בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 14/09/06 8:08
שאלות על ה''יושר'' 409021
תפסיק להציק, הוא התכוון לחשבון פשוט. (וגם לגביו הוא טעה)
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 409024
אני מכירה אחד, מורה למתמטיקה בין שאר עיסוקיו. יום אחד, בחדר המורים, מורה צעירה לספרות התלוננה על בעיות המשמעת הקשות שלה, על יחסם הלא-רציני של התלמידים ועל כך שהם אינם מבינים את חשיבות לימודי הספרות וכמה זה קשה וכו'. האיש הוא אדם קצת זדוני, וכדי לתמוך בה בגלוי ואחר כך ללעוג לה בינו לבין עצמו ובינו לבין משפחתו וידידיו, הוא אמר לה בארשת פנים רצינית: "גם מתמטיקה זה קשה, נו טוב, אבל ברור שמתמטיקה זה לא קשה כמו ספרות, ספרות זה המקצוע *הכי* קשה..."

היא ענתה לו ברצינות ובתום לב: "נכון, טוב שאתה מבין את זה, מורים למתמטיקה בד"כ לא מבינים את זה...".

זה היה לפני למעלה מ-‏10 שנים, והוא צוחק עליה עד היום.
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 409034
לא ברור לי מה כל כך מצחיק. אם משווים מתמטיקה של תיכון לספרות של תיכון - לטעמי (שהשתקף יפה בציונים שלי) ספרות הרבה יותר קשה.
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 409036
אני חושב ששני המקצועות התיכוניים בוחנים מיומנויות שונות מאוד, ולכן הקושי הוא סובייקטיבי: מתמטיקה של תיכון בודקת את היכולת להציב בנוסחאות כמעט ללא מחשבה, וספרות של תיכון בודקת את היכולת לכתוב עמודים של בולשיט.
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 409038
Looks like sour grapes to me.
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 409480
אל תזלזל ביכולת להציב בנוסחאות,
זוהי הרמה הבסיסית ביותר של אבסטרקציה,
התלמיד רואה שנוסחה אחת פותרת אינסוף בעיות, ושהמספרים השונים אינם יוצרים בעיות שונות אלא מקרים של אותה הבעיה.

אבסטרקציה היא הפעולה הקוגניטיבית החשובה ביותר,
ולא במקרה אלו אשר מצטיינים במתמטיקה בתיכון (אע''פ שרק מציבים בנוסחא) מצטיינים גם בהמשך חייהם.
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 409487
אני לא מזלזל לא ביכולת להציב בנוסחאות ולא ביכולת לכתוב עמודים של בולשיט.
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 413189
אז זאת החוויה שלך ושל קבוצה מסויימת מתוך כלל התלמידים. אצל הרוב התמונה היא שונה: רוב התלמידים הניגשים לבגרות מצליחים איכשהו לעבור את הבחינות בספרות, היסטוריה, אזרחות, תנ"ך וכיו"ב בצורה סבירה. מה שמוריד את אחוז זכאי תעודת הבגרות בארץ לסביבות ה-‏45% הוא הכשלון (או ההימנעות מהבחינה, מראש) במתמטיקה ובאנגלית, ועכש"ז יותר המתמטיקה. לרובם, לא הספרות היא המשוכה הבלתי-עבירה.
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 413190
אא"ט, הציון הממוצע באזרחות הוא 60+ . ממוצע כזה מראה על הרבה מאד ניכשלים.
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 413207
מה זה "באזרחות"?

בכל מקרה, במתמטיקה ובאנגלית יש אחוז כשלונות הרבה יותר גבוה מאשר בספרות (מי ששומר על הממוצע הן לדעתי הנבחנות הבנות, אך לא ידוע לי אם קיימת סטטיסטיקה מגדרית בנקודה זו), כולל אחוז הימנעות מהתייצבות לבחינה.
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 413211
ב:אזרחות" פירושו במיקצוע האזרחות. ממוצע כל כך נמוך -פירושו אחוז גבוה של כשלונות.
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 413213
הבנתי (מה שבלבל אותי הוא הנוהג להשתמש במילה "באזרחות" כניגוד ל"בצבא"). האם מדובר באחוז כשלונות הרבה יותר גבוה באזרחות מאשר במקצועות ההומאניים (הומאניסטיים?) האחרים? - היסטוריה, תנ"ך, ספרות?
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 413222
בפירוש כן.
בגלל פליני, אנטוניוני, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר 413212
התנסחתי בצורה לא ברורה: מי ששומר, לדעתי הלא בדוקה, על הממוצע בבגרות ב*ספרות*, הן הנבחנות הבנות.
בגלל ויסקונטי, זפירלי (, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר) 410486
בגלל ויסקונטי, זפירלי (, קורסאווה וגודאר, לא הבנתי שום דבר) 410499
אופס, נכון. וגם לא ''לא הבנתי'', אלא ''לא תפסתי''.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים