בתשובה לתשע נשמות, 29/07/07 15:50
הכניסי את השייח' סלאח, במטותא. 453980
מדבריך משתמע שהסיבה לדרישות של הערבים לשנות את הגדרות המדינה, היא הצימצום המתמשך באפליה. הדמוקרטיה מחייבת את כולם, גם אותנו. אמנם אבי דיסקין לקח לעצמו את הסמכות להאבק באלו שנאבקים באופי היהודי של המדינה, אבל הוא אינו נאבק באלו שנאבקים בדמוקרטיה. הפחדים שלך מפני ירידת היהודיות של המדינה הוא שלך בלבד. אנחנו- היהודים- קבוצה דומיננטית לא רק בגלל שאנחנו כאן רוב; אנחנו גם קבוצה דומיננטית מבחינה איכותית.
הצבא הוא צבא יהודי; רוב הטכנולוגיה מנוהלת על ידי יהודים.
גם כשהיינו שליש מהאוכלוסיה ב-‏1947, היינו אוכלוסיה דומיננטית.
לכן הסר פחד מליבך.
הכניסי את השייח' סלאח, במטותא. 453983
יובל דיסקין.
את יתר הטעויות אשאיר לאחרים לתקן.
הכניסי את השייח' סלאח, במטותא. 453990
צודק. אולי בכל זאת תתקן לי את יתר הטעויות? אם אתה טוען שיש טעויות -ציין אותן אחרת בשביל מה כתבת "יתר הטעויות"?
שיעור בהסטוריה 454042
ההסטוריה מלמדת שעליונות או דומיננטיות מכל סוג, טכנולוגית, צבאית או אחרת, היא דבר זמני בלבד. הכל עניין של זמן וסגירת פערים.
60 שנים הן בסך-הכל טיפה בים.
ב- 1947, למיטב הבנתי, האנגלים היו המיעוט הדומיננטי בארץ.
מהר מאוד זה השתנה.

בחברה דמוקרטית דומיננטיות של קבוצה מסויימת באוכלוסיה היא אף יותר שבירה מבחברות אחרות. בסופו של דבר כמות הידיים בקלפי היא שקובעת, וכדי שהאחרונה לא תקבע ‏1, אני לא יודע אם יש לך באמת ברירה אחרת מלוותר על חלק מהדמוקרטיה.

1 אלא אם כן אין לך בעיה שדומיננטיות דמוגרפית אחרת‏2 תקבע לך את סדר היום, ואז מבחינתך זה בסדר.

2 במקרה שלנו, חרדית או מוסלמית.
שיעור בהסטוריה 454080
אין לי צורך לותר על הדמוקרטיה. אנחנו כמובן צריכים לותר על השילטון על יהודה ושומרון.
שיעור בהסטוריה 454088
מה אתה מכניס הנה את יו"ש? גם בגבולות 67 יהיה עליך לוותר על כמה עקרונות נאצלים או על האופי היהודי של המדינה. מה אתה מעדיף?
שיעור בהסטוריה 454112
אני מניח שאתה משתמש ב''עקרונות נאצלים'' כמושג בעל קונוטציה שלילית של ''אידאות מנותקות מן הקרקע'' או ''רעיונות יפים בתאוריה''.

האופי היהודי של המדינה הוא ''עקרון נאצל'' (במובן בו אתה השתמשת) לא פחות מ''עקרונות נאצלים'' אחרים. מדובר בעניין של העדפה ערכית ולא של ''רעיונות בשמים'' מול ''חשיבה פרגמטית וריאליסטית''.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים