בתשובה להאייל הצעיר, 28/09/05 18:37
השם קובע את הרגשתך 333463
בוא ואעזור לך:

אי-תלות היא זהות מוחלטת ובלתי-משתנה

תלות היא זהות יחסית ומשתנה.

הזהות-היחסית משתנה ביחס לזהות-המוחלטת.
השם קובע את הרגשתך 333466
לדוגמא:

שמו של אדם הוא זהותו היחסית.

רצף תודעתו, המשמש כמקור פעילותו המנטלית, הוא זהותו המוחלטת.
השם קובע את הרגשתך 333467
אז שמו של האדם הוא תלות שלו?
מה המשמעות של המשפט הזה?
השם קובע את הרגשתך 333469
אם אתה מזהה את עצמך בדברים יחסיים וחולפים, הריי שזהותך אינה זהותך האמיתית.
השם קובע את הרגשתך 333480
הבנתי למה אתה טוען שזהות היא אי-תלות. גישה מעניינת.

(ובכל זאת, במקרה של רון היית פשוט צריך להגיד ''סליחה, התבלבלתי''.)
השם קובע את הרגשתך 333505
אני שמח שיש לנו הבנה משותפת בנושא יסודי.

עכשיו, זהות בלתי משתנה זו איננה אשליה, אלא נהפוכו, היא היסוד לקיומך הן בתחום המנטלי והן בתחום הפיזי, אך מכיוון שהיא הפשטות בהתגלמותה, אינך יכול להכיר בה ברמת הפעילות המחשבתית, כי כל מחשבה שקולה לגל בים, בעוד שפשטות זו שקולה לים עצמו.

קיום הגלים תלוי בקיום הים, אך קיום הים אינו תלוי בקיום הגלים.

הים הוא הקיום המאגד של כל חלקיך והוא מזוהה על ידך כתכונת הזכרון, המאגדת את מגוון הפעילויות המנטליות שלך לזהות אורגנית אחת.
השם קובע את הרגשתך 333507
''עכשיו, זהות בלתי משתנה זו איננה אשליה, אלא נהפוכו, היא היסוד לקיומך הן בתחום המנטלי והן בתחום הפיזי''

עד כאן הבנתי. בקטע עם הים והגלים איבדת אותי.
השם קובע את הרגשתך 333515
ים קיים גם ללא גלים.

גלים לא קיימים בלי ים.

עכשיו חשוב נא על התודעה שלך כעל ים, ועל המחשבות שלך כגלים.

כדי להתנסות בים, אתה צרך לצלול אל השקט שבבסיס הגלים, ואז אתה מתנסה במקור המאגד של כל פעילות מחשבתית שהיא, יהא תוכנה אשר יהא.

מחשבה על השקט המאגד, איננה השקט המאגד עצמו, כי כל מחשבה הינה כמו גל פעילות הנובע ממעמקי אי-השונות ים התודעה (רצף התודעה).

רצף זה הוא המקור האחיד והיחיד לכל אוסף גלים, המתקיימים באינסוף רמות שקט, שאף אחת מהם איננה ים השקט המאגד עצמו.
השם קובע את הרגשתך 333516
לא נראה לך שטעית בדיון? דיון 2447
השם קובע את הרגשתך 333517
ממש לא, ניתן לתרגם את אנלוגיית ים השקט המאגד לאי-השונות של סימטריה מוחלטת הקיימת כבסיס הפשוט ביותר של כל רמת סימטריה יחסית, אשר אינה יכולה להיות פשוטה כמו האי-שונות המוחלטת.

אי-השונות המוחלטת הינה תכולת הקבוצה-המלאה ואי-תכולת הקבוצה-הריקה.

תורת-הקבוצות האקסיומטית מתייחסת רק לפן הריק של אי-שונות מוחלטת זו, והמתמטיקה המונדית ''משלימה את התמונה'' ע''י הכללת הקבוצה-המלאה בתורת-קבוצות.
השם קובע את הרגשתך 333523
ים שקט ולא פשוט,
איגוד מוחלט ואי-שונות.
השלם תמונה,
קבוצה מלאה,
בקבוק שבור
אינו תכולה.

כן. טעית!
השם קובע את הרגשתך 333525
מה מציק לך אייל אלמוני?

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים