בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 08/01/06 23:43
וִיל צוּם סטָאט 359962
טוב.
אם אתה לא מסכים על הדברים הטריוויאליים האלה אז באמת אין לנו לאן להתקדם.
וִיל צוּם סטָאט 359978
לדעתי דווקא באמת טריוויאלי שהוצאת בני ישראל מעבדות לחירות היא דבר טוב, אבל אני מתפלא שאתה חושב ככה. שים לב שבסך הכל ניסיתי להפעיל את דרך הניתוח שלך, לפיה אנחנו מושפעים מתפיסת המוסר ה''מערבית'' ה''מודרנית''.
וִיל צוּם סטָאט 360152
האם יש ויכוח על כך ש"זכויות אדם" הן ערך מודרני, אבל העדפת חירות על עבדות וחיים על מוות הייתה קיימת גם בזמן העתיק?
וִיל צוּם סטָאט 360155
ודאי שיש ויכוח. הרי בתנ''ך עצמו נאמר שבני ישראל העדיפו את סיר הבשר של מצרים. ובאייל צוין בפתילים רבים לאחרונה שבתנאים מסוימים יהודים העדיפו מוות על חיים - לאורך דורות רבים.
וִיל צוּם סטָאט 360441
בני ישראל העדיפו את סיר הבשר מפני שהם היו קטני אמונה. הם לא ראו לסופו של התהליך ולא הבינו שיוטב להם. אחרי שהם הגיעו לארץ הם הודו לאלוהים לעתים קרובות.

נכון, יהודים רבים העדיפו מוות על חיים. ראי תגובה 360156.
וִיל צוּם סטָאט 360446
נכון מאוד. ואי לכך אין כל טעם להגיד ש"כך היה בתקופה מסוימת" או ש"ודאי לשחרר את היהודים היה טוב". אם זה מה שאלוהים עשה - זה טוב.
אבל אז אי אפשר לומר באותה נשימה שאתה יודע שאותה ישות של מעמד הר סיני הייתה אלוהים ולא השטן: כי הרי לא אתה מחליט מה טוב.
וִיל צוּם סטָאט 360497
את מתעלמת ממה שבסוגריים.
וִיל צוּם סטָאט 360500
נו טוב. אם אפילו את המעגל הזה אינך מזהה...
וִיל צוּם סטָאט 360793
אין כאן מעגל. יש כאן שני שלבים, אחד שבו אני עדיין לא מאמין באלוהים ולכן לא מזהה אותו עם הטוב אלא שופט שהוא אמנם מיטיב; והשני, אחרי שבחרתי להאמין באלוהים, ואז אני מזהה אותו עם הטוב. את מבינה שזה לא מעגלי?
וִיל צוּם סטָאט 360797
אי אפשר *להבין* שזה לא מעגלי: זה מעגלי.
וִיל צוּם סטָאט 361317
טוב, אם את פשוט אומרת שזה מעגלי, אז כנראה שזה כך.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים