בתשובה להאייל השולי, 02/10/05 12:18
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334399
כן, הספרים שאתה קורא משפיעים על הרושם שאתה נותן לאחרים. לא רצוי פשוט לתת להם את הרושם הנכון עם קריאה של מה שאתה אוהב, במקום להתאים את מה שאתה אוהב למה שאתה חושב שיתן רושם טוב?

ההיפותטית מההודעה שלך - אתה לא יכול לקפוץ ככה למסקנות. אולי היא גם שונאת את האלכימאי? אולי זה הספר הראשון והאחרון מהסגנון הזה שהיא קוראת? איך היא הייתה יודעת שזה זבל אם היא לא הייתה קוראת לפחות אחד? "האלכימאי" ועוד איזה ספר בסגנון, משהו על אביר, שבת-דודה שלי השאילה לי, היו היחידים שאני קראתי בסגנון. אני צריך להתבייש בזה? לא. בלי לקרוא לפחות אחד, לא הייתי יכול להרשות לעצמי לגנות את הספרים האלו.

למה אני מקבל את ההרגשה שאתה מצפה שהתודה שלך תרגיז אותי? היה מהנה להתווכח, ועכשיו, מצידי שסטימצקי תקרוס כבר מחר. אני לא הבעלים ולא אחד מהשכירים.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334403
מה רע ב"אלכימאי?" קראתיו לפני שנים, אבל אני לא זוכר שהיה בו דבר מה לא כשורה. שלא כמו "קוד דה-וינצ'י," שאני מתעב.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334405
הוא היה בנאלי וטיפשי, הכיל רעיונות תפלים. אבל אותי מעניין למה אתה מתעב את קוד דה-וינצ'י" (אותו לא קראתי)?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334413
ראשית כל, כי הקדמתו טוענת שהוא מבוסס היסטורית, ולא היא.
שנית כל, לכל אורך הסיפור ברור שהסופר משתין על הקוראים שלו, ומאכיל אותם בכפית את השטויות שלו. אני מעדיף גרבר.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334600
למה צריך להתבטא כל כך בחריפות? עד עכשיו חשבתי ש"קוד דה וינצ'י" הוא ספר טוב, וגם אחרי שכתבת שהוא לא מבוסס היסטורית, עדיין נשארת עלילה מותחת, נושא מעניין ודמויות חביבות. אני, בכל אופן, לא הרגשתי שמישהו השתין עליי.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334620
אני מתבטא בחריפות כי התגובה הרגשית שלי לספר הייתה חריפה, במיוחד לאור הפירסום וההצלחה הלא-מבוססים שלו.

העלילה לא מותחת, היא סתם נמתחת. הדמויות לא חביבות, הן פלקטיות ופשוט טיפשות, וכנראה שמניחים שגם הקורא טיפש, אפילו יותר מהן. כן, צריך להאכיל את הקורא בכל דבר בכפית, כולל הסיבה האמיתית לשם של איזו כיכר, שהיא שונה ממה שהתיירים הטיפשים (קרי הקוראים) חושבים והפתרון לכל חידה עלובה במהלך הספר. גם הרמזים החוזרים לספר האחר שלו (מלאכים ושדים) מיותרים, ומראים שוב שכל מטרת הספר הזה היא להכניס כסף לכיסים של אחד ד. בראון.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334761
גם אני לא אהבתי את קוד דה וינצ'י, בעיקר באמת בגלל הפלקטיות והמאנייריזם היתרים שלו. אבל בעיניי הוא כן מותח במידה מסוימת (אם כי הרבה פחות מבלשיפ אחרים), וגם אם הרקע ההיסטורי לא נכון, אין לי ספק שיש בו גם די פרטים נכונים ומפתיעים. אחרת לא היו נכתבים עליו כל כך הרבה מאמרים (כולל ספר שלם) ולא היו חושבים לעשות עליו ימי עיון וכאלה. נראה לי גם שהסופר עשה מחקר די רציני בנושא, וודאי לא זלזל בקוראים. הוא פשוט סופר בינוני ביותר, זה הכל.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334407
אתה מתכוון מה לא בסדר מלבד תפיסת העולם המטופשת שמקודמת שם בצורה די בוטה, של אמונה בכוח עליון לא מוגדר, רדיפה עיוורת של החלומות, אהבת אמת וכו' ‏1? סיפור משעמם על בובת קרטון שמקרטעת לה במדבר.

---

1 אני כבר לא זוכר מה בדיוק היה שם, אז בטח גם הוספתי וגם גרעתי.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334533
הוא גנוב מסיפור חסידית.
שנתיים אחרי שקראתי את האלכימאי נתקלתי באותו סיפור בדיוק, רק פחות מרוח ‏1, בספר של סיפורים חסידיים. הואיל וקובץ הסיפורים החסידיים שנתקלתי בו היה עתיק בהרבה מהאלכימאי - לא נותר לי אלא לחשוב שקואלו קרא את האגדה, החליט שזה יופי של רעיון לרב מכר, ו"נו, כמה אנשים בעולם קראו סיפורים חסידיים. לא הרבה."
והוא צדק.

1 גם מרקו, במקור, הוא רק 10 עמודים גג והיפאנים הצליחו למרוח אותו על 60 פרקים בקירוב.
לא הבנתי את ההערה 334548
גם מרקו מרוח, או גם מרקו גנוב מסיפור חסידי (או גם וגם)?
לא הבנתי את ההערה 334566
מרקו מרוח.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334549
אני חושב שמרקו במקור קצת יותר ארוך (אולי אפילו 30 עמודים). מכל הסיפורים הקצרים שבספר, הוא היה הארוך מכולם.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334565
אבל עדיין אם לא היו מורחים אותו, היו מסיימים אותו בשני פרקים.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334586
ואז היה נשאר מספיק זמן שידור, במהלך החופש הגדול, להצגה נוספת של כל פירקי פינוקיו. בררררר...
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334592
אז מרקו לא היתה סדרה שמתאימה פיקס לשידור כל חופש גדול, והיו משדרים משהו אחר.

את פינוקיו לא סבלתי.
מרקו מרטיר.
פינוקיו סתם אידיוט.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334709
האייל היפאני (http://www.asafshafrir.com/) מספר שהחופש הגדול ביפן נמשך חודש, אז כנראה שזו לא הייתה הכוונה של יוצרי הסדרה.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335088
גם אין ספק שהכוונה המקורית של יוצרי הסדרה לא היתה שהיא תהפוך לאחד ממחוללי התרבות הגדולים ביותר של דור שלם במדינת ישראל.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335124
סיפור ידוע (ספוילר)

להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335175
במחשבה, שניה, אולי עשיתי פה עוול למר קואלו והסיפור לא גנוב.
מדובר על סיפור עממי.
שעובר מדור לדור וממקום למקום.
זה ש*אני* מכירה אותו כסיפור חסידי, לא אומר שהוא לא מוכר במקום אחר.

_
נועה ו בדיוק סיימה לקרוא את "סנדל הזכוכית של החתול במגפיים - גלגולן של אגדות" של אוריאל אופק.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335180
העובדה שמדובר בסיפור עממי לא אומרת שקואלו לא גנב את הסיפור העממי, אלא רק שהוא לא בהכרח גנב אותו מהחסידים, לא?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335199
ואם מישהו יכתוב ספר בהשראת "החתול במגפיים", זו גניבה ספרותית? אני לא משוכנעת.
בסיפורים עממיים אין כל כך ממי לגנוב.
לכל היותר זה מעיד על חוסר מקוריות.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335204
לא לא, זה בסדר, לטעמי גם בסיפורי חסידים אין ממי לגנוב.
ושייקספיר, למשל, גנב את רוב העלילות שלו מהמחזאים היוונים. כולל תכנים והגיגים. אז מה, הוא לא היה ענק?
(דיסכליימר: אין לראות בדבריי משום השוואה כלשהי בין קואלו לשייקספיר).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335209
ב''אלוהים יודע'' לג'וזף הלר דויד טוען ששיקספיר גנב הכל ממנו - בשמואל א' וב'.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335212
אני רואה שאצטרך לקרוא מחדש את ספר שמואל. יש שם איזו גנבה שאת מזהה?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335218
אני לא מכירה מספיק טוב את שייקספיר.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335547
ב''אלוהים יודע'' דוויד טוען שכולם גנבו ממנו הכל, וזה כולל את בנו שלמה ואת אבינו שבשמיים.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים