בתשובה להאייל האלמוני, 28/01/06 0:11
חשבונאות נאיבית 364232
זה מעניין. למה צריך כושר לוגי כדי לספר סיפור טוב?
חשבונאות נאיבית 364299
בעצם, עזוב "טוב". סיפור בכלל. נסה את הטקסט המופלא הבא:
"אבי טייל על קצה הצוק. "אני צמא", אמר. "יש לך ילדים?"
גריזלדה עיינה עמוקות בטענותיו. "לדעתי, ללוש עדיף על נישואי פיגרו"..."
וכך הלאה.
מאוד מעייף לנסות לייצר טקסט מרשים מסוג זה. אשאיר לך לנחש מדוע אין כאן סיפור.
חשבונאות נאיבית 364300
נשמע כמו פתיל איילי אופייני בהשתתפותו של רב''י.
חשבונאות נאיבית 364307
מה זה "נשמע *כמו*"? מנין לדעתך הקרצתי אותו?:)
חשבונאות נאיבית 364449
אולי זה נשמע דקדקני, אבל אולי עדיף להפנות למישהו שמסביר מהו ההבדל בין מיתוס לחשיבה לוגית:

בין היתר, מדובר כנראה על היכולת לייחס תופעות טבע לכוחות טבעיים ולא אלוהיים (לפי הערך על תלס בוויקי). חשיבה מיתית לא מחפשת סיבות לאירועים בתוך האובייקטים המשתתפים בהם, אלא מניחה אנרגיה על-טבעית חיצונית שמפעילה את הסצינה. יש סיפורים מיתיים יפהפיים שאין בהם סיבות ותוצאות במובן הלוגי של המילה, מפני שמה שמניע את העלילה הוא "זעם האלים" וכל מיני כוחות בלתי-מוגדרים-היטב אחרים.

אם באמת מקבלים את ההנחה שהיתה התפתחות פסיכולוגית בתפיסת האדם את העולם, תוך כדי המעבר מחשיבה מיתית ללוגית, הרי שניתן גם להניח שנסיון החיים של כל אדם גורם לו להשתמש בזמנים ובמידות שונות בשני סוגי החשיבה האלו. מצב שבו אדם ירגיש שליטה מלאה בסביבתו ורמה גבוהה של ודאות או בטחון, יכול אולי לגרום לשימוש מוגבר בחשיבה לוגית, בעוד מצב של חוסר בטחון יכול ליצור אולי רגרסיה לחשיבה מיתית והסברים על-טבעיים.

אם זו ספקולציה תקפה, אזי כשבוחנים את החשיבה של אנשים (למשל כפי שעשה כהנמן), יש חשיבות עצומה לקונטקסט: מה עבר האדם לפני כן, מה האווירה בחדר, בקיצור: מהו האקלים הרגשי שבמסגרתו התבצע הניסוי, ועד כמה הוא עודד את המשתתפים לחשיבה לוגית, שלא תמיד היא הכלי היעיל ביותר לקבלת החלטות.
חשבונאות נאיבית 364468
אין כאן דקדקנות, אלא רק הבדל בהגדרות. אתה מגדיר לוגיקה כחשיבה מדעית. אני דיברתי על לוגיקה בלבד.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים