בתשובה לאיציק ש., 01/03/08 10:06
ג' - אסטרואנאוט - סופי 472801
אולי אסביר את עצמי באופן קצת יותר ברור: לא באתי לומר שהבטחת הבתולות היא גורם המוטיבציה העיקרי בשיקוליו של המתאבד הפוטנציאלי, כך שאתה נלחם בדרקון בלתי קיים. היצר המיני הוא חזק מאוד - אצל כולם, אצל כל בני האדם, לא רק אצל "האוייב", ולכן ניתן להניח שהבטחת הבתולות מהווה גורם מסויים במערכת ההשיקולים, ולא באתי לומר שזהו הגורם היחיד. זהו שיקול אחד מתוך מערכת שיקולים שבה קשה לדעת את משקלו של כל שיקול ושיקול. להערכתי, ההבטחה הזאת יש בה אלמנטים מפתים מאוד בייחוד לגבי נערים צעירים שהחליטו להתאבד בעודם בבתוליהם ולא נתנסו מעולם בחוויה המינית. ההבטחה הזאת מהווה פיצוי לא רק על החוויות המיניות שלא הספיקו לעבור אלא גם על כל החיים שיפסידו ועל כל מה שיכלו לעשות בחייהם וכבר לא יעשו. זהו פיתוי חזק מאוד, והדבר נכון לא רק לגבי נערים צעירים מן הגזע הפלסתיני אלא לגבי נערים צעירים בני המין האנושי באופן אוניברסלי.

גם לי נראה, כמו לך, שקטעי חקירה משוחררים לתקשורת באופן סלקטיבי. במקרה שאותו תיארתי ועד כמה שזכור לי - הספיקו לשוחח עם הנער כמה משפטים בחוץ, לפני החקירות הרשמיות. זה צולם והוקלט ברחוב - כנראה במקום שבו עמד להתבצע הפיגוע או בפתח תחנת המשטרה.

בדומה לך, גם לי אין ספק שישראל עושה מאמצים ליצור דה-הומניזציה של אויביה, אבל נושא הבתולות בגן העדן מופיע בסיפורים רבים מאוד, רבים מאוד מאוד, גם בחומר שמגיע מן הפלסתינים לתקשורת הבינלאומית, בלי התערבותה של ישראל.

התברר, גם במקרים שגופותיהם של המתאבדים לא רוסקו לגמרי והיתה אפשרות לבדוק אותן וגם לפי סיפורים ועדויות אישיות, כי המתאבדים, לפני מותם, דואגים לעטוף את איבר מינם בכל מיני עטיפות מגן, בתקווה שהאיבר יישאר שלם גם אם איברים אחרים ירוסקו, כך שאפשר יהיה להשתמש בו בגן העדן. על אברו של מתאבד שכנראה לא היה לו מספיק זמן להכין את עצמו כראוי - נמצאו שכבות של נייר טואלט. נראה שהוא, בחפזונו, אמר לעצמו שנייר טואלט זה יותר טוב מכלום.

לומר כי הבתולות הן המוטיבציה היחידה לפיגועי ההתאבדות זוהי באמת הגזמה פרועה (ולא כך אמרתי, בסך הכל הבאתי אנקדוטה). ומן העבר השני - לומר ש*כל* נושא הבתולות, כל חומר העדויות על השפעתו וכל הפולקלור העשיר הנלווה אליו - *כולו* אך ורק תעמולה שלנו - זוהי הגזמה פרועה עוד יותר.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים