בתשובה לאיציק ש., 19/01/07 14:21
וכדי לחזור לנושא המאמר 429864
אני חייב לומר שהפעם אני לא ממש מסכים איתך. לא ברור לי למה שיעדיף איזשהו פלסטינאי לשוב לשטח ישראל ולחיות במרכזה של מדינה יהודית על פני קבלת פיצוי כספי, אלא אם הוא מתכוון להתחיל תהליך שבסופו שטח זה ישתייך לרשות הפלסטינית.

''זכות השיבה'' היא מונח גמיש ביותר, שיכול לתאר את סופה של מדינת ישראל, או שיבה של כמה עשרות אלפי פלסטינאים לכל היותר. בלי ספק, הגורמים הקיצוניים ברשות משתשמשים בגמישות הזו כדי לקבל הסכמה שלנו ושל העולם למשהו שהם יפרשו אחר כך באופן הכי קיצוני שיש. מצד שני, גם אנחנו יכולים להשתמש בגמישות ולפרש את המונח כמתן פיצוי כספי בלבד (ואין לי ספק שפיצוי כזה יכול לפתור את בעיית הפליטים). למעשה, כדאי שנעשה זאת כבר עכשיו.

הנקודה היא שזו לא הבעייה האמיתית. זה בעיקר תירוץ בשביל אלה שמעוניינים בכך ליצור שנאה ולחץ על ישראל, ואמפטיה כלפי הפלשתינאים. אני לא חושב שדווקא זה מה שמפריע לתהליך השלום. מה שמפריע לו הוא לדעתי ההערבה המוטעית של החמאס שיש ביכולתו להביא לחיסול מדינת ישראל, כמו גם העובדה שהעם הפלשתינאי חושב (וזה אולי נכון) שבלי אלימות, לעולם לא יוציאו את ישראל מהשטחים.
וכדי לחזור לנושא המאמר 429882
המוטעית?
וכדי לחזור לנושא המאמר 430076
טוב, אם הוא יצליח באיזשהו מהלך גאוני לחרחר מלחמה של ישראל עם סוריה, איראן ירדן ומצרים או הרכב אחר, אז אולי, אבל אני לא רואה איך הוא יכול לעשות את זה. לבדה, ברור שהרשות הפלסטינית לא יכולה לאיים על הקיום של ישראל.
מפני שיבה תקום 430349
מי שאומר "זכות השיבה" ומתכוון רק להכרה בעוול ולפיצוי כספי, למה הוא קורא לזה "זכות השיבה", ולא, נניח, "הכרה בעוול ופיצוי כספי"? הרי קשה להאשים את מי ששומע "זכות השיבה" ומניח שזה כרוך בהכרח בשיבה של מישהו לאנשהו. שינוי לשוני פעוט כזה יחולל נפלאות לרצון הטוב של הצד הישראלי, ויגדיל לאין-ערוך את הסיכוי שתהיה הכרה בעוול ופיצוי כספי.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים