בתשובה לדב אנשלוביץ, 22/07/08 16:15
מאז שהיינו בחייל האוויר התקדמנו מעט 485485
אני עדיין לא מסכים עם הסיפא שלך. אתה קובע מסקנה גורפת מדי לדעתי, ללא צורך. אני חושב שכל מטרה נבחנת לגופה, ובהחלט יכול להיות שיש מטרות, בהן שדות תעופה, מתקני דלק ותחנות כוח, אשר עשויות להיות מופצצות תוך שימוש בפצצות ברזל. אני מניח שההחלטה מתבססת על המודיעין שיש על המטרה (האם היא מוגנת על ידי נ''מ או לא, ובאיזו עוצמה), כמו גם אופיה (האם נדרשת פגיעה מדוייקת מאוד או שגם פגיעה מקורבת מספיקה).
מאז שהיינו בחייל האוויר התקדמנו מעט 485501
אולי מסקנתי גורפת. חבל להתווכח על כך.

אגב, נזכרתי שבזמנו הצליח חייל האוויר להשבית את מסלולי ההמראה בשדות התעופה המצריים, וזה נעשה ע'' פצצות ''טפשות'', אבל שיודעות לעשות בורות. נדמה לי ששוב עזר ויצמן הוא זה שסיפר בגאווה לאנשים שהיה קשה להם להאמין שפשוט הטייסים ירדו כוונו ופגעו . . .
אבל, כאמור, כפי שאמרתי, זה היה אז . . .
מאז שהיינו בחייל האוויר התקדמנו מעט 485515
אלה היו פצצות דורנדל (או גרסה מוקדמת שלהן). אפשר לקרוא עוד כאן: BLU-107_Durandal [Wikipedia].
מאז שהיינו בחייל האוויר התקדמנו מעט 623175
טעות בידך. דורנדל היא פצצה יותר מאוחרת.
במלחמת 6 הימים השתמשו ב"פצצות פיצוח מסלולים - פפ"מ" שתוכננו עבור תע"ש ע"י חברת מאטרה הצרפתית.
מאז שהיינו בחייל האוויר התקדמנו מעט 623177
לפי הערך בוויקיפדיה: אכן גרסה מוקדמת של פצצות הדורנדל.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים