בתשובה לאפופידס, 28/07/05 22:52
ישוב הארץ 320477
יש לי רעיון, כל פעם שתגובה שקיבלתי לא תמצא חן בעיני בגלל שלדעתי הקורא (שאינני מזלזל ביכולתו כלל) לא התעמק בדברי או פטר אותם ב"הצחקת אותי", אני אפנה אותו לציטוט הבא (אני חושב שכבר כתבתי אותו מספר רב של פעמים בעבר), שלדעתי מסכם את תורת הדיון בצורה יוצאת מן הכלל :

שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם

חכם אינו מדבר בפני מי שגדול ממנו בחכמה ובמנין,
ואינו נכנס לתוך דברי חברו,
ואינו נבהל להשיב,
שואל כענין ומשיב כהלכה,
אומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון,
על מה שלא שמע אומר לא שמעתי,
ואינו מתבייש ומודה על האמת.
ישוב הארץ 320525
מה זה 'גדול ממנו במניין'?
ישוב הארץ 320534
במניין שנותיו. שתוק!
I'm older than time itself 320541
and i smoke it 320587
ישוב הארץ 320561
אני רואה את זה כגדול ממנו מספרית, זה כמו שלהתווכח עם חמישה אנשים על נושא לעולם לא יניב תוצאות, כי הם מחזקים זה את דעתו של זה ואינך יכול להתיחס לכל טיעון שלהם (כי הם זורקים חמישה בו זמנית).
ישוב הארץ 320565
חן חן.
בית שמאי 321145
אוסיף רק שעד היום, לאחר יותר מ20 שנות של הצקה לחובשי כיפות שונים, לא קיבלתי מענה סביר לשאלת חוסר חשיבות מצוות יישוב הארץ ביהדות. מעטים מהם בלבד חמקו ממתן תשובה ע"י טיעון שאני קטן מדי בתורה מכדי להבין‏1. השאר התפעלו מן הטיעונים אך ענו עליהם באופן קלוש במקרה הטוב ואמרו שהרב שלהם בטח היה יודע לענות לי טוב יותר (כלומר היה דוחף אותי במקל :).
בית שמאי 321267
1?
בית שמאי 337744
2 לפנים שנים הסעתי טרמפ חייל שהיה מכונאי רכב. כשהוא שם לב שישנם קטעים בהם אני משייט תוך לחיצה על המצמד, פנה הוא אלי בטענה שזה לא טוב לרכב. לשאלתי מדוע, טען הוא שלא יוכל להסביר לי את העניין. חשבתי רגע ואמרתי לו "נו, ברצינות, יש לי תואר בפיסיקה, אולי תנסה", אז הוא עושה לי "עזוב, זה לא ילך". כמעט שהבאתי לו מכות בשל כך, אלא שזה היה תוך כדי נהיגה, חוץ מזה שאני בחור עדין הממעט להתרגז, בוחל באלימות ונוח לבריות באופן כללי, והוא היה גבוה וחזק, אז העברתי נושא.
בית שמאי 374339
אז ככה:
כשאתה לוחץ על הדוושה, אתה דוחף מיסב שמפריד את המצמד.
המיסב לא בנוי לעבודה ממושכת (הוא מתחמם מאוד), וגם המצמד עצמו מייצר חיכוך במצב מופרד (לא שווה להשקיע דרך/כוח בהפרדה מליאה, צריך רק ניתוק מספיק כדי שטבעות החיכוך בתיבת ההילוכים יצליחו להתאים מהירויות לפני שילוב ההילוך הבא).

מצד שני, אולי החייל ניסה לרמוז "זה האוטו שלך, לך תעשה איתו מה שאתה רוצה".
בית שמאי 376381
''לא יכול להסביר לך את העניין'' יכול להתפרש גם כ''לא יודע למה. ככה אמרו לי''.
סדר ב60 שניות 376383
אכן וזה היה נכון בכל המקרים בהם נתקלתי בתשובה זו או דומותיה, כשמצאתי לנכון לא להרפות מן המשיב.
בכ"ז, במקרה זה היתה לי תחושה שלא זה המצב.

ואם לא בא לך לחגוג השנה את הסדר, תוכלי לרכוש מקרן כדי למצות את החוויה המשפחתית בהילוך מהיר ולגשת לאוכל: http://haggadah.z-kit.com/h.swf .
אחלה! 376408
בפסח שעבר שמתי טיימר.
35 דקות כולל הפלסף‏1 עד לאוכל, כך שלא ברור לי מה עושים מקריאת ההגדה עניין גדול.

אבל השנה אנחנו חוגגים עם משפחתו של אישי היקר, ואני לא יודעת כמה זה לוקח אצלם.
יש לי הרגשה שלא יתנו לי להתפלסף יותר מדי.
והם לא אוכלים קטניות! אלוהים אדירים! מה אני אמורה לאכול בסדר?!

1 ואצלנו יש הרבה. נחשו מי אחראי עליו.
אחלה! 376496
נראה לי שלאחר שגילית את האתר המאפשר לכל פלספן לפרוק את מרצו, סדר פסח השתא יקצר עד מאוד.

חוץ מזה נסי את התפריט שלי (תגובה 371929) שהדייטיקנית שלי אמרה שהוא נטול קיטניות, עשיר בחלבון ומכיל גם את שאר אבות המזון.
אחלה! 376512
צר לי, אך ערבים, לו זו בלבד שאינם כשרים, הינם בשר. ואני צמחונית.
צמחונות 376539
גם אני, אלא שמדובר כאן בערבים מסדרת ''אנשים מן הצומח'' של טבעול.
צמחונות 376554
אני לא חובבת טבעול גדולה, צר לי.
בית שמאי 321293
נו אז מה? גם בקורס הצפנה יישומית למהנדסים שאלנו את פרופ' ארזי למה לוג דיסקרטי זו בעייה קשה והוא גם אמר לנו משהו בנוסח אתם קטנים מדי בגלואה. כנראה שאין ספרי תורה פופולרית כמו שאין ספרי שדות סופיים פופולריים.
בית שמאי 321294
נשמע כאילו גם פרופ' ארזי חמק ממתן תשובה.
בית שמאי 321296
כנראה שאפשר לתת תשובה, אבל הידע של מהנדסי חשמל מבן גוריון בשדות סופיים הוא כמו הידע של אפופידס בתורה, ז''א שאי אפשר להסביר את זה על רגל אחת.
בית שמאי 321338
נכון, אבל אפשר לנסות. לא אצטט כאן את האמירה על זה שמתמטיקאי טוב הוא זה שמסוגל להסביר מה הוא עושה לילד בן חמש (כי אני לא זוכר אותה והיא נשמעת לי מוגזמת), אבל אני אישית מעדיף שמישהו ינסה להסביר לי משהו ואני אעצור אותו ואגיד ''טוב, איבדת אותי כאן'', מאשר שהוא יגיד ''אין לך סיכוי להבין אז תקבל את זה ואל תתווכח''.
בית שמאי 321342
A child of five would understand this. Send someone to fetch a child of five.

Groucho Marx

בית שמאי 321343
לא "ילד בן חמש", אלא "האיש הבא שתפגוש ברחוב". הארדי, נדמה לי, אבל אני לא בטוח. כמו כן, הזכרת לי קטע מ-Friends:

Ross: "Maybe, subconsciously ..."

Joey: "Whoa, whoa. You lost me".
בית שמאי 321345
"Listen buddy, if I could explain it in fifty words or less, it wouldn't be worth a Nobel Prize."

בית שמאי 321348
ריצ'רד פיינמן?
בית שמאי 321350
אגב, היה לי המזל להיות נוכח בהרצאה של אהרון צ'חנובר שניסה להסביר על מה הוא בדיוק זכה בפרס. הוא נזקק ליותר מחמישים מילים, אבל אני חושב שהנוכחים הבינו את הרעיון הבסיסי למרות שאין להם בהכרח רקע בביולוגיה/כימיה/רפואה.
בית שמאי 321354
זה נכון. אפשר לעשות פופולריזציה יפה מאוד של נושאים סבוכים , כמו שעושה סיימון סינג בספרו על פרמה. אבל זו רק פופולריזציה, והיא לא מאפשרת להבין את פרטי הנושא. אם נחזור לתחילת הפתיל, אני מניח שבכך התכוונו אותם תלמידי חכמים שהגיבו לאפופידס כפי שהגיבו.
בית שמאי 321347
למען האמת, אני זכרתי שתי גרסאות: את זו עם הילד שמיוחסת לאיינשטיין (?) ואת זו עם האיש הבא ברחוב שלא זכרתי למי היא יוחסה.

משום מה אני חושד שמה שאתה אומר הוא מדוייק, ומה שאני אומר הוא קשקוש גמור.
בית שמאי 321357
אז מי מכם הילד ומי הבא ברחוב?
בית שמאי 321344
אני בהחלט מסכים, אבל זה כבר ענייני נימוסים והליכות. אפשר לאמר לשואל כדבריך ''אין לך סיכוי להבין אז תקבל את זה ואל תתווכח'' שזה סוג של קוצר רוח ואפשר גם לאמר ''אפשר להסביר, אבל אתה צריך את הידע המוקדם הזה והזה'' ובשני המקרים לא לקבל תשובה.
בית שמאי 321346
הגי'האדיסט כמובן לא שייך. התברברה לי תגובה אחרת.
בית שמאי 321352
וכאמור, אפשר גם לומר ''אוקיי, אני אנסה, תפסיק אותי כשאני אומר משהו שאתה לא מבין''.
בית שמאי 321356
גם אפשר, הכל תלוי באדם הנשאל ובאופיו.
בית שמאי 321359
אני מזדהה לחלוטין. למען האמת, הרבה פעמים יש לי תחושה שמי שפוטר אותי ב''לא תביני'' כנראה לא ממש מבין בעצמו.
בית שמאי 321301
ככל הידוע לי, אין תשובה לשאלה הזו: אף אחד לא יודע אם לוג דיסקרטי היא באמת בעייה קשה, לא כל שכן למה היא כזו.
בית שמאי 321305
אופס. אז כנראה זו הייתה שאלה אחרת שקשורה לאלגוריתם ההצפנה הזה. נראה לי שתאי המוח שלי הקשורים ל-‏1998 נרדמו מהחום, או שאני סתם סנילי בגיל צעיר מדי :-)
בית שמאי 321311
זה בסדר.

.

.

.

תזכיר לי על מה דיברנו?
1Berry's Paradox 321310
אם לא יודעים אם היא בעיה קשה, זה לא הופך אותה לכזאת?
1 למדתי משהו.
1Berry's Paradox 321313
:-)

למקרה שאתה לא מתלוצץ (קשה לדעת בזמן האחרון): הבעייה אם לוג-דיסקרטי היא בעייה קשה היא בעייה קשה, לוג-דיסקרטי אולי לא.
1Berry's Paradox 321320
אין בעיות קשות, יש רק מתמטיקאים חלשים.
1Berry's Paradox 321329
אין מתמטיקאים חלשים, רק שוטים שלא מבינים אותם.

(סתם, התגעגעתי אליך).
1Berry's Paradox 321360
''במתמטיקה הכל טריוויאלי, רק לא תמיד טריוויאלי לראות שזה טריוויאלי''. שלח.
1Berry's Paradox 321349
אפרופו בעיות קשות: שמעתי היום על מישהו that he saves his penis for hard times.
1Berry's Paradox 321322
התלוצצתי אבל עכשיו סיקרנת אותי. כשאתה אומר "קשה" אז זה במובן טכני כלשהו? כמו NP hard ?
1Berry's Paradox 321328
אמרתי "קשה" בשני מובנים. הקושי של בעיית הלוג הדיסקרטי עצמה נבחן באופן טכני; לפי זכרוני הנקלש, לא ידוע אם היא NP שלמה. "האם לוג דיסקרטי היא קשה?" זו כמובן בעייה מסוג אחר, לא בדיוק חישובית; לא ידוע לי על מובן טכני לסיווג קושי כזה. יש איזו תופעה מעניינת (או שהיתה כזו, נדמה לי) ולא מובנת, המכריחה אלגוריתמי הצפנה ציבורית לא להתבסס על בעיות NP שלמות. לכן, אם מישהו מצליח לבסס הצפנה ציבורית על משהו, המשהו הזה עובר אוטומטית לקטגוריה קטנה ומוזרה של בעיות שכנראה קשה להוכיח שהן NPC, וזו עוד שכבה של קושי מעבר לקושי הבסיסי של להוכיח בכלל שבעיות NPC הן באמת קשות (מה שייפתר, כידוע, ב-‏2078). אבל אלמל"א, אז זהירות.
[א]ני [ל]א [מ]בין [ל]מה [א]יתכוות? 321336
(סתם, ''אני לא מומחה לעניינים אילו'').
בית שמאי 321358
בהוספות על ספר המצוות, הרמב"ן מוסיף את מצוות כיבוש הארץ. מתנגד לו "המגלת אסתר" ולו נימוקים לדחיית דברי הרמב"ן (משנה תורה ספר המצוות לרמב"ם הוצאת ח. וגשל, עמוד 42 תחת הסעיף "מצווה ד"') אני יודע לפחות שדבריו של המגלת אסתר הם אחד המקורות הרוחניים של הקהילה החרדית האנטי ציונית.

אני חושב שהבעיה של היהדות החרדית שאינה אנטי ציונית במוצהר (או שהיא אדישה לעניין) היא קיומה של מדינה חילונית השולטת בארץ הקודש- כך לפחות אני מעריך.

אני מאמין שתמצא בספרו של אבי רביצקי "הקץ המגולה ומדינת היהודים" בפרק הרביעי:"גלות ישראל בארץ הקודש: הדילמה של היהדות החרדית" חומר רב ערך לתמיהתך. בכלל זה ספרו של רביצקי נותן תמונת רבת ערך על תשתיתם הרעיונית של קבוצות וקהילות שונות בעם היהודי בקשר ליחסם של אלו לציונות החילונית.
בית שמאי 337747
תודה - אולי בחופשה הבאה...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים