בתשובה לדובי קננגיסר, 27/06/05 12:50
שכחת את השיוויון הפוליטי 312210
דובי היקר,

אתה כתבת :

" הגדרתי בדיוק מה זה טובת האזרחים לשיטתי: חרות, ושיוויון (הזדמנויות, לא שיוויון כלכלי מוחלט, כמובן). שלטון שיאפשר לאנשים חופש דיבור, תנועה, מחשבה, דת, מצפון ועיסוק, ויעניק לציבור זכויות חיים, קניין, פוליטיות, חינוך, בריאות, רווחה וכיו"ב - כל אלו באופן מידתי ותוך ניסיון לצמצם את הפגיעה בכל אחד מהם במקרה של התנגשות על-ידי פשרות סבירות ביניהם, זהו השלטון הטוב בעיני. ואין רבותא באם מדובר בשלטון דמוקרטי או במונרכיה נאורה. קרה המקרה והשלטון הדמוקרטי הוא, ככל הנראה, בעל הסיכויים הגדולים ביותר להעניק לציבור את הזכויות והחירויות הללו לאורך זמן, ולכן אני תומך בו."

1. מה זו "מונרכיה נאורה"? זה מזכיר את "הכיבוש הנאור".
ב"מונארכיה" המלך מחליט מה תעשה כל החברה.
היא "נאורה" אם המלך מתחשב בדעת האזרחים.
אך גם במונאכיה נאורה סמכות ההחלטה הפוליטית היא בידי אדם אחד - המלך.
אתה תומך במשטר בו איש אחד מחליט מה תעשה כל החברה ?

2. דיברת על "שיוויון" (בהסתייגות מ"שיוויון כלכלי מוחלט") אך
לא הגדרת אותו. כלומר, לא הסברת מה כוונתך במונח זה.
במשטר הנציגים - שאתה מכנה אותו בטעות "דמוקרטיה" - חסר
השיוויון העיקרי - השיוויון בסמכות להחליט החלטות פוליטיות.
שיוויון זה הוא אבי כל שיוויון אחר, כי מי שיש לו שיוויון
בסמכות ההחלטה הפוליטית יכול להחליט על כל שיוויון אחר.

מדוע אתה מתנגד לשיוויון בסמכות ההחלטה הפוליטית ?

מדוע לפי דעתך לא מגיעה לכל אזרח סמכות להחליט מה תעשה החברה כולה ?

עקיבא אור
שכחת את השיוויון הפוליטי 312232
אני מתחיל לאבד את סבלנותי. הרי מדריך קצר לכתיבת תגובות:

1. קרא את התגובה שלי.
2. נסה להבין אותה.
3. רק אחרי שהשלמת בהצלחה את שלב 2, כתוב תגובה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים