בתשובה להאייל האלמוני, 04/09/06 13:18
אין ''סוגים'' של חירויות 406932
זה לא "אד הומינם" אלא פשוט אוסף שרירותי.

למרות שאין חובה להפריך טענה שרירותית, עקב העצות הטובות שקיבלתי אחזיר טובה:
סקילה באבנים נתמכת במסגרת "חירות חיובית". מתוך המאמר:

"התפיסה האחרת של חירות נקראת החירות החיובית משום שהיא נתפסת כהימצאות של שליטה עצמית, תכלית, או הגשמה עצמית. כאן, האדם איננו נחשב בן־חורין אם הוא עושה כרצונו, - אלא רק אם יעשה את ***הדבר שראוי לו לעשותו***. זוהי התפיסה הרדיקאלית (מבית מדרשם של רוסו, מרקס והגל) של החירות. לפי ברלין, אנו משתמשים בתפיסה זו כאשר אנו דנים בשאלה "מה או מי הוא מקור הסמכות אשר ***קובע מה ראוי לו לאדם להיות או לעשות***".
"

היות ואין הגדרה ואין שום סטנדרט לקבוע מה "ראוי" לאדם לעשות, הכל הולך:
סקילה באבנים היא החירות להשגמה עצמית איסלאמית,
ושריפת אנשים בעודם בחיים היא חירות למרחב התפשטות לגזע העליון.

ד"א תוכל לשמור על המוניטין שלך כיועץ איכותי אם תמציא לעצמך שם או כינוי.
ודאי אינך רוצה שהמוני זומבים אמוציונאליים אנונימיים יהנו מתהילת-חינם?
אין ''סוגים'' של חירויות 406935
מה זה "זומבים אמוציונאליים"?
אין ''סוגים'' של חירויות 407075
זה היה אוסף שרירותי אם אלה היו תגובות של כמה מגיבים שונים. התגובות המלונקקות הן כולן שלך והחריגות (האלימה?) שלהן היא שהופכת את האוסף ללא שרירותי אלא בעל מאפיינים ברורים (הכותב, המוטיב החוזר החריג). אי לכך לא תיפלא הקפיצה המיידית שלך מטענת חוסר ההגדרה ל"מה ראוי", למסקנה (הבנויה על אסוציאטיביות אישית) כי ה"מה ראוי" עשוי לכלול דווקא חירות אלימה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים