שתי תהיות 428118
1. קשה לי להבין איך אל על הצליחה להלחץ מהאיומים או מהחרם, הרי זה לא שיש חברה אחרת שדווקא כן תשמור על השבת. אני חושב שאין יותר מדי חברות שמציעות אוכל כשר וזה בעצמו היה משאיר את החרדים באל על.
מעניין לבדוק איך השפיע החרם "הלא רשמי" על החרדים. אני גם לא בטוח שהעדריות שמייחסים לחברה החרדית היא עד כדי כך טוטאלית, ואני מניח שהיא נעשית פחות טוטאלית ככל שטסים יותר.

2. בלי להבין יותר מדי בכלכלה, ובטח בלי לרצות לעורר דיון ג'נרי על שוק חופשי, מישהו יכול להסביר לי את הרציונל של הפרטת אל על?
נראה לי שבסך הכל מכרו נכס לאומי לאדם פרטי, ומקריאה מרפרפת אבל קבועה בגלובס נראה לי שהם מבקשים הגנות ואולי אפילו סבסודים שונים, בזמן שהם מעסיקים עובדי קבלן בתנאים מחורבנים. מה שיצא זה שאל על משלבת את החלקים הגרועים ביותר של חברה ממשלתית עם החלקים הגרועים ביותר של חברה פרטית.
שתי תהיות 428125
כל החברות הסדירות שטסות לישראל מציעות אוכל כשר (בהזמנה מראש). אני לא יודע לגבי כשרות מהודרת, אבל אני גם לא יודע מה אל-על מציעה בנושא. לחרדים לא מפריע שגויים מחללים את השבת. מפריע להם שיהודים מחללים אותה, ולכן אין להם בעיה לטוס עם חברות זרות שטסות גם בשבת.
אני באופן אישי לא מחרים את אל-על, אבל משתדל להמנע מלטוס איתם, בעיקר בגלל המגבלות שיחסיהם עם החרדים מכתיבים לי (אין טיסות בסופי שבוע, הסרטים מצונזרים, אין חלב לקפה וחמאה ללחם) אבל גם בגלל השירות.
שתי תהיות 428253
אני חושב שארקיע וישראייר היו שוקלות ברצינות הפסקת טיסות בשבת עבור נתח שוק לא מבוטל כמו השוק הדתי והחרדי (בישראל ובחו''ל). מעניין לברר מה באמת היקפו של נתח השוק הזה בקרב נוסעי הטיסות לישראל וממנה.
שתי תהיות 428402
מאוד מעניין מה היקף שוק זה, אך עובדה שהוא מספיק גדול ע''מ שאל-על תכנע.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים