בתשובה לסמיילי, 19/01/08 21:24
פנטסיה ופעם אחת מציאות 468865
לא יודעת אם לקרוא לזה בדיוק הטעיה מכוונת ואם טיעון כזה היה עומד במבחן משפטי, למשל, אבל בכל אופן יש כאן טקטיקת השהייה שהתחילה, עכש"ז, מתיאוריות השיווק של דייל קארנגי בארה"ב, לפני שנים ארוכות:

כשסוקרים/משווקים מטלפנים, הם בדרך כלל לא אומרים ברגע הראשון: "מדברים ממשרד פרסום", או "מדברים מחברת סקרים". הם אומרים: "שלום, מדברת פיצי ממשרד מיצי", והשם "מיצי" לא אומר לקורבן שום דבר, וגם אם השם העלום נראה כעניין מקרי - זה לא מקרי. עד שיודעים במה מדובר עוברים עוד שלב או שניים שלוקחים כך וכך זמן, ועד אז המטלפן אמור להפעיל את קסמיו במידה כזאת שהוא והקורבן כבר נעשים קצת חברים, ולקורבן כבר יהיה קצת לא נעים לסגור את השיחה. בחלק מהמקרים זה גם עובד, קשה לי להעריך באחוזים.
פנטסיה ופעם אחת מציאות 468871
אם יש כאלה סוקרים אני מסכים איתך שהם לא מוסריים.
פנטסיה ופעם אחת מציאות 468893
בעיקר הם גם מאוד סחבקים. הם בד"כ לא אומרים שהם "ממשרד זה וזה", אלא פותחים ב"היי, זו XXX? כאן דליה, מה שלומך?" ומקרינים שמחת חיים בלחתי נסבלת בעליל.
פנטסיה ופעם אחת מציאות 468899
אני חושב שיש כאן בלבול בין אנשי טלמרקטינג (הנוקטים בשיטה האמורה) לבין סוקרים שהם (בכל המקרים בהם נתקלתי) קורקטיים וגלויים.
פנטסיה ופעם אחת מציאות 468900
הסוקרים הם לא סחבקיים ברמה של אנשי הטלמרקטינג והם אמורים להישמע יותר רציניים, אבל בהרבה מקרים הם לא גלויים, בכל אופן לא בתחילת השיחה. במקרה, דווקא סמיילי הדגים כאן משהו בנקודה זו, אם כי באופן הפוך (מוזר), תגובה 468857.
פנטסיה ופעם אחת מציאות 468964
אלי מתקשרים לא מעט לסקרים, ונדמה לי שבלי יוצא מהכלל, הם פותחים במשהו כמו "שלום, מדברת X, האם תסכים לענות על כמה שאלות?", שזה אולי טיפה פחות מלומר במפורש שמדובר בסקר של חברת סקרים, אבל מספיק ברור בימינו כדי שלפחות אני אהיה מרוצה לחלוטין מהכנות.
פנטסיה ופעם אחת מציאות 469002
אכן, כנראה התבלבלתי. ברגע \ה התקשרו אליי לסקר על הבנק שלי. הסוקרת פעלה כפי שתיארתם. הפעם עניתי ברצון, בכל זאת רציתי להביע את אי שביעות רצוני מהבנק...

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים