בתשובה לאיציק ש., 11/02/08 9:33
סוף המלחמות 471481
שאלתי שאלה מפורשת ביותר ומתשובתך זו ומאחרות אני מסיק שאתה טוען כי:
א. ניסיונות ההרג ביהודים מצד העזתים עשויים להימשך במידה כלשהי עם כל מה שיעשו או לא יעשו היהודים, ואין לדעת עד מתי (אפילו לא תחמת בזמן).
ב. גם בתנאים אלו, בהם תעשה הקהילה היהודית ככל רצונך, ההרג בה שימשך ירבוץ לפתחה, עקב חטא קדמון.

אם מסקנות אלו שגויות, אנא תקנן.
סוף המלחמות 471490
אני מרגיש כאן כמו בחקירה נגדית של עורך דין. "תענה לי כן או לא"- הרבה פעמים אין תשובות כאלה.מדינת ישראל מתנהלת הרבה שנים בכיוון שגוי ולמבוי סתום. איך אתה רוצה פתרונות הוקוס פוקוס. כשאתה חותך הפסדים במניות עדיין ישד לך הפסדים אך אתה מתחיל מהלך חדש -ללא הפסדים. אני חוזר על הדברים בפעם המי יודע כמה: במצב שהדרדרנו אליו, כל ויתור של כל צד יראה בעיני הציבור שלו ככניעה לאלימות של הצד השני; לכן מה שחשוב הוא לעקוב אחרי שינוי התהליך ולא אחרי תחושת הכבוד הפגועה.
אני מבקש ממך להסתכל קצת למציאות בעינים ולא לצייר אותה כאילו יש כאן מדינה שלוה וחלשה וקוזקים אכזריים מעזה עורכים בה פוגרום "ההרג בקהילה היהודית". אולי אם היית מתמקם באיזה בית בעזה היית רואה שההרג הוא הדדי. הרי כבר זמן רב אנחנו מפרידים בין "המילחמה בטרור" לבין יסינו עם הפלסטינאים. יכולה להיות הפסקה בירי הקסאמים אבל אנחנו נמשיך ב"מילחמה בטרור". כשיגיע מידע על מבוקש, נחסל אותו למרות שאנחנו יודעים שנקבל תמורת זה קסאמים ונתחיל ליבב על הרג בקהילה היהודית. ודאי תשאל: "ומה, שנפסיק את מילחמת החורמה בטרור?"
אינני רוצה לשוב וכתוב על מילחמות חורמה למיניהן במושגים מופשטים (טרור).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים