בתשובה לאיציק ש., 26/07/05 5:48
319994
יש חפיפה מסויימת בין ערכי המוסר הליברליים ובין אלו היהודיים, אבל היא לא שלמה.
אתה צודק שיש ספקטרום רחב של מוסר יהודי. כל מי שרוצה להצטרף על הדיון מהו המוסר היהודי, מוזמן לעשות זאת, ודעתו תהיה חשובה ורלבנטית, אם הוא עושה זאת בכנות, מתוך ידע, וללא כפיפות למערכת ערכים אחרת.

אני חושבת שאתה טועה לגבי עקרונות המוסר החשובים בעיני הדתיים הלאומיים. נכון שארץ ישראל היא עקרון חשוב ובולט, בעיקר לאור המשברים הקיימים בנושא, אבל אני חושבת שיש הרבה דברים אחרים שמעסיקים וחשובים לציבור הזה.
למשל יש הרבה גרעיני התיישבות המונים מאות משפחות שהלכו להתיישב בעיירות פיתוח ושכונות חלשות כדי לחזק ולהתחבר אתם. מחנות כמו "קו לחיים" מוחזקים ברובם על ידי מתנדבים מהציבור הזה (ומניסיון אישי של הבנות שלי, יש תור ארוך של מתנדבים וצריך פרוטקציה אפילו בשביל להיות עוזרת טכנית במחנות הללו). נתינת הצדקה מאוד מפותחת בציבור הזה, גם ההתנדבות האישית, ועזרה לחולים ונזקקים.

בקשר לאלמנה יתום וגר, אני לא יודעת למה אתה מתכוון בעניין התיחום ליהודים בלבד. ממילא המצוות הללו הן פרטיות, ואני לא חושבת שאנחנו באופן פרטי, נתקלים הרבה באלמנות יתומים וגרים שאינם יהודים. (האם אתה נתקל בכאלה באופן אישי?)

ללא ספק, יש הרבה דברים שצריך לתקן אצל הדתיים הלאומיים ככלל, והרבה דברים שצריך להתפתח בהם, אבל בגדול אני חושבת שהעובדה שהם מחונכים לאכפתיות, ומעורבות בחיי הכלל, עוזרת להם להיות פעילים בכל התחומים.

אני חושבת שיש הרבה דמגוגיה ודעות קדומות בטיעון שלך, אבל בכל זאת ניסיתי לענות באופן ענייני.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים