בתשובה להאייל האלמוני, 30/07/07 20:29
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454227
הוסבר לך שאין דרך לברוח. את מוקפת במעגל של אלפי אנשים צמאי דם. את מחליפה תוקף אחד במאות תוקפים.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454232
אולי הניסוח יכל להיות פחות תקיף.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454236
ועל כך עניתי עם רשימת היריות. ועל כך הודעת לי שיש לי רק כדור אחד. ועל כך לא עניתי כלל, אלא שאלתי אם כוונתך המקורית לא הייתה לסכסוך הישראלי פלסטיני. ואמרת שלא, אבל כשבדקתי איך הגיע הנה דימוי הקולוסיאום ראיתי שאני בכל זאת צודקת. ועליי לשאול אם נראה לך שאתה, אדם רציונלי במידה מסוימת, במסגרת הדוגמה הראשונה (מולך כמה גלדיאטורים צמאי דם, ידיך ריקות ואיש לא אמר שאין דרך מילוט) - לא סבור שהיית מנסה לברוח?
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454238
את דימוי הקולוסיאום העלה דב אנשלוביץ. אני נכנסתי עם עניין בשאלה המוסרית בלבד.

אם הייתי מנסה לברוח, זה היה במסגרת כניסה להסטריה ואיבוד עשתונות שהייתה מובילה אותי להתרוצץ בפאניקה עד שמישהו היה כורת את ראשי. אני רוצה לחשוב שלא הייתי מגיע למצב כזה, אלא בוחר בדרך ההתמודדות הרציונלית - לחימה. אבל כמובן שאני לא יכול לדעת מה היה קורה, והיות ולא הייתי חייל קרבי או מתאגרף מקצועי, גם אין לי שום אינדיקציה בכיוון שתגיד לי שיש לי את היכולת לאסוף את הברכיים הרועדות למספיק זמן בכדי להניף חרב.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454239
רציונלי יותר להילחם? מדוע? כי אתה רוצה להתאבד?
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454241
כמה פעמים אני צריך להסביר שאין בקולוסיאום לאן לברוח? לאן אני ארוץ? לתוך הקיר?
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454242
כיוון שאנשים נכנסים אליו וגם יוצאים ממנו, נראה שיש לאן לברוח.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454243
לאותה הזירה הכניסו גם אריות. אני משוכנע שהיה איזשהו אמצעי למניעת היציאה שלהם משם בזמן המופע. דלת, portcullis, מה שלא תרצי. ואפילו אם היה פשוט שער פעור - ושוב, לא הגיוני שהיה - יעמדו שם חמושים. מה קרה, את חושבת שאני ואת הראשונים בקולוסיאום שמפחדים למות? בחיי שאת מוכשרת בהתעלמות מהמובן מאליו, אבל בשביל להתעלם גם מהמוסבר אפילו מחוננת שכמותך צריכה בוודאי להשקיע מאמצים כבירים. אני מחכה בקוצר רוח ליצירת האומנות הבאה שלך, שאין לי ספק שבוא תבוא.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454244
האם יש טעם להסביר לך שאם אתה נצמד לקולוסיאום כפי שהוא תפקד בתקופה הרלוונטית אז גם אין לי אקדח, לא משנה עם כמה כדורים? אז אם אתה משנה את התנאים אז למיטב הבנתי גם לי מותר? וגם אין שם נשים, אז אני ממילא לא שם?
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454245
1. אני חושב שהיו מופעים עם נשים בזירה.
2. האם יש טעם להסביר לך שמי שהגה את המצב שבו את חוזרת לעבר, הבין איכשהו שזה תרחיש דמיוני?
3. האם יש צורך להסביר לך את כל כלליו (הידועים היטב) של המשחק במה-אם, שבין השאר מרשים לשואל השאלה להכניס תמנוני ענק לכוסות פלסטיק חד-פעמיות, אבל לא מאפשרות לנשאל לעבור דרך קירות מבלי אישור משואל השאלה?
4. שמת לב שאני עניתי בלי התחכמויות לשאלותיך, שהיו היפותטיות באותה המידה
5. נמאס לי מהשיחה הזאת. אם נקלע לדיון דומה בעתיד, הודיעי לי בבקשה מוקדם ככל האפשר שאת האלמונית מהקולוסיאום.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454246
היא יכולה גם לאמץ את "האלמונית מהקולוסיאום" בתור ניק קבוע (אלמונית, את שם? :-).
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454734
היי, לא יפה לייחס לדב את מה שכתבתי!
(וכוונתי המקורית הייתה לתת דימוי לסכסוך הערבי-ישראלי (ולא לסכסוך הפלסטיני-ישראלי))
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454735
מאד יפה שאתה נאבק על הקניין הרוחני שלך.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454823
ברוך הבא.
ומהי תשובתך לשאלה הנ"ל (בהקשר של רון)?
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454784
לא הבנתי מדוע נכון לנסות להילחם נגד שכירי חרב, כאשר אתה מפוחד וחסר ניסיון. אולי זה נכון רציונלית על הנייר - סיכוי של 0.00001 לנצח (אם כי קשה לי לדמיין תסריט כזה) אכן גדול יותר מסיכוי של 0 גמור. מצד שני, יש אנשים שהיו מנצלים את הזמן האבוד (תרתי משמע) הזה, מספר שניות לפני המוות הוודאי, לדברים חשובים יותר בעינים: לקרוא "שמע ישראל" או לפרוש לפני הקהל את כף ידם, עליה כתוב מסר שמזהיר את העולם משואה גרעינית.

מה שמביא אותי לטענה אחרת: אתה מתעלם לגמרי מכך שיש אנשים שערך החיים אינו הגבוה ביותר עבורם בסולם הערכים *באותו רגע נתון*, ולכן פעולה רציונלית במצב כזה לא תתמקד בשיפור סיכויי ההישרדות שלהם.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454793
אולי, אבל אני אתאיסט. אני גם לא חושב שהסיכוי לנצח כזה זניח, בקרב אחד על אחד, גם אם אתה נבעך שעומד מול חייל מאומן. בקיצור, אני לא מבין איך זה לא נכון עבורי להלחם לפי השיטה שלך.

נו? אני מנסה למשוך לדיון מישהו עם סדר עדיפויות פסיכי כזה, אחד שערך החיים שלו נמוך אצלו מהערך "לא תרצח", או אפילו "לא תהרוג".
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454800
עבורך זה לא נכון. עבור מי שערכיו אחרים זה גם נכון *וגם רציונלי*. פסיכי, אבל רציונלי.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454807
ואני אשמח להתדיין איתם, ללא התיווך שלך, ברגע שכאלו יחשפו את עצמם.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454805
אני היא אותה אלמונית, וממש לא ברור לי איך הגעת למסקנה שערך החיים אצלי נמוך מהערך "לא תהרוג". זה ודאי לא נכון באופן גורף: אם אתאמץ מאד אוכל ודאי להעלות בדמיוני תרחיש אפשרי שבו אעדיף להרוג. אולי אפילו לרצוח, אם כי בזה אני בספק. אני פשוט לא יכולה לדמיין את עצמי מנסה להתגבר בבח הזרוע על גלדיאטור צמא דם, וגם לו רצון החיים שלי היה חזק במיוחד באותו רגע נסיון כזה מבחינתי לא היה רציונלי במיוחד, כי לא היה לו כל סיכוי.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454806
שוב את אומרת שזה לא היה רציונלי? 0.0001 > 0.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454809
להערכתי הסיכוי היה קטן מזה בהרבה, ומשהו ששואף חזק לאפס ניתן בהחלט להגדרה כאפס.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454817
אני מנחש שאת לא דוקטור למתמטיקה.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454820
יש לי תחושה ברורה שגם אתה לא.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454831
גם אני לא. איך את ניחשת לגביי? אני ניחשתי לגביך בגלל שלא משנה כמה קטן המספר, כל עוד הוא גדול מאפס - הוא גדול מאפס.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454836
דיברתי על "שואף חזק לאפס". ניחשתי לגביך כי כנראה לא שמת לב שההפרש בין, למשל, 1 לבין אינסוף תשיעיות אחרי הנקודה (שלפניה 0) הוא אפס.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454839
אפס עם אינסוף תשיעיות אחריו הוא *יצוג* נוסף של *אותו המספר* כמו זה שמייצגת הספרה אחת עם אינסוף אפסים אחריה. זה לא שאלו שני מספרים שונים שאחד מהם יותר קטן, אלא שני יצוגים של אותו המספר - ומספר בוודאי איננו קטן מעצמו. זאת להבדיל אלפי הבדלות מ-‏0.00001, שהוא בפירוש מספר גדול מאפס. אין אצל 0.00001 שום "שאיפה" לאפס. זה מספר בודד. סדרה סופית. הוא לא שואף לכלום מלבד, אם את רוצה למתוח את ההגדרה, לעצמו.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454844
אבל כמובן, אם אני מדברת על ''שאיפה'', אינני מדברת על מספר בודד אלא על סדרה.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454846
הדבר היחיד שמובן לי הוא שאת לא יודעת על מה את מדברת, אבל שאת נחושה בדעתך שלא לתת לזה לעצור בעדך. 0.00001 הוא מספר בודד, ואותו קיבלנו, לצורך הדיון, כהסתברות שלך לשרוד קרב עם גלדיאטור. לא קיבלנו סדרה המתכנסת לאפס[*] כהסתברות שלך לזכות בקרב הזה, וגם לא היה שום היגיון לעשות זאת.

---
* - ואני מבקש ממך להפסיק להשתמש בעצמך בביטויים כמו "שואף לאפס" (או "מתכנס לאפס"), שברור לי שאינך יודעת מה משמעותם.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454848
אינני יודעת מי קיבל את ההסתברות שציינת, אבל אני ודאי לא הסכמתי עליה. גם אינני יודעת מנין אתה לוקח את ה"ברירויות" שלך, אבל הן מוטעות. סדרת ההפרשים "1-0.9", "1-0.99" וכך הלאה עד אינסוף שואפת לאפס. אם עוד לא הבנת את זה אז אתה בבעיה קשה בלימודי המתמטיקה שלך.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454851
מותק, זו ההופעה הראשונה של הסדרה הזאת בדיון בינינו, וגם ההופעה היחידה הזאת היא אחת יותר מדי - איך לעזאזל זה רלוונטי למקרה הקולוסיאום?
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454852
אל ''תממתק'' אותי, חמודי. אמרתי לך שסיכויי ההישרדות שלי אם איאבק בקולוסיאום שואפים לאפס - הם נראים בדיוק כמו הסדרה הזאת, למשל.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454854
ואני אומר שהטענה המטופשת הזאת מראה שאת לא מבינה על מה את מדברת.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454856
לא תמיד כאתה לא מבין על מה אני מדברת גם אני לא מבינה שאת. לצערי נוכחתי שלאורך כל הדיון הזה אתה לא מבין דבר וחצי דבר.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454857
''גם אני לא מבינה שאת.'' - הדקדוק שלך והמתמטיקה שלך דומים להפליא.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454917
זה אולי נכון במתמטיקה‏1, אבל (כמעט) בכל המקרים אינו נכון בחיים האמיתיים. בחיים האמיתיים כאשר גודל הוא קטן (בערכו המוחלט) דיו‏2, הוא נחשב לכל דבר ועניין כאפס (וירטואלי או לא).
___
1 טוב, בלי אולי.
2 מבלי להכנס לכמה זה "קטן דיו", גם זה משתנה בהתאם למקרה.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454920
כלומר, אם אני אציע לך בחינם (בלי שתצטרך לקבל אותי לסלון שלך ולשמוע על יחידות נופש במשך חצי שעה - חינם באמת. אנחנו כבר יושבים ומדברים, ולוקח לך אותו הזמן להגיד "כן" או "לא") כרטיס לוטו שסיכוי הזכיה שלו הוא אחד למיליארד, אתה תסרב?

אני לא מכיר סיטואציה בחיים שבה גודל קטן מספיק נחשב לאפס של ממש. גם בדוגמאות הקלאסיות ביותר - מדידות פיסיות - אלו קשיי המדידה שמובילים אותך להכריז על גודל קטן מספיק כאפס.

כשהחיים שלך על הקו, כל מספר חיובי גדול מספיק מאפס בכדי להיות מעניין.
Mas Que Nada 454923
אם יציעו לי בחינם - חינם באמת, כרטיס לוטו שסיכוי הזכיה שלו הוא אחד למיליארד, כנראה (אם כי לא בטוח) שלא אסרב.
אם אתה לא מכיר סיטואציה בחיים שבה גודל קטן מספיק נחשב לאפס של ממש, כנראה שמעולם לא הבטת על תג המחיר של מוצרים במרכול, או שלא שילמת עבור אותם מוצרים בקופה.

מעולם לא הייתי במצב בו החיים שלי היו על הקו (או על הכף), כך שאני לא מדבר מנסיון אישי, אבל המושג ''יאוש'' מוכר גם אצל אנשים שלגביהם הסכוי היה גדול משמעותית מאפס.
Mas Que Nada 454926
"כנראה שמעולם לא הבטת על תג המחיר של מוצרים במרכול" - לא ציפיתי ממך להודעה כזאת. אתה חושב שמישהו היה טורח לייצר אותם, לשנע אותם, לשמור אותם במלאי, לבדוק מדי פעם שתוקפם לא פג, ולשלם למישהו שישב וימכור אותם, אלמלא היה מחירם גבוה משמעותית-מספיק מאפס? ואם כוונתך היא לאיך שהצרכן חושב על מחירם, אז באמת שלא רלוונטיים לענייננו הפגמים של האינטואיציה המתמטית האנושית.

יאוש איננו רציונלי. אנחנו מדברים על ההחלטה הרציונלית - כבר אמרתי מקודם שבמצב ההוא, לא בלתי סביר שהייתי נכנס לפאניקה. גם יאוש וגם פאניקה לא רלוונטיים כרגע.
Mas Que Nada 454974
אני מניח את מזוודתי.
לרגע לא חשבתי (ולא טענתי) שמישהו יטרח לייצר, לשנע וכו' מוצרים אלמלא הרווח שלו עליהם יהיה, כמו שאתה אמרת, גבוה *משמעותית* מספיק מאפס.
להיפך. טענתי היא שגם לו הרווח שלו עליהם יהיה גבוה מאפס, אבל לא משמעותית (לפי הקריטריונים שלו, לא של דורפל), מבחינתו הרווח יהיה שווה לרווח אפס, והוא לא יטרח לייצר לשנע וגו'.

אגב, המתמטיקה, היא לא החיים (אפילו עבור אלו שהמתמטיקה עבורם היא עיקר החיים). המתמטיקה היא מודל. מודל מוצלח יחסית, יש אפילו המוצאים בו יופי, אבל עדיין - רק מודל.
Mas Que Nada 454985
''מבחינתו הרווח יהיה שווה לרווח אפס'' - אז הוא לוקה בחשיבה לא-מדוייקת.

לא הבנתי לא את המשפט הראשון ואת האחרון.
הפוך גוטה, הפוך 455018
החיים הם לא המתמטיקה. החיים הם סימולציה. סימולציה מוצלחת יחסית, יש אפילו המוצאים בה יופי, אבל עדיין - רק סימולציה.
דברים שרואים משם, לא רואים מכאן. 455019
כמו שאמר המשורר‏1, "שאלה של השקפה". :-)

__
1 מנסח משפט הרקוסיה החתולית.
הפוך גוטה, הפוך 455378
ולא סתם סימולציה, 20% שזו סימולציה של מישהו אחר:
אפשר לשלול ממישהו את הדוקטורט אם הוא אומר דברים מטופשים מספיק, כמו זה למשל?
הפוך גוטה, הפוך 455857
תגובה 455617
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454932
שניכם לא, אבל דורפל סטודנט למתמטיקה. תגובה 370774.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454934
את זה אני יודעת, אבל לפי ביצועיו כאן קשה לזהות את העובדה.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454936
את יכולה אולי, במקביל לעלבונות - חס וחלילה לא במקומם! - להסביר מה מתכנס כאן לאפס? שימי לב - "כאן". את יודעת, לתת דוגמאות של סדרות שמתכנסות לאפס כל אחד יכול. אבל טרם הסברת למה הסדרה שלך (ושוב - בהתחלה דיברת על משהו אחר, אבל גם זה שגוי, אז אין לי ממש בעיה עם שינוי הגרסה שלך) רלוונטית לחישוב הסתברותך לשרוד קרב עם גלדיאטור. סתם לנקוב בסדרה לא משכנע אף אחד בשום דבר.
שאלה אקטואלית לימי תשעה באב 454937
דברים השתנו. (אבל האלמונית עדיין טועה, ואני עודני צודק.)
454811
השאלה היא אם באחוזים כאלו לא עדיף מוות מהיר ובטוח על פני מוות איטי, כואב, וכמעט כמעט כמעט בטוח.
454812
בדיוק.
454816
חבל רק שהיא לא טרחה להעלות את הנימוק הזה בעצמה, לפני, נגיד, שבועיים. במקום, העלתה טיעונים כמו "זה מה שהייתי רוצה שאחרים יעשו לו יהיו במקומי".
דרך אגב, מה מבטיח לך מוות יותר מהיר כשאת לא נלחמת? הצופים באו בשביל הבידור.
454819
"זה מה שהייתי רוצה שאחרים יעשו לו יהיו במקומי".
איפה בדיוק ראית טיעון כזה אצלי?
ואגב, את הנימוק של העפרונית לא חשבתי שיש צורך להעלות. לדעתי הוא מובן מאליו.
454834
דיברת על עקרון ההכללה של קאנט, וזו היה האופן שבו פירשתי אותו, במובהק. אם זה לא האופן הנכון לפרש זאת, היית צריכה לתקן אותי כבר מקודם. היות ונשארת בדיון מבלי לתקן אותי, סביר לגמרי היה מצידי להניח שהבנתי אותך נכון.

ולדעתי מובן מאליו שהוא לא תקף, כי אם את לא נלחמת בחזרה, הדרך המשעשעת היחידה היא להתעלל בך.
454838
כשעברת לדבר על דוגמת הקולוסיאום, למיטב הבנתי, כבר יצאנו מהעניין הקנטיאני (שאני, אגב, כמעט ולא דנתי בו).

ואם בקולוסיאום עסקינן, אז לפי הכללים - גלדיאטור שאיננו קם אלא מפסיק להילחם - כורתים את ראשו או משחררים אותו מאותו סיבוב לפי החלטת הקהל.
454840
זה אחרי שהוא מוכה בקרב ולא מסוגל לקום, לא כשהוא מסרב להלחם.
454842
איך שאני זוכר את הדיון, קודם בא הקולוסיאום, ואז באת את, ואמרת שהיית מעדיפה להאנס ממושכות במשך שבועיים על פני להרוג, בגלל עקרון ההכללה של קאנט.
454845
אוה לא. ממש לא. להיאנס התנדבה מישהי אחרת, ואני אפילו לא בטוחה שהיא דברה ברצינות.
454849
נהדר, אני לא מצופה רק לקרוא את המחשבות שלך (טיעון ה''עדיף למות מהר'' שמעולם לא הועלה כאן עד שהגיעה העפרונית), אני גם אמור לזהות בינך לבין מישהי אחרת שטובה מכדי להכניס שם בשדה המתאים.
454821
ההפך, דווקא הלחימה מגדילה את הסיכוי למוות מהיר.
כך האויב מרגיש מאויים ורוצה לגמור עם זה וחסל --
האפשרות השניה רק מזמינה השתעשעות עם הטרף חסר האונים
(ע''ע גורי חתולים ועשי לילה).
454832
"ההפך, דווקא הלחימה מגדילה את הסיכוי למוות מהיר." - למה ההפך? זו בדיוק דעתי.
454826
לטעמי אגב, השאלה יותר מענינת כשיש לך כושר לחימה לא זניח, ואף יותר מכל גלאדיאטור בנפרד, אולם לא מול כולם יחד.
454833
מה מעניין בשאלה הזאת? לא פותחת לך שום אפשרות נוספת לאחת היחידה שהייתה לך מקודם.
454891
ראשית, נראה לי שכאן כבר הרבה יותר ברור שכדאי לך להלחם (מה שהיה מונע את הדיון המייגע עם האלמונית).
שנית, המקרה הזה טיפה יותר דומה לכוונתי בדימוי המקורי - כמשל למצב המדינה בתשובה לשאלתו של רב''י.
454910
השאלה מעניינת, אבל לא מובילה אותנו לשום מקום. לא חושבת שיש למישהו כאן כלים לשפוט כושר לחימה, להשוות מיומנויות לחימה שונות אלה לאלה ועוד. מנחשת שהידע של רוב המתדיינים כאן נע בין חוג קראטה בבי''ס יסודי לצפייה במאטריקס (שם כידוע יש סצינה של ''אחד מול כולם'' שמסתיימת בניצחון האחד. החיים לא דומים לסרטים).
גם בקיל ביל 454911
(והסצינה שם יפה יותר)
454916
אהם אהם
454921
מה אתה מנסה להגיד? אתה לוחם סומו?
454930
454947
איתך כבר הכרזתי שאני לא מסתבכת :-P
האאאאאאאאאאאא! 454999
דיון 2273, ובפרט הפתיל שמתחיל בתגובה 285092, וגם תגובה 286426, והשוטה מיטיב לסכם, תגובה 286907.
האאאאאאאאאאאא! 455010
חיות רעות. למה אף אחד לא נותן חוו"ד מקצועית לעניין הדיון?
אייייייי! 455015
חו"ד מקצועית: אני מעולם לא עסקתי בשום אמנות לחימה, ספורט הרבצה וכו' - ב-‏100% אחריות.
454837
אני לא מבינה. אתה מתווכח מול אדם (שאולי היתה לו שפעת בשבועיים האחרונים) או מול גישה?
454841
זה לא שהיא לא כתבה שום דבר בשבועיים האלו בדיון הנוכחי, את יודעת.
454843
מה השלב הבא? להביא פתק מהרופא?
454847
חה חה? תגידי, מה לא בסדר אצלי לדעתך? קודם היא מנהלת, על מרוץ כמה ימים, ויכוח שבו היא לא מעלה שום טיעון הגיוני. אחרי כשבועיים מגיעה מישהי אחרת - העלמה עפרונית - ומעלה טיעון הגיוני, ולא אחד קשה לניסוח, כך שאין שום תירוץ להיא מהקולוסיאום ללמה היא לא העלתה אותו בעצמה. למרות זאת, האלמונית מהקולוסיאום זורקת "בדיוק", כאילו שזה היה הקו שלה לאורך כל הדרך, מה שמציג דווקא אותי בתור קשה ההבנה. לא הגיוני מצידי להניח שהיא קשקשנית חסרת בושה? תראי איזה סלט היא עושה עם שאיפה לאפס למשל.
454858
כבר ראינו שאפילו המושג "הגיוני" יכול להיות יחסי.

תאר לעצמך דיון על שוק חופשי (אין כאן, אבל עם המזל שלי תיכף יתחיל אחד). המסביר לצרכן טוען משהו, ואתה הסוציאליסט המושבע חולק עליו נחרצות. אז הוא נעלם לשבועיים, אבל מופיעה שם תגובה של אורי הקפיטליסט שממשיכה באותו קו. אתה יכול כמובן לטעון, ואולי בצדק, שהמסביר לצרכן ברח מהדיון מפני שנגמרו לו הטיעונים (ושאין לו שום דבר לומר ושברקת אף פעם לא מסכימה איתו להוציא פעם אחת, וגם אז הוא חזר בו אחר כך, וכולי וכולי). אבל אם מעניין אותך לדון בנושא שהעלית, ולא בהכרח לדון מול הפרסונה "המסביר לצרכן", הרי שהדיון חי וקיים. מה הבעיה?

פינת הגאון: מה הבעיה?
454861
אם המסביר לצרכן ואורי שניהם כותבים כאלמונים, ואף אחד מהם לא טורח להסביר שהם (לפחות) שני אנשים שונים, אז הטענות שלי כלפי האישיות היחידה ששניהם מהווים עבורי הן מוצדקות לגמרי.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים