בתשובה לXslf, 03/09/01 13:35
סינון והשוואה 33972
אחד האינטרסים החשובים ביותר של כל אוניברסיטה הוא העמידה בקריטריונים בינלאומיים של מצוינות. ברגע שכל אחד יכול לבא בשעריה ובחלוף שלש ארבע שנים לצאת עם תעודה, הרי נשמט בסיס הקיום של המוסד.

אין שום דרך ושיטה להבטיח סינון ולבדוק התקדמות אלא בבחינות מסוג כלשהו והשאלה איזו בחינה הופכת לשאלה טכנית במהותה. היחסיות היא אמת המידה שניתנת לבדיקה בשלב הלימודים,
כי אם כולם סטודנטים אז אף אחד לא סטודנט.

כל זה איננו שולל את הצורך לאפשר נקודת התחלה שווה בתנאים הבסיסיים של כל אחד, אבל כדי לתקן את היסודות לא צריך לקלקל את הגג.
סינון והשוואה 33978
אז אולי על האינטרסים החשובים של האוניברסיטה צריך לדון, ולא על שיטת הסינון.

ואם האוניברסיטה הפתוחה היא אכן מוצלחת, כפי שכתב טל, אולי הבגרות היא לא דרך מי יודע מה לבחור תלמידים בעלי סיכויי הצלחה גבוהים? דעתי היא שהתלמיד המוצלח ביותר הוא זה המעוניין לדעת את החומר. סטודנט הלומד לתואר רק על מנת לקבל העלאה בשכר נידון בדר"כ לבינוניות.

אני כותב על סמך הדיון ותחושותיי האישיות. אני עצמי מעולם לא למדתי לפסיכומטרי.
סינון והשוואה 33980
לא תאמין כמה ההעלאה בשכר נותנת מוטיבציה לאנשים.

בלימודי מדעי המחשב בת''א ניתקלתי בסטודנטים רבים שלטענתם היו שם רק בשביל המקצוע (ולא בשביל ההשכלה והעניין בתחום).
ותתפלא, הם השקיעו כמוני ואף יותר (ואני בהחלט השקעתי את הנשמה השנה) וגם הצליחו במידה רבה.
להיפך סטודנט הלומד מתוך עיניין ישקיע רק בקורסים שמעניינים אותו, והדבר יתבטא בציונים, תלמיד הלומד על מנת להצליח, יעשה הכל כדי להצליח ולכן הסיכוי שאכן יצליח גבוה.
סינון והשוואה 309513
השאלה המרכזית היא מה תפקידם של מוסדות הלימוד.
אם תפקידם לגרום לאנשים להצליח אז הצדק אתך, אלא שלדעתי תפקידם הוא להרבות דעת ולהסיר את הבורות ולכך טובים אנשים הרוצים לדעת ולא לקבל מושכלות בלי לבדוק אותם
סינון והשוואה 33987
לא ברור לי למה אתה מתכוון ב"לקלקל את הגג".
לא חלקתי על כך שצריך סוג כלשהו של סינון.
רק מה, לא ברור לי כיצד ביטול הפסיכומטרי וקבלת כל מי שיש לו תעודת בגרות, תועיל למישהו. בדיוק בגלל עניין הסינון. הרי ההיצע אינו עומד בביקוש.

כמו שציינו אנשים מעלי, ביטול הפסיכומטרי אינו נותן נקודת התחלה שווה. להיפך. לדעתי בחינות הבגרות, בגלל שהן תלויות בעבודה שהתלמיד עושה (לפעמים שנים) מראש, לפני שהוא מתכונן ללימודים מצד אחד, ובגלל שהם מתפרסים על זמן רב כל כך בעבר מצד שני, דווקא נותנים נקודת זינוק טובה פחות.

אם התלמיד לא היה בוגר מספיק להשקיע בלימודיו בהיותו בתיכון (אבל אח"כ התבגר וכן מוכן להשקיע), או אם סביבתו לא יכלה לספק לו את המשאבים הנדרשים לאורך הזמן (הארוך יחסית) של לימודי התיכון, הוא נמצא בנקודת פתיחה פחותה.

לא חשבתי על זה מאוד לעומק עדיין, אבל האינטינקט הראשוני שלי אומר שדווקא בחינה על חומר מרוכז יחסית, זמן קצר לפני תחילת הלימודים, תתן נקודת פתיחה שווה יותר (המממ... פסיכומטרי ללא בגרות?).

בנוסף, אני חושבת שהאוניברסיטה הפתוחה היא כלי חשוב ליצירת נקודת זינוק שווה, בלא להוריד את הרמה האקדמית (כל אחד יכול להתקבל, אבל צריך לעמוד בסטנדרטים האקדמיים בשביל לשרוד ולקבל תואר בסוף). הבעייה של האוניברסיטה הפתוחה היא המחיר, וממה שבדקתי, הרבה יותר קשה לקבל מילגות לאוניברסיטה הפתוחה מאשר לאוניברסיטאות אחרות (למרות ששכר הלימוד דומה למדי).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים