בתשובה לקהלת, 06/07/07 16:16
יפה, אז זה הפתרון 450460
אני מבין שאינך מדבר על מעבר מבית ספר רע לטוב, אלא מבינוני לבינוני + או מטוב לטוב+. הדירוגים של בית הספר מאד נזילים ולמעשה יש להם בעיקר משמעות סטטיסטית. בסופו של דבר המפגש של הילד עם בית הספר הוא מפגש עם מורים. הוא יכול לפול למורים גרועים יותר בבית ספר שנחשב טוב יותר ואז כאילו שהוא עבר לבית ספר גרוע יותר.
יפה, אז זה הפתרון 450499
אבל בממוצע זה יקרה פחות וגם כשזה יקרה, תהיה לו האפשרות לנסות ולשנות שוב. בעקרון מספיק שתהיה תנועה חלשה של תלמידים לכיוון בתי הספר הטובים כדי לגרום הן לטובים לשגשג והן לאחרים לנסות להשתפר, שזה הרבה יותר ממה שקורה היום.
דירוגים שנעשים נכון הם לא דבר נזיל כלל, אתה מוזמן להסתכל למשל באחוז העוברים של בחינות הלשכה במשפטים, האוניברסיטה העברית ניצבת במקומות הראשונים (לעיתים קרובות הראשון) מזה שנים רבות. אז נכון שבין מוסדות קרובים ברמתם יכולים להיות חילופי מקום מדי פעם, אבל לא סביר שהקריה האקדמית (מכללת קרית אונו) תתברג למקום הראשון בשנה הבאה, למרות שהמבחנים הם ב''ת בשנים הקודמות.
יפה, אז זה הפתרון 450505
בשביל שזה יקרה, אנשים צריכים להעריך השכלה איכותית. במקרה הכללי, זה רחוק מלהיות נכון.
יפה, אז זה הפתרון 450509
יש שתי מערכות שמנסים להתייחס אליהן כאל שוק חופשי משוכלל. הן לא. המערכות הן בריאות וחינוך גיל בית ספר; אינך יכול להחליף כל שנה בית ספר-באופן תיאורטי אתה אולי יכול, אבל רק תיאורטי. אינך יכול לעשות סקר שוק כשאבא שלך חוטף התקף לב. א
יפה, אז זה הפתרון 450514
רפואת חירום זה סיפור אחר, כאן באמת אין שוק צרכנים חופשי וצריך קריטריונים לבדיקה (כמובן שעדיין אפשר להפעיל מערכות שוק חופשי, שלם בהתאם לתוצאות). לעומת זאת לצינתור אתה כן יכול לעשות סקר שוק.
יש שני בתי ספר במרחק הליכה מהבית שלך, לאחד ממוצע ציונים X ולשני X+5, כל שאר הפרמטרים זהים, לאן אתה שולח את הילד ?
זה שיש מגבלות תנועה על הלקוחות שלך אחרי שהם התחילו לא מונע קיומו של שוק חופשי. מגבלות גדולות בהרבה קיימות בשווקים רבים בעולם, אך התחרות עדיין פורחת. חברה שבוחרת להטמיע פתרון ERP מסויים מתחייבת לשנים רבות או להוצאות אדירות, בגלל שכל מערכות המחשב שלה הולכות להיות תלויות בפתרון הנבחר. מספיקה אפשרות הבחירה ההתחלתית כדי לייצר שוק משוכלל בקירוב.
יפה, אז זה הפתרון 450527
הבדלי ממוצע כאלה אינם בהכרח מבטאים הבדלי איכות. הם יכולים לבטא מיסננת שונה בי''א-י''ב. מה שמבטא לדעתי הבדלי איכות ועליהם הייתי הולך, הוא היכן יש מורים מעניינים יותר והיכן יש מורים משעממים יותר. כבר סיכמנו שכדי להתמודד עם הבעיה הזאת צריך לבצע טיפול שורש במערכת. נכון שאחד משני בתי הספר יכול לשלם הרבה יותר למורים ולמצוא את המעניינים יותר. לגבי חלק מהאוכלוסיה הוא יהיה מחוץ לתחרות.
יפה, אז זה הפתרון 450549
אין מסננת, הציונים מבטאים הבדל איכותי. אם יש אחוז נושרים, זה פשוט עוד פרמטר לקחת בחשבון.
אין להורה שום אפשרות לדעת איפה יש מורים מעניינים.
למה שהוא יהיה מחוץ לתחרות לחלק מהאוכלוסיה ?
יפה, אז זה הפתרון 450579
יפה ענית.
א. בד''כ ההורים לא ידעו את אחוז המונרים.
ב. בגלל זה אין תחרות אמיתית בין בתי הספר. אני גם חושב
(זה כבר עניין אחר) שהורים לא פעם טועים והילד אינו אוהב
את בחירתם.
ג. בגלל העלויות ושכר הלימוד.
יפה, אז זה הפתרון 450612
א. כל הרעיון היה מערכת ששקופה לחלוטין להורים. כל הנתונים מסופקים להם ישירות ע''י משרד החינוך (איסור פירסום). אם שנה שעברה קיבלו כסף עבור תלמיד והשנה לא, אזי התלמיד נשר (אלא אם הוא סיים את הבגרויות ב-יא).
ב. לא אנחנו נהפוך את המין האנושי לרציונלי, כל מה שאפשר לעשות הוא ליצור הטיה בכיוון. איסור פירסום גם כן יעודד החלטות שקולות.
ג. דיברתי על מערכת בה המדינה מרימה את החשבון. למרות גישתי התש''חית, לדעתי טובת הכלל היא שבחינוך ובריאות לא תתקיים מידת סדום.
יפה, אז זה הפתרון 450528
אפשרויות רבות: (א) לזול מביניהם. (ב) לזה שקרוב יותר לבית. (ג) לזה שהחבר הכי טוב שלו הולך אליו. (ד) לזה שבו לומדים דברים חשובים (אסטרולוגיה, למשל, או בריאתנות בלי אבולוציה, או סריגה לבנות ופירזול לבנים, כדי שיהיה לילד מקצוע כי גם ככה לתיכון הוא לא ילך).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים