תנ"ך כן והסתברות לא? 428539
מה עם לעצור את ההתרחקות של התלמידים בישראל מלימודי המתמטיקה וכן את הקיטוב בין הציבור הטכנופילי לציבור הלודיטים?
תנ"ך כן והסתברות לא? 428540
אחרי המסדר אפשר לעשות מספר בוקר ללימודי מתמטיקה.
פסיכולוגיה הפוכה. 428542
במחשבה שניה, אם יטחנו לנוער הרבה תנ''ך תתקיים נהירה טבעית לכיוון מדעי הטבע.
תנ"ך כן והסתברות לא? 428595
הלודיטים? ומיהם הללו?
פילים עם מגיני כיסים. 428597
כאילו, טכנופילים אתה כבר מכיר?
עברי, קשר לוויקיפדיה העברית! 428599
לודיטים [ויקיפדיה]
עברי, קשר לוויקיפדיה העברית! 428602
נו, אבל ברור לי שהאלמוני ההוא כבר בדק בויקיפדיה בעברית וזה לא סיפק אותו. להפנות אותו לשם שוב רק היה מעליב אותו.
עברי, קשר לוויקיפדיה העברית! 428603
לא, אחרת הוא היה נכנס גם לקישור באנגלית משם. אולי ה''אלמוני'' רצה לפרסם את הערך העברי על הלודיטים.
עברי, קשר לוויקיפדיה העברית! 428604
אני חושב שהאלמוני שקישר לא היה האלמוני ששאל.
תנ"ך כן והסתברות לא? 428622
זה לא מפתח את השיפוט המוסרי ‏1 של התלמיד והופך אותו לאזרח טוב יותר.

--------
1 מה למדתי בשיעורי תנ"ך בבית הספר: אם יש לך שבוית מלחמה מותר לאנוס אותה בתנאי שמגלחים לה את הראש קודם. אם יש לך עבד מותר להרביץ לו בתנאי שיקחו לו לא יותר מיום-יומיים עד שיהיה מסוגל לעמוד שוב ולא פגעת לו במקרה בעין או בשן. ובן סורר ומורה שזולל וסובא יש להרוג (אבל את זה למדתי בשיעור "תלמוד").

כמובן שזה לא בא לומר משהו על התנ"ך, אלא על שיעורי התנ"ך ויכולתם לפתח שיפוט מוסרי.
תנ"ך כן והסתברות לא? 428674
אפשר להתווכח על שיפוט מוסרי ( למשל, הקצאת משאבים לסל התרופות על פי שיקולים של להציל כמה שיותר אנשים), אבל מי שיודע הסתברות יהיה אזרח טוב יותר ( לפחות בממוצע).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים