בתשובה להאייל האלמוני, 22/12/05 18:48
חרדים 356360
רק שבשום מקום ובשום זמן לא היו כל כך הרבה אנשים ש"תורתם אומנותם", תמיד זה היה סטאטוס שנשמר לעילויים, והיום כל אחד, בין אם זה מתאים לו, בין אם זה לא מתאים לו, בין אם הוא גאון גדול ובין אם הוא סתם טמבל - לומד.
והא ראיה - בחו"ל עד היום, הואיל ואין להם מערכות שיממנו לומדים מכספי המיסים, רוב האוכלוסיה (החרדית!) עובד.
תנאינו ואמוראינו נשאו שמות שמעידים על מקצוע.
רש"י גידל גפנים והרמב"ם היה רופא.

אגב, שבט לוי, להזכיר, תפקידם לא היה ללמוד תורה, וגם זבולון ויששכר עשו הסכם ביניהם, ולא צד אחד קפץ ואמר - "גם זבולון ויששכר עשו הסכם ביניהם, ואני רוצה להיות יששכר".
חרדים 356366
המורה נועה, הנה משהו שקראתי הבוקר: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
חרדים 356390
יופי, שאתה מצביע, אבל לא נתתי לך רשות דיבור.
חרדים 356391
כן ירבו.
גם אם אברך יעשה מלאכתו עראי ולימודו קבע, עדיין מצבם הכלכלי ישתפר, וגם מצב מדינת ישראל.
חרדים 356403
ההבדל בין חו''ל לארץ הוא הרבה יותר עמוק ונוגע לסיבות הסטוריות. זה לא רק בגלל קצבאת שגם שם ניתן להשיג.
חרדים 356431
יש הרבה הבדל בין הארץ לחו"ל:
בארץ דוברים עברית ובחו"ל לא.
בארץ יותר קל לשמור כשרות ובחו"ל קשה.
יש מצוות שנוהגות רק בארץ.
את החיים בחו"ל מענישים ביום טוב שני של גלויות.
יותר קל למצוא חתן/כלה יהודיים בארץ. בחו"ל זה יותר קשה.

בארץ היה הרגל של הישוב הישן לקבל את כספי החלוקה. יופי.
מה חוץ מזה?
למה בחו"ל יהודים יכולים לעבוד ובארץ לא?
למה יהודים בחו"ל פחות מחמירים ויותר פתוחים, ועדיין קוראים לעצמם חרדים, מה שבארץ משום מה לא קורה?
חרדים 356665
יש צבא, יש קצבאות, יש את החרם על לימודי חול של הרב סלנט, יש את המלחמה בציונות.

הרבה דברים. אני לא בקיא, אבל זה לא רק קצבאות.
חרדים 357836
עייני נא ברמב''ם, סוף הלכות שמיטה ויובל. ותנוח דעתך הכעוסה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים