בתשובה להעלמה עפרונית, 04/11/05 16:44
מבוא למתמטיקה 343569
באתר אליו הפנת, כנסי לקובץ הPDF ותראי שסכום הזכאות ללוחם (פיקדון + מענק) הוא 31 אלף ש"ח, כמה אלפי שקלים יותר מתואר תלת שנתי במוסד בעל שכ"ל אוניברסיטאי (יש גם מכללות כאלו).

לגבי חיילינו המצויינים, אם הם לא היו לוחמים, סימן שהם בוודאי הלכו למודיעין או ליחידה טכנולוגית נחשבת אחרת, אז הם יכולים להשתכר עם שיחרורם סכומים מכובדים בהרבה מהפיקדון המדובר. במידה והם הגישו קפה במהלך שירותם, אולי שישים אלף השקלים שהמדינה משקיעה עבור כל שנת לימוד שלהם היא השקעה מספקת, היתרה היא לא יותר מהצהרת כוונות מצידם.
לאילו שלא שירתו מטעמיהם, יטיבו נא לנצל את הזמן ולאגור כסף לתקופת לימודיהם.

אני לא יודע מה עשו רוב הסטודנטים בשרותם, אבל מעניין שכל החברים שלי מהאוניברסיטה שירתו כלוחמים, מצד שני מדובר בסטודנטים מצטיינים בפקולטה קשה במוסד נחשב, אולי במדעי הדשא המצב שונה.
343573
כ.......ן.
ללא ספק מרבית התפקידים בצבא מתחלקים בין לוחמים לבין חיילי היי-טק. בתור אשת חימוש/מש"קית ת"ש/קצין נפגעים/סמב"ץ לשעבר, הייתי נעלבת לגלות ש, שוב, לא סופרים אותי.

אני לא יודעת מה עשו רוב הסטודנטים בשירותם, אבל מעניין שכל החברים שלי מהאוניברסיטה שירתו במגוון תפקידים בצבא ומחוצה לו* ולא כולם שירתו כלוחמים. מצד שני, מדובר בסטודנטים עם כל מיני ממוצעים בפקולטה קשה במוסד נחשב. אולי במדעי הדשא המצב שונה.

*חלקן, אבוי, דתיות ולכן, אבוי, עשו שירות לאומי ולא צבאי. אין לי מושג מה זה אומר לגבי הכסף שהן כן או לא מקבלות מהצבא.
343614
זה לא בדיוק סוד שהצבא מעדיף לוחמים ועתודאים, גם ליחידות הטכנולוגיות יש ביקוש, מי שלא מוכן לתת את המירב מעצמו (והדרישות מלוחם היום הן לא גבוהות, הכל עניין של מוטיבציה) נתקל בקיר נמוך מאוד שהממשלה מציבה לו בדרך להשכלה הגבוהה, נמוך בהרבה מזה שהלוחמים עוברים בבוחן המסלול.
לגבי נשים, השירות שלהן יותר קצר, מה שמשאיר להן זמן לעבוד שנה (או לעשות קבע) ועדיין להתחיל את לימודיהן במקביל לגברים, אני כן מאמין בהורדה מסיבית של כמות הנשים בצבא והפנייתן לאפיקים מועילים (כגון שירות לאומי), שם אני יודע שהמשכורת החודשית גבוהה יותר (נדמה לי שמעל 900 ש"ח לחודש).

יש נשים בפקולטה הקשה (מדוייקים) ? אתן מסתתרות היטב.
343621
לא ידעתי שרק אנשי המדעים המדוייקים לומדים קשה.
טעות שלי, סליחה.
343624
ברוב המוסדות האקדמיים אפשר בהחלט לראות נשים במדעים המדויקים. אולי בטכניון לא? איפה אתה לומד?
וכמובן יש תחומים אחרים שהם קשים לא פחות, אבל לא מומלץ בשבילך לנסות. הם יעברו לך מעל לראש.
343634
א. אני לא לומד בטכניון.
ב. אני לא לומד בטכניון (זו נקודה מאוד חשובה).
ג. נשים במדעים מדוייקים הן מיעוט שבמיעוט.
ד. לקחתי קורסים גם בפקולטות אחרות, ההבדל הוא שבמדעים הקורסים הם קשים, אני לא מזלזל בחשיבות הפקולטות האחרות, רק ברמת הקושי שלהן.
343636
בשבילי, לפחות, המתמטיקה הייתה קלה בהרבה מהפילוסופיה.
343647
אני לא מכיר אף אחד שמעיד על עצמו שלקח קורסים מתקדמים במתמטיקה (אם אפשר לשאול, למה אתה קורא מתמטיקה) ורואה את זה כבר השוואה לפילוספיה. אבל למה להיגרר להשוואות סובייקטיביות, תראה לי בבקשה קורס אחד בפקולטה למדעי הרוח בו הממוצע הוא 40 ושיעור הנכשלים הוא 60%.
343657
מתמטיקה - החוג למתמטיקה באוניברסיטה העברית.
נכון, היו אצלנו גם בחינות שאחוז הנכשלים בהן היה 70. לא זכורים לי שיעורי כשלון גבוהים כל כך בפילוסופיה.
אבל נראה לי שרוב האנשים שהולכים לפילוסופיה יודעים פחות או יותר למה הם הולכים, וחלק ניכר מאלה שהולכים למתמטיקה לא יודעים זאת מראש.
אתה בוודאי מתלוצץ. 345246
לקורס שלקחת קראו "מתמטיקה"? נשמע כמו קורס בסיסי שבבסיסי, יציאה ידי חובה. אתה יכול לדמיין מישהו לוקח קורס אחד, במשך סמסטר אחד, בשם "רפואה"? זה בדיוק אותו הדבר.

לשם השוואה, מי שעושה תואר ראשון במדעי המחשב לוקח עשרה קורסים מתמטיים שונים.
(אני מבקש לנסות להתעלם מטונים שנדמה שנשמעים בהודעה, לא התכוונתי [הפעם].)
אתה בוודאי מתלוצץ. 345258
כתבתי *החוג* למתמטיקה. לא *קורס*.
אתה בוודאי מתלוצץ. 345294
לא היה ברור, אבל לא משנה, עכשיו הובנת.
343669
תראה לי בבקשה קורס אחד *למתמטיקאים* בו הממוצע הוא 40 ושיעור הנכשלים הוא 60%. קורסי שירות מתמטיים (כלומר, קורסים מתמטיים שניתנים למי שאינם לומדים לתואר במתמטיקה) מוטים מראש לרעת הסטודנטים, הן מבחינת העומס והן מבחינת העובדה שיהיו בהם לא מעט אנשים שלא הכי מסתדרים עם מתמטיקה.
343711
היות ואני לא מתמטיקאי (והאוניברסיטה לא מפרסמת ממוצעים של קורסים) אני לא יכול להראות לך קורס כזה, אבל קורס מתמטי שאני לקחתי (לא קורס חישובי, אלא תאוריה מתמטית שמלומדת ע"י מתמטיקאי) התקרב לפרמטרים עליהם כתבתי, כמו כן סיפורי זוועה מחברים בחוגים כגון מדעי המחשב (הם נחשבים אצלך למתמטיקאים ?) מראים מספרים דומים.
מעבר לכך יש קורסים בעלי פרמטרים זהים בחוג שלי (פיזיקה לפיזיקאים).

לגבי הטענה שהפילוסופים סגורים על עצמם מבחינת כיוון (מקדונלדס ?), מה שקובע את מידת ההצלחה זה יותר כמות ההשקעה (עבור רוב האנשים), לכן אם אתה לא מניח שמתמטיקאים לא משקיעים, אתה חייב להסיק שהחוג למתמטיקה קשה יותר.
343714
מה הקורס המדובר שאותו לקחת והתקרב לפרמטרים?

יש הבדלים לא קטנים בין לימודי מדעי המחשב ובין לימודי מתמטיקה (בפרט, ראיתי איך במבחן על נושא לא קשה במיוחד - תכנות C++ בסיסי - מורידים כמעט את כל הנקודות על שטויות קטנות לרוב הסטודנטים), אז הם לא נחשבים אצלי למתמטיקאים.

מה שקובע את ההצלחה תלוי בפרמטרים רבים. אם ההצלחה נקבעת בצורה הוגנת, היא פונקציה של ההבנה ושל ההשקעה (נתון שבפני עצמו הוא מוטה, כאמור: מי שלא מבין מתמטיקה לא ילך ללמוד מתמטיקה). במקרה הרע היא פונקציה של הגחמות של המרצה.
343733
חשבון אינפינטיסימלי (השערת הרצף, סדר טוב על R וכדומה), לעיתים גם עונה שלם חדוו"א.
343736
איפה למדת אינפי כזה? השערת הרצף ומשפט הסדר הטוב נראים לי יותר רלוונטיים לתורת הקבוצות.

אולי במקרה של אינפי/חדו"א השאלה היא יחסית: מה אחוז הנכשלים בקורס למתמטיקאים לעומת הנכשלים בקורס ללא מתמטיקאים באותו נושא (בטכניון המצב חמור בהרבה בקורס של הלא מתמטיקאים, שהוא גם עמוס וטכני יותר).
343745
אם זה מעניין אותך, אני יכול לשלוח לך את הlecture notes של הקורס (אני מניח שעדיין יש לי חלק מהן). אני לא מתיימר להבין מספיק במתמטיקה כדי להסביר את ההגיון מאחורי הבחירות האלו, המרצה פשוט פיתח את כל החשבון האינפינטיסימלי (כמובן שהגענו גם לגבולות דרך סדרות קושי וכד') ובדרך נדרש להניח את שהניח. כמדומני השערת הרצף שקולה לסדר טוב על R, אנו נדרשים לדבר לאחר שלומדים את האלכסון של קאנטור ובאקסיאומת הבחירה (בשביל הפיתוח).
343756
ככל הידוע לי אין קשר בין השערת הרצף ובין משפט הסדר הטוב (ששקול לאקסיומת הבחירה וללמה של צורן). גם האלכסון של קנטור הוא לרוב משהו שנלמד בקורס בתורת הקבוצות. מדובר בחומר מרתק ביותר, אבל אני לא כל כך רואה איך הוא קשור למה שאני מכיר בתור אינפי (גבולות, רציפות, נגזרות, אינטגרלים) אלא אולי כשמגיעים לרמות קצת יותר מתקדמות. אני אשמח לראות את ה-lecture notes.
343744
בקורס אינפי 1 באוניברסיטה העברית השנה היה הממוצע (לאחר מועדי ב') 63 ושיעור הנכשלים כשליש. זה נחשב לממוצע הנמוך ביותר ולשיעור הנכשלים הגבוה ביותר זה כמה שנים בקורס הזה. את הקורס לוקחים (כמובן) כל הסטודנטים למתמטיקה וגם כל הסטונדטים לפיסיקה ולמדעי המחשב.
343757
קשה להסיק מהנתון הזה הרבה מסקנות כי מדובר בקורס מעורב. בטכניון יש הפרדה: אינפי 1 עד אינפי 3 הם הקורסים למתמטיקאים בנושא (או לסטודנטים מפקולטות אחרות בתואר משולב) ואילו חדו"א 1 וחדו"א 2 הם קורסי השירות שמיועדים למי שלא לומדים מתמטיקה (והם קשים יותר).
343763
אני לא יודעת בדיוק מה לומדים בחדו"א בטכניון, אבל בעברית יש גם קורסי "שירות" מתמטיים לפיסיקאיים שנקראים "מתמטיקה לפיסיקאים" 1 ו-‏2. אלו בעיקר קורסים בהם לומדים מתמטיקה שימושית (פתרון אינטגרלים, נגזרות חלקיות, פתרון משוואות דיפרנציאליות, מערכות צירים) ולא נוגעים כמעט בכלל בפורמליזם. אינפי 1 הוא בעצם הקורס היחיד שפיזיקאים לוקחים שבו הם לומדים פורמליזם מתמטי (אלא אם כן הם משלבים את התואר עם מתמטיקה).
345248
אם זה מעניין מישהו, במסלול המשולב למתמטיקה ומדעי המחשב באת''א לומדים חדו''א, וגם במסלול למדעי מחשב מורחב. החומר המתאים לקורסים האלו של את''א נמצאים בספרים של האוניברסיטה הפתוחה באינפי דווקא.
345357
בתל אביב, למיטב ידיעתי, "חדו"א" באמת מציין את הקורסים היותר מתמטיים ודווקא "אינפי" את הקורסים היותר טכניים (באוניברסיטה הפתוחה ובטכניון זה הפוך: "אינפי" זה המתמטי ו"חדו"א" זה הטכני).
אחוז נכשלים מעיד על פופולריות ולא על קושי 343978
ממוצע ציונים בקורס ואחוז נכשלים לא מעידים על קושי החומר הנלמד או קושי הלימודים. הסיבה שיש אחוזי נכשלים גבוהים בקורסים ספציפיים במדעי המחשב, היא בגלל שמדעי המחשב הוא חוג פופולרי ונרשמים אליו הרבה אנשים, ולאוניברסיטה יש מטרה לסנן את תלמידי השנה הראשונה. עד כמה שידוע לי, במקצועות קשים כמו כימיה או ביולוגיה יש אחוז נכשלים נמוך בהרבה מאשר במקצועות פופולריים כמו משפטים או כלכלה.
אחוז נכשלים מעיד על פופולריות ולא על קושי 344105
לא יודע לגבי כימיה, אבל ביולוגיה זה לא מקצוע קשה (לפחות ברמת תואר ראשון).
קושי הוא מושג סובייקטיבי 344106
על סמך מה?
קושי הוא מושג סובייקטיבי 344146
תפגוש אותי מחר בשרמן ואסביר לך בשמחה.
קושי הוא מושג סובייקטיבי 344296
אתה מנסה לרמוז שאתה לומד ביולוגיה?
קושי הוא מושג סובייקטיבי 344333
לא, הוא עושה מילואים בשריון.

(רק הגלילי יבין את זה)
קושי הוא מושג סובייקטיבי 344335
אתה מנסה לרמוז שאנחנו לא מספיק זקנים מספיק (על מנת שנדע שהיה פעם טנק שקוראים לו שרמן) או שאנחנו לא צפוניים מספיק (על מנת שנכיר את בית שרמן בצפת)?
קושי הוא מושג סובייקטיבי 344338
רמזתי על גילכם הרך, עוללי.
קושי הוא מושג סובייקטיבי 344350
אני לא רשל''צי אבל גם אני הבנתי (נדמה לי).
קושי הוא מושג סובייקטיבי 344419
גם
אחוז נכשלים מעיד על פופולריות ולא על קושי 344110
אחרי שניים שלושה סמסטרים, כשאנשים שאלו אותי על המקצועות של הסמסטר הראשון במתמטיקה, אמרתי להם שתורת הקבוצות זה לא מקצוע קשה אבל אינפי זה קשה יחסית. יום אחד פגשתי מישהו שאמר בדיוק את ההפך, התלהב מכמה שאינפי זה פשוט וברור ואמר שתורת הקבוצות זה ממש מסובך.

מאז אני נזהר יותר בצורה שבה אני ממליץ לאנשים את מה ללמוד, ובפרט כשאני אומר להם מה קל ומה קשה.
שו''ת 343981
יתכן וצריך להדגיש את ההבדל בין איכות התשובה לבין איכות הציון. במדעים המתמטיים הרבה יותר קל לדעת מתי התשובה לחלוטין לא נכונה ולכן הציונים שם נוטים להיות נמוכים יותר. אני מנחש שאם תבדוק רק בעשירון העליון של הציונים, תמצא הרבה יותר ציונים גבוהים דוקא במדעים המתמטיים.
ועוד רציתי לציין כי בזמני, הכי קשה היה להתקבל לפקולטה לרפואה והיא נחשבה הקשה ביותר.
איש (מדעי) הדשא מדבר 344265
קורס מבוא לפסיכולוגיה בבר אילן לפני שלוש שנים - הממוצע היה 59.
איש (מדעי) הדשא מדבר 344420
זה כמעט עבר, עם התפלגות נכונה אפשר בקלות להגיע ל70% עוברים. מה היה החציון ? זה כלל ? גם השנה זה ככה ?
איש (מדעי) הדשא מדבר 344691
כמעט עובר , אבל לא...
לא סגור על החציון - אבל אני יודע שהמצב היה בכי רע.
בנוגע למצב השנה- לא יודע.
343665
בטכניון אפשר בהחלט לראות לא מעט נשים, אף על פי שיש יותר גברים.
343777
מה עם אנשים ש"הגישו קפה" או אפילו לא שירתו בצבא, אבל הם מקדישים הרבה מאוד מזמנם וממרצם ל"יש גבול", "תאעיוש", "שלום עכשיו" וכיו"ב? הם לא עושים הרבה למען המדינה?
343779
לדעתי הם עושים המון ... נזק.
למדינה יש זכות לקבוע קריטריונים למה שהיא רואה כמועיל, לדעתי גם אחרון השמאלנים השפויים (מה שכתוב פה *מגדיר* מה הוא שמאלני שפוי בעיני) לא רואה בגולני לדוגמה דבר מיותר, אלא חושב שפריסה אחרת תטיב עם כולם. לעומת זאת "יש גבול" הם לא מועילים לשיטתם של רבים.
מי שרוצה לתרום למדינה, ראוי לו שילך להתנדב בבתי חולים ולא לזרוק אבנים על חיילים (כן, אני מכליל פה קבוצות קיצוניות יותר ופחות).
ההשוואה בין חייל לפעיל באחת העמותות אינה במקומה, השוואה במקום היא בין נוער גבעות/נשים בירוק/שנית גמלא לא תיפול לבין יש גבול/שלום עכשיו. למיטב ידיעתי נער גבעות לא מקבל מענק שיחרור.
343782
נער גבעות שמשרת הצה"ל לא מקבל מענק שחרור?
והחוק המוצע (קרי, דעת המדינה) כולל את כל הסטודנטים, גם אלה שלשיטתך אינם תורמים כלל למדינה.
343786
איש שלום עכשיו שמשרת בצהל מקבל אותו מענק בדיוק.
החוק מוצע הוא גרוע (והוא לא דעת המדינה, אם הוא יעבור אז ניתן היה להתיחס אליו כדעת הכנסת), הוא יפגע בעיקר במעמד הביניים ובמדינה, ניתוח מלא של הנהנים והסובלים מהחוק נמצא בהודעות קודמות של אחרים ושלי.
344148
דיונים רבים עוד יחזרו על עצמם באייל, עד היום שבו בנות שירות לאומי ישתכרו מעל 900 ש"ח בחודש.

נתונים מעודכנים יחסית לגבי זכויותיהם של מתנדבי השירות הלאומי, אפשר למצוא כאן:

344169
אני מניח שיש תוספות למינהן, ולו מן הסיבה הפשוטה שזה הסכום בו נקבו שני אנשים שאני מכיר (מסתבר שיש סוג של שירות לאומי גם לבנים דחויי צבא).
343731
בנות שעושות שירות לאומי לא מקבלות כסף מהצבא אלא מהמדינה‏1, וכן, הן מקבלות מענק ופיקדון, רק לא כמו חיילים קרביים. ובצדק. התשלום החודשי לבנות שירות גבוה יותר, כמדומני, במקרים שבהם הן משרתות רחוק מהבית, ובניגוד לחיילים אין להן בסיס וטבח, כך שדמי הכלכלה שלהן גבוהים יותר.
כששירתתי בצבא (לפני 8-9 שנים), כל הנ"ל היו מוסדרים הרבה פחות, חברותי ששירתו לאומית, למשל, לא ממש קיבלו החזר נסיעות מלא, זו ששירתה ליד אילת היתה צריכה לספוג את מחצית דמי הנסיעה, וכו'. מן הסתם זה השתפר בינתיים.

1 אני חושבת שגם חיילים משוחררים מקבלים את הכסף מהמדינה ולא מהצבא.
מבוא למתמטיקה 343663
''במידה והם הגישו קפה במהלך שירותם, אולי שישים אלף השקלים שהמדינה משקיעה עבור כל שנת לימוד שלהם היא השקעה מספקת, היתרה היא לא יותר מהצהרת כוונות מצידם.''

אני מציע לך להיזהר לפני שאתה חורץ דין כך על כל מגישי הקפה בצה''ל.
מבוא למתמטיקה 343710
לא הצעתי להעלות אותם לגרדום, רק טענתי שהמדינה צריכה לתת יותר למי שמשקיע יותר (גם ככה בלא כל פרופורציה למידת ההשקעה).
מבוא למתמטיקה 343712
הצבא צועד על קפאו
מבוא למתמטיקה 343982
מי שנכווה ברותחין יזהר בקפאין.
מבוא למתמטיקה 343987
עדיף נגמ''ש בלי שמן על נחלאווי בלי קפה.
מבוא למתמטיקה 343715
לי זה נראה כאילו טענת שמי שהכין קפה בצבא ממילא לא יגיע להישגים של ממש באוניברסיטה אז לא צריך להשקיע בו כמו שמשקיעים באלו שהיו במודיעין.
מבוא למתמטיקה 343722
השאלה אם הוא הכין קפה גם לעצמו. אם כן, לדעתי הוא כבר עשה הכנה נאה לקראת הלימודים באוניברסיטה.
מבוא למתמטיקה 343734
לא ממש, אני מודע לעובדה שאנשים מוכשרים רבים אינם נותנים את המירב מעצמם עבור המדינה, אבל בעבור ג'וב טוב בהיי-טק יתנו גם יתנו.
מבוא למתמטיקה 343758
אני לא מבין מה הקשר של מה שדיברנו עליו עד עכשיו ל''עבור ג'וב טוב בהיי-טק יתנו גם יתנו''.
מבוא למתמטיקה 343773
''לי זה נראה כאילו טענת שמי שהכין קפה בצבא ממילא לא יגיע להישגים של ממש באוניברסיטה'' גורר שמי שהכין קפה בצבא הוא או לא מוכשר או עצלן (הסיבות לאי הצלחה אקדמית), היות ואנחנו מסכימים שלא ניתן להכליל את כל מכיני הקפה כלא-מוכשרים, נותרנו עם זה שאתה טוען שאני גרסתי שמכיני הקפה הם עצלנים, בעוד שאני באמת טוען שהעצלנות שלהם היא מותנת, ולכן אי אפשר להסיק מהשירות הצבאי על הצלחה אקדמית.
מבוא למתמטיקה 343778
הבעיה היא שיש לא מעט מכיני קפה שהם גם לא עצלנים (אפילו לא עצלנות מותנית) וגם לא בלתי מוכשרים ועדיין הכינו קפה. ככה זה בצבא.

בכל מקרה, אם אתה אומר ''אי אפשר להסיק מהשירות הצבאי על הצלחה אקדמית'' אני מסכים איתך לגמרי - ולכן לא צריך להשאיר אותם בלי פיקדון הולם בנימוקים של ''כבר משקיעים בהם מספיק''.
מבוא למתמטיקה 343817
מי שהכין קפה בצה"ל זה בדרך כלל מי שהכינה. כשאני שירתתי בצה"ל חלק ניכר מהבנות עשו זאת, וזה לא בהכרח היה תלוי בהן.
שלא לדבר על זה שעקב אורך שירות שונה, צה"ל נותן הזדמנויות שוות לבנים ולבנות בכל הקשור לשינוי תפקיד.
____
אגב, אני מכירה מישהי שעשתה כל שביכולתה כדי שהקפה יהיה מגעיל ויבקשו ממנה פחות. משום מה זו גם תעודת עניות לסגן אלוף שלא מסוגל להכין לעצמו קפה.
מבוא למתמטיקה 343825
בכוונה דיברתי על גברים, נשים בצבא זה עסק בעייתי, ביחידות לוחמות רבות העלות של הכנסת נשים עולה על התועלת.
ללא ספק נשים רבות מתבזבזות בצבא, מן הראוי לחייב יחידות תקציבית על מספר הנשים שהן מחזיקות (כמו עם מילואימניקים) על מנת לצמצם את הביזבוז.
אם את לא מרגישה שאורך השירות שלך נתן לך הזדמנויות מספקות לשינוי תפקיד, אנא הרגישי חופשי להתנדב לתקופה נוספת.

היתה תקופה (אם כי קצרה למדי) בה היתי מביא אוכל למ''פ שלי לאוהל, הוא אמנם לא ביקש, אבל שמתי לב שפשוט אין לו זמן לאכול, אז הוא לא אוכל. סגן אלוף שמוותר על שעות שינה וארוחות כדי להספיק עוד משהו, ראוי להכין לו קפה ולעזור במה שניתן, סגן אלוף שלא עושה כלום יכול להכין קפה לבד.
מבוא למתמטיקה 343834
1. אני, ספציפית, לא הייתי פקידה. ואם הייתי צריכה להיות, הייתי מרעישה עולמות כדי לא להיות.
2. רבים הסא"לים שיכולים להכין לעצמם קפה בעצמם ויש להם הזמן לכך. למען האמת, מזמן הגיע הזמן לתת לפטופ לכל סא"ל במקום פקידה. או לחילופין, במקום שיהיו 2 פקידות למב"ס, פקידה אחת לרס"ר ואחת למ"פ מפקדה, ניתן לנקז את כל שירותי ההדפסה הבסיסיים לחיילת אחת. נאמר, אפשר שהיא תהיה גם הפקידה של המב"ס, כדי שלא יצטרך להיות המזכירה של עצמו, בכל זאת הוא אדם עסוק, ובא לציון גואל.
לכל האחרות אפשר למצוא עיסוקים מועילים ואם אין - לשלוח לשירות לאומי.

גבר שתפקידו להכין קפה - זו אשמתו ואשמתו בלבד.
מבוא למתמטיקה 343846
אתמול ראיינו בגל''צ אמא של חיילת שסירבה להכין קפה לבוס שלה, והוא בתגובה העיף אותה מהבסיס. האמא אמרה שלא לשם כך היא שלחה אותה לצבא. הצבא אמר שהוא בודק את העניין.
אני מקווה שהמעקב אכן יתבצע והקצין יינזף, ותבוא לפקידות גאולה.
מבוא למתמטיקה 343854
אם הייתה חקירה על כל פעם שבה מישהו בצבא הצטווה לעשות משהו שלא בשבילו הוא התגייס...
מבוא למתמטיקה 343858
כמובן.
אבל כאן יש מקרה בוחן: החיילת נדרשה לעשות משהו שאינו מתפקידה, היא עמדה על שלה וסירבה, המפקד העיף אותה מהבסיס. אם הוא יינזף והיא תוחזר ליחידה, ייתכן שיפחת מספר החיילות הנדרשות להכין קפה - ויגדל מספר הקצינים שיגלו שהם יודעים להכין אותו בעצמם. רעיון חינוכי בהחלט.
מבוא למתמטיקה 343867
החיילת סרבה לפקודה שהיא לא בלתי חוקית בעליל, על זה היא צריכה להישפט ולהענש.
האם חיילים צריכות להכין קפה למפקדים, זו שאלה שלמיטב ידיעתי הצבא ענה עליה בחיוב, על כן התנהגותו של המפקד בבקשו קפה תקינה, האם העונש היה צודק וניתן בתנאים הנכונים, זו סוגיה בפני עצמה.
מבוא למתמטיקה 343870
נכון.
הסוגייה היחידה שרלוונטית כאן, היא מידתיות שיקול הדעת במתן העונש לחייל/ת שהופעלה כאן.
מבוא למתמטיקה 343873
השאלה היחידה שרלוונטית כאן, היא מדוע החיילת לא הכינה לו קפה חם ואז הטיחה את הספל בפרצופו של אותו מפקד? היכן היא אותה עזות רוח צברית שכולם מדברים עליה?
מבוא למתמטיקה 343874
דווקא אחרי הראיון עם אם החיילת שמעתי קצינת ח''ן ראשית לשעבר (אינני זוכרת את שמה), שאמרה שאין ''נוהל קפה'' בצה''ל ושהחיילות אכן אינן אמורות להגיש קפה למפקדים.
מבוא למתמטיקה 343896
אני מסכים איתך על הרישא: זו אכן אינה פקודה בלתי חוקית בעליל, ועל כן החיילת היתה צריכה להכין את הקפה ואז לקבול את אותו מפקד. עם הסיפא איני מסכים, שכן לפני כמה חודשים יצאה הוראה מטכ"לית לפיה אסור למפקדים לבקש מפקודיהם להכין להם קפה, אי לכך התנהגותו של המפקד לא תקינה.
רק לשם הפיקנטריה, ביחידה שלי היה נהוג שבשטח, מפקד הצוות מכין את הקפה והחיילים את האוכל. אני לא הרשיתי לחיילים שלי להתקרב לפינג'אן עד שהם קיבלו סמל.
מבוא למתמטיקה 343903
ליתר דיוק, ההוראה כיום אומרת שבמקרה בו יש ישיבת מפקדים,
החייל/ת יכין את הקפה עבורם.
בשוטף - מפקד יכין לעצמו.

עוד פיקנטריה: חל בשנות ה-‏90:
בתקופה הקצרה שלי כקצין בסדיר -היה לי סידור מיוחד עם החיילות.
אני הייתי מכין לשתי הפקידות את הקפה.
והן : הן, היו מכינות לי סידור רטוב מסוג אחר.

מי יודע- אולי המקרה שלי היה גורם מקדם, למען שיוויון ואחווה עולמית.
מבוא למתמטיקה 343908
היום היית חוטף על זה...
מבוא למתמטיקה 343916
אני אולי לא ספגתי , אבל בהחלט נרטבתי ..זה היה בגיל 21+ קצין צעיר ישר ותמים.

למעשה, זה התחיל יותר כאונס של שתיהן.
משמע, שתיהן עשו בי מעשה מגונה אחרי שסתם ניסיתי להתיידד והכנתי לשתיים קפה ביום שנשארנו שם לבד.
מאז הפכתי לעבד מין כנוע של שתי עברייניות מין שניצלו את תמימותו של קצין צעיר ויחסי המרות בין קצין לפקודות (בפקודה).

מענין אם הייתי פונה לאילנה דיין /כרמלה מנשה, גם אז הן היו מתמלאות בפאתוס קדוש על אונס?

מה שמזכיר לי שאני צריך לצאת למילואים בקרוב...אבל הפעם כמפקד בשטח בלי יותר מדי, פקודות.

בכל מקרה, כולי תקווה כאמור שהמעשה של הכנת הקפה שעשיתי, מקדם את התקווה לשלום עולמי, אחווה ומאבק הפמניסטיות עלי אדמות.
מבוא למתמטיקה 343738
לעיתים זה צה"ל עצמו אשם בזה שהוא לא מנצל מלוא הפוטנצליאל של חייליו.

3 ניחושים מה עשה האנאלייזר בצה"ל.
קדימה. נראה אתכם.
מבוא למתמטיקה 343739
לא יודע מה עשה האנלייזר (ומתעצל לגגל), אבל אני יודע שבתכנית "המבחן של המדינה", האחרון, שבו בחנו IQ, ניצח בחור בן 18 שבדיוק היה באמצע קורס רתכים בח"א.
מבוא למתמטיקה 343749
האנלייזר הוא סיכון ביטחוני, אם לא נתנו לו לגעת במחשב במהלך שרותו הצבאי, צריך רק לשבח את צהל על שידע לזהות את זה.
הצבא צריך אנשים קונפורמיסטיים.

נ.ב. סתם עושים ממנו מי יודע מה, הוא בסך הכל ניצל כלים שאחרים פיתחו כדי לחדור למערכות לא באמת מסווגות (יש הבדל בין האתר של הפנטגון לרשתות הפנימיות שלו).
מבוא למתמטיקה 343759
זו בדיוק הנקודה שלי.
מבוא למתמטיקה 343719
למה דווקא ההשקעה של מישהו בצבא היא המדד על פיו המדינה צריכה לתמחר את ההשקעה שהיא תשקיע בו באוניברסיטה? מה הקשר?
מבוא למתמטיקה 343740
כי האדם צריך לנסות להידמות להשם יתברך במידותיו, מה שנכון לאדם קל וחומר למדינה. אם אלוהים משלם לאדם כגמולו, ראוי גם למדינה שתתמוך יותר באילו שמגנים על אזרחיה וכותב הרב אריה לווין זצ''ל ''מי אני ומה חלקי שאתם תברכוני ותחלקו לי כבוד, הלא אתם נתתם לי יותר מעשרה מונים מאשר אני נתתי לכם'' (ללוחמי המחתרות הרוגי המלכות בכלא הבריטי) מכאן אנו למדים שגדולה זכותם של אילו שחרפו נפשם בעבור תושבי המדינה מאילו שהכינו קפה.
מעבר לצדק וליושר שבדבר, זה הוא אינטרס של המדינה שאנשים הרואים את טובת הכלל לנגד עיניהם יתפסו עמדות מפתח בחברה וכידוע יש מתאם מובהק בין רמת ההשכלה לקידום לעמדות מפתח.
מבוא למתמטיקה 343748
אבל למה הצבא, ולא תרומה לקהילה במסגרת התנדבות בתיכון? או בתנועת נוער? או באלף דרכים אחרות שאפשר לתרום לכלל בלי שום קשר לשירות צבאי? האם יכול להיות שיש שמץ של מחשבה פאשיסטית בהגיון שלך?
מבוא למתמטיקה 343755
תנועות הנוער לא עושות יותר מדי, התנדבות בתיכון היא מאוד מוגבלת מעצם היות התלמיד בתיכון (מה שגוזל זמן רב).
אכן על המדינה לעזור לכל אילו שתורמים, ביחס לתרומה שלהם, אם כי לא יצא לי להכיר מישהו שהקדיש שלוש שנים מחייו לתרומה שלא במסגרת כל שהיא. כיום המדינה משלמת כסף לסטודנטים שעוזרים לתלמידים (אם כי אני לא רואה בכך תרומה, אלא עבודה). כמו כן ראוי לשקלל את הסכנה והקושי שבתרומה.

מומלץ בחום ללמוד את משמעותן של מילים טרם השימוש בהן (ע''ע פאשיזם)
מבוא למתמטיקה 343761
כמה כסף המדינה משלמת לסטודנטים שעוזרים לתלמידים? לפעמים גם עבודה בתנאים מסויימים היא תרומה (אחרת, חס ושלום, עוד תגיד על השירות בצבא שהוא עבודה).
מבוא למתמטיקה 343774
כארבעים שקל לשעה + נסיעות.
הנקודה היא שאנשים שאני מכיר שעושים פר"ח עושים זאת בשביל הכסף, גם בפורומים של סטודנטים וגם בפירסומים רשמיים הכסף מופיע כמוטיבציה המרכזית. כשניסו בתיכון לשכנע אותי להיות לוחם, אף אחד לא הזכיר את תוספת 300 השקלים לחודש אותה קיבלתי.
מבוא למתמטיקה 343775
אם דיברת על פר''ח, אז אני מסכים איתך.
מבוא למתמטיקה 344481
אם אפשר לשאול, מהי בדיוק הבעיה, לדעתך, בעובדה שעושים זאת בשביל הכסף?

אגב, אצלנו, לא רק שהזכירו את עניין 300 השקלים, היו גם שראו בזה שיקול משמעותי (הם גם היו אלו שחפרו עמוק וגילו, שעבור לוחמים, ה"בוחטה כסף שמקבלים בסוף" גדולה יותר). לדעתי, מדובר בשיקול לגיטימי לחלוטין.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים