בתשובה לערן בילינסקי, 10/11/08 18:46
''היה אפשר להגיע להסדר מסוג זה'' 495334
לא בדיק הבנתי מה אתה מתכוון לומר במשפט הראשון. נקודות לדיון: (1) אם יהיה משהו די ברור שגבולות 67 +- יהוו מסגרת, (2) ישראל כבר הכירה בזכויותיהם (וקיומם, למורת רוחה של גולדה) כעם, להלכה ולמעשה, (3) "הודנה" ו"זמן ממושך" נתונים לפרשנות, למשל ישנם דוברי ימין שטוענים שזה מה שיש לישראל עם מצרים והזמן היה ממושך ועכשיו הוא שאול, (4) נדמה לי שמדובר בסה"כ בדברים לא רשמיים (אם כי ברור שמתוכנים) ולא במו"מ, וגם לא ברור מהי חשיבות אותה הכרה לעומת המעשה אם בוא יבוא, (5) האם אתה מייחל להסכם שלום, שלום-שלום כזה כמו בין נניח בין _____ ל _____ (מלא את החסר). ובכלל, לצה"ל עוד תהייה עבודה גם בזמן הנינים שלנו, למרבה הצער.
''היה אפשר להגיע להסדר מסוג זה'' 495335
אם הייתי דב אנשלוביץ הייתי מנסח כאן תגובה עוקצנית, אבל אני לא.

הדברים הם פשוטים, וחבל שאתה גולש לשדות הפרשנות, כאילו מדובר כאן בטקסט ספרותי, מה שנראה, לי לפחות, כמו התחמקות. מדוע לא יכול להבטיח הנייה שלום מלא תמורת הכרה במדינה בגבולות 67'? בגבולות החלוקה? משהו? מדוע לא יכול א-זהאר לפחות לתמוך בדבריו של הנייה ולא לבטל אותם?
''היה אפשר להגיע להסדר מסוג זה'' 495344
תעקוץ, בשביל זה באתי.

הדברים אינם פשוטים ואני לא מצפה שהנייה יגיד את מה שאתה מצפה ממנו. הפלסטינים בהכללה רבתית ימשיכו כנראה לראות בציונות פולש זר שלקח מהם את שלהם בחסות המערב שהתכחש לעקרונות שלו עצמו (וזה בסדר גמור מבחינתי). לכן מדובר אולי בריאל פוליטיק של כידונים ומגפיים, דונמים וגדרות, דולרים וקווי חשמל, ופחות בסיסמאות וסימבוליות מופשטת.
''היה אפשר להגיע להסדר מסוג זה'' 495346
אני לא באתי בשביל לעקוץ. אני באתי בשביל הדיון הענייני.

תמיד ''הדברים לא פשוטים''. אני דווקא כן מצפה מהנייה שיגיד את מה שאני מצפה ממנו. הוא פוליטיקאי, מנהיג, ראש ממשלה, וככזה אמור להוליך מהלכים פוליטיים. ואם נרדד את הדיון להכללות, אז היהודים הישראלים מצידם ימשיכו לראות בפלסטינים שליחים של האומה הערבית שרוצים לזרוק אותם לים. ככה לא נתקדם.

אבל הדיון הזה, על הציפיות הלא סימטריות מהצדדים בסכסוך הישראלי-ערבי, נשחק כבר מזמן.
''היה אפשר להגיע להסדר מסוג זה'' 495363
אפילו אן הוא נשחק זה לא אומר שהוא מיותר. ייתכן ואפילו זה בדיוק ההפך,הוא דיון חשוב שיש להמשיך אותו.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים