בתשובה לעדי סתיו, 27/11/06 13:45
''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'' 421828
לא הבנתי את הפסקה הראשונה.

אולי נראה לך שאף אחד לא מתעניין בשלילת הזכויות של תושבי חברון מול זכויות היתר של מתנחלי חברון,אבל אני חושב שכמעט כל מי שקורא לישראל אפרטהייד, מתייחס לזה. לפחות, מבחינת הבסיס לדיון הזה, כל זמן שהמצב הזה קיים, ישראל לא תוכל לבטל השוואות כאלה.
''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'' 421834
אני לא אומר שזו העמדה שלך, אז אין לך סיבה להתרעם על זה שאני ממציא אנשי-קש במקום לדבר איתך.

לדעתי, תומכים בחרם תוך-כדי שימוש מרכזי בדרא"פ כתקדים מאחת מארבע סיבות:

1. פוסט-לאומיים (ובכלל זה מרקסיסטים ואנרכיסטים) שטוענים שישראל גזענית מעצם הגדרתה
2. לא בהכרח פוסט-לאומיים שטוענים שישראל מנסה לספח דה-פקטו את השטחים ("גוררת רגלים"), ומדיניותה שם היא מדיניות של ריבון לכל דבר, ולכן – אפרטהייד
3. בורים (לא במובן של חוואים אפריקנרים)
4. פלשתינים היפוקריטיים ותומכיהם

סיבות 3 ו4 לא מעניינות אותנו, כי הבורים ישתכנעו מיד כשישמעו שלערבים ישראלים יש זכות הצבעה, ואילו ההיפוקרטים לא ישתכנעו גם אם כל היהודים בארץ ובעולם יזרקו עצמם לים בו-זמנית. לגבי 1, זכויות החסר של תושבי חברון הפלסטינים הם רק דוגמה אחת לגזענות האינהרנטית למערכת, ולגבי 2, יש לי איתם ויכוח על עובדות.

ניסיתי לגרור אותך לבחור בין טיעונים מסוג 2, שאז אפשר להתחיל להשתמש בעובדות, או לטיעונים מסוג 1, שאז אפשר להתחיל להתעמת עם המציאות הרחוקה מאוטופיה. אולי עדיף פשוט לשאול.
''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'' 421838
בלי קשר לעמדה של מי זה, אנשי קש זאת טכניקת דיון שלא מובילה לשום מקום.

החלוקה שלך היא מאד שטחית ופשטנית. כל מי שלא מסכים איתך הוא או אוטופיסט, או קורא מחשבות, או בור או אוייב או צבוע (שמשום מה, אצלך, זה גם אותו הדבר)?
''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'' 421850
כבר אמרתי שהפשטות מעניינות אותי. לאן עוד אתה רוצה שזה יוביל? הרי במציאות, שנינו מתנגדים לחרם על ישראל.

ומי שלא מסכים איתך הוא מה, שטחי ופשטני? פוסט-לאומיים (אם נניח שהם קיימים) הם לא אוטופיסטים ואין לי דבר רע לומר על האידיאולוגיה שלהם, למרות שאני מתנגד לה עקרונית ומתנגד פרקטית לישומים היותר רדיקליים שלה, ובפרט באזור שלנו, כי אני חושב שהם יכולים להוביל רק לשפיכות דמים. מי שחושב שמטרתנו היא סיפוח דה-פקטו של השטחים מחזיק מן-הסתם בדעתו מטעמים מסוימים, ואני מן-הסתם חושב שהוא טועה, כי דעתי שונה. בורים תמיד יהיו, צבועים הנמנים עם ידידינו ממילא לא ישתמשו בכשלים רטוריים כדי להחרים את ישראל דווקא, ואילו אויבינו חייבים להיות צבועים כדי לטעון ברצינות להחרים אותנו על בסיס דרא"פ שלא על בסיס אחת מהקטגוריות, שהרי הם אינם יכולים פשוט לומר "כי אנחנו מבקשים".

טוב מספיק?
''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'' 422000
לאן אני רוצה שזה יוביל? למעשה, ברגע שהסכמת שיש בחברון מצב גזעני, הגענו למקום אליו אני רוצה שזה יוביל. עכשיו נשאר לי לשאול: למה אתה לא מתקן את תשע נשמות ואת אורי רדלר?

מי שלא מסכים איתי הוא הרבה פעמים שטחי ופשטני. גם מי שמסכים איתי הוא הרבה פעמים שטחי ופשטני. "אפילו" אני הרבה פעמים שטחי ופשטני. רוב האנושות היא הרבה פעמים שטחית ופשטנית.
''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'' 422007
בכל מקום יש איזושהי מידה של גזענות, ואני בטוח שאורי רדלר ותשע נשמות יסכימו איתי. לא בכל מקום יש גזענות ממוסדת, חסרת-בושה וטוטאלית של המדינה, כמו בדרא''פ (להבדיל מסכסוכים לאומיים), ולא כל מקום מחרימים. לזה התכוונתי כשאמרתי ''לא על אותה סקאלה''. הייתי בטוח שזה היה ברור מאוד.
תיאטרון האבסורד 422096
עדי, אין לי מושג מדוע אתה מכלה זמן על זה, כשהעובדות מאוד פשוטות וברורות. הבעיה היחידה איתן היא שסמיילי ומרעיו מעדיפים להתעלם מהן.

קבוצה קטנה באוכלוסיה (בערך 3 אחוז בכללה, חצי אחוז בשטחים פרופר) התיישבה בנקודות מסוימות בתוך השטחים הכבושים, תחת ובהתאם להבטחה של מדינת ישראל כי אלו שטחים ריבוניים של מדינת ישראל.

עתה, באה חבורת סמיילי וטוענת כך: מאחר והאזרחים הישראלים הללו התיישבו בשטח שלדעתנו ולדעת מר"ן לא צריך להיות חלק מישראל אלא חלק מפלסטין הנבנית, הרי שיש לתת אזרחות ישראלית לכל תושב בשטח פלסטין ואי מתן אזרחות כזו הוא אפרטהייד.

הטענה הזו לא תעמוד כמובן אפילו שתי דקות בבית הדין של השכל הישר, אלא שסמיילי וחבורתו עוטפים אותה בשלל טענות על העוולות והגזילות הישראליות, בטענה שהן מונעות מרצון להפלות את הפלסטינים. הטענות יכולות להיות נכונות או לא נכונות או בחלקן נכונות, אבל אין להן שום נגיעה לטיעון הבסיסי.
תיאטרון האבסורד 422099
לא יודע, אני פשוט לא מסוגל להפסיק. בסוף אולי נגיע לאנשהו.

בכל-אופן, אני לא רואה הרבה דמיון בין הטענות של סמיילי לטענות של אחרים התומכים בחרם (שנכנסים לדעתי לאחת מארבע הקטגוריות בתגובה 421834, או עירוב כלשהו שלהן, בעוד שסמיילי אינו מתחייב לאף-אחת מהן, וטרם הבנתי לחלוטין את עמדתו, ולכן ביקשתי אותו לנסחה מחדש).

מתי הבטיחה ישראל שההתנחלויות הן שטחים ישראליים ריבוניים?
תיאטרון האבסורד 422105
<תגובהhttp://www.btselem.org/Download/Settlements_Map_Heb....
הבט במפה של ההתנחלויות ותראה שהחצי אחוז הזה הוא מוזר מאד.
הוא שולט על 40% . קרא מה שנמצא בקישור ותראה את האפרטהייד בנוסח ישראל 2006 במיטבו.
תיאטרון האבסורד 422203
"הבט במפה של ההתנחלויות ותראה שהחצי אחוז הזה הוא מוזר מאד.
הוא שולט על 40% . קרא מה שנמצא בקישור ותראה את האפרטהייד בנוסח ישראל 2006 במיטבו."

אני רואה בעיקר דמגוגיה במיטבה. עיקר ה-‏40 אחוז הללו הוא בקעת הירדן שבה לא יושב ממילא אף אחד. בשאר השטח יש עיוות מסוים אבל יש צורך באפרטהייד מחשבתי בין הגיון לאיגיון כדי לקרוא לזה אפרטהייד.
תיאטרון האבסורד 422608
אתה פילוסוף מדהים, אורי. גם הביקעה שמיושבת ביהודים-חוץ מיריחו-היא שטח שצריך להיות ויהיה פלסטינאי. הם זקוקים לשטח הזה כדי שהמדינה שלהם תהיה בעלת עומק מספיק ולא בנטוסטאן מוקף וחנוק. אם כבר במספר תושבים עסקינן, מי רבים יותר בביקעת הירדן, יהודים או פלססטינאים? פלסטינאים אם אתה כולל את יריחו בבביקעה והיא בבקעה. יש יהודים מעטים בביקעה ופעם גרו בה גם ערבים. היכן הם היום? אינני יודע.
יש לי הרושם שאתה תופס את הפלסטינאים כמו שהאמריקאים התייחסו לאינדיאנים; אם יש שטח טרשי בין בית לחם לדורא, אז זהו שטח ריק שאפשר ליישב ביהודים כי הרי לא גרים שם פלסטינאים. זה דומה למצב בו אם היינו תחת שלטון זר, היה מחליט השליט שאם בפרק הירקון לא גרים יהודים, אז אפשר ליישב שם את אנשיו.
הבעיה עם הגישה הזאת שהיא דופקת לנו את החיים ואת המדינה.
תיאטרון האבסורד 422760
בבקעה לא חיו אף פעם במספרים משמעותיים וגם היום לא חיים (לפי נתוני הלמ"ס הפלסטיני חיו ביריחו כ-‏13 אלף איש, נכון לשנת 1999. (נתונים: http://www.pcbs.gov.ps/site/3354/DesktopDefault.aspx...). לא חיים שם מאותה סיבה שלא חיים במדבר יהודה: קשה לחיות שם וכאשר עיבוד אדמה הוא צורך, זה אפילו בלתי אפשרי.

מכל מקום, אני לא קובע מה צריכות להיות עתודות הקרקע של הפלסטינים ואיפה הן צריכות להיות – העליתי טענה זו בנוגע לטיעון שלפיו 40 אחוז משטח הגדה הוא בתחום רשויות ישראליות והראיתי כי רובה של הטענה ריק וחל על שטח שממילא אינו משמש לא את ישראל ולא את הפלסטינים.

הטיעון הזה דומה לטיעון לפיו ישראל קיבלה בתוכנית החלוקה שני שליש מארץ ישראל המערבית – טיעון המתעלם לחלוטין מכך שהפלסטינים קיבלו 60 אחוז מהשטח שהיה מיושב (וישראל קיבלה את רוב הנגב, שבו כמעט לא ישבו לא יהודים ולא ערבים).

ואגב, אחרון: מאחר ואינך יודע מה עמדותי, אנא אל תייחס לי את העמדות שמתחשק לך לייחס לי. לבד מכך שהייחוס שגוי, הוא גם תכסיס די ירוד לחמיקה מדיון (אה, הוא כזה וכזה, אז אפשר להתעלם משאר טיעוניו).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים