בתשובה לב. ל., 21/03/07 4:00
זיהוי נכון- הסבר מוזר 436075
אני מסכים איתך לגבי ההשכלה האקדמית. באמת, יש בארץ חוסר איזון בתחום, והמצב הנוכחי, שבו צריך תואר אקדמי כדי להתקבל למשרת פקידות, נראה לי מעוות.
כמו שרמזתי במאמר, בהחלט יתכן שיש גם כשלים נוספים, כמו למשל כישלון ניהולי. אבל תירוצים כאלה לא יכולים להסביר את התופעות החזקות שהראיתי: איך הכשל הניהולי הזה הביא להתדרדרות כל-כך תלולה תוך עשרות שנים? והאם בשנות השישים המנהלים בארץ היו מאוד מוכשרים?
ניסיתי להראות שיש מתאם ברור בין ערך הלמדנות לבין הצלחה בלימודים, והמתאם הזה גם מגובה ע"י הפסיכולוגיה החינוכית. האם בסינגפור ובצ'כיה ערך הלמדנות מורם על נס? לא יודע, וזה גם לא חיוני להבהרת הנקודה. יכול להיות שבמקומות אחרים יש סיבות אחרות להצלחה או לכשלון. לגבי מה שקרה בחברה שלנו, אפשר להיווכח שהשחיקה בערך הלמדנות היא הבעיה.
זיהוי נכון- הסבר מוזר 436200
כישלון ניולי אינו ''תירוץ''. זו בד''כ הסיבה ב-הא' הידיעה לכשלים רבים. בסופו של דבר, אופי המערכת הוא במידה רבה פונקציה של המבנה והארגון שלה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים