד הר סיני כ"שעתם היפה." בין שאר הדברים היפים שהוא כתב, הוא מנסה הסבר קבלי ל"נעשה ונשמע." זה מתבסס על קיומו של "רצון עליון" חסר הסבתיות שנובע מהפנימיות הבלתי ידועה של האדם ושיש לו יכולת לפעול מעבר לתפיסות והמחשבה האנושית (אל תשאל אותי מה זה). לעומתו עומד "רצון תחתון" שהוא הרצון הפרקטי שמנהל את חיי היום יום. בין שתי הרצונות הללו יש עימות ועל האדם מוטלת החובה לבחור עם איזה מהם הוא רוצה להזדהות.

אני שאלתי את הרבנית שניהלה את הסמינר - נניח שעומדת בפני הברירה לבחור בין רצון עליון לתחתון. מהם הכלים שעומדים לרשותי? בין השאר יש לי את הרצון התחתון, הפרקטי יומיומי. ז"א, הבחירה ברצון העליון (שמובילה להתאחדות עם הניצוץ האלוהי, או משהו בדומה לזה) באה מסיבות פרקטיות.

אני לא רוצה להכנס לדיון שהתעורר בעקבות השאלה, אבל בסיומו הרגשתי קצת לא נוח שבכלל עוררתי אותה.
''אמר נבל בלבו אין א-לוהים'' (תהילים יד, א) 302319
השאלה היא אם קיום הסמינר נבע מהרצון העליון של הרבנית או מהרצון התחתון שלה?

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים