בתשובה לברקת, 30/05/06 12:26
צרור שאלות 388215
את צודקת.

אנסה לעשות סדר (כנראה שזכרן של הפנטזיות ההן שיבש במקצת את צלילות מחשבתי): עפ"י החוק היום גבר בן שלושים שמקיים יחסים עם נערה בת 14 הוא באותו מצב כמו אישה בת שלושים שמקיימת יחסים עם נער בן 14‏1. לדעתי זה אבסורד ששורשיו בנסיון להגן על אותה סימטריה מדומה בין גברים לנשים. העמדה הזאת גורמת הרבה צרות.
_________
1- אלא אם כן אני פשוט לא מכיר את החוק
צרור שאלות 388217
כאמור, תלוי בפרטי המקרה. זה בעיני כלל לא אבסורד.
האם אתה חושב שבן 14 הוא כשיר לחלוטין מבחינה מינית? מדוע אתה מבדיל כאן בין נערים ונערות? האם על סמך מה שנתפס בעיניך כבגרות מינית? (אם כן, האם נערה שכבר קיבלה מחזור תיכנס גם כן לאותה קטגוריה)?
האם על סמך הבדל זה תציע גם, למשל, להתיר לנערים להצביע בבחירות או לנהוג במכונית, ותשלול זאת מנערות?
צרור שאלות 388221
ההשוואה בין בגרות/פעילות מינית לפראמטרים אחרים (זכות בחירה, רשיון נהיגה) היא בעייתית, בלשון המעטה. זה כאילו שתגידי שבן 18 בעל אינטליגנציה נורמלית ייחשב בגיר ויורשה להצביע בבחירות אך ורק אם הגיע לגובה 1.58 ומעלה. מה הקשר?
צרור שאלות 388241
לא יודעת. אני מנסה לברר את עמדתו של שכ"ג ולהבין מדוע הוא מניח שבת 14 היא נתקפת ואילו בן 14 נהנה מהסיטואציה.
צרור שאלות 388358
ייתכן שהוא רומז שמכיוון שהיה אי שם בן 14 בעצמו הוא יודע מה היה מרגיש בסיטואציה הזו, ואינו רואה את עצמו כחריג, אבל בת 14 הוא עדיין לא היה ולכן הוא מקבל את עמדתכן בנושא.

אגב, מה לדעתך מרכיב את המכלול של "בגרות" שדרושה כדי להיות מסוגלים לקיים יחסי מין? גיל (מעבר לסף הבגרות המינית) הוא לא מרכיב לדעתי, אלא רק אינדיקטור לסבירות לכך שהמרכיבים כבר הושגו.
צרור שאלות 388396
סיבה מעניינת.

אני לא מניחה הנחות כאלה על סמך מה שנדמה לי שהייתי מרגישה כברקת לו זה היה קורה לי - אלא גם ובעיקר בשקלול על הידוע לי על פגיעות נפשיות שכיחות שנגרמות מסיטואציות דומות. קשה לי להניח שלמרות הנתונים והדיווחים והעדויות, דווקא אני אצא מאונס קבוצתי ללא פגיעה נפשית משמעותית (וקשה להבין מדוע סטטיסטיקאי חובב נכבד כשכ"ג מניח הנחה מעין זו על עצמו).

לשאלתך השנייה: לא יודעת ולא מחלקת ציונים, למרות שאני מסכימה שגיל הוא קריטריון שרירותי בד"כ, אבל זה כרגע כל מה שיש לנו. הייתי מעדיפה שזה יהיה קשור איכשהו לאחריות ולאמפתיה, אם כי יש אנשים שגם בגיל 80 לא יהיו להם שני אלה. אין לי הרבה מה לומר מעבר לזה על סקס בגילאי העשרה, ומעדיפה לא להיכנס לנושא כי זה מזכיר לי את איטו אבירם.
צרור שאלות 388369
כשהייתי בן 16, הכרתי בנות 14 - נורמטיביות ושפויות לגמרי למיטב ידעתי - שהיו פעילות מינית. למעשה, הכרתי יותר כאלה מבנים שהיו פעילים מינית בגילאים הנ"ל (וזה הגיוני).

אז אין לי מושג באשר לרוב בנות ה-‏14, וגם לא באשר לרוב בני ה-‏14, אבל ברור לי שפעילות מינית בגילאים הנ"ל לא מעידה בהכרח על כך שמשהו "לא בסדר".

וההקשר לדיון הנוכחי? לא בטוח שיש. הפרטנרים שלהן לא היו (שוב - למיטב ידעתי) בני 20+.

ואם כבר בפער גילאים משמעותי במערכות יחסים עסקינן, כל בני-זוגה של מכרה-רחוקה שלי (בת כ-‏25) עברו את גיל 40. משום-מה, המחשבה על כך מטרידה אותי יותר ממהחשבה על בת 16 שמשתרללת לה עם בן 20.
צרור שאלות 388393
אוי ואבוי, באיזו שכונה אתה גר? :-)

מתי אמרתי שמשהו "לא בסדר" עם פעילות מינית בגילאי העשרה? ובכלל, מתי האיילים הפסיקו לקרוא תגובות והתחילו לספק דיאלוגים עם חברים דמיוניים?

(אם אתה באמת רוצה, אפרט את דעתי. לא התייחסתי כלל למגע מיני בין קטינים, אם שמת לב).
צרור שאלות 388623
במקרה זה מדובר לא סתם על פעילות מינית בגיל 14, אלא על פעילות שהתחילה בגיל מאוד מוקדם (לפי מקורות שונים, בין גיל 12-13), ועם עשרות גברים (לפי מקורות שונים - 30 עד 40). זה אולי לא "בהכרח מעיד", אבל *ייתכן* שזה מעיד ש"משהו לא בסדר". עניין גם של גיל וגם של כמויות.

המחשבה על בת 16 עם בן 20 אולי לא מטרידה, אבל בת 14 עם בני 20 זה הבדל יותר גדול גם בפער השנים וגם במיקום הפסיכולוגי-חברתי.

אם אתה מתקשה להבין את כוונתי, נסה לחשוב על גילים יותר צעירים, שימחישו לך את הנושא:

בת 13 עם בן 18 - ולעומתה, בת 11 עם בן 18. או בת 11 בכלל, אפילו בלי קשר לגילו של הבחור - בת 11 לעומת בת 13. זה די ברור שבין השתיים - הבנות - פער הגיל של השנתיים שבין 11 ל-‏13 הוא משמעותי יותר מפער של אותן שנתיים בין בת 16 לבת 18.
צרור שאלות 388235
אני מבדיל בין נערים ונערות מפני שלדעתי העמדות הרגשיות שלהם/שלהן לגבי מין שונות לגמרי. יתר על כן, לדעתי הטשטוש המכוון של ההבדלים האלה גורם הרבה צרות.

מה חושב החפ"ש כאשר מתגלגלת לכיוונו אחת ש"נותנת"? הוא חושב שמאחר והוא לא מוצא כל רע במין מזדמן עם הרבה פרטנריות, סביר שהגברת שמולו מרגישה משהו דומה, ואין שום סיבה בעולם לא לתת להורמונים להוביל אותו קדימה. מגיל אפס מפמפמים לו שאין הבדל בין גברים ונשים, ואח"כ מתפלאים שהוא לא עוצר לחשוב שמא הגב' X היא "רפת שכל" או מקרה פסיכיאטרי או מה שלא יהיה.
צרור שאלות 388246
אני מסכימה מאוד לגבי ההבדלים בעמדות הרגשיות לגבי מין.

אבל בעיניי תקיפה מינית מבוססת על כוח ויחסי כוח, וכשמדובר בתקיפה מינית בנים שנפגעו מגיבים לא פחות קשה מבנות שנפגעו.

כאמור, אני תופסת יחסים בין בוגר לקטין כיחסים שעניין (יחסי) הכוח עשוי להיות מאוד חזק בהם, כלומר כיחסים שעלולים להיות תקיפה מינית. הם לא בהכרח כאלה, אבל יש לבדוק ולשלול את זה.
צרור שאלות 388253
אני מוכרח להתוודות כאן: אחרי שקראתי הרבה תיאורים של מה שעובר על נאנסות (וראו, למשל את הבלוג המזעזע של אנתיאה http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=206863&... ) ניסיתי לדמות בעיני רוחי את החויה‏1. עד כמה שאפשר להאמין לתחושות בטן לא מבוססות, אני לא חושב שאם הייתי נאנס זה היה גורם לי לטראומה בעוצמה כזאת. ברור שזאת היתה יכולה להיות חויה קשה, אבל קשה לי להאמין שהיא היתה גורמת לי פצעים נפשיים עמוקים כאלה.

על זה דוקא לא דיברתי עם אחרים, ואם מישהו מהאיילים רוצה לתרום מהרגשותיו זה יהיה מועיל. למופרעים: לא, אני לא רוצה לבדוק את זה, אבל תודה על ההצעה.
____________
1- "החוויה" אומרת האקדמיה, ואני קורץ ליובל ואומר "נא באוזן!".
צרור שאלות 388264
טוב, זה שאתה אדם שטחי כולנו יודעים.

אל תשכח שהיא עברה אונס קבוצתי, חוויה קשה ואינטנסיבית יותר מ''סתם'' אונס.
צרור שאלות 388269
כן, המקרה שלה הוא באמת מהגרועים שניתן להעלות על הדעת, אבל הבאתי אותו רק כדוגמא (וגם כי חשבתי שטוב יהיה אם אנשים יקראו את הבלוג ההוא). כידוע, הרבה נשים שעוברות אונס "רגיל" סובלות מ- PTSD במשך שנים רבות.
צרור שאלות 388359
אונס בידי גבר או אישה?
צרור שאלות 388437
החוויה שהעלית כאן היא לא דוגמא טובה. קשה להזדהות עם הכאב של אנתיאה, מכיון שיש דברים באופי שלה וטעויות שהיא עשתה באותו הלילה שיוצרים תחושה ברורה אצל הקורא הממוצע ש''לי זה לא יקרה''. ובאמת לרוב האנשים כזה דבר לא יקרה.

אני לא בטוח שאתה יכול להגיד את אותו הדבר באותה מידה של נחרצות על מקרה של אונס שבו הקורבן לא עשה שום דבר חריג, נתלש באופן פתאומי מהשגרת חיים שלו בלי שהייתה לו יכולת למנוע את זה, והוא נאנס באכזריות ותוך כפייה פיסית ואלימות, כשהוא בהכרה מלאה ולא בעמימות חושים, והוא לחולטין חסר אונים וחסר יכולת להתנגד.
צרור שאלות 388438
אני חייב להגיב כי אני בשום פנים לא מקבל תחושה ברורה ש"לי זה לא יקרה". אולי אני לא קורא ממוצע. לא נראה לי בכלל בלתי סביר לצאת לפאב, להתמסטל או להשתכר, לפלרטט עם איזה בחור, ולסיים את הערב במקום רחוק מאוד מזה שהייתי רוצה לסיים אותו בו. זה נראה לי אפשרי _לגמרי_. הכי מפחידה, מבחינתי, היא דווקא החפות הטכנית של הגברים. ברור לי לגמרי מהתאור של אנתיאה שלא היתה להם שום כוונה לאנוס אותה (למשל, הם נבהלו והחזירו אותה הביתה ברגע שהיתה מסוגלת לבטא סרוב קוהרנטי), ובכל זאת התוצאה היתה אונס. בחברה שבה אני חי אני מרגיש בטוח ונוח דווקא כי אני יודע שיש חוקים שמגינים עלי, ושלמרות שהכוח שלהם לא אבסולוטי, אם אני אפגע בצורה קשה, זה רק בגלל שיש מישהו שמוכן לשבור את החוקים האלה, שמוכן ועלול לשאת בתוצאות. שלומי אינו הפקר, הוא מוגן בסנקציות, נורמות, ואינהיביציות של תוקפי הפוטנציאליים. אם אפגע, זה יהיה כתוצאה מפשע. אבל איזה עולם אקראי ובלתי צפוי הוא כזה, שאשה יכולה להאנס בלי שאנסיה מודעים בכלל לכך שהם אנסו אותה, בלי שנאלצו כלל לחצות קו על הרצפה בטרם מעשה? אם כבר להאנס, עדיף באמת בגן הציבורי, בהכרה מלאה, על ידי פושע, ומתוך חוסר אונים, ולא על ידי אנשים מוכרים ונורמטיביים בנסיבות עמומות ומתוך אחריות-לכאורה של הקורבן.
צרור שאלות 388495
לא עורך דין, אבל ודאי שופט.
צרור שאלות 388543
איפה ראיתם את תיאור העניין? כשאני נכנסת ללינק אני רואה רק טקסטים שעולה מהם שהיא עברה אונס קבוצתי ונותרה פגועה, מזועזעת, זועמת וכיו"ב.
צרור שאלות 390289
צרור שאלות 388439
אחרי המשך קריאה בבלוג אני חושב שאני מבין למה אתה מתכוון ב''אני לא חושב שאם הייתי נאנס זה היה גורם לי לטראומה בעוצמה כזאת. ברור שזאת היתה יכולה להיות חויה קשה, אבל קשה לי להאמין שהיא היתה גורמת לי פצעים נפשיים עמוקים כאלה.'' אבל אני חושב שאתה מבלבל פצעים נפשיים עם דרך התמודדות.

אנתיאה שופכת מפלים של מילים, שבחלקם נראים לי ולך קצת מוגזמים - אבל זו דרך ההתמודדות שלה. זה לא נכון לקחת את המילים האלו או את הכמות שלהן ולנסות להסיק מזה משהו לגבי ה''עוצמה'' של הטראומה.

אם מתעלמים מהמילים שלה ומתרכזים בעובדות עצמן, היא חזרה לעבוד ולתפקד אחרי זמן קצר יחסית. היא הייתה מוכנה נפשית להתעמת עם התוקפים שלה (''חבוי בתוכי מניפסט נאצה מנומק וכמעט אינסופי, שרק משתוקק להתפרץ עליהם ועל שכמותם''). אלא לא דברים שנאמרים ע''י בנאדם שהתפרק לחתיכות, אלא ע''י בנאדם שכבר עיכל מספיק את החוויה כדי להילחם בחזרה. וכל זה בתוך פרק זמן מאוד קצר יחסית.

אני לא רוצה להגיד דברים כמו ''הגזמה'' או ''מלודרמה'', מכיון שהן מכילות בתוכן שיפוט מסויים שאין לי שום כלים או או לגיטימציה להעביר. אבל אני כן חושב שיש פער גדול בין הררי המילים של אנתיאה לבין ההתמודדות האמיתית שלה עם החוויה הקשה שהיא עברה. היא הרבה יותר חזקה ממה שניתן לחשוב מקריאה שטחית וקבלה המסר שלה כמו שהוא, מבלי לנסות לקרוא בין השורות.
צרור שאלות 388524
סליחה, אבל... מישהו כאן (ברקת?) יודע בודאות שהדברים אכן נכתבו ע"י נפגעת אונס אותנטית?

לא רוצה לקלקל למישהו את האמפטיה ולא להישמע גועלית וחסרת לב, אבל ביותר מדי רגעים נראה הבלוג הזה כמו תרגיל מאומץ בסדנת כתיבה יוצרת, שנכתב ע"י מישהי צעירה מאוד ומשתדלת מאוד. צר לי, יש לי בעיית אמינות.
צרור שאלות 388581
לא יודעת. אני יכולה לשאול את חברותיי הבלוגריות, אם מי מהן נמצאת איתה בקשר.
צרור שאלות 389707
אני לא מבינה למה כל פעם שאישה מעלה סיפור כזה, התגובה הראשונה היא "זה בטח פיקטיבי". מה אנחנו חושבות, שאם נשכנע את עצמנו שזה שקר נוכל להרגיש שאנחנו בצד הבטוח של המפה? שלנו זה לא יקרה?
צרור שאלות 389762
שטויות. מעולם לא הטלתי ספק באמיתותן של עדויות אונס שקראתי או שמעתי. לא ידוע לי כי - "... כל פעם שאישה מעלה...", אומרות הנשים - "זה בטח פיקטיבי". זו הפעם הראשונה שאני שומעת על תופעת "כל פעם" ו"פיקטיבי", הזאת, בסגנון המתואר על ידך.

גם הפרשנות שלך, כי הנשים מגיבות כך, כביכול, ע"מ להדגיש את בידולן מן הקרבן התורנית ולהגביר בכך את תחושת בטחונן האישי - אינה נכונה במקרה שלי ואינה נשמעת לי נכונה לגבי נשים אחרות המוכרות לי.

אין כאן שום דפוס חוזר ושום "כל פעם" - לפחות לא מצידי. רק לגבי הבלוג המקושר בתגובה 388253, ביטאתי, בזהירות ובמסוייג, ספקנות מסויימת.

מאחר וברקת לא חזרה עם תשובה ובשלב זה לא ידוע במי/במה מדובר, לא אפרט את כל הטעמים לספקנותי, ואומר רק זאת, בעדינות -

את מכירה את הביטוי (הגששי, אא"ט): "שאלה שאולה משאלות אחרות"? - ובכן - זוהי, בקוים כלליים, הבעיה שלי עם הבלוג הזה: מקומות רבים בו שאולים ממקומות אחרים שקדמו לו (לא בהכרח בלוגים), ולעיתים ניתן אף להבחין בקוי התפר הגסים, מבלי שנעשה מאמץ לעדן ולהתאים אותם. אסתפק בזאת, ואם יתברר שטעיתי - הריני מתנצלת מראש, אלף התנצלויות.

שלא כמו בתגובה 388524, עכשיו כבר לא אכפת לי להישמע גועלית: אני לא משתגעת על עניין ה"אנחנו" הנשי, מכל מקום - *לא תמיד* אני משתגעת עליו. ברגעים אלה, למשל - אני זו אני, אינני "אנחנו", ואת, הממ... את זו את, ונראה שהראיה שלי אינה חדה מספיק ע"מ להבחין בכל ה"אנחנו" שמסביבך.
צרור שאלות 389763
יצא לי להיתקל בתופעה הזו גם בנוגע לבלוג של mybody וגם במקומות אחרים, שוב ושוב חזרו הקולות שטענו שזה לא נשמע אמיתי, לא אותנטי, לא מסתדר. אם טעיתי לגבייך, אני מתנצלת.
בנוגע לבלוג של אנת'יאה, ככל הידוע לי הוא אמיתי.
צרור שאלות 389768
אפשר לקבל קישור לבלוג של mybody וגם קישורים או לפחות כמה דוגמאות לטענות שאת מדברת עליהן? אודה לך.
צרור שאלות 389773
"לא היה לך נעים לאמר "לא"? הוטרדת או הותקפת מינית ולא התלוננת? התלוננת והעולם המשיך כאילו כלום??? אל תשמרי בלב! ספרי לי ואני אספר לכולם. בלי שמות, בלי פרטים מזהים, רק ה"אירועים". כל מקרה לגופה (*הפניה לנשים מטעמי נוחות בלבד, ומיועדת כמובן גם לגברים)"
צרור שאלות 389775
תודה.
רק נאנסות עם כושר ביטוי בבקשה 389781
...ומצד שני, קיימת הציפייה שלנו שמי שכותב על קשייו וסבלו יהיה אותנטי ומקורי, שירעיד אותנו. שיימנע מקלישאות ומביטויים שחוקים, אחרת לא ניעתר ולא נאמין.
בלי אובר-כושר-ביטוי, בבקשה 389785
שיימנע מהעתקות. מה שעוזר בבגרות במתמטיקה 3 יח"ל עלול לעורר בעיית זכויות יוצרים בנסיבות אחרות.
לא כל אונס הוא דולצ'ה וגבאנה אורגינל 389854
אוי ואבוי לי, גם נאנסתי כמו איזו קורבנית מטומטמת וגם האונס שלי מריח מחוסר מקוריות יצירתית ונשמע כמו אלפי מקרי אונס אחרים. הולכת לקבור את פרצופי מחמת הכלימה.

בחיי, לפעמים קשה להאמין לעוצמות האטימות.
לא כל אונס הוא דולצ'ה וגבאנה אורגינל 389858
אפשר לשאול מה פירוש השם?
לא כל אונס הוא דולצ'ה וגבאנה אורגינל 389889
אנת'יאה הייתה אחותו של לזלו פהר, גנב הסוסים מהשיר הנושא את שמה (במקור - שיר עם הונגרי). הושר ע"י ג'ודי קולינס וגם ע"י ג'ואן באאז. הייתה גם גרסה עברית ("הו שופט שופט רב חסד..."). אם אני לא טועה, מיכל טל שרה במסגרת המופע והתקליט "השטן ואשת האיכר".

יש מילים בתחתית העמוד שבקישור
לא כל אונס הוא דולצ'ה וגבאנה אורגינל 389890
תודה.:)
לא כל אונס הוא דולצ'ה וגבאנה אורגינל 389997
למה אטימות? את יכולה לבוא בטענות לאנשים, שלא מכירים אותך, שהם לא מאמינים לכל מה שהם קוראים באינטרנט, בתקופה שבה אנחנו יודעים שאפילו התקשורת הממוסדת וה"רצינית" לוקה בחסר (וזה אנדרסטייטמנט היסטרי) מבחינת האמינות? זה בוודאי לא נעים לקרוא דברים כאלו עבורך, אבל גם לא כדאי לשפוט כל כך מהר ובכזו תוקפנות.
אותנטיות 390073
עד כמה שמפתה להטיל ספק בשל אותם מקרים בודדים של בלוגים פיקטיביים, הרי שנדמה לי שלו את קורבן של אונס קבוצתי, והיית נתקלת בחבורת אינטלקטואלים חסרי שמץ אינטיליגנציה רגשית ‏1 שדנים בנינוחות בשאלת האותנטיות, כי היא יותר נוחה וקלה מאשר דיון בשאלות האמיתיות שעולות מהסיפור של אנת'יאה ‏2, תוך התעלמות גמורה מהעובדה שהסטטיסטיקה לבדה מורה שרוב הסיכויים הם שמאחורי הדיון קר הלב הזה (התאוששה מהר? לא התאוששה מהר? תוך כמה ימים חזרה לעבודה? האם זה מעיד שהכל נמחק עבר נגמר וחייה חזרו למסלולם הרגיל?) עומדת אישה בשר ודם שעברה חוויה מזעזעת, משנת אישיות, שההחלמה ממנה לוקחת שנים, אם בכלל.

כרגיל, באייל תימצא הרבה יותר אמפתיה כלפי מי שאיבד חצי אחוז מערך תיק ההשקעות שלו במהלך תהפוכת שוק זו או אחרת, מאשר כלפי אישה, ששומו שמים, העזה ללכת ולהיאנס.

1 פרט לכמה יוצאים מהכלל
2 שאני מאשרת את אמינותו מהיכרות אישית.
אותנטיות 390078
לא הטלתי ספק בשום דבר. עקבתי אחרי הסיפור שלה, ואני נוטה להאמין, בעיקר לנוכח העובדה שהוא קיבל גושפנקא מכמה אנשים שאמינים עלי. מה שאמרתי הוא רק שיש סיבה הגיונית לספקנות כאן, בעיקר למי שלא מכיר את הבחורה ולא נחשף לסיפור. ומי שבוחר לבצע את ההתמודדות שלו לעיני כל (שזו דרך לגיטימית לחלוטין בעיני), שלא יתפלא שהוא נתקל בדברים כאלו. לפי מה שראיתי, לא מדובר בבחורה חסרת בינה, ולכן, למרות שטבעי שהפקפוק יפגע בה, אולי לא כדאי לה למהר ולתקוף בחזרה.

אגב, אם אני חו''ח הייתי במצב הזה ונתקלת בדיון הזה, הייתי ממהרת לתפוס ממנו מרחק. אינטלקטואלים חסרי כל שמץ אינטליגנציה רגשית ממש לא משרתים את המטרה של ההתמודדות, ולא מהווים את קהל היעד שלה. שימשיכו להזיל דמעות על אובדן של חצי אחוז, ושיהיה להם לבריאות.
אותנטיות 390080
"כרגיל, באייל תימצא הרבה יותר אמפתיה כלפי מי שאיבד חצי אחוז מערך תיק ההשקעות שלו במהלך תהפוכת שוק זו או אחרת..."

?
אותנטיות 390082
>תוך התעלמות גמורה מהעובדה שהסטטיסטיקה לבדה מורה שרוב הסיכויים הם שמאחורי הדיון קר הלב הזה עומדת אישה בשר ודם שעברה חוויה מזעזעת, משנת אישיות, שההחלמה ממנה לוקחת שנים, אם בכלל.

איזה סטטיסטיקה? יש סטטיסטיקה על אחוז הבלוגים הפיקטיביים (מחולקת לפי נושאים)?
אותנטיות 390181
אפילו אם היית צודקת באפיון האתר (ואת לא), זאת שהעלתה לראשונה את שאלת האותנטיות ודאי שאינה נמנית עם הדגים הקרים שמתעניינים יותר באותו חצי-אחוז מאשר ברגשותיהם של בני אדם. היא הביעה את הספק שלה בצורה מנומסת ובלי שמץ של תוקפנות או זלזול.

מאחר ואני יודע על קיומך הפיזי, ואת מאשרת את האותנטיות של אנת'יאה, נראה לי שהנושא הזה נסגר. תודה.
אותנטיות 390182
אני חושבת שהקצף יצא על הרושם המתקבל מסמיכותה של הודעת החשמנית ל תגובה 388439 ול תגובה 388437 של לחולע"ד.
אותנטיות 390194
אילו רק היינו יודעים אנחנו על קיומך הפיזי...
אותנטיות 390219
אתה מכיר את אלון עמית, והוא יכול להעיד על קיומי. כמו כן, יש כמה חברי מערכת שאיתרע מזלם לפגוש אותי, בשר ודם. חלקם עוד לא התאוששו לגמרי, אבל הקשוחים בחבורה כבר מוגדרים שפויים מבחינה משפטית.
אותנטיות 390223
אבל אני לא מכירה אישית את אלון עמית, וגם לא את חברי המערכת. מבחינתי אתה בסופרפוזיציה.
אותנטיות 390230
את יכולה אולי לתאר לי בצבעים חיים סופרפוזיציה?
אותנטיות 390231
הסופר נראה בערך כמו עמוס עוז בנעוריו. פוזיציות אינני נוהגת לתאר בפומבי.
אותנטיות 390236
מתוך http://rogers.phy.bris.ac.uk/denzil/denweb4.html : גם פיזיקאים יכולים להיות וולגריים.

Alice and Bob go into this bar. It's late at night and they're drunk. They get a drink each and go off into their corner. They start gettinging a bit frisky, and kissing and canoodleing. The barman isn't too happy, but seeing as they're such good customers, he lets it slide. Before too long, though, they're both naked, and getting down to it.

The barman covers his eyes, trying not to look. As he sneaks a glimpse through his fingers, he sees something wierd - he can't make out what they're doing. He looks again, but is still confused. He turns to the drunk propping up the bar next to him, and asks, "What's going on? He seems to be screwing her over the table AND getting a blowjob at the same time. That doesn't make any sense. Looks brilliant though, doesn't it?"

"Yeh," sighs the drunk whistfully, "It's a super position."
אותנטיות 390233
אצלי כל פוזיציה היא סופר. כבר אמרתי שאני שולתת!!!!1
אותנטיות 390259
כל עבודת הנמלים האינסופית, מאבק סיזיפי ללקט פרט פה ופרט שם, וכל שהייתי צריך הוא לשאול את אלון עמית?
ברשותך, אני מעדיף את ההסבר המדעי הפשוט יותר.
צרור שאלות 393009
היי, ראיתי את ההודעות שלך בבלוג של אנתאה והייתי בשוק מהברכה הבודהיסטית, ממתי נהיית לנו בודהיסטית?(-: חשבתי שאת אתאיסטית מושבעת. ואגב מאיפה לקוחה הברכה היפה הזאת?
צרור שאלות 393109
המצאתי אותה באותו רגע. זאת היתה בדיחה פרטית קטנה ויש לשער שגם הבחור, איתי, קיבל אותה ברוח זו. ואם לא, ואם הוא חשב (כמוך?) שזה ברצינות - אין בעיה, מצויין.

אני אגנוסטיקאית.

(יש באייל רוב נאה, גם אם צפוי, לאתאיסטים, יש שלושה, שלושה וחצי דתיים, יש, באופן מפתיע למדי, שתי פגאניסטיות (?), טלה וכרמית - ויש 35% תקן לאגנוסטיקאי - אז הנה, יד נעלמה מבורכת הממלאת כל ואקום - הביאתני הלום. יש להעיר אותי רק במצבי חירום)
צרור שאלות 393112
גם אני, גם אני!
צרור שאלות 393113
יש תקן פנוי גם לקוסמטיקאית. השעות יותר נוחות ומקבלים טיפים.
צרור שאלות 393114
נדמה לי שאסתי נוטה לבודהיזם מסוג זה או אחר.
צרור שאלה 393115
מה זה גנוסטיקאיזם? את מוזמנת לענות ו/או לכתוב את הערך בויקיפדיה

צרור שאלה 393120
צרור שאלות 534764
זה בטח לא המיקום האידיאלי, אבל:
אל תגידו בגת‏1 633580
והנה עכשיו הסיפור על האישה מקרית גת, מהומת אלוהים, וכל הדיון הפומבי הפוך ומבולבל.

היא חשודה בפלילים, כי היא קיימה יחסי מין עם קטינים מתחת גיל 14. בחיאת רבאק. הקטינים האלה קורבנות של פשע? מצידה? הם לחלוטין יזמו את האקט. אין שום סיבה לחשוב שיש להם איזושהי צלקת נפשית מהסיפור. ברור שאם מישהו כאן קורבן אז זו האישה, אבל ברור גם שהיא קורבן של המצב שלה, ולא של הנערים (אני אתעלם כאן מהטוויסט של לפני זמן קצר, שבו היא מתלוננת שהיא נאנסה). בקיצור, אין כאן סיפור פלילי (באותה הסתייגות). אבל יש תחושה כללית ש"קרה כאן משהו נורא", אז זה אומר שיש כאן משהו פלילי, אז מצאו שהיא טכנית עברה עבירה פלילית.

שורש הבעיה הוא מה שהשוטה כתב כאן מעלי (בערך): החוק נכתב כשלנגד עיני המחוקקים עומד מקרה גנרי עם מאפיינים שונים לחלוטין, שבו המבוגר/ת מנצלת באופן פוגעני קטינים/ות במצב של חולשה. רגע, לא. לנגד עיני המחוקקים עומד מקרה גנרי עם מאפיינים שונים לחלוטין, שבו המבוגר מנצל באופן פוגעני קטינות במצב של חולשה. כן, תאורטית ייתכן בהחלט מקרה הפוך מבחינה מגדרית. אבל יש מאפיינים התנהגותיים ופסיכולוגיים של גברים ושל נשים שנראה שתקפים באופן ממש גורף, וגורמים לזה שהחלפת התפקידים המגדריים היא ניסוי מחשבה שמאתגר את הדמיון שלנו.

האם החוק היה צריך להיות מנוסח באופן א-סימטרי מגדרית? לא יודע, גם זו אפשרות לא נוחה. אולי החוק יכול להיות מנוסח סימטרית, אבל להתייחס למאפיינים של הנפשות הפועלות שמתברר עכשיו שהם הופכים את הסיפור על פיו. בכל אופן, איכשהו בין רוח החוק לבין לשונו לבין מה שהמשטרה עושה איתו במקרה הזה, הכל התבלבל באופן טרגי.

ועכשיו המשטרה גם חוקרת את שירותי הרווחה, בחשד שהם התרשלו. בחיאת רבאק. נשים בצד רגע את העובדה ששירותי הרווחה בעצמם מורעבים, ואנחנו צריכים להודות להם על כל מה שהם מצליחים לעשות, ולבקש מהם סליחה על מה שהם לא מצליחים לעשות. מה בדיוק הם היו אמורים לעשות כאן? אפשר לנסות לדבר עם האישה, אפשר לנסות ליזום מהלך גדול בבתי הספר, אבל זה לא פשוט. מנקודת מבט של עובד סוציאלי, האם קורה כאן משהו באמת נורא יותר מעשרות משפחות שחיות במצוקה והזנחה מהסוגים השגרתיים שכבר לא כתוב עליהם בעיתון? ואם כך, האם שווה להשקיע דווקא כאן את משאביו האפסיים? שוב, "קרה משהו נורא, תביאו משטרה".

מה, באמת, הדבר הנורא שקרה כאן? יש כאן כשל חינוכי, שעשרות או מאות נערים עשו משהו לא יפה. אולי זה מה שמעורר את המהומה. אבל למרות התחושה שאוי אוי אוי, מה קורה לנוער היום, אני חושב שכמעט בכל דור ודור נמצא עשרות או מאות נערים שישמחו לנצל את ההזדמנות של אישה שקל להתחיל איתה את הקריירה‏2. אם כבר, אולי רק בדור שלנו הסיפור הזה נתפס ככשל חינוכי. (ולא שאני טוען שהנוער של היום הוא כן בסדר מבחינת התנהלותו המינית. אני אפילו לא אתווכח אם מי שטוען שהוא גרוע יותר מהנוער של פעם. אבל זו לא הדוגמה שמוכיחה את זה.)

צפי סער תאמר אולי שמה שבאמת מזעזע אותנו במקרה הזה הוא שהוא מראה לנו מול הפרצוף, ובאופן גרוטסקי, את אי-השוויון ביחסי הכוחות המגדריים שעדיין פושה בחברה שלנו. גם זו בעיה חינוכית, אבל של כולנו ולא רק של הנוער. בכל אופן, אין ספק, האשמת האישה ועובדי הרווחה היא דרך מועילה מאין כמוה להתמודד עם הכשל החינוכי.

1או, גוגל עוד לא יודע על אף אחד לפני שנתן את הכותרת הכל כך צפויה לפרשה הזו.
2ואכן, ההורים שראיתי מצוטטים היו מודאגים רק מהאפשרות שיש לה איידס, ומשהתברר שלא, הם נרגעו. אם שואלים אותי, זה ההיבט הכי עגום בסיפור.
היא הנותנת‏1 633581
מסכים בכל הסעיפים, ובעיקר שההיבט העגום ביותר בסיפור הוא שהורי הילדים אינם מבינים את הכשל החינוכי שלהם עצמם. טוב נו, אם היו מבינים כנראה היו מתנהגים אחרת, כי אין לי ספק שהדאגה שלהם לילדיהם כנה.
אם כך כל שנותר הוא להציע שיעורי חינוך להורים כיצד לחנך את ילדיהם.

1 לא יודע אם היתה, אבל מבחינתי זו כותרת לאו ברת כיבוש
היא הנותנת‏1 633582
זוכרים את אסקימו לימון? שום דבר חדש לא קרה כאן.
היא הנותנת‏1 633590
אני חושב שהתגובה של ההורים כן השתנתה מאז להיום.
אל תגידו בגת‏1 633587
מסכים עם כל מילה (כולל הכותרת).
אל תגידו בגת‏1 634002
ואם העדות של אחד הילדים נכונה, אז לפני, תוך כדי, ואחרי הם קיללו אותה ונתנו לה מכות פה ושם, כי ככה זה בסרטים. אוי אוי אוי, מה קורה לנוער היום.
ונגד האישה, אגב, אכן הוגש כתב אישום.
צרור שאלות 388233
החוק:

סעיף 345 (א) "הבועל *אשה* – ... שהאשה היא קטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה שנים, אף בהסכמתה; ... הרי הוא אונס ודינו – מאסר שש עשרה שנים."
לעומת זאת 347 (ב) "העושה מעשה סדום באדם באחת הנסיבות המנויות בסעיף 345, בשינויים המחוייבים, דינו כדין אונס."

צרור שאלות 388236
כלומר החוק כן מבדיל בין בעילת אישה לבעילת גבר? אם כך אני לוקח את דברי בחזרה.
צרור שאלות 388243
מבדיל, ואז אומר שזה אותו הדבר...
צרור שאלות 388245
מעשה סדום הוא עניין אחר (גם עליו יש לי מה להגיד, וזה בטח יעלה באחת הפתילים עם ברקת). אני מדבר על אישה שמפתה נער לעומת גבר שמפתה נערה. לצורך הדיון, נניח שבשני המקרים מדובר על יחסים בתנוחה המסיונרית בלי שום פגיעה פיזית.
צרור שאלות 388250
אז אולי זה מתאים "העושה מעשה מגונה באדם באחת הנסיבות המנויות בסעיף 345(א)(2) עד (5), בשינויים המחוייבים, דינו – מאסר שבע שנים." ו"בסימן זה, "מעשה מגונה" – מעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים."
צרור שאלות 388256
דקדוקים משפטיים הם אחד הדברים שאינני מסוגל להתרכז בו יותר מעשירית השניה. מה השורה התחתונה: יש הבדל או אין הבדל?

(אגב, פעם ניבאו לי שאהיה עו"ד טוב. איזה מזל שלא ניסיתי)
צרור שאלות 388258
ומה בכך שהחוק לא מבדיל? האם החוק אמור להתחשב קטגורית בביולוגיה אבולוציונית או אולי יש מקרים בהם אנחנו מוכנים לאכוף מלאכותית שיוויון חברתי על אף אי שיוויון ביולוגי?
צרור שאלות 388263
החוק אמור להתחשב במציאות. אכיפה מלאכותית של שויון במקום בו שויון כזה אינו קיים באמת, גורמת יותר נזק מתועלת.
צרור שאלות 388266
תמיד ובכל מצב?
צרור שאלות 388271
למלכודת הזאת אני לא אפול. בטח יש כל מיני יוצאים מהכלל, אבל לדעתי המקרה שלפנינו הוא דוגמא טובה (בהנחה שהחוק באמת שויוני, הנחה שאני עוד לא מבין אם היא תקפה).
צרור שאלות 388273
(חשבתי שמדברים מבחינה עקרונית).

מה הקשר למלכודת? הרי ענית שכן צריך להתחשב ולשקלל שיוויון וביולוגיה (בגדול), ורק נשאר להסכים מתי ואיך. עניין פעוט. (תחשוב על הבדלים ברמת טסטוסטרון ואלימות, בלי למתוח את האנלוגיה יותר מדי).
צרור שאלות 388277
המלכודת היא המלים ''תמיד'', ''אף פעם'' וכאלה.
החוק לא שיוויוני 389191
וגם המציאות לא שיוויונית. ראה דוגמא מהמקורות שאתה הבאת לכאן:
סינדרום הביצה והתרנגולת, אם תרצה.
החוק לא שיוויוני 389197
כן, נדמה לי שהסיכום הוא שהחוק לא שיוויוני, אך בהצעה לחוק החדש הוסיפו ''''איש'' גם במשמעות אישה''.

לגבי המציאות, אין לי שום ספק שהיא אינה שוויונית במובן הזה.
צרור שאלות 388265
אלע"ד. בחוק כתוב ש"החדרת איבר מאברי הגוף או חפץ לפי הטבעת של אדם או החדרת איבר מין לפיו של אדם." אז אם האשה הצליחה לנצל את הילד מינית בלי להחדיר שום דבר לפי הטבעת שלו, ומבלי להחדיר את איבר מינה לפיו, אז יש הבדל (שבע שנים לעומת שש עשרה שנה).

אם האונס/ בעילה/ מעשה סדום/ מעשה מגונה היה שלא בהסכמה/ באיום בנשק/ "תוך גרימת חבלה גופנית או נפשית או הריון"/ כלל התעללות או היה קבוצתי העונש יהיה כבר יותר (לעשרים שנה לגבר לעומת עשר שנים לאישה).

יש בחוק עוד כל מיני הסתיגויות מוזרות (למשל, עם מדובר בבני משפחה/ אם מדובר בפומבי/ אם מדובר ביחסי מטופל / אם מדובר במעשה לחסרי ישע/ אם מדובר במעשה בידי אחראי ועוד) אבל נראה לי שזה מספיק.
יש הבדל. 388392
בעילה אסורה בהסכמה מתייחסת לקטינה, לא קטין. מעשה סדום לעומת זאת, מתייחס ל''אדם''.
ולמקרה שאתה תוהה מהו מעשה סדום, הכוונה ל''החדרת איבר מאברי הגוף או חפץ לפי הטבעת של אדם זר או החדרת איבר מין לפיו של אדם''.
האם למילוי ההגדרה על האדם בסיפא להיות זר? 388400
כלומר? 388405
כלומר? 388412
ההדגש 'אדם זר' עשוי לרמז כי בסוף המשפט הכוונה ל-'אדם לאו דוקא זר'.
האמנם כך? או שמא סתם לשון קיצור?
האם למילוי ההגדרה על האדם בסיפא להיות זר? 388496
יכול להיות שהכוונה היא פשוט ל''אדם אחר''.
יש הבדל. 388450
תודה. אם כך החוק מכיר בכך שאין סימטריה מלאה, ואני סתם בלבלתי את המוח.
יש הבדל. 388544
החוק לא *מכיר בכך*: המחוקקים פשוט לא חשבו על האפשרות ההפוכה.
צרור שאלות 388360
עד כמה אנחנו בטוחים שאין שום פגיעה פיזית במקרה של גבר שמפתה נערה? נראה לי שזה אחד מהמקומות שבהם אין סימטריה.
צרור שאלות 388673
הצעת חוק חדשה מציעה להחליף את סעיפי האינוס, המעשה המגונה ומעשה הסדום בחוק עצמאי שייתיחס לכפייה מינית ולהשלכות הפליליות והנזקיות שלה.

לא יודעת איך ללנקק לקובץ הצעת החוק עצמו, אבל אפשר להגיע אליה דרך http://knesset.gov.il/AllSite/QGenTxt.asp ובמילות חיפוש להקליד "כפיה מינית".
צרור שאלות 388676
וכמובן ששכחתי לציין שהגעתי לשם דרך http://www.notes.co.il/orit/19667.asp, שגם מסביר קצת בלשון בני אדם מ'ניינים עם ההצעה הזו.
צרור שאלות 388687
לא הצלחתי להכנס לבלוג הזה, אבל ראיתי בהצעת החוק את הפסוקית "אשה" – לרבות איש". כאן עלה מסך אדמדם מול עיני, וכשהתעוררתי נתקלו עיני במשפט התמוה הבא: "הסכמה חופשית משמעה הסכמה מודעת וולונטרית של אשה לשימוש מיני בגופה או בנוכחותה באופן בו אכן נעשה השימוש.".

שימוש מיני? האישה (אופס. לרבות איש) היא חפץ שמשתמשים בו? מה קפץ על כל הליברלים‏1 מנסחי החוק שנתנו לתועבה הלשונית הזאת להסתנן אל העולם החדש והאמיץ שהם בונים לנו? שיעיפו אותם מהכנסת!

בקיצור, הרופא אומר ששבועיים מנוחה והינזרות מקריאת חוקים, חוזים, הצעות חוק וכל מה שמכיל יותר משתי רמות קינון ישיבו את לחץ הדם שלי לרמות שהמכשירים מסוגלים למדוד. נראה.

____________
1- אתי לבני, רוני בריזון, רשף חן, אילן ליבוביץ, אהוד רצאבי, אילן שלגי
פסיק מיותר 388694
פסיק מיותר 388701
אה, הד"ר קמיר. היא טורחת אפילו להדגיש את העובדה המשמחת ש "כל מקום בו כתוב בחוק המוצע "אישה" – הכוונה גם לגבר".

היא גם מסבירה את התמיהה שלי במלים אלו: "הנקיטה בביטוי הקשה "שימוש בגופה של אישה או בנוכחותה" נועד להבהיר כי החוק מבחין ומבדיל באופן קטגורי בין מגע גופני ו/או מיני ו/או אינטימי הדדי, שהוא אנושי, מותר ואף רצוי, ובין "שימוש" מיני באדם אחר, שהוא בהכרח ניצול של אדם כזה כחפץ לצרכיו של המשתמש, ודה-הומניזציה שלו." ועל זה ברצוני להעיר שתי הערות.

אחת, שאני מלא התפעלות מכך שהיא מוצאת שמגע גופני ו/או מיני וכולי וכולי הוא מותר ואף רצוי (!), ואין לי אלא לברך אותה על גישתה הנאורה לנושא זה, ולשמוח על כך שמחוקקינו הנכבדים לא אוחזים בדעה אחרת, אחרת מי יודע אילו חוקים היו נחקקים במחוזותינו.

והשניה, שיש לה בעיה קלה עם עניין ה"שימוש", שכן הציטוט שציטטתי מהצעת החוק שתי הודעות למעלה מדבר על אפשרות קיומו של "שימוש בהסכמה" (מכלל הלאו), בעוד עפ"י דבריה כאן "שימוש" הוא מטבע מהותו "ניצול של אדם כזה כחפץ" בלה בלה בלה, ולכן "שימוש בהסכמה" הוא מעט תמוה (מלבד באותם משחקי "עשי בי כרצונך. נצלי אותי, השפילי אותי, הכאיבי לי, התעללי בי והפליאי בי מכותייך", אלא ששם ה"שימוש" אינו באמת "שימוש", הלא כן?).

והערה לסיום: אני מוצא את הכותרת שלך פוגעת בי שלא לצורך.
פסיק מיותר 388725
(דיסקליימר: לא הצלחתי להגיע לחוק עצמו, אבל קראתי את קמיר.)

עניין ה"שימוש" דוקא מוצא-חן בעיני‏1.

ברור שכל איש (לרבות אשה) שאונס אשה, הולך לזונה, או הולך למזרון הפלוגתי, משתמש באשה לסיפוק צרכיו המיניים. ובכל-זאת, רק המקרה הראשון פלילי, ושני האחרונים יכולים שלא להיות פליליים. כמו-כן, מי שמתנה אהבים לאשה (אני מקוה שאין צורך להגדיר) אינו "משתמש" בה, ולכן חוק הכפיה המינית לא חל על המקרה, ולא משנה אם ארבע שנים לאחר מכן, בזמן הגרושין, היא פתאום תזכר שהיא דוקא מלמלה איזה "אולי לא כדאי, הילדים יתעוררו" לפני שנכנעה לסערת יצריה – זהבה גלאון תענה לה "אני לא יודעת אם היתה הסכמה או לא, אבל שימוש בטח לא היה. שיהיו לך גירושין נעימים". רק אם היה שימוש, צריך לבדוק הסכמה וכיו"ב.

אני יכול לחשוב גם על מקרה מעשי. היה ראיון במוסף סופ"ש עם איזה בורג חשוב בסצינת המועדונים והמסיבות ("האומן 17"? לא זוכר) שהועמד לדין על כך שאנס אשה בשירותי איזה מועדון תל-אביבי. אני לא יודע מה קרה בפועל, אבל מה ש_הוא_ טען זה שהוא לקח איזו בחורה שיכורה ומטושטשת, כשהוא עצמו שיכור ומטושטש, לשירותים, ושם ירד לה עד שגמרה, והשאיר אותה שם. אם מה שאני זוכר שהוא טען זה האמת וכל האמת, אז לפי החוק החדש נראה לי שיהיה קשה יותר להעמיד אותו לדין, לטוב ולרע.

1 ונא לא לפרש את דברי שלא כהלכה.
פסיק מיותר 388805
בעיני, כל מה שנעשה מרצונה החופשי של בגירה שפויה אינו ''שימוש בגופה''. אם בכלל, אפשר להגיד שזונה משתמשת בגוף שלה כדי להרויח כסף (אני לא אגיד ''לייצר הכנסה'' כי זה משומש מדי).
פסיק מיותר 389196
כשאתה שואב מים מנחל, אתה משתמש בו. כשאתה מטפח מעיין, אתה לא משתמש בו. ההבדל הסמנטי מתרגם חד-חד-ערכית.
פסיק מיותר 389199
אם הנחל אומר לי "אין בעיה, תשאב חופשי כולל ביזאר, רק שלם לי מראש" אני לא רואה בזה "שימוש" (שהיא מילה בעלת קונוטציות של ניצול, לפחות בהקשר עליו אנחנו מדברים). אבל אולי מוטב לי לא להתווכח איתך על סמנטיקה.

גילוי נאות: הכותב אינו קונה שירותים מיניים בתשלום.
פסיק מיותר 389223
אה. אז אני לא ראיתי ב"שימוש" קונוטציות שליליות בהקשר של החוק הזה (שאותו לא קראתי, אז כדאי שאני אשתוק כאן לפני שאתפדח).

גילוי נאות: לא הצעתי.
פסיק מיותר 404876
החידוש המרכזי בחוק של קמיר הוא טיפה אחר. הדגש העיקרי הוא דווקא על זה שבסיטואציה של ''שימוש בגוף אישה'', חובה על ה''משתמש'' לקבל הסכמה מפורשת, והוא לא יכול להסתפק באי-הבעת-אי-הסכמה. אחת המטרות היא למנוע את המצב שבו הקורבן חשה כנאשם על דוכן העדים.
פסיק מיותר 404931
אז זה בטח מחייב הגדרה יותר ברורה של ''שימוש''...
פסיק מיותר 404937
אני לא בטוח שזה כך בעיני קמיר. במאמר מעניין מאוד (http://www.notes.co.il/orit/4713.asp?p=0 - באמת מומלץ לקרוא) שבו היא פורשת את הרקע התיאורטי להצעת החוק שלה, היא כותבת כך:
-------------
"ואולם די במחשבה נוספת אחת של כל קורא וקוראת סבירים כדי לראות כי הקביעה שאינוס הוא העבירה האלימה היחידה בה ההתנהגות עצמה, בנסיבות אחרות, היתה נחשקת על ידי הקורבן, מניחה, כמובן מאליו, שכל מגע מיני (הטרוסקסואלי?) הוא, מטבעו ובהכרח אלים או כופה בצורה כלשהי ובמידה כלשהי. לפי גישה זו כמעט שאין הבדל בין מגע מיני רצוני אהדדית ובין אינוס, ולמעט אלמנט אחד בלבד [=הסכמת האישה], שיכול להיות גלוי או סמוי, ברור או מעורפל, מגע מיני ואינוס הם, בעצם, בלתי מובחנים.

זוהי גישה מוטעית ומזיקה, ואינה רצויה על פי שום תפיסת עולם המעריכה את כבודו הסגולי של האדם ואת המגע המיני הרצוני – אהדדית על ידי משתתפיו.

לשם הבהרה, חישבו על ההיבטים המורכבים המבדילים קרב אגרוף רצוני ותגרה אלימה המתרחשת בניגוד לרצונו של אחד הצדדים. הרי ברור לכל כי שני מצבים אלו נבדלים זה מזה גם ברכיב ההתנהגות, ולא רק בקיומה או העדרה של הסכמה הדדית. ואכן, דומה שלא היה עולה על הדעת לטעון כי אגרוף ותגרה כפויה זהים בכל – למעט האלמנט האחד של הסכמת אחד הצדדים. שכן ברי לכל בר בי רב כי באגרוף חלים כללי התנהגות המוכרים היטב למשתתפים, אשר מבטיחים הגינות, כבוד הדדי, ו"רוח ספורטיבית". שני הצדדים, אף כשהם מחליפים מהלומות ומקיזים זה את דמו של זה, מתנהגים כשותפים המשחקים יחדיו לתועלתם והנאתם המשותפת. כאשר אחד הצדדים חורג מן הכללים המוסכמים, ומכה באחר באופן ההולם תגרת רחוב ולא איגרוף, (למשל "מתחת לחגורה"), החריגה מן ההתנהגות המותרת מזוהה מיד, והחורג מן הכללים נענש. בתגרה כפויה על ידי אחד הצדדים, ההתנהגות שונה בתכלית: פראית, לא מכבדת, לא מתחשבת. וההבדל גלוי לעין.

כשאנו חושבים על אגרוף ותגרה איננו מפרידים את מפגש האגרוף עם פני היריב מן ההקשר הרלבנטי של גופים המתנועעים זה מול זה בהרמוניה על פי חוקיות ספורטיבית; כיוון שכך, "ההתנהגות הרלבנטית" שונה מאוד באגרוף מאשר בתגרה כפויה.

מקל וחומר שכך גם לגבי היחס בין חדירה מינית שהיא רצויה לאישה (welcome by her), ובין חדירה מינית המבוצעת בה בעל כורחה. גישה המפוררת את שני הצדדים למעשה המיני לאיברים נפרדים, ומוציאה את החדירה מהקשרה, פוגעת בכבוד הסגולי האנושי של שני בני האדם, ושל כל אדם בכלל."
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • שוטה הכפר הגלובלי
  פסיק מיותר • עומר
  פסיק מיותר • ירדן ניר-בוכבינדר
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • ירדן ניר-בוכבינדר
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • ירדן ניר-בוכבינדר
  פסיק מיותר • עומר
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • עומר
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • ירדן ניר-בוכבינדר
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • ירדן ניר-בוכבינדר
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • ירדן ניר-בוכבינדר
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • ירדן ניר-בוכבינדר
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • דורון הגלילי
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • דורון הגלילי
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • דורון הגלילי
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • ירדן ניר-בוכבינדר
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • שוטה הכפר הגלובלי
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • שוטה הכפר הגלובלי
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • עדי סתיו
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  פסיק מיותר • ברקת
  פסיק מיותר • האייל האלמוני
  צרור שאלות • האייל האלמוני
  צרור שאלות • שוטה הכפר הגלובלי
  צרור שאלות • ישראל הירש
  צרור שאלות • האייל האלמוני
  צרור שאלות • שוטה הכפר הגלובלי
  צרור שאלות • האייל האלמוני
  צרור שאלות • שוטה הכפר הגלובלי
  צרור שאלות • חשמנית על מונית
  צרור שאלות • האייל האלמוני
  צרור שאלות • חשמנית על מונית
  צרור שאלות • שוטה הכפר הגלובלי
  צרור שאלות • האייל האלמוני
  צרור שאלות • לא חרדי ולא עורך-דין
  צרור שאלות • אסור לויתן
  צרור שאלות • יור הוועדה לביטול מרכאות
  צרור שאלות • שוטה הכפר הגלובלי
  צרור שאלות • אסור לויתן
  צרור שאלות • שוטה הכפר הגלובלי
  צרור שאלות • האייל האלמוני

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים