קריסת תעשיית המדיה - בעד או נגד? 414410
להרבה ספרים מוצליחים יש ספרי המשך גרועים.
יוצרים את ספרי ההמשך משום שזה מתכון מובטח לעשות כסף, לא משום שלסופר היה רעיון מוצלח להמשך.

סדרות טלויזיה מצליחות נוקטות בטריקים משפרי רייטינג. פרק יסתיים בתפנית מפתיעה ומותחת שמשאירה את הצופה במתח עד הפרק הבא.
סדרת המופת "פיירפלי" בוטלה בשלב מוקדם משום שהיוצר סירב לדרישות רשת השידור להכניס טריקים כאלו גם מתי שהם פוגמים באיכות היצירה.

כשתקרוס תעשיית המדיה - האם יהיה זה הפסד משמעותי?

"הנסיך הקטן", למשל, נכתב על ידי סופר שהתפרנס מעבודה אחרת.

אני אופטימי.
אם הזמן יופיעו יצירות עצמאיות, וגם יצירות יותר מושקעות שימומנו על ידי בעלי אינטרסים שונים.
אמנם רובם יעבירו מסרים מיסיונריים, אבל יהיו גם כאלו שימומנו על ידי אנשים שחולקים באידיאולוגיה שלך.
לפחות יהיו אלה סרטים שמעבירים מסר כלשהוא או שגורמים לחשוב, לא ככה?
קריסת תעשיית המדיה - בעד או נגד? 414428
סדרת המופת פיירפלי (בלי ציניות - יש לי את כל הסדרה ואת סרניטי בדויד) בוטלה בגלל רייטינג נמוך.
גם בזה אשמה הרשת ששמה את הסדרה בסלוט נורא ואיום, אבל לא שמעתי שאף אחד, כולל ג'וס, מאשים אי פעם את הרשת בביטול הסדרה מסיבות של ''טריקים'' אלו או אחרים.
קריסת תעשיית המדיה - בעד או נגד? 414670
תמיד טענתי שאשמה זה דבר סובייקטיווי.

משום שג'וס סירב להשתמש בטריקים אלו או אחרים, שני דברים קרו:
א. ריב ומתיחות בין ג'וס לבין הנהלת פוקס.
ב. רייטינג קצר-טווח נמוך לעומת הפונטציאל.
שתי התוצאות המצוינות מעלה תרמו לכך שהסדרה בוטלה.

בכל אופן, על אשמה אי אפשר להתווכח.
נגד 414442
מה רע בפרק שמסתיים בתפנית מפתיעה ומותחת? שתיים מהסדרות המצליחות ביותר בטלוויזיה עכשיו שמשתמשות עד לזרא בטריק הזה ("אבודים" ו"24") הן אחלה סדרות (שפה ושם גם מעבירות מסר וגורמות לחשוב). יהיה לי חבל אם הן יבוטלו בגלל קריסת המדיה.
נגד 414672
הסדרות שציינת הן בהחלט מצליחות.
האם הן גם מוצלחות? זה כבר עניין של דעה.
ראיתי את העונות הראשונות של שתיהן ו"24" היא באמת לא רעה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים