בתשובה לאנטילופה, 23/05/09 19:01
זאת בדיחה עצובה על חשבוננו 512038
ברור שאדם יכול להרשות פרטנית שיכרתו לו איבר (אחרת היינו בבעיה קשה בתחום הרפואה, למשל). האם הוא יכול לוותר על חירותו ולמסור אותה בידי אדם אחר באופן גורף? לא, כי על אדם כזה כבר לא חל המוסר שלי (למשל, אי אפשר לייחס לו עוד את הרצון לחיות).
זאת בדיחה עצובה על חשבוננו 512042
אם הוא עבד הוא לא יכול להרשות או לאסור, קטיעת יד כעונש על עצלנות או זריעת מדנים, היתה נקוטה בידי הבלגים בקונגו.
יתכן מצב שאדם ימכור עצמו לעבדות כדי להבטיח לעצמו את כלכלתו, אם העסק יעשה עם יהודי חרדי והעבד גם כן יהודי, זו יכולה להיות עיסקה משתלמת, ותואמת את הרצון לחיות, בשכונה שלי גם לנרקומן פתלוגי אמשיך לייחס את הרצון לחיות, אם אטעה, שימות לבד, לא ביוזמתי.
מוזר לי איך אתה שתומך בזכות הקניין, מסתייג מגופו של אדם כקניינו או מרצונותיו כאדם חופשי.
זאת בדיחה עצובה על חשבוננו 512049
>> ייתכן מצב שאדם ימכור עצמו לעבדות כדי להבטיח לעצמו את כלכלתו

איך עבד יכול להבטיח לעצמו את כלכלתו? הרי עבד שחירותו מסורה לחלוטין בידיו של אחר, ואותו אחר חופשי לעשות בו כרצונו, אינו מבטיח לעצמו אפילו את חייו, ולא כל שכן את כלכלתו.

>> אתה מסתייג מגופו של אדם כקניינו או מרצונותיו כאדם חופשי

לא אכפת לי להתייחס לגוף כאל קניין ומרצונותיו של אדם חופשי אכפת לי. העניין הוא שעבד איננו אדם חופשי.
זאת בדיחה עצובה על חשבוננו 512051
אם הוא עושה עסק עם יהודי חייו וכלכלתו מובטחים.
אדם חופשי הוא הבעלים על קניינו.
גופו הוא קניינו.
מרצונו החופשי הוא מוכר את קניינו.
לדעתו הוא זכה בחיים נוחים כעבדו של הרבי.
לדעתך הוא בן מוות.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים