בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 26/06/07 15:56
למה תמיד מניחים שצריך להיות כיף? 448806
מתמטיקה זה תחום קשה שצריך להתאמץ כדי ללמוד אותו, וצריך להתאמץ מאד כדי לעסוק בו. אפשר לעשות את זה יותר "כיף", אבל האם כיף באמת יכין את התלמיד לקראת המציאות הלא קלה?
למה תמיד מניחים שצריך להיות כיף? 448809
ראשית, לא דיברתי על "כיף". דיברתי על "מעניין". זה לא אותו דבר.

שנית, על איזו מציאות אתה מדבר, בדיוק? במציאות, תלמיד שלא מתכוון לעסוק בעתיד בהנדסה או במדעי הטבע לא יצטרך כמעט שום מתמטיקה (אולי סטטיסטיקה). לימודי המתמטיקה התיכוניים כבר כיום לא ממש מכינים אותו לכלום. לא עדיף שהוא יסיים את ההיכרות שלו עם עולם המתמטיקה במחשבה שזה דווקא לא תחום כזה גרוע ויש בו דברים יפים?

לעומת זאת, תלמידים שכן מתעסקים אחר כך במתמטיקה "אמיתית" לרוב לא ייעזרו עד כדי כך בלימודים התיכוניים שלהם, שקשה מאוד עד בלתי אפשרי לומר שמהווים הכנה של ממש ל"מציאות". אם כבר, הם מציגים תמונה מאוד לא מייצגת של "המציאות". מתמטיקה זה לא לחשב עשרים אינטגרלים טריוויאליים כדי למצוא כל מני שטחים כלואים, וגם לא שימוש באינדוקציה מתמטית כדי להוכיח איזה אי שוויון אזוטרי שנתון לנו מראש. אלו לכל היותר הערות השוליים שבהן נתקל מי שלומד מתמטיקה "אמיתית".

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים