בתשובה לרון בן-יעקב, 03/09/01 16:05
סינון והשוואה 33978
אז אולי על האינטרסים החשובים של האוניברסיטה צריך לדון, ולא על שיטת הסינון.

ואם האוניברסיטה הפתוחה היא אכן מוצלחת, כפי שכתב טל, אולי הבגרות היא לא דרך מי יודע מה לבחור תלמידים בעלי סיכויי הצלחה גבוהים? דעתי היא שהתלמיד המוצלח ביותר הוא זה המעוניין לדעת את החומר. סטודנט הלומד לתואר רק על מנת לקבל העלאה בשכר נידון בדר"כ לבינוניות.

אני כותב על סמך הדיון ותחושותיי האישיות. אני עצמי מעולם לא למדתי לפסיכומטרי.
סינון והשוואה 33980
לא תאמין כמה ההעלאה בשכר נותנת מוטיבציה לאנשים.

בלימודי מדעי המחשב בת''א ניתקלתי בסטודנטים רבים שלטענתם היו שם רק בשביל המקצוע (ולא בשביל ההשכלה והעניין בתחום).
ותתפלא, הם השקיעו כמוני ואף יותר (ואני בהחלט השקעתי את הנשמה השנה) וגם הצליחו במידה רבה.
להיפך סטודנט הלומד מתוך עיניין ישקיע רק בקורסים שמעניינים אותו, והדבר יתבטא בציונים, תלמיד הלומד על מנת להצליח, יעשה הכל כדי להצליח ולכן הסיכוי שאכן יצליח גבוה.
סינון והשוואה 309513
השאלה המרכזית היא מה תפקידם של מוסדות הלימוד.
אם תפקידם לגרום לאנשים להצליח אז הצדק אתך, אלא שלדעתי תפקידם הוא להרבות דעת ולהסיר את הבורות ולכך טובים אנשים הרוצים לדעת ולא לקבל מושכלות בלי לבדוק אותם

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים