בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 23/08/06 15:05
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404461
אני חושבת שהייתי יוצאת פחות מבולבלת, אלולא מכיתה א' עד ח' היו מלמדים אותי חשבון פשוט, בכיתה ט' קצת פונקציות ובתיכון (י'-יב') מפציצים אותי במספרים מרוכבים, אינדוקציות וקטורים וכו'. לדעתי הבעיה טמונה במערכת החינוך, אשר נזכרת ללמדת מתמטיקה רק בתיכון...
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404463
''חשבון פשוט'' יכול להיות מאוד קשה - ואם מישהו לא שולט בחשבון פשוט, קרוב לודאי שהוא מאוד מאוד יתקשה עם מתמטיקה תיכונית.
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404465
אתה צודק כולם זקוקים לבסיס. אבל לא למרוח את החומר על גבי 8 שנים ואז בבת אחת ללמד מתמטיקה.
לדעתי אפשר ללמד חשבון פשוט עד כיתה ה', ומכתה ו' להרגיל את התלמידים לחומר יותר קשה. אני זוכרת שבכיתה ו' עוד למדנו שברים ורק בכיתה ז'-ח' התחלנו ללמוד קצת גאומטריה (זוויות במשולש) ומשוואות עם נעלם אחד. לדעתי, תלמידים מסוגלים ללמוד זאת כבר בכיתה ה'-ו'.
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404469
קראתי פעם (נדמה לי שב''חשבון להורים'' של רון אהרוני) תיאור מפורט של מה לומדים בכל שנה ביסודי ולמה אי אפשר לזרז עניינים. זה די שכנע אותי בשעתו.

מה שאולי הייתי מוריד הוא את כל נושא ''תבניות המספר'' ועובר ישר למשוואות. מצד שני, אני מניח שיש סיבה טובה שהוא קיים - כנראה שלא חסרים תלמידים שהקפיצה גדולה מדי עבורם.
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404473
מה עם הקפיצה הגדולה ממשוואות עם נעלם אחד וזוויות במשולש למטריצות וטריגונומטריה?
לא היה לך קשה ללמוד חמש יחידות כשהידע שלך מסתכם בחשבון פשוט?
(אלא אם כן הבית ספר שלך היה שונה ולמדת קצת יותר ממני...)
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404479
לא למדתי מטריצות בתיכון. למידת הרעיונות הבסיסיים של טריגו לא הייתה נוראית - רק כשהתחילו לטחון זהויות מכאן ועד להודעה חדשה בלי שום אינטואיציה גאומטרית באופק התחילו הבעיות.

(בדיעבד, כל הזהויות הללו הן מהדברים הבודדים שלמדתי בבית הספר ונזקקתי להם באוניברסיטה).
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404480
על איזה זהויות אתה מדבר?
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404483
מתחילים מכאן:

וממשיכים הלאה. כשספר הלימוד של בני גורן יהיה לידי אני אתן דוגמאות.
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404484
וואלאק. החומר היחידי, כמדומתני, שלימדתי אי פעם בשיעורים פרטיים. אף פעם לא חשבתי עליו בשם הזה.:)
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404488
(באמת? איפה נזקקת להן?)
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404492
אין לי מקרים ספציפיים בראש כרגע. אני משער שבתרגילים טכניים בחדוו''ת וכדומה, וכמובן שגם בפיזיקה. בכל המקרים הללו לא היה צורך ביותר מהנוסחאות הבסיסיות וקצת סבלנות.
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404493
טוב, פיזיקה זה לא נחשב ואצלנו בכלל לא לומדים חדו''א.
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404496
גם אצלנו לחדוו''ת קוראים אינפי (ואח''כ יש גם ''תורת הפונקציות'' ו''פונקציות ממשיות'', ו''מתמטיקה שימושית'' וכאלה).
אלכסנדרוביץ' לבני-תמותה 404529
אגב, רק באוניברסיטה תופסים שמה שלמדנו בתיכון הוא בכלל לא מתמטיקה, אלא סתם סט של חוקים, שיטות עבודה, כמה טריקים, ושלוש הוכחות (עם יוצא דופן בולט, הגאומטריה)

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים