בתשובה למתנחלת, 06/04/08 21:36
אז תלכי לך לעזה ומיד! 475569
נכנסת לאתר והגבת כאשר ראית שמישהו לכלך על הדמות המיתולוגית אברהם? בחייך! אינך מזהה את הקנאות שבדברייך? אינך מבינה שאלו אך ורק סיפורי סבתא חסרי שחר? מהשטויות של הדת נגזר שרק מי שיהודי בן אדם ויהודי חילוני הינו בגדר תינוק שנשבה. בעיני זה חשוך, פרמיטיבי ומבהיל.
ואגב, אברהם היה פחדן ואופורטוניסט לא קטן.
אז תלכי לך לעזה ומיד! 475578
הוא היה גם שקרן ותחמן, ובימינו היו מוציאים מרשותו את יצחק לאחר נסיון העקדה.
כל ישראל חברים, ומיד! 475579
וואללה, איך שאנשים נעשו כאן עצבנים דווקא כשהמתנחלת התחילה ללמוד פרק בדרך ארץ. ואגב, היא לא "נכנסה לאתר והגיבה כאשר ראתה שמישהו מלכלך על הדמות המיתולוגית אברהם". היא נכנסה הנה כמה ימים קודם לכן, לדיון 2956, והיא עצמה זו שהזכירה לראשונה את אברהם יצחק ויעקב.
אז תלכי לך לעזה ומיד! 475607
מענין מה הייתם אומרים לו השמטתי את השם אברהם העברי ובמקומו הייתי רושמת יצחק רבין ? מילא הבורות, זה אולי לא אשמתכם אבל איפוא התרבות ? על פי איזה אות מחליטים כאן מתי מותר "לירוק" על איש זה או אחר ?
ועכשיו כניראה אצטרך לתפוס מחסה...

אגב אינני אדם דתי בכלל.
אז תלכי לך לעזה ומיד! 475615
לאיזו בורות את מתכוונת?
אז תלכי לך לעזה ומיד! 475617
אומר לך משהו מן הלב ובלי כוונות התלהמות: אולי אינך אדם דתי בכלל, אך הצהרת כאן שאת יהודיה מאמינה ושלדעתך האישית יהודי מאמין הוא יותר יהודי מיהודי לא מאמין, ואף התבטאת בתגובה 475382, במשפט הקצר והמתמיה: "אני שמחה לשמוע שנימנים על המערכת גם בני אדם". כך שגם אם ניסית, בתגובות שאחרי כן, לתקן את הרושם - היה זה נסיון שלא צלח במיוחד, וקו הגבול שאת יוצרת בהגדרותייך ל"דתיה" ול"מאמינה" - מחטיא את מטרתו.
אז תלכי לך לעזה ומיד! 475635
"וקו הגבול שאת יוצרת בהגדרותייך ל"דתיה" ול"מאמינה" - מחטיא את מטרתו." את המשפט הזה אני קוראת כבר 5 פעמים ולא מצליחה להבין. אומר רק בקיצור שבעיני אדם מאמין הוא יותר אדם, ויהודי מאמין קל וחומר (ולא זאת לא גזענות) והאמירה ההיא נאמרה קצת בגיחוך, אין לי צורך לתקן "רושם" וכשמסתבר לי לעתים שטעיתי אני מנסה לתקן את עצמי, הרושם הוא לא עיקר (אם כיגם ל"מראית עין" יש חשיבות) והעיקר העיקר הוא שלא אני והדפקטים שלי הם הענין, מה שחשוב הוא שאברהם אבינו היה ענק ענקים.
אז תלכי לך לעזה ומיד! 475642
במה אדם מאמין הוא יותר אדם?
אז תלכי לך לעזה ומיד! 475650
את הדברים הבאים אני כותבת עם חשש מסוים,משום שזו תובנה אישית שלי מכל מה שמוכר וידוע לי, (ואינני מרבה לקרוא במיוחד- רואם מה ?), אני מאמינה שהיכולת של האדם להתבונן על "הבריאה" (על הקיים, החומר, החיים) ממקומו של "בורא"- של זה, או של מה, או של מי שגורם לבריאה להתרחש ללא הרף - כלומר להזדהות איתו באיזשהו אופן, הוא מה שמאפשר לאדם להיות יותר "אלוהי" במובן הפשוט שנדמה לי שכולם מבינים וזה מה שעושה אותו ליותר אדם - צלם האלוהים שהוא מקנה לעצמו.
אני לא מבין מה זה ''אלוהי'' בהקשר הזה. 475653
באמת. אפשר הבהרה?

ואגב, הוגים יהודים דתיים רבים טענו שנסיון להבין את האל הוא לא רק בלתי-אפשרי, אלא אסור לחלוטין. מצד שני, יש כאלו שחלקו עליהם.
אני לא מבין מה זה ''אלוהי'' בהקשר הזה. 475670
אני הזכרתי "הוגים דתיים" ? הבעתי את הבנתי ותחושתי האישית בתשובה לשאלה: למה בעיני, מאמין הוא יותר בגדר אדם?

הבהרה למה התכונתי בלהיות יותר אלוהי : ללא העצמי שאליו עולם החומר כופה אותנו, מאפשר התבוננות במובן הטהור (ראייה של הבנה/קבלה ללא צידוד) משום מה אני נזכרת באיזה שורה נדמה לי משיר הפתיחה בשירי מכות מצריים של אלתרמן(בדרך נא-אמון) כשהוא משווה את השיר לעכבר קטן עין הניבט מחשכת חורו ("בך ניבט זה השיר קטן עין כעכבר מחשכת חורו")שגם האדם הוא בסך-הכל עד אפסי לקיום הרבה יותר נשגב (אם אפשר לומר) אבל העדות שלו כמו העכבר/השיר היא מהות קיומו- זה כל ההבדל
אז תלכי לך לעזה ומיד! 475691
מבלי להיכנס לויכוח כאן ולהבדלה בין מאמין לדתי, ברצוני לשאול רק למה כוונתך כשאת אומרת על אברהם "ענק ענקים" - האם תוכלי להבהיר?

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים