בתשובה להאייל האלמוני, 18/07/05 1:30
317659
אני לא מכחיש שהאנשים (הרוב המוחלט? מי, למשל?) לא מודעים לכך שהם מסוגלים להדוף את הפרסומות באופן הזה. אני טוען שהם *יכולים* לעשות את זה, *אם* יהיו מודעים, ולדעתי הגברת המודעות הזו היא דבר חשוב. לכן אני אומר שהם לא מושפעים "נגד רצונם", אם כי קשה להגיד שההשפעה היא בהסכמתם המלאה. הם פשוט לא נוקטים עמדה לכאן או לכאן, ולכן עדיין נתונים להשפעה.

למרבה הצער, התחושה שלי היא שלעתים קרובות הגברת המודעות מתבצעת בדרך של יצירת אנטגוניזם לכיוון ההפוך - עידוד שנאה לפרסומות ולכל מה שהן מייצגות. כך, במקום שאנשים יתחילו לחשוב עבור עצמם, הם ממשיכים לחשוב בצורה שאומרים להם - אבל בכיוון השני.
317688
אנשיפ, אכן, אינם מושפעים ''נגד רצונם'' - אלא פשוט בלי ידיעתם.
''הגברת המודעות'' היא דבר חשוב, אבל היא דרושה בכל כך הרבה תחומים, שהפרסומות ממש אינן בראש התור.
ולא נראה לי שקיים עידוד כללי להתנגדות לפרסומות (למעט, אולי, באייל - או, לחילופין - לפרסומות מאוד ספציפיות).
317761
אני מתנצלת על נטייתי להחליף "ם" ב"פ". מישהו יודע אם הטעות נובעת מהעובדה ש"פסיכולוגיה" מתחילה ב-"פ"?
לא פסיכולוגיה-ארגונומיה 317767
אל''ם אבל נדמה לי שזה בשל הקירבה על המקלדת.
לא פסיכולוגיה-ארגונומיה 317770
איזה חוסר מעוף! לדעתי זה דווקא משום ש"ם" היא סופית מדי, אלאס...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים