בתשובה לדורפל, 24/09/06 12:56
הנה הזדמנות טובה 411276
ככל הידוע לי, סירוס (שהוא אסור מן התורה) הוא יותר גרוע ממשכב זכר.
משכב זכר הוא עברה.
מי שמסרס עצמו, גם עובר עברה, וגם מונע מעצמו קיום עתידי של מצוה.
הנה הזדמנות טובה 411300
לא התכוונתי לסירוס קלאסי - מלא, תמידי וכו'. התכוונתי למשהו כמו הזריקות שנותנים לפעמים לעברייני מין, או לתרופות שאולי נותנים למי שסתם מתלונן שהדחף המיני משגע לו את החיים.
הנה הזדמנות טובה 411907
מלבד זאת, אנחנו יהודים, לא נוצרים.
ישו הטיף שאם עינך תכשיל אותך תעקור אותה, כי מוטב לך להיות עיוור מאשר להגיע לגיהנום.

אם למישהו יש דחף לאיסור מן התורה, יפה. שיתמודד.
כמו שלאחרים יש יצרים בכיוונים אחרים‏1.

1 הבעיה מתחילה כשמישהו הולך לרב שלו ואומר לו, "אני הומו". הרב אומר, "עזוב שטויות, תתחתן, יהיה בסדר". הבחור מתחתן, אבל לא הכל בסדר. אחרי שנתיים הוא מחליט שהוא לא יכול ככה, ומתגרש. אף אחד לא נותן את דעתו על הבחורה שיכלו להיות לה חיים אחרים עם מישהו אחר, אם היא לא היתה פוגשת את ההומו-שלא-רוצה-ופועל-בעצתו-של-הרב, ועכשיו היא גרושה-שלא-באשמתה.
הנה הזדמנות טובה 412001
ואם הוא הולך לרב ואומר-"אני לא אוהב את הטעם של אשתי בבגדים" והרב אומר לו- "עזוב שטויות, יהיה בסדר"? אז גם כן אשתו תהיה גרושה שלא באשמתה? אני לא חושב שצריך לחלק "אשמה" בגרושין.
הנה הזדמנות טובה 412014
שמתי לב שהאנלוגיות כמעט תמיד יותר מקלקלות מאשר עוזרות להבין או לברר.

כשאדם מושפע מן החוקים הנוקשים של החברה בה הוא חי, ועקב כך הוא עושה בחייו החלטות המנוגדות באופן קיצוני לטבעו ולמסוגלות הפיסית והנפשית שלו - זהו עניין כבד מאוד, זה לא "הבגדים של אשתי", ולא שום דבר שאפילו מתקרב לזה.

אולי זה לא עניין של "אשמה", ונועה השתמשה במילה הזאת שהיא חלק מביטוי מקובל. העניין הוא שאם הבחור הדתי/חרדי לא היה חי במקום שבו לרב ולחוקים הדתיים-חברתיים יש השפעה מרכזית כל כך - לא היתה נוצרת אומללות עמוקה אצל כל הנוגעים והנוגעות בדבר.
הנה הזדמנות טובה 412017
האומללות נוצרת כתוצאה מכך שהן *לא* נוגעות בדבר. לומשנה.
הנה הזדמנות טובה 412048
דווקא אולי נוגעות *בו* אבל לא נוגעות "לו".
סליחה על הבורות 412040
מכריחים להתחתן אצל הדתיים?
סליחה על הבורות 412044
לוחצים, והאגדה מספרת שאצל החסידים, ובייחוד אצל החב''דניקים - לוחצים מאוד, בייחוד על הבחורה, בייחוד אם מדובר בשידוך בין משפחות מיוחסות או עשירות או שני הדברים ביחד. זה אולי לא נקרא להכריח, אבל זה לא רחוק מזה.
סליחה על הבורות 412050
בטוח יש מקרים שבהם זה ''להכריח''.
סליחה על הבורות 412098
בתור מי שהפעילו עליה לחץ נפשי בלתי מתון לגבי כל מיני אספקטים קטנים שנוגעים חתונה, אני חושבת שזה נקרא להכריח.
סליחה על הבורות 412122
והלחץ הזה לא מספיק גם כדי לשמר את הנישואין?
הנה הזדמנות טובה 412095
נועה השתמשה במילה הזו מכיוון שחלקים בחברה הדתית, עדיין, מסתכלים בצורה עקומה על גרושות.

____________
אגב, מקרה נוסף של "גרושה-שלא-באשמתה", והפעם אני מכירה אותה אישית: מעשה בבחורה חרדיה שהתחתנה, ולאחר 3 חודשים בא הבחור, והודיע שהוא יוצא בשאלה.
הנה הזדמנות טובה 412112
במקרה כזה - אין זו אשמתו של אף אחד.
הנה הזדמנות טובה 412220
האמת היא, שבמקרה זה, זו אשמתו של הבחור.
לא יוצאים בשאלה מהחברה החרדית מהיום למחר. אין ספק שזה היה תהליך ארוך ומלא לבטים. הוא לא היה צריך להתחתן אם הוא סבר שהוא עשוי, אולי, לצאת בשאלה.
הנה הזדמנות טובה 412228
א. לא מן הנמנע שהוא חשב שהחתונה תייצב אותו בחברה החרדית, ורק בדיעבד הרגיש שלא כך.
ב. גם אם לא מהיום למחר, בהחלט ייתכנו תהליכים מאוד מזורזים של שבועות אחדים. בעיקרון, אני מכירה לפחות אישה אחת שיצאה מחברה דתית מאוד (לא חרדית, אבל באמת דתית ביותר) בפירוש בתוך 24 שעות.
ג. יש להניח שילדים עוד לא היו להם, וגם בפניה ניצבה האפשרות לצאת בשאלה.
הנה הזדמנות טובה 412235
ג. מתוך היכרות איתה - אצלה זה יהרג ובל יעבור.
הנה הזדמנות טובה 412211
מילא "גרושה-שלא-באשמתה", יצא לי‏1 להכיר גם "אלמנה-שלא-באשמתה"‏2

__
1 בגילי זה כבר לא כל כך נדיר.
2 או בכל אופן, שלא הוכחה אשמתה.
הנה הזדמנות טובה 413284
היא כל הזמן אמרה לו שלא ישים כל כך הרבה מלח באוכל, והוא לא הקשיב...
הנה הזדמנות טובה 412047
יש גרושין שלא צריך, יש כאלה שכן.
הנה הזדמנות טובה 412121
אנחנו לא יהודים. את יהודיה. אני אתאיסט/אגנוסטיקן.

אם עישון לא היה מזיק לבריאות בכל מקרה, אבל עדיין ממכר, זו לא הייתה דרך הפעולה הנכונה עבור דתי להגמל לגמרי מעישון, כדי להיות מסוגל לשמור שבת יותר בקלות?

אנחנו לא מדברים על עקירת העין, אנחנו מדברים על כיסויה - וזו הרי דרך פעולה שגרתית לגמרי אצל הדתיים להתמודדות עם פיתויים. עוברת אישה בלבוש קיצי נורמלי? עוצמים עיניים. מתחשק לנשוך כרית? לוקחים כדור או שניים.
הנה הזדמנות טובה 412223
1. אתה מתכוון שאתה יהודי אורתודוקסי שלא מאמין באלוהים.
2. דרך הפעולה הנכונה עבור דתי היתה לא להתחיל לעשן מלכתחילה, ביודעו שהוא יטפס על הקירות בשבת.
3. חוששתני שיש טאבו רציני למדי בכל הקשור לסירוס, אפילו זמני, מבחינת ההלכה. אפילו בעלי חיים אסור לסרס‏1.

1 אבל מותר למכור אותם לגוי לא מסורסים, ולקנות אותם ממנו אחר כך מסורסים.
הנה הזדמנות טובה 412282
1. בהנחה (הלא סבירה) שזו לא הייתה נטו בדיחה - לא. אני לכל היותר עברי.
2. הוא בדיוק חזר בתשובה.
3. אוקיי.
יש פתרונא 412297
תתחתן יהיה בסדר. השם יתרווח שמו, אני אתן לך כדורים שיעזרו לך לא חשוב על השטויות האלו, הבלי העולם הזה, אני גם רוקח קהילתי.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים