בתשובה לyzary@013.net.il, 04/01/06 0:00
על המסורת לעומת הנסורת 359007
מאחר והחצי השני של תגובתך כולו אפולוגטיקה זולה – היא לא ראויה לתגובה כלל. במחלת הדעות הקדומות אין זה מתפקידי לטפל, ולו משום שמעולם לא הוסמכתי בפסיכיאטריה.

לעומת זאת, כן ראויה להתייחסות המחצית הראשונה של תגובתך החשובה.
נניח שאתה צודק בטענתך שלסיפורי הבריאה אין תיעוד היסטורי, ולו משום שאיש לא היה אז במטרה לתעד לדורות הבאים. אולם, לסיפורי הבריאה המקראית יש הד מחקרי רציני של המדעים המדויקים: פיזיקה, מתמטיקה, אסטרונומיה ועוד. ואם תגלה פתיחות, נרחיב על כך את הדיון.

למיטב ידיעתי, לסיפורי גלות מצרים דווקא יש תיעוד במצרים במסגרת הממצאים (הפפירוסים, למשל: "פפירוס איפובר") שנמצאו שם, המפרטים אירועים בהיסטוריה של מצרים. חלק כבר הבאתי בתגובה 358973 וראו עוד:

לא יודע לגבי כתובות, אבל בהחלט יש עדויות המתעדות את סיפורי יהושע או השופטים. ראו ספר-לימוד חדש של ד"ר ליפשיץ על יהושע ושופטים בהוצאת המכון יד בן צבי בירושלים (פשוט לא נמצא בהישג ידי כרגע).
על המסורת לעומת הנסורת 359030
לסיפורי יציאת מצריים אין תיעוד היסטורי. לא כל תיעוד על נדידת שבטים ממצרים החוצה או פנימה- זהו תיעוד היסטורי . אבל
כבר שנים רבות מנסים הרפתקנים שונים למצוא הוכחות לסיפורי המיקרא; אם תצטרף ותצליחו למצוא את תיבת נוח עם חתימה שלו- אז עשיתם משהו. מצד שני עוד עלול להיות שימצאו שם איזה ארגז ישן..
יש בעיה אורי, להתייחס לשרידים שאין בהם דברים כתובים. אמנם השבטים אמורים לקבל את התואר כאבות עם הספר, אך עדיין לא נמצאו לוחות הברית או ארון הקודש- למרות מאמציו של אינדיאנה ג'ונס.
על המסורת לעומת הנסורת 359035
עם כל הכבוד איציק ויש לי כבוד לדבריך, אתה מערבב כאן מין בשאינו מינו. מי בכלל דיבר ואיפה בדיוק תיאר את ניסיונם של הרפתקנים (החל ממטפסי אררט לחיפוש תיבת נוח ועד אינדיאנה ג'ונס)? המלצתי לעיון מחקרי במחקר הרציני שערכה הד"ר פלר-גלפז ושסיכם כמה מחקרים שלום דותן, ובאמתחתי עוד הרבה מקורות מחקריים בנידון, שברשותך, לא אחשוף בחצר האחורית של האייל.

אני לא שותף לכל ניסיונות ההרפתקנים למיניהם וסבור שמעולם לא נמצאה תיבת נוח ושאר טענותיהם. אולם, מברך על כל ניסיון מחקרי ומדעי שנעשה בכל נושא וכיוון חקירה באשר שהוא.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים