בתשובה לשירה, 30/06/08 17:15
בל (המשך יבוא) 482751
תשובתי אולי משעשעת אבל היא נכתבה ברצינות גמורה,
אני מתבסס על מעשה שהיה שבו איזה רוחני-שנטי ספר על
השלמתו עם הכל אחד, המות הוא חיים ועוד, פגיון שנשלף
על ידי מישהו יותר רוחני גרם לו להתחרט בקול רם על
אמירותיו ה"מוארות".
האם את מזלזלת באמונתו של הבחור?
אם כך אין שום צורך להתמודד עם טענותיו.
התשובה האמונית המועדפת עלי היא: אל תעשה לרעך וגו'.
בל (המשך יבוא) 482755
טוב אנחנו לא מכירים ואני פשוט אומרת לך שאני לא מסוגלת לשלוף סכין יפני ואפילו לא פצירה לציפורניים, ככה שהשיטה הזאת לא באה בחשבון. האיש שעליו אני מדברת הוא רציני ואי אפשר לזלזל בו וגם לא להגיד לו ''אל תעשה לרעך'', כי על כל דבר יש לו תשובה מהמאגר של הברית החדשה או גם התנך. אני גם לא יכולה לנתק את הקשר למרות שחשבתי גם על זה כי כמו שאמרתי לך זה בנאדם רציני ויש לי הרגשה שהוא נורא יפגע, ואני לא אוהבת לפגוע באנשים. עכישו זה הרגע הראשון שאני חושבת על זה שיש לי פה פעם ראשונה בחיים מצב ללא מוצא, ככה שהתשובות שלך בסוף כן עוזרות לי להבין משהו.
בל (המשך יבוא) 482766
לדעתי את מתרועעת עם מסיונר מקצועי, אם אינך מסוגלת
להתמודד עם ה''אינטלקט'' שלו ושטף הדברת והידע שהוא מפגין,
חתכי מהנושא אפילו תפגעי בו, יש לי הרושם שהוא יעשה הכל
למען גאולתך ואמונתו, כולל לפגוע בך.
בענין המוסר, לכי לפי תחושת הבטן שלך ואל תחפשי הגיון.
בל (המשך יבוא) 482771
כן, אני יותר ויותר חושבת במשך השיחה הזאת איתך ועם עוד מגיבים ודורון הגלילי שהגיב כאן, שלחתוך זאת האפשרות הכי סבירה, כנראה שבתוכי אני יודעת את זה כבר כמה זמן באינטואיציה אבל לא רציתי להגיד לעצמי את זה בצורה מילולית וברורה. מה שכן אני מפחדת מהשיחה שתצטרך להיות כשאגיד שאנחנו נפרדים והאמת היא שגם כואב לי על הילדים שלו כי נוצר בינינו קשר נעים ועזרתי להם בשיעורים ודברים כאלה, והבת שלו גם זקוקה למישהי שתתן לה קצת אוירה יותר פתוחה. הם חייםב אוירה סגורה מאוד קצת כמו דתיים זה אסור וזה מותר וזה אלוהים לא אוהב שעושים או שהוא לא אוהב שלובשים בגד לא צנוע. חבל, ותודה בכלופן.
בל (המשך יבוא) 482801
כל אלה שיקולים לא רלוונטים להמשך קשר זוגי. את לא האם תרזה.
בל (המשך יבוא) 482815
(הגלילי, ברקת, עכשיו רק חסרה העצה של גיל רונן...)
בל (המשך יבוא) 482840
תודה על המחמאה
בל (המשך יבוא) 482862
שמא בכל זאת תסיים משפטים בנקודה?
בל (המשך יבוא) 482869
לא. זה מיותר
כשם שהאקדמיה ללשון העברית החליטה לוותר על הפסיק בכל מקרה שיש מפריד אחר (סוגריים, מקף, וו החיבור),‏1 כך גם הנקודה מיותרת בסוף משפט שאינו מלווה במשפט אחר. הנקודה הרי אמורה לסמן את סוף המשפט. סוף המשפט מובנה בסוף פיסקה, פרק או בסופו של הטקסט כולו. מכיוון שכל אלה בולטים לעיני כל - הנקודה מיותרת
___
1 כן, הפסיק הזה
בל (המשך יבוא) 482873
אוף, חרימפפתני ואחרומפפפף.
בל (המשך יבוא) 482878
לא כל כך מיותר. סוף משפט יכול להיות מצוין בנקודה, סימן שאלה או סימן קריאה. אחרי משפט ש"איננו שלם" במובן כלשהו מסתיים בשלוש נקודות. משפט שאין אחריו דבר משאיר את הקורא תלוי באויר.:)
בל (המשך יבוא) 650869
תודה, אם עוד לא מאוחר להגיד.
בל (המשך יבוא) 650875
הלוגיקה הזאת מעוררת בי נוסטלגיה לשפת פרל
בל (המשך יבוא) 650892
למי שלא מכיר: ברוב שפות התכנות מקובל לשים סימן כלשהו בסוף כמעט כל פקודה/הצהרה.

ליתר דיוק: יש שפות (כגון C ו־Java) שבהן חייבים לשים ; בסוף כל "פקודה" (חוץ מכמה מקומות שבהם סיום הפקודה ברור מהתחביר).

בשפות אחרות (Shell ופרל) הסימן הזה מסמל הפרדה בין פקודות. צריכים לשים אותו בסיום פקודה רק אם באה אחריה פקודה נוספת.
בל (המשך יבוא) 482872
נדמה לי שחשיבותה של הנקודה היא רבה כאשר אדם כותב יותר ממשפט אחד. כאשר הוא כותב "תודה על המחמאה" - זה יכול ליחשב למעין כותרת. קיצורו של דבר: נקל, מדוע שנחמיר? :-).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים