בתשובה לגדי ו., 28/09/05 13:34
ההוויה קובעת את התודעה 333328
גדי קראתי את הכתוב.

גישתי לנושא איננה מטפיזית, אלא מבוססת על חקר מושג הסימטריה.

סימטריה נמדדת לפי מידת אי-השונות המקיימת אותה.

ככל שמידת אי-השונות גדולה יותר הסימטריה היא עמוקה יותר.

בבסיס אינסוף אוסף דרגות הסימטריה השונות, מתקיימת אי-שונות מוחלטת המהווה את המקור הפשוט ביותר לכל שונות, ומקור זה אין פשוט ממנו.

תודעתנו אנו על כל רבדיה, כולל המציאות הסובבת אותנו, נובעים מאותה פשטות, כאשר לתודעה יש את היכולת להתנסות בפשטות זו באופן ישיר שאינו תלוי בשינויים הפוקדים אותה.

דומה הדבר לתודעה המסוגלת להתנסות בים באופן שאינו תלוי בקיומם של גלים או זרמים, אלא ב''דממה-הדקה'' של הים במצבו השקט ביותר.

יש תאורים למכביר של אנשים שהתנסו ב''קול-דממה-דקה'' זה, והמפורסם בתולדות עמנו הוא אליהו הנביא.
ההוויה קובעת את התודעה 333334
גישתך "לנושא"? לאיזה נושא?

ומה הקשר למאמרים שאני הפניתי אליהם?
ההוויה קובעת את התודעה 333356
"לאיזה נושא?"

תלות/אי-תלות
ההוויה קובעת את התודעה 333384
בתגובה 333314 התייחסת ל-"אני זהה לגדי?"
ועכשיו אתה מתיחס לתלות/אי תלות.

הנושא אליו אתה מתייחס הוא תלות/אי תלות או זהות/שונות?

האם תלות שקולה לזהות ואי תלות לשונות?
או שתלות שקולה לשונות ואי תלות שקולה לזהות?
ההוויה קובעת את התודעה 333402
תלות שקולה לשונות ואי-תלות שקולה לזהות
ההוויה קובעת את התודעה 333404
האם יש תלות בין תכולת התיק שלי לארוחת הבוקר שלך למחר?

אם אין תלות אז מחר בבוקר תאכל ניירות.
ההוויה קובעת את התודעה 333436
אתה חושב לרוחב, ואני חושב לעומק.

כוונתי היא שאי-השונות היא הבסיס לשונות ולכן השונות תלויה מעצם טבעה ביחסה לאי-השונות.

לכן הזהות האמיתית והבלתי-משתנה (בלתי-תלויה) הינה המצב הפשוט ביותר של סימטריה.
ההוויה קובעת את התודעה 333440
אני מנסה להשתמש במושגים שאתה מגדיר.

"הזהות האמיתית והבלתי-משתנה (בלתי-תלויה) הינה המצב הפשוט ביותר של סימטריה."
"אי-תלות שקולה לזהות"

ומכאן שאי התלות האמיתית והבלתי משתנה בין תכולת התיק שלי לארוחת הבוקר שלך למחר, הינה המצב הפשוט ביותר של סימטריה בין תכולת התיק שלי לארוחת הבוקר שלך.

מה זה אומר על ארוחת הבוקר שלך מחר?
ההוויה קובעת את התודעה 333455
''אני מנסה להשתמש במושגים שאתה מגדיר.''

שימוש ללא הבנה לא מוביל אותך לשום מקום.

כפי שאמרתי, אתה חושב לרוחב, ולכן אינך מבין כי תכולת התיק שלך וארוחת הבוקר שלי הם ''שני גלים באותו הים''.
ההוויה קובעת את התודעה 333464
אני מנסה להבין.
הסבר לי בבקשה מה אומרת אי התלות הנ''ל על ארוחת הבוקר שלך.
ההוויה קובעת את התודעה 333468
זה אומר שב''מצב הים השקט'' ''גל'' תכולת התיק שלך ו''גל'' תכולת ארוחת הבוקר שלי אינם מתקיימים יותר כ''גלים'' התלויים בקיום ה''ים'', אלא כל מה שיש זה אי-התלות והזהות-המוחלטת של ה''ים השקט'' לעצמו.
ההוויה קובעת את התודעה 333441
בשביל מי שמתעקש על דקויות השפה, מפתיע שאתה לא שם לב להבדל המהותי כל כך בין ''שונות'' (בין שני אובייקטים) ל''שינוי'' (של אותו אובייקט בזמנים שונים).
ההוויה קובעת את התודעה 333456
אינני עוסק בשינוי כתהליך אלא ביחס שבין שונות לאי-שנות מוחלטת, כאשר אי-השונות המוחלטת היא המכנה-המשותף לשונות.
ההוויה קובעת את התודעה 333339
"יש תאורים למכביר של אנשים שהתנסו ב"קול-דממה-דקה" זה, והמפורסם בתולדות עמנו הוא אליהו הנביא" והאחרון שבהם הוא אריאל שרון?
ההוויה קובעת את התודעה 333354
הציניות שלך, ממה היא נובעת? (חוץ מאשר מקול דממה דקה).
ההוויה קובעת את התודעה 333355
מפונקציית הגישור בין התודעה שלי לסימטריה של הקבוצה המלאה והרצף האלמנטרי.
ההוויה קובעת את התודעה 333342
"קול דממה דקה"
אתה מוזמן לעיין ב- http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic...

שם תראה שקול דממה דקה דורש הבנה של הרעש שלפניו.
ואז אין משמעות להתעמקות באינסוף אי השונות, שהרי הוא ניתן לתפיסה רק ע"י הבנת השונות הסופית.
ההוויה קובעת את התודעה 333363
''ואז אין משמעות להתעמקות באינסוף אי השונות, שהרי הוא ניתן לתפיסה רק ע''י הבנת השונות הסופית.''

טעות בידך,

התנסותו של אליהו הינה תיאור מעבר הקשב של התודעה מהסופי והמשתנה אל האינסופי והבלתי-משתנה, המתואר כשילוב עילאי בין הניגודים ''קול'' ו-''דממה'', כאשר עליאיות זו היא מקור המוחלט והיחסי כאחד.
ההוויה קובעת את התודעה 333380
אוסף המצבים המשתנים של הסופי המשתנה, גם הוא סופי,
אחרת הסופי המשתנה על כל מצביו הוא אינסופי.

כיוון שהסופי המשתנה על כל מצביו הוא סופי יש לנו קבוצה סופית, שאינה משתנה.

לכן כל שעלי לעשות הוא להתמקד במשהו סופי על כל מצביו ותודעתי מוצאת את דרכה אל הבלתי משתנה.
הבלתי משתנה הסופי הזה הוא מקור המוחלט והיחסי כאחד.
ההוויה קובעת את התודעה 333397
עולמך הוא פשטני מידי אם אתה מתעלם מהלא-נודע.

הלא-נודע הינו אי-השלימות המובנית של כל אוסף , ההופכת אותו לאינסופי אם הוא מושווה לרצף המוחלט שאין לו התחלה ואין לו סוף.

רצף זה הוא כה פשוט עד שלא ניתן לתארו במונחים של אוסף והוא משנה את השקילות "קבוצה" ~ "אוסף" ומרחיב את מושג הקבוצה לכדי מרחב דיון, שבו ניתן לדון גם בשאינו-אוסף.

הקבוצה-המלאה (שהיא ההיפוך המדוייק של הקבוצה-הריקה) הינה רצף אינסופי אשר לא מקיים בתחומו שום תת-אלמנטים, אך הוא משמש כבסיס הפשוט והבלתי משתנה לכל אוסף, כאשר כל אוסף נתון מתקיים בין מצב סימטרי של אי-מובחנות ובין אסימטריה של אלמנטים מובחנים היטב.

האקסיומות היסודיות ביותר של תורת הקבוצות של המתמטיקה המודרנית, מבוססת רק ואך ורק על אסימטריה של אלמנטים מובחנים היטב, ומתעלמות לחלוטין מהרצף-המוחלט, וממגוון האוספים אשר אינם מבוססים על אסימטריה מובחנת היטב.

הנה לדוגמא מרחב הסימטריות הפנימי הקיים בכל מספר טבעי, כאשר המתמטיקה המודרנית מתייחסת רק לסימטריה השבורה לחלוטין של כל מספר נתון הגדול מ-‏1:

ההוויה קובעת את התודעה 333399
תיקון לתגובה קודמת, מרחב הסימטריות הפנימיות מתייחס למספרים הטבעיים 1-6 בלבד.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים