בתשובה לעזר, 18/05/00 22:42
נצמד לעובדות האמיתיות 4931
היה לי פעם מורה למחשבת ישראל, אדם יקר ודי חכם, אולם הדרך שבה הוא לימד מחשבת לא מצאה חן בעיני (ולא ניכנס כאן לדקויות) ונראתה לי שיטחית ומסוכנת לאנשים שלא יקבלו את השיטחיות וכיוון יחסרו את היכולת ללמוד לבד ייותרו חסרי ידע. את המזכיר לי את אותו אדם כיוון ואתה מתייחס לענין ברמתו השיטחית ביותר.
שים לב.
כשאני יושב בליל הסדר או בליל שבת אני מתייחס ליצאת מצרים כעובדה , גם אם היסטורית היא לא התרחשה. וטענותיך בדבר "זכר ליצאת מצרים" מאששות את טענתי בכל פיקסל שלהן. התורה שבעל פה מלמדת אותנו שכל חיוב המצוות נובע מיצאת מצרים וכיון שאני טוען שהמהות הרוחנית שביצאת מצרים היא דבר אלוהים אני מחוייב בקיום מצוות.

פרשטייט?
נ.ב- חסוך את האנרגיות שלך, אותי לא צריך לשכנע ובשל אופיי הדפוק זו גם משימה בלתי אפשרת.
מוזר מאד 4998
לדעתך, כאשר ה' אמר "אנכי ה' אלקיך ,אשר הוצאתיך
מארץ מצרים מבית עבדים" לא היה צריך להאמר,
הרי דבר אלקים, ואם הוא דבר אלקים מה הוא צריך לחזק
ביציאת מצרים?
אתה חושב כאן את מישהו לשקרן,
אתה חושב שמדובר כאן בדברים וירטואליים?
אין לי אנרגיות ל"בזבז" עליך,אבל אתה חושב שתצליח ל"עבוד" עלי??

עבורי זה שטחיות כאשר אדם לא מוכן לדון שוב על דבריו,
אתה מבין מה זה מצוות אנשים מלומדה?
תשמע 5047
אין לי מושג מהו גילך אבל אני חייב לציין את חוצפתך.
מי שמך לומר לי כי אמונתי פגומה?
הדיבר הראשון משמעו שעלינו לפעול כאילו הייתה יציאת מצרים גם אם היה מתברר שלא הייתה (וכמה פעמים עוד אצטרך לומא שלדעתי הייתה, אם כי זה לא רלוונטי?) ועיין במדרשים שעוסקים בשתי שאלות מקבילות - מדוע פתח את התורה בבראשית ומדוע לא פתח את עשרת הדיברות בבריאת העולם. מהשוואה בין המדרשים אני חושב שתוכל להבין טוב יותר את דברי.
ואדוני הנכבד, שטחי אני לא. חשב מדי פעם על קיומם של דברים נוספים שמונעים אדם מלהתדיין,- עייפות פיזית ונפשית, סיבות טכניות ועוד ועוד.
נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה

אני לא טוען שאין הוכחות מצידי לאמיתות התורה אבל אני שואב אותם ממקורות שנקראים -ספרי מחשבה. אם אתה מעונין בכמה דוגמאות פנה אלי באימייל.
חבל הצלה 5050
אתה צודק, אני חוצפן....אתה מוכן לעזור לי בזה??
אתה חושב שחוצפנים מוכנים להקשיב שאומרים להם
אתה חוצפן???
ידע בחינוך הוא מצרך יקר, ולי הוא חסר, אבל לקיים את מצוות
הוכח, אפשר לקיים לשני הצדדים בצורה טובה. לא כן??

אז אם לדעתך לא נהגתי בך כבוד אני מתנצל, ואיני רוצה
לנהל את הדיון בהגדרות המצווה מעל גבי
"אייל הקורא" זו לא הכתובת לברר, אולי דרך אי-מייל
איני בא אליך בטענות...
אבל אני כבר מאחורי כל המדרשים ומאחורי שעות של נסיון
להגדיר את קיום מצוות האמונה,לא לבדי ודווקא לפי גדולי
החכמים היום.
מקורות 445434
אשמח לקבל מקורות
בתודה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים