בתשובה לגילי, 21/05/07 14:55
כעומק הכיבוש כך עומק השלום 444453
שתי טענות בעצם

א) יש הרבה מאד דוגמאות היסטוריות לסיכסוכים שהסתיימו בכיבוש של שטח מיושב

ב) במקרה הספציפי שלנו הניסיון ב60 השנים האחרונות מראה דווקא שבניגוד לתיאוריה שלך האוכלוסיה הערבית יותר "רגועה" ככל שהכיבוש יותר חזק לדוגמא אני מציע את ירושליים לעומת חברון

ודרך אגב השטחים שכבשנו ב 48' היו ועודם מיושבים
כעומק הכיבוש כך עומק השלום 444506
א) סכסוכים ש*הסתיימו* בכיבוש שטח מיושב?

ב) כבר אמרתי שכאשר יש כיבוש, ייתכן שבמצבים מסויימים עדיף שהוא יהיה תקיף. חוץ מזה שירושלים וחברון שונות מהרבה בחינות

* אני לא מדבר על ערביי ישראל, שהם אמורים להיות אזרחי המדינה (אפילו שהם היו בשטח לפניה), אלא על אוכלוסיה שאינה חלק מהמדינה/היישות הכובשת.
כעומק הכיבוש כך עומק השלום 444509
אינני מכיר כיבוש לא תקיף.
כעומק הכיבוש כך עומק השלום 444512
א) כן (המלחמות הפוניות ומלחמת העולם השניה הן דוגמאות בולטות)

ב) תחליט מה אתה רוצה להגיד
כעומק הכיבוש כך עומק השלום 444654
ב) שמוטב שלא יהיה כיבוש
כעומק הכיבוש כך עומק השלום 444716
אתה לא רוצה שלום אם הוא כרוך בכיבוש?

אתה מעדיף לדון אלפי אנשים למוות בפיגועים ומלחמות ובלבד שניסוג לתחום המושב

זה לא טיפ טיפה מוגזם?
כעומק הכיבוש כך עומק השלום 444749
אתה באמת חושב שמישהו בשמאל מעדיף את זה? אני בסה"כ טוען שכיבוש ממושך יכול רק להפריע לנו להגיע לשלום.
כעומק הכיבוש כך עומק השלום 444910
אני לא מדבר עם כל השמאל אני מדבר איתך

"כיבוש ממושך יכול רק להפריע לנו להגיע לשלום"

זו אינה עמדה עקרונית זו עמדה תועלתנית או אם אתה רוצה זו תיאוריה מדינית

אני רוצה לדעת מה העמדה העקרונית שלך

אם היית צריך להכריע בין שלום שכרוך בכיבוש תמידי לבין נסיגה במחיר של המשכת הסיכסוך
מה היית בוחר?
כעומק הכיבוש כך עומק השלום 445132
אם אתה מתכוון שהכיבוש יימשך לנצח או הסיכסוך יימשך לנצח, אני מניח שהייתי בוחר בכיבוש. (נשאלת השאלה גם באיזה תנאים, וכו') אבל מה שאמרתי בכל כך הרבה תגובות כאן זה שלעולם זו אינה הבחירה. אם כבר, הבחירה היא בטווח הארוך בין המשך הסיכסוך והכיבוש לבין נסיגה ושלום, אבל גם זו הצגה פשטנית של הדברים. בכל אופן, גם אם אתה יכול להבטיח לי שיהיה שלום בכל מקרה, או שמספר ההרוגים בשני הצדדים לא יושפע מהבחירה, אני מעדיף שלא יהיה כיבוש. אבל כמו שאמרתי, גם זה לעולם אינו המצב.
כעומק הכיבוש כך עומק השלום 445135
תקע אותך עם שאלה דמגוגית. הוא מניח את ההנחה ה''ריאלית'' ש''כיבוש'' הוא ניגוד של ''סכסוך''. או כיבוש או סכסוך. הוא נותן לך אופציה של כיבוש ללא סכסוך- איזה יופי.
כעומק הכיבוש כך עומק השלום 445232
תגיד לי אם אני מתאר נכון את העמדה שלך
התפיסה המדינית שלך היא שנסיגה וגירוש יהודים הן תנאים הכרחיים להקטנת ואולי הפסקת האלימות בין יהודים לערבים בארץ
אם תיארתי נכון אז
האם התפיסה הזאת היא ברת הפרכה?
כלומר האם אתה יכול לחשוב על איזה שהוא מצב שיביא אותך להחלטה שהתפיסה הזאת איננה נכונה?

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים