בתשובה לאייל רפסנג'אני, 24/07/05 12:07
האתיקה של the bell curve 319391
יש הבדל בין אולימפיאדות במתמטיקה, במיוחד של צעירים, להישגים מתמטיים.
להביא ילד או נער לתפוקה או רמה מתמטית של בוגר, זה דבר אחד, לתת תפוקה גדולה יותר ממבוגר זה משהו אחר.
מה שאני רוצה לומר הוא שתוצאות אולימפיאדות במתמטיקה (או כל מקצוע אחר, לצורך העניין) אינן מראות יתרון לכאן או לכאן.
האתיקה של the bell curve 319402
אני מקווה שארבעת הדוקטורנטים האירנים שפגשתי במחלקה למתמטיקה של Yale שמעו על הכלל הזה.
האתיקה של the bell curve 319408
כמה ישראלים היו שם חוץ ממך?
(ואגב, איך התרשמת מאותם ארבעה?)
האתיקה של the bell curve 319413
אני לא מעוניין להתייחס פרטנית לאנשים (שלא קשה לזהות בקצת עבודת בילוש), בוודאי לא תחת כותרת כזו. הם לא הגיעו ל- Yale בגלל שרפסאנג'ני שיחד מישהו. הנקודה היא שזו אשליה לחשוב שישראל יכולה להציג תוצאות עלובות במבחני השוואה בינלאומיים לבתי ספר יסודיים ותיכונים, ולהבריק ב'מה שחשוב'.

(אני הייתי שם במסגרת קצת אחרת).
האתיקה של the bell curve 319418
ברור שזו אשליה. וגם ברור שהאיראנים בזמן האחרון מצטיינים במתמטיקה (ובקולנוע).
ניצחון לאומי, לא עממי 319448
לגבי המשפט האחרון: אכן, ונאה במיוחד הדוגמא האיראנית. מתברר שההשקעה האיראנית אינה רוחבית.
כפי שנצחון אמריקאי בהתעמלות מכשירים אינו אומר שעם זה מטפח באופן כללי את נושא הגמישות וכפי שנצחון מזרח גרמני בהטלת כדור ברזל לנשים אינו אומר שכל נשות מדינה זו אינן מצודדות, כך גם רמת לימודי המתמטיקה והמדעים באיראן. לא רק שהישגי מערכת החינוך שם בתחומים אלו נמוכים מן הממוצע העולמי, אלא שבשנים האחרונות הם אף במגמת ירידה.

להלן אם כן שיקלול התוצאות שהתקבלו ממוקדי השידור השונים:
ניצחון לאומי, לא עממי 319489
התוצאות לא קונסיסטנטיות עם מספר הקולגות מאיראן שאני פוגש במהלך עבודתי (מהנדס אלקטרוניקה). טוב , יש לזכור שאחרי הכל יש שם 80 מיליון איש, וגם לזכור שאצל מהנדסים יהיו יותר הזדמנויות להגר למערב (לימודים ועבודה).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים