בתשובה לאיציק ש., 19/10/05 15:54
''אירופה, אירופה'' 339074
ויתכן גם הנורא מכל - שלבחור ישנה אמפטיה אנושית אוניברסלית הכוללת גם את היהודים, שלא כמו פינטו הנ"ל או חומסקי http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?... (את דעותיה של הראשונה בנשים במשאל זה איני מכיר מספיק) או איילים שלא אנקוב בשמם.
מכאן הדרך לגיזענות די קצרה, הנה, בגרמניה, תופעה מכוערת זו מרימה שוב את ראשה:
"נקודה זו הינה בחזקת סוד גלוי, שהגרמנים ממש מתקשים להסתיר: הכמיהה ל"כוחות יהודים" שיעירו ויפיצו את בשורת האופטימיזם והשנינות בגרמניה אכן משותפת לחוגים רבים, כולל חוגים שאינם מתלהבים ממדיניותה של ישראל, או חוגים שלא ידועים באיזו חיבה מיוחדת ליהודים.
...
נקודה אחרונה: בית הספר בו בני לומד, קלט מספר ילדים יהודים יוצאי מדינות חבר העמים, שהם כולם כישרונות מזהירים במתימטיקה, שח, ומוסיקה. צריך רק לשמוע מה אומר מנהל בית הספר על כישרונות אלה, כדי להבין את גודל הגעגוע המקנן בנפש הגרמנית לאותה סמביוזה מופלאה."
(מתוך http://mann.blog.lab.co.il/thread?rep=3410 . כדאי גם לקרוא את הבדיחה העוקבת תגובה זו ובכלל את המאמר).
''אירופה, אירופה'' 339082
לא יודע. מקישור לבלוג מתקבל הרושם שמדובר באהבה התלויה בדבר. אם אני צריך להצטיין במוסיקה, שח ומתמטיקה כדי שהגרמנים יתגעגעו אלי, אולי כדאי לחשוב שוב על הביטוי "אמפטיה אנושית אוניברסלית", לא?
''אירופה, אירופה'' 339115
אני הייתי מציע לך להיות קצת יותר קר ואינטלקטואלי ("ויתכן גם הנורא מכל").
יש כאן עיסוק בשני נושאים בלתי קשורים:
א.השמדת היהודים על ידי הנאצים- לא נכנס כאן לגורמים שהביאו את גרמניה לסטיה הזאת, כי זהו דיון ארוך מאד.
ב. הבעיה הדמוגראפית של אירופה. כשאתה מביא הגיגים של אלכסנדר מאן שמספר על "חוגים רבים" שמשווים בין ההגירה הנוכחית ליהודי גרמניה אז אינני יודע מה לחשוב; מיהם החוגים הללו? איך אנשים רציונאליים יכולים להשוות בין הגירה של תורכים ואחרים שבאים להחליף את עובדי הכפיים הגרמנים שאינם, ולשנות את מאזן הילודה וההזדקנות בגמניה, לבין יהודי גרמניה שהיו גרמנים לכל דבר ועניין -במיוחד מבחינה תרבותית. אני יכול לומר רק שכל מי שמשווה את "הבאת" היהודים ו"הבאת" התורכים- שיהיה בריא.
''אירופה, אירופה'' 339117
בריאות ואריכות ימים גם לך (:
''אירופה, אירופה'' 339121
:-) תודה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים