בתשובה לעומר גולדמן, 21/01/07 1:19
וכדי לחזור לנושא המאמר 429796
תלוי איך אתה רוצה להגדיר "עם" (ואני לא רוצה, כי ככה או ככה זה לא משחק בשבילי תפקיד מעניין). אם אתה רוצה לקרוא "עם" לקבוצות אתניות, אז כמו שאמרתי, במירוץ השנים שכנים עם תרבות דומה (ישראלים) מתערבבים מספיק בכדי לקלוע גם להגדרה הזאת. רוב העמים הם צאצאים של קבוצות שהיו בשלב כלשהו בעברן לא-הומוגניות במידה כזאת או אחרת, לא?
וכדי לחזור לנושא המאמר 429797
אני לא אוהב קבוצות אתניות. גם כי אי-אפשר קבוצה אתנית בלי גזענות, וגם כי כולנו קבוצה אתנית אחת גדולה.
אבל העניין הוא לא מה זה עם, אלא האם יש לעם היושב בציון זכות לומר שהוא המשך של העם היהודי ההיסטורי. בשביל זה צריך להשוות את המאפיינים של העם זה למאפייני העם השני. השוואה כזאת,לטעמי, תיתן אי שיוויון כי לעם היהודי ההיסטורי היה מאפיין אחד, דתי.
ולעניין הגדרת עם. לדעתי עם זו קבוצת אנשים המגדירה את עצמה כעם. נראה לי שזו גם דעת האו''ם, אם כי אינני בטוח. זה מה שעולה מעקרון ההגדרה העצמית שנקבע אחרי מלחמת העולם הראשונה (שוב, נראה לי). ההגדרה הזאת גם נוחה מאוד להשקפה קוסמופוליטית...
וכדי לחזור לנושא המאמר 429798
"אי-אפשר קבוצה אתנית בלי גזענות" - ??
וכדי לחזור לנושא המאמר 429799
"גם לומר: 'אני אוהב סינים' זו גזענות" (נראה לי איינשטיין)
וכדי לחזור לנושא המאמר 429800
להגיד "אז אתה אומר שאתה סיני?", לעומת זאת...
וכדי לחזור לנושא המאמר 429801
כוונתי היא שכל הבחנה בין בני אדם שלא מבוססת על כלום לבד ממוצא זו גזענות. בשביל להיות גזען לא חובה לומר "כל ה_______ הם זבלים מניאקים".
וכדי לחזור לנושא המאמר 429803
כוונתך הייתה ברורה, אך לא קשורה כלל לדיון. אהבה איננה האלטרנטיבה היחידה לשנאה. ''אני אוהב סינים'' ו''אני שונא סינים'' אינם המשפטים היחידים שאפשר להרכיב עם המילה ''סינים''.
וכדי לחזור לנושא המאמר 429804
כוונתי הייתה שכל התייחסות לאנשים על סמך מוצאם בלבד זאת גזענות. לפי התגובה שלך נראה שלא הבנת את כוונתי, ''אוהב'' זו רק דוגמה.
וכדי לחזור לנושא המאמר 429805
איפה הוצע להתייחס אל מישהו על סמך מוצאו בלבד?
וכדי לחזור לנושא המאמר 429816
בהגדרת עם על-סמך קבוצה אתנית
וכדי לחזור לנושא המאמר 429852
זו הצעה להתייחס אל קבוצות, לא אינדיבידואלים, ולהתייחס אליהם *גם* על סמך מוצאם האתני, ולא *רק*. דנו בהצעה לדבר על קבוצות אתניות, לא דנו בדברים שיאמרו בנושא.
וכדי לחזור לנושא המאמר 429802
אני אשפץ: הכוונה שלי הייתה להגיד שלא דיברנו לא על שנאה ולא על אהבה לסינים, פשוט על סינים, ושאין פה שום גזענות מובנה. דוגמה יותר ברורה וטובה תהיה להביא לתשומת ליבך שעור שחום נפוץ יותר בקרב יוצאי אפריקה מאשר בקרב יוצאי אירופה. שום דבר גזעני בעובדה הזאת. עוד עובדה לא-גזענית, שקשורה בגזע - אנמיה חרמשית נפוצה יותר בקרב יוצאי אפריקה. בשתי הדוגמאות, השהות הפיסית באפריקה של האינדיבידואל או הוריו המיידיים אינן חלק מהעניין, כמו שאתה בוודאי יודע.
וכדי לחזור לנושא המאמר 429875
קבוצה אתנית זו קבוצה של אנשים בעלי מוצא משותף. התייחסות על-סמך מוצא היא סוג של גזענות. אין זה משנה מה אומרים על אותה קבוצה, אלא עצם זה שמתייחסים אליהם כקבוצה מבחינה *פוליטית* (לא רפואית...).
וכדי לחזור לנושא המאמר 429843
כולנו שייכים למין האנושי? זה כן.
כולנו קבוצה אתנית אחת גדולה?
ממש לא.
וכדי לחזור לנושא המאמר 429899
והמין האנושי הוא סוג של קבוצה אתנית.
לא התכוונתי לדייק מדעית בדבריי... המשמעות הובנה: הפרדה בין בנ"א על-סמך מוצא היא ריקה מתוכן.
וכדי לחזור לנושא המאמר 429902
שכחת "נאציזם זה רע".
מה ריק מתוכן בהבדלה בין בני אדם על סמך מוצא? כבר נתתי לך את הדוגמה עם האנמיה החרמשית, לא?
וכדי לחזור לנושא המאמר 429905
ואני אמרתי שאני מדבר על הבדלה לצרכים פוליטיים ולא רפואיים.
הגדרת עם היא צורך פוליטי.
וכדי לחזור לנושא המאמר 429906
אוקיי, חשבתי שאתה נותן הצהרה כללית שמשמעותה, פחות או יותר, היא שאם אני שם לב שלמישהו יש עיניים מלוכסנות, אז אני גזען. נעזוב את הדיון הזה ונתחיל חדש - אם קבוצה של אנשים מאותו מוצא אתני רוצים להגדיר את עצמם כעם, ולא מוכנים להכיר כחברי הקבוצה באנשים ממוצא אתני אחר, מה דעתך בנושא?
וכדי לחזור לנושא המאמר 429976
כלומר, אתה מחלק את האנושות לשניים:
אלה ששומרים תרי"ג מצוות כדרך היהודים, ואלה שלא.
וכדי לחזור לנושא המאמר 430153
פחות או יותר... בדיוק כמו חלוקה לשנים: קומוניסטים ואחרים.
וכדי לחזור לנושא המאמר 430167
לא עושה לך טוב.
וכדי לחזור לנושא המאמר 430186
?
אני אומר שכל הבחנה היא בעצם חלוקה לשתיים ואני לא יודע מה רצית לומר...

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים